elokuisten to-pe
heippa...
tässäpä aloitan nyt meile taas uuden pinon kun kerran valvoskelen näin viel torstai päivän puolel.
paljon oli mkavia neuvolakuulumisia, kävin niitä tossa lueksimassa ja siinä vierähti aikaaniin et vuorokausikin vaihtui.
tässä omat neuvolakuulumiseni tiistailta.
paino: pysynyt samassa(nyt tullut yht.13kg)
hb: ei mitannu kun mittari jotenki sökönä, maltoferia syön mut silti hb eimkään huipu. viimeksi labras 118 ja sormenpäästä 107.
9.7 lbraan ja siinä sit otetaan hb taas tarkemmin.
pissa: ok
rr:107/74
lapsen syke:150
aento:rt ,pää olikin viel eilen tuol tosi alhaalla ja kävely oli hurjan vaikeaa. vihlasuja tuntuu tuol alhaal. ei kyl kauheesti supistele,ainoastaan masun kovettumisia. kyllä haluan vauvelin ainaki yli viikon 34-36 tuol masus asustavan et on sit jo turvallisempi tulla.
pitäis vaan ottaa rauhallisemmin , tekee kyl vaikeaa kun on kotona tota hommaa kun kaks vilkasta poikaa koht 5v ja 2v5kk.
ens viikol alan tosiaan vauvan vaatteita katsastamaan ja käyn hommaan jonkinlaisen kaapin tai lipaston, koreja ja laatikoita,meil kun on äilytystilasta pulaa.
aattelin semmosen pinnasängyn päälle latettvan hoittason hommaa kun vie vaan vähän tilaa.
me ollaan juhannus han vaan kaupungissa.natikaa keskikesän juhlasta ja pyöreistä masuistanne.
äippä ja masuasukas 32+3
Kommentit (22)
Joko meillä aletaan valvoskelemaan? Olen välillä lueskellut esim tässä kuussa kesäkuisten juttuja, ja nuo viimeisten päivien äipät siellä öisinkin kirjoittelee, kun supistaa, eikä uni tuu ;) Jos me nyt vielä pari viikkoa venyttäis...
Ollaan kohta puoliin pakkaamassa kamat autoon ja lähetään ystäväperheen kanssa meidän mökille juhannuksen viettoon. Sunnuntaina pitäisi sitten tulla kotiin, mies on vielä töissä ainakin ensi viikon, mulla on nyt kymmenen päivää kesälomaa, ja siitä sitten mammaloma. Tuntuu tällä hetkellä ihan uskomattomalta, että olen jo lomalla, jotenkin koko kevään on tuntunut niin kaukaiselta ajatukselta koko loma! Taitaa tällä menolla tuo elokuu päästä tämän mamman vielä yllättämään ;D
Seuraava neuvola on vajaan kahden viikon päästä rv35, sitä seuraava siitä kolmen viikon rv 38! Käsittämättömän pitkä väli tulee, täti on kyllä lomalla, ensi kerralla on jo sijainen, ja mulla ens kuun alussa on gyne, joka ultraa, mutta silti tuntuu hassulta noin pitkä väli näillä viikoilla. Toki mulla on koko ajan ollut kaikki oikein hyvin, ja liikkeitä osaan itekki seurata, jne. Mutta kuulemma toisen synnyttäjällä ei oo niin tarkkaa. Noh, eipähän pääse neuvolakäynneistä kyllästymään ;)
Ihana päästä ensi viikolla laittamaan kotia ja vauvan tavaroita, sitte mökille vielä pariksi viikoksi, ja sitten voikin jo alkaa vauvaa odottelemaan syntyväksi. Ei oikeasti ole pitkä aika... Taidan kyllä yrittää nauttia nyt näistä kesäsäistä, ja vauvan potkuista vielä masussa, meillä on koko loppuelämä aikaa tutustua toisiimme, kun pieni sieltä syntyy. Ja antaa tuon neidin 4v nyt nauttia äipän seurasta vielä viimeiset viikot ihan yksin!
Oikein ihanaa juhannusta, olkaa varovaisia liikenteessä ja muutenkin! Nautitaan auringosta ja pitkistä kesäöistä! Voikaa hyvin! emma 32+6
apua sentään,nyt vasta " heräsin" ettei tässä montaa viikkoa mene kun on nyytti kainalossa.hui.alkuaika ei mennyt sitten mitenkään ja mahdoton epävarmuus painoi mieltä ja nyt kun ollaan turvallisilla vesillä ja olokin on hyvä,voisin ottaa muutaman viikon takapakkia.
täällä ei olla edelleenkään laitettu vauvalla mitään valmiiksi.meillä oli tossa muuttohötäkkää,ja edelleen makuuhuone on kuin varastona.joka päivä pitäisi ja pitäisi ja pitäisi tehdä jotain,mutta kun aika tuntuu vain rientävän.onneksi tämä muu koti on jo kodin näköinen.
juhannus ollaan mummulassa,miehen vanhemmilla matkaa n.130km. siellä ovat vaunut olleet ullakolla,samaten sänky,joten niitä vois vähän katsella sillä silmällä,ja tuoda vaikka sängyn jo kotiinkin asti.vaunut voinevat vielä odotella,ja vaikka tällä kerralla pestä.
esikoisen jäljiltä ovat kuin uusia.
vointi on ollut hyvä,täälä olenkin sitä välillä hehkutellut,että olo on kuin ei olisikaan raskaana.nyt sitten viime viikonloppuna alkoi tämä " raskautunut" olo,ja olenkin vähän kummissani,kun en ole tottunut tällaiseen varovaiseen menoon.supparit ovat nyt tuntuvia,eikä vaan pelkästään kivuttomia kuten tähän asti.päivällä on pakko levätä kesken kaiken ja otettava rauhallisesti.eikä askelkaan kulje normaalisit.viikko sitten menin vielä tunnin kävelylenkin kuin villivarsa, edellispäivänä piti loppu mennä madellen,kun alkuvauhti olikin liian luja.
pyöräillä en edes yritä enää polkasta pieniä matkojakaan.
olen niin tottunut liikkumaan ja menemään,joten ei tämä taas niin helppoa olekaan olla paikoillaan,vaan mielen valtaa kiukku ja ihmetys mitä tämä taas olikaan.
mielenailahtelut ovatkin olleet todella tuttua tällä viikolla,itku ja raivo ovat olleet kovin herkässä,ja itsekin ihan hukassa tunteitteni kanssa =)
(ja varmasi miehenikin)
poika 4v on tarhassa vielä ensi viikon (yritän saada jotain aikaiseksi) ja sitten pidämme heinäkuun lomaa,ja luultavasti jatkanee tarhassa kesän jälkeen ainakin osittain.
luinkin noista pinoista että aika monella on n.4v lapsi,tämä meidänkin poika on vauvan synnyttyä 4,5vuotta.
oikein mukavaa juhannuksen aikaa kaikille elokuisille. minäkin yritän nauttia siitä,vaikken juuri tällä hetkellä olisi vieraisiin nurkkiin kaivannutkaan juhannuksen viettoon.toivottavasti ilma suosii ja voi olla kokoajan ulkona!
neitiniiskunen rv 31+1 (apua)
loppuviikkoa kohti mennään. Eilen oli synnytys tutuksi valmennus keskussairaalassa, joka oli mielestäni hyvä, vaikkei mitään uutta asiaa tullutkaan, mutta hyvä oli tutustua nimenomaan oman sairaalan hoitokäytäntöihin ja tiloihin.
Useilla muillakin on ollut pistävää tunnetta kohdunsuulla tai nipistelyä ja supistelutkin ovat lisääntyneet. Minullakin noita pistäviä tuntemuksia on lähes päivittäin, neuvolassa tosiaan sanoivat, että ne on tavallisia, mutta varmuuden vuoksi pitää ottaa tosiaan rauhallisemmin ja levätä enemmän sekä pidättäytyä seksistä ainakin seuraavaan lääkärin tarkastukseen saakka, jossa kohdun suun tilanne tarkistetaan uudestaan. Seuraava lääkärin aika on viikon päästä torstaina.
Univaikeuksiakin on ilmennyt, täälläkin yöt nukutaan vaihtelevasti, välillä saa valvoskella alku- ja aamuyöllä, kun kaveri alkaa mahassa hillumaan. Vessassa saa juosta useaan otteeseen yön aikana yleensä, mutta toisinaan sitten taas nukkuu hyvin koko yön ja käy vaan alku yöllä ja aamuyöllä vessassa. Mutta onneksi minulla on kyky nukahtaa pian uudestaan.
vauva2006 rv33+5
Hyvää juhannusta kaikille elokuisille, minä olen lähdössä perheeni kanssa viikoksi kesälomamatkalle, joten nettipimento odottaa. Kävin aamulla gynellä ultrassa ja tarkistuttamassa kohdunsuun tilanteen. Kaikki ok, kohdunkaulaa jäljellä 3 cm. Vauvan koko menee kyllä ihan yläkäyrillä. Tänään 30 + 2, painoarvio 1,9 kg, reisiluun, vatsan ja kallon mitat vastasivat jo viikkoa 32! Gyne totesi, että on hyvä kun tehdään sektio, poika on aika potran kokoinen.
Emmalla ja niiskuneitisellä on myös nelivuotiaat lapset. Ajattelen juuri kuten Emmakin, nautin nyt 4-vuotiaan tyttäreni kanssa kahdenkeskisestä ajasta (isi pitää vain viikon loman) ja yritän antaa hänelle extrahuomioita, ennen kuin pikkuveli syntyy.
Vauva2006:lla on myös univaikeuksia kuten minullakin. Heräilen jo kolmelta ja olisin ihan valmis nousemaan ylös. Yöllä täytyy käydä vessassa 2-3 kertaa. No, tänään on viimeinen työpäivä, ehkä lomalla voin ottaa pienet päikkärit tyttäremme kanssa.
Vielä juhannustoivotukset tänne ajattelin laittaa ennen mökille lähtöä, tosin leipoa vielä pitäisi ja pakata, joka on aina aikamoinen homma, kun on tuota katrasta jo kertynyt.
Eilen siis oli tuo äpkl käynti. Tosiaan pieni vauva tulossa, kelläs se edellinen oli 4700g edellinen, huh huh! Meillä isoinkin kolmesta on ollut syntyessään reilut 2 kiloa kevyempi.... Tämä uusinkin tuskin kolmeen kiloon yltää ja kun ennen laskettua aikaa voipi olla että taasen syntyy niin pikkuinen on jälleen tiedossa.
Seuraava käynti on siis kahden viikon päähän. Neuvolaan en tässä välissä mene, kun kotona on kuitenkin tuo rr mittari, jolla melkein päivittäin paineet tarkistan, virtsatikkujakin löytyy, tosin eipä tuota proteiinia ole aiemmin virtsaan tullut, joten jos sitten rr nousee rupean vasta stixailemaan. No veikkaan, että ainakin seuraavaan käyntiin siis h32 äpkl.lla ei tarvitse vielä olla paineista huolissaan. Tuntuu, että tulee aina sairaampi olo kun astuu sairaalan ovesta sisään, joten kiva, että kaksi viikkoa on taas väliä. Vauva liikkuu kyllä tosi vauhdikkaasti eikä meinannut pysyä ktg.ssäkään paikoillaan ja syke vähän väliä kateissa. Tuli kyllä taas ihanat muistot mieleen tuosta ktg jumpsutuksesta, nyt on jo hieman haikea olo, että kohta tämä kaikella todennäköisyydellä viimeinen raskaus on sitten ohi....
Itsekin tässä viime viikolla heräsin tuohon vauvavakuutukseen ja tajusin, että myöhässä ollaan. No kolmannelle en hakenutkaan ja nanin saama vastaus vahvisti sen mitä ajattelinkin, että enpä olisi vakuutusta saanut tuolloin enkä nytkään... No täytyy miettiä otanko sitten synnytyksen jälkeen vauvavakuutusta.
Supistuksia on touhutessa ja liikkuessa, onhan ne jo aika napakoita kun tuo kohtukin on jo aika iso lihas tässä vaiheessa, mutta ei kivuliaita, joten eilen en katsonut tarpeelliseksi kohdunsuun tilanteen tarkistusta, kun ei minulla ole aiemminkaan tällaisilla mitään muutoksia kohdunsuulla tapahtunut.
No mutta hommiin se on lähdettävä... että päästään juhannuksen viettoon.
Kaikille elokuisille ihanaa juhannusta ja nauttikaahan vauvamasuistanne, nyyh täällä siis hieman nostalgiset fiilikset nyt!!!!
wintergirl 30+2
Onpa noilla vauvoilla jo näillä viikoillakin melkoiset erot painon suhteen, kun samoissa mennään ja teillä siis 1,9 kg ja meillä 1270 g, ilmankos omassa masussa on vielä aika köykäistä....
Tässä linkki edelliseen pinoon, joka olikin hurjan pitkä: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=10571901&p=2&tm…
Pää aina tyhjenee, eikä muista mitä piti kommentoida. Mutta niitä vihlaisuja on täälläkin tuolla alakerrassa, ollut jo kauan. Sen lisäksi liitoskivut ovat välillä tosi tuntuvia ja joskus myös supistelee. Onneksi kivuttomasti ja vain vatsan puolella. Tahtia toki pitää hiljentää.
Yöheräämisiä tai levottomia öitiä on täälläkin. Osa kyllä johtuu jälkikasvusta, mutta myös selvästi raskauskin vaikuttaa. Ja huono sänky. Pitäisi varmaan ostaa parempi, mutta jos perhepedissä aiotaan nukkua, niin ei kiinnostaisi sekään, että vauva pissisi uuden sängyn heti läpimäräksi.. Muovitetut froteet uhkaavat aina loppua siihen kohtaan, missä märkää on. Pienet ongelmat minullakin. ;)
Mukavat juhannusruuhkat ovat kaupoissa. Onneksi tämä juhannus menee isovanhempien luona, niin ei tällä rade-päällä tarvitse miettiä monen päivän ruokia etukäteen. Tämä dementia on kyllä välillä tosi tylsää.
Rentoa ja rauhoittavaa juhannusta!!
Västis ja Taimi 31+6 (oho, huomenna taas vaihtuu viikot)
Pitäis siivota viikkosiivous, mut niin paljo väsyttää. Heräsin kymmeneltä enkä jaksanu olla hereil ja aloin nukkuun ja nyt kahen mais ylös..unta riittäis vieläkin. Varmaan ulkoilman puute.. juhannusruoat pitäis käydä ostaan..en ehkä yksin jaksa..pitää siis odotella miestä töistä. En edelleenkään ole saanu aikaseksi ostaa imuriin pusseja..nii rasittavan kauan menee lastalla kun vetää koko kämpän..ja sitte sellanen olo ettei oo kunnol siivottu..
Täytyy vaan alkaa väkisel touhuileen jospa sitä virkístys..
Mukavaa juhannusta kaikille ja tien päälle varovaisuutta!!Joka päivä joku raju kuolonkolari..miten sitä voikin sattua..
Monella on 4-v lapset. Niin meilläkin tuleva isosisko on 4v. Ja on tosi mukavaa viettää kesälomaa tuon ikäisen kanssa. Mahankin kanssa pärjää jotenkin paremmin, kun ei tarvitse paljon kannella tyttöä ja kaikessa ei tarvitse auttaa (kuten kenkien laitto). Viime vuodesta moneen asiaan tullut omatoimisuutta, välillä kyllä liikaakin. Jännittää vähän, miten saa sitten arjen sujumaan, kun tyttö kaipaa leikkikavereita kuitenkin ja jotain mustasukkaisuutta on todennäköisesti tulossa. Toistaiseksi ikäero tuntuu kuitenkin ihan hyvältä.
Nyt täytyy taas poistua..
Västis
Ärsyttävää.... Heräsin klo 4 pisulle ja sen jälkeen en ole saaanut unta. Asentoa on vaikea löytää ja jalat tuntuvat levottimille. Muilla samanlaista unettomuutta ja oireita?? Sängyssä pyöriminen tuntuu turhauttavalle, mutta ei näin aikaisin voi oikein mitään kotitöitäkään tehdä, kun muu perhe herää.
Vauvakin heräs ja potkii. :-)
Kävin eilen yksityisellä lääkärissä, kun minulla on ihan hirveät heinäallergiaoireet. Lääkäri määräsi sellaisia lääkkeitä joita voi raskaana ollessakin ottaa, onneksi.
Rauhallista juhannusta ja muistakaa ottaa rennosti.
T: Ona rv 33+0
Ps. Ens kuun jälkeen on meidän kuukausi, iiiiiiks!
Meiltäkin löytyy 4v. poika tosin myös 2v. poika ja 6v. tyttö että eipä sitä ekstrahuomiota ihan hirveesti ehdi antamaan. Kivaa kuitenkin viettää kesää noin isojen lasten kanssa kun ei tarvitse ihan koko ajan perässä juosta. Ensi kesänä sitä taas saa viipottaa menemään pienen ihmisen perässä.
Me ei olla menossa nyt juhannuksena minnekään. Mies on tänään kotona mutta huomenna ja sunnuntaina töissä. Ehkä mennään lasten kanssa mummolaan katsomaan kokoa jos sitä nyt sitten saa polttaa. Itse asiassa lapset ovat jo mummolassa. Vein ne sinne eilen aamulla ja saatiin miehen kanssa harvinainen vapaa päivä ja yö. Oltiin kaverin häissä ja mukavaa oli.
Pistoja ja nipistelyitä on kohdunsuulla täälläkin ja kipeät supistukset tulee edelleen vaan en ole kovin huolissani kun eivät ennenkään ole saaneet mitään aikaan niin tuskin nytkään. Mulla vaan on supistusherkkä kohtu. Yöllä saa ravata vessassa ja muutenkin heräilen herkästi. Lisäksi meillä lapset flunssassa ja herättelevät yöllä jonka jälkeen ei meinaa uni tulla ollenkaan. Muuten vointi on yllättävän hyvä eikä vatsakaan kovin iso vaikka veikkaan kyllä että iso vauva on tulossa.
Mulla on ensi viikolla ultra jossa katsotaan onko istukka noussut kohdun suun päältä pois. Neuvola on vasta heinäkuussa. Väliä edelliseen tulee 5 viikkoa että ei ole kovin tiuhaan mulla noita neuvoloita ollut. Saa nähdä onko seuraava jo hiukkasen lyhyemmällä välillä.
Äitiyspakkauksenkin sain vihoin ja nyt sitten pääsee pesemään ja laittamaan vauvan vaatteet ja muut kamppeet jo valmiiksi. Aiemmin en ole viitsinyt niitä laitella. Vaan onhan tässä vielä hyvin aikaa.
Vaan nyt pukemaan ja katsomaan miten muksut on mummon luona pärjänneet.
aliisa ja ylläri (rv:t jotain päälle 30 vaan mitä)
Kylläpäs väsyttää, nukuttiin kyl seitsämään ja yökin meni hyvin. Tuntuu että tulee valitettua näitä samoja oireita joka kerta, mutta tätähän tää on.
Me ei vielä tiedetä mennäänkö vanhempieni luo grillailee vai poitsun kummien mökillä käymään, ei kyllä oikeestaan kiinnosta kumpikaan, kun niin kehtuuttaa. Minä oisin niin valmis jo synnyttää, olen paljon kipeämpi kuin esikoisen aikaan. Mut onhan tää ihanaakin:)
Pitäis ruveta vähän siivoileekin, jos vaikka johonkin lähdetään ni on kiva tulla siistiin kotiin takaisin, ei tarvii heti ruveta siivoilee kun kotiutuu.
On vähän vali vali olo, ei oo jaksanu oikein kotonakaan hehkua.
Mutta ei tämän kummempia, sai vähän purppasta:)
palaillaan:)
Iivokki 34+
Huomenta elokuiset,
Kateellisena lueskelen teidan juhannussuunnitelmia,mina vaan toissa oleilen,mutta se hyva puoli tassa on,etta viimeista viedaan! Sitten alkaa kollottely ja olisi noin 6viikkoa laskettuun aikaan.Hassua kun taalla englannissa voisi olla toissa ihan niin kauan kuin jakautuu,mutta itse haluan levatakin ja valmistautua henkisesti koitokseen,joten olen tosi tyytyvainen,etta viimeinen tyopaiva.
Monilla oli olllut uneton yo,ja niin myos minulle.Lieko sitten oli virhe ottaa nokoset eilen toiden jalkeen,niin meni koko yo pyoriessa,vai lieko jannitti etta viimeinen tyopaiva! Nyt vaan kahvia masuun ja koitan pysya hereilla.Ja nuo levottomat jalat vaivaa myos silloin talloin oisin.Joku antoi vinkin laittaa sukat pakkaseen tai pyyhkeita ja laittaa ne sitten jalkoihin kun vaivaa,olen kokenut ihan hyvaksi.
Minulla myos puolentoista viikon paasta ultra,jossa tarkistetaan istukan tilanne tai siis onko noussut.Taalla tuo ultra on vasta viikolla 36,eli sitten vasta saa tietaa minkalaista synnytysta voi alkaa suunnittelemaan.
Nauttikaahan suomen suvesta,ja grilliherkuista elokuiset!
Ikimba 34+1
Ajattelimpa kirjoittaa nyt ja toivottaa kaikille hyvät juhannukset kun pääsin sairaalasta päivälomalle kotona käymään. Maanantaina jouduin sairaalaan ku oli taas keuhkovaltimopaineet kohollaan joten nyt oonki sitte maannu koko viikon täysylläpidolla. tytteli on saanu kortisoonit jo alkuviikosta ja painoarvio on 1850g suurinpiirtein. Saa nähdä ehtiikö tulla 2kiloa täyteen,ennen ensikeskiviikon keskiviikon keisarinleikkausta.
Eli minä se taidan olla seuraava elokuinen joka vauvansa saa ulkomaailmaan. Eli meillä on sitten varmaan odotettavissa ainakin parinkuukauden sairaala elämä että saadaan tytsy kasvamaan tarpeeksi.
minusta ei siis varmaankaan kuulu mitään nyt useampaan viikkoon jos kuukausiin. Mutta ilmoitan kyllä siten taas itsestäni kun pääsen koneelle.
Teresa81+ tytsy31+3
Tytsyn syntymäpäiväksi tulee siis 27.6.2007 jolloin viikkoja 32+1
Oikein antoisaa jussia kaikille ja erityisterkut ja tsempit Teresalle tytyineen! Kaikkea hyvää matkaan, me täällä olemme hengessä mukana ja odottelemme uutisiasi, jahka tosiaan ruljanssista koneelle ennätät.
Vitanova rv 33+6
Toivottavasti vauva vahvistuu ja kasvaa pian ja pääsette kotiin mahd. pian. Eiköhän ne kortisonit ole ehtineet vaikuttamaan ihan kivasti kun ovat tienneet tarpeeksi ajoissa niitä antaa !
Me ollaan myös kotosalla : isot tytöt menivät isänsä kanssa mummolaan ja juhannusta vietellään kuopuksen ja ukon kanssa kolmelleen. Noh, saapahan vain olla eikä olla laittaa koko ajan ruokaa jne. Mitään ohjelmaa illaksi ei ole, joten ihan tavallista perjantaita täällä vietellään.
Eilinen neuvolakäynti ei mennytkään putkeen :
HB : 113, noussut kun oli viimeksi 110
RR : 142 / 72 Albetol -lääkityksellä
Paino : 1000 g / viikko, kauheet turvotukset, sormet mustana
Pissa : sokerit plussalla
Ruokailun jälkeinen sokeriarvo : 8.9
SÄ : 130-150
SF : 32 cm
Sain mittarin kotiin ja nyt mittaillaan verensokereita. Ihan kuin verenpaineessa ja kilpirauhasessa ei ois ollu tarpeeks huolta :o/ 3 arvoa pitäs ottaa / päivä ennen ja jälkeen ruokailun. Torstaille varasivat äitipolin että jos sitten katsovat pitääkö ottaa vuorokausivirtsat, mutta toivottavasti ei tarvitse ! En mitenkään halaja sairaalaan...
Äitipoli olikin varattu 10.7, mutta saa nähdä miten tiuhaan alkavat nyt seurailemaan ja milloin käynnistävät. Edellisen käynnistysajan sain itse valita ;o) Tuskin kauhean paljoa yliaikaiseksi päästävät kun on noita perussairauksia.
Tää nyt ainakin osaltaan vahvisti että 6 lasta saa riittää meidän perheeseen : en enää käy kokeilemaan tuuria miten seuraava raskaus menisi...
Täälläkään ei olla laiteltu vauvan tavaroita, mutta nyt alan pikkuhiljaa kyllä niitäkin katselemaan. Kestovaipat on kyllä jo tuossa laatikossa, mutta vaatteet ei. Ja en aio paljoa vaatteita laitellakkaan kun käytellään enimmäkseen, kuten edellisellä, villa- ja villa/silkkivaatteita. Niitä kun ei tarvitse aina olla edes pesemässä vaan pelkkä tuuletus riittää. Villa puhdistaa itse itsensä ja sopii näin tällaiselle laiskalle äidille ;o)
Mutta nyt sanon hyvät juhannukset kaikille eloisille ja aurinkoa joka kolkkaan
Rapuäiti ja rakas Lahja 33+3
kaikille elokuisille ja muistakaa lepäillä riittävästi!
Teresalle tyttärineen jaksamista tulevaan koitokseen!
vauva2006 rv33+6
Teresalle ja pienelle tytölle paljon voimia tulevaan koitokseen.
Toiv.kaikki sujuu hyvin .
itsellä kaamea väsymys iski just päälle. ollaan ihan vaan tääl helsingis juhnnus. mun äidin luona on syöty ja kohta saunomaan. sitten iltapalaksi marjaisaa piirakkaa ja varmasti uni jo maistuu täysin.
kyl tuo etukenoon kumartelu ja kävely tuntuu vaivalloiseta ja vihlasee tuol alhaalta sillain kun on esim kauan maannu kyljellään ja yrittää nousta ylös. luut tuol alhaal liikkuu to.näk. ja vaavin pää todennäköisesti edelleen suht alhaalla.
ei hitsi viikot vaan suhisee välil et kyl niitä vaatteita on pakko alkaa laittamaan. omat imetysliivitkin on vamaan niisä vauvanvatelaatikoissa.
imetyspaidan ja yhet uudet liiit vois viel hankkia.
jos iim 1kk ennen laskettua aikaa olis hankittuna tavarat. ainiin sideharsovaippoja syytä hommaa lisää ja uusi babysitteri mis vauveli voi kölliä. tuli hävitettyä pikkukakkosen jäljiltä jo kun oli rikkikin .olin jo aatellu et hoitoalusta rittää mut kyl täytyy varmaa sittenkin hankkia semmonen hoitotaso jonka saa pinnasängyn päälle säästää selkää kun on oikeel korkeudellakin. kyl on ihana taas tehdä vauvan hankintoja, pikkuvaippoja jne.pitää kyl nauttia nää ajat ja hetket on aina niin ainut laatuisia ja kestää loppujen lopuksi niinvähän aikaa.
tuntuu kyl taas uudelta ja ihanalta vaikka tämä meidän kolmas ihana vavamme onkin joka tulossa.
hyvätjuhannukset .
äippä ja masuasukas 32+4
Aloitin tästä aiheesta uuden pinon, kun en heti hoksannut, että onhan täällä oma pino elokuisille... Laitanpa tekstini nyt myös tänne.
Joko olette pakanneet sairaalakassin?
Aloittelin nyt jo hyvissä ajoin sairaalakassin pakkaamisen :) Aloittelijan tyhmä kysymys: mitä lämpimät vaatteet tarkoittavat elokuun vauvan kohdalla? Laskettu aika on 15.8. Tietty ei voi tietää, millainen ilma silloin on...etenkin, jos vauva syntyykin vasta elokuun lopussa. Toki voin varata vaihtoehtoisia vaatteita... Mitä vaatteita pitäisi pakata kotimatkaa varten? Vau-kirjan mukaan kaikilla lapsilla tulee alkuun olla myssy päässä ulkona. Mutta mitä tarkoittaa myssy? Tarvitaanko villamyssy vai riittääkö puuvillainen lakki?
***********************************'
Tässä myös saamani vastaus:
rapuäiti - 22.06. 15:49
Meidän yks typy on syntynyt 23.7 ja hällä oli päällään kotiutuessa vain body.
Tämän kuudennen lapsukaisen la on 7.8 ja en usko silloinkaan kovin kylmä olevan ja aioin pakata hälle kotiutumisvaatteeksi
-kestovaippa
-pitkät villahousut
-body
-silkki/villamyssy
-sukat
Varuilta otan mukaan ohuen haalarin JOS on tuulista ja viileää, mutta eiköhän noilla sisävaatteilla pärjää :o)
Tuo myssy tarkoittaa ihan sisämyssyä. Voit myös laittaa 2 myssyä päälekkäin jos haluat viileämmän sään varalta. Jos tulette kotiin omalla autolla en usko että vauvalle tulee vilu.
Ja jos synnytätkin vasta kuun lopussa voithan aina ottaa varuilta mukaan sen ohuen äp:n vanuhaalarin. Ainakin uusimmassa saa jalat ja kädetkin piiloon, joten ei sormia palele. Se ei paljoa paina vaikkei sitä tarvittaisikaan.
******************************************'
Ja vielä lyhyt kommenttini tähän:
Kiitos vastauksesta! Se äp:n vanuhaalari näyttää tosi isolta - tuntuu, että pieni vauvahan vallan hukkuu sen sisälle... Mutta ei kai se haittaa?! Se on tosiaan hyvä, kun siinä saa jalat ja kädetkin piiloon. Ja siinä on huppu, joten eiköhän yksi sisämyssy riitä :) Meillä ei edes ole kuin vain yksi riittävän pieni lakki...ainakin loput näyttävät kovin isoilta (ja osassa lukeekin esim. " 5 kg" ...).
Meripihka78 (rv32+2)
Uni ei vaan just nyt tule ja on ihanaa valvoskella yksin ;o)
Supisteleehan tuo mokoma aina välillä kipeästikin, mutta meillä kans on kotosalla 5 vilkasta tyttöstä, joten vipinää riittää. Tytöt ovat tosin jo 1½, 6, 8, 9 ja 12v, mutta kyllä noillekin ruokaa pitää tehdä, pestä pyykit jne. Onneks juoksevat jo tuon kuopuksen perässä !
Eipähän tässä sen kummempia kuulumisia kun aamulla on neuvola ja neuvolakuulumisia sitten laittelen :o)
Rapuäiti ja Lahja 33+2