Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä kun vauva 4kk ei huoli pulloa-vain tissi kelpaa??

Vierailija
20.06.2007 |

Ei kelpaa pullo( Avent, pitäisi olla hyvä että ei mene ilmaa) vaikka mitä yrittäisi, karmeaa itkua vaan ja huutoa. Koetan siis omalla maidolla, en korvikkeella-syynä se että joskus edes pääsisin jonnekin yksin vaikka pariksi tunniksi edes.

Meillä ei ole autoa että jos haluan yksin vaikka kauppaan pitää kulkea bussilla ja matka kestää.

Neuvoja ja vinkkejä pliis, olen jo aivan epätoivoinen! :o(

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit tyytyväinen että lapsesi ottaa tissiä! Kyllä se muksu pian oppii " ruoka-ajoille" ja pärjää pari tuntia tosi hienosti. Tuon ikäiset monesti nukkuu jopa 4h päikkäreitäkin. Tankkaa vain sitä tissiä kunnolla niin voit kulkea vauvasi kanssa missä vain. Onhan sulla tissit mukana. Ja jospa opettaisit sen vaikka tutille ensin. (jos ei jo ota sitä)

Ja tuon ikäinen saa jo maistella niitä soseitakin, niin pärjää pari tuntia ilman maitoa ihan hyvin jos on esim päärynäsosetta tarjolla.

Vierailija
2/9 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kokeilkaa hörppyyttä mukista. Tai antaa vaikka lääkeruiskulla. Ja isä antamaan. Voi olla ettei sinulta suostu muuta kuin tissiä ottamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö on nyt 7kk eikä ole oikeiastaan koskaan suostunut pullosta juomaan. Ennen kuin aloitimme kiinteät olin jonkin kerran 3-4h poissa ja hoitaja koitti tytölle antaa maitoa pullosta sen minkä hän joi (eli muutamia kulauksia). Ihan hyvin meni, kun syötin sitten heti kun palasin kotiin.

Nyt kun tyttö syö kiinteitä niin poissaollessani hänelle voi antaa sosetta ja niiden turvin voin olla monta tuntiakin poissa. Ruokailun jälkeen tyttö ottaa kuitenkin tilkan vettä eli nestettäkin saa.

Itsekin olen tämän asian kanssa tuskaillut, kun olisi kiva olla joskus koko päiväkin reissussa. Luulen, että meillä tämä tilanne muuttuu vasta sitten, kun lopetan imettämisen eli jokunen kuukausi mennään vielä näin.

Vierailija
4/9 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa olin oikein tyytyväinen, siillä hän oli ainoa vauvamme, joka ei huolinut tuttia eikä pulloa, mikä oli suuri helpotus kolmen tutti- ja pullovauvan jälkeen :-)

Vierailija
5/9 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en sitä ajatellut tässä sanoa mutta pakko kai se on ettei av-mammat hauku huonoksi äidiksi. :o(

On se kumma kun ei stana teidän mielestä saisi tehdä mitään teidän mielestä muuta kuin olla 24/7 vauvan kanssa. No, olen nämä 4 kk ollut ja täysimettänyt hyvällä menestyksellä-ja nyt on sitten kohta pakko mennä yksin ja olla tunteja poissa. Siitä lääkärikäynnistä riippuu alkaako mulla taas neurologiseen sairauteeni pistoslääkitys joka alkaessaan lopettaa imettämisen kuin seinään.

Eli aika painava syy olisi vauva opettaa pullolle ja vähän äkkiä, senkin lisäksi että käskivät neuvolan lääkärintarkastuksessa mun lähteä yksin kaupungille että saisin vähän rentoutua.

Sinä kaikentietävä av-mamma eli kakkonen, et tainnut tulla ajatelleeksi että on muitakin elämäntilanteita kuin vain se jota sinä elät?

Edelleen jos teillä on asiallisia neuvoja ja kommentteja otan ne ilolla vastaan.

t:ap

Vierailija
6/9 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun pakko ois lähtee eikä voi vauvaa ottaa mukaan, tilanne stressaa hirveästi. Me koitetaan hörppyyttää mut se ei vielä ole oikeen onnistunut...

Kiitos teille asiallisista neuvoista!

Vierailija
7/9 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmasti ihan helposti noistakaan suju, mutta pikkuhiljaa vauva ainakin oppisi että maito tulee muualta kuin tissistä.

t.3

Vierailija
8/9 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran oli imetysaikana hoidossa parin tunnin verran. Silloin oli lupsutellut pulloa miten kuten, mutta sen verran kuitenkin, että jotain oli mennyt. Mun palatessa iskikin sitten tissiin kiinni.

Mutta vaikka vauva ei siis käytännössä huolinut pulloa eikä osannut siitä juoda, niin lupsutteli kuitenkin pahimpaan nälkäänsä.

Pari kertaa mies sanoi hörpyttäneensä mukista ja sekin kuulemma jotenkin onnistui. Silloin vauva tosin oli vain muutaman viikon vanha.

Vierailija
9/9 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kelpaa pullosta ennen pitkään. Ei ole vielä yksikään vauva kuollut siihen, kun opetetaan pullolle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä