Ettekö te muut siis kuule pulssia korvassanne koskaan?
Nyt pelästyin. Mä olen luullut, että se on ihan normaalia.
Kommentit (19)
se on merkki ylikorkeasta verenpaineesta
lääkäri sanonut syyksi tuon, ja totta aina kun jumpsutus kuuluu, hurjat verenpaineet (mulla on kotimittari)
, urheilee tms ni verenpaine heittelee. Se on normaalia, uskokaa jo. Eri asia jos koko ajan jyskyttää jatkuvasti kovaa.
Muistan jo 3-vuotiaana havainneeni asian. Mä luulin, että alakerran mies vasraoi tai tekee jotain muuta. Jännä kuinka tollanen on jäänyt mieleen. Vasta myöhemmin olen tajunnut, että kyse oli juuri tosta sykkeen kuulemisesta. Ja iän pystyn tietämään siitä, että muutimme toiseen kotiin ollessani vähän yli 3.
Mullakin kuuluu välillä ja paineet normaalit/vähän alakanttiin.
Minulla on silloin paineet korkeat. Tunnen sen, vaikken mittaisikaan. Jos olen mitannut, niin suunnilleen 180/110 on lukemat.
Minulla johtuu korvista. Jos korvat ovat lukossa, saattaa sykekin kuulua, samoin hengitys. Yleensä en saa korvia avattua puhaltamalla niin että pidän nenästä kiinni, kunnon aivastus joskus auttaa.
Mulla on erittäin alhainen verenpaine. Raskaana ollessa tuota jumputusta kuului aina ennen kuin taju meinasi mennä. Jumputusta ja kuin pillin suhinaa...
Nykyään vieläkin joskus jumputtaa.
Osta mittari, mittaa ne perkeleen paineet kun alkaa korvat soida. Jo on välillä 150-100/90-60 niin ei pitäis olla hengenlähtö vielä ihan oven takana.
Mutta asiaan, kutittaako teitä koskaan korvasta?? Mua kutittaa, oon luullu että on normaalia mut sitte luin että vois olla merkki aivokasvaimesta joka on jo tulossa korvasta ulos. Kokemuksia? Joko suunnittelen hautajaismenun?
magneettikuviin, koska se voi olla oire aivokasvaimesta.
Vierailija:
Nyt pelästyin. Mä olen luullut, että se on ihan normaalia.
Kävin just saman vaivan takia korvalääkärillä ja magneettikuvauksessa. Mitään vikaa tai epänormaalia ei tutkimuksissa loytynyt. Käulan alueella kulkee isoja verisuonia ja suoniin syntyy pyörteitä veren virratessa ja se on yksi äänen aiheuttaja. Vaiva on melko yleinen. Itselläni usein rankemman urheilusuorituksen jälkeen nukkumaan käydessä kuulen sykkeen suhahduksen toisessa korvassa, aina oikeassa korvassa. Toisinaan se kuuluu vaikka en olisi samana päivänä rehkinytkään. Päiväaikaan ääni ei häiritse, illalla un on hiljaista esim. tv:tä katsoessa se voi myös kuulua. Välilla on jaksoja ettei jumpsutus/suhahtelu kuulu ollenkaan. Jos asia todella vaivaa, niin kannattaa kääntyä lääkärin puoleen jolloin voidaan tutkimuksilla poissulkea vakavammat syyt, mitkä ovat erittäin harvinaisia. Itse olen tottunut ääneen, vaikka ei se aina niin mielyttävää olekaan.
Mulla ei kuulu suhahtelua, vaan sellanen tavallinen pulssi. Ei ole tullut mieleenkään, että se olisi jotenkin epänormaalia ennenkuin luin tämän ketjun.
Mulla on kuulunut pulssi korvassa lapsesta asti. AIna ollut matalat verenpaineet. Joskus pienenä pelotti illalla nukkumaanmenon jälkeen kun kuului se ääni korvasta. Pelkäsin, että sieltä marssii minikokoinen armeija ulos. Laitoin pääni tiukasti tyynyä vasten, ettei ne pääsisi pois sieltä.
ainakin iltaisin kuulen usein ja urheillessa.
Täällä palstalla on sentään niitäkin, joilla on keskellä naamaa joku epämääräinen köntti jossa on kaks reikää!!!
En paljo viitsis valittaa jos vaan pulssi kuuluis korvissa ..
Tuo humina esiintyy muuten aina ennen migreenikohtausta.
Pienenä luulin kuulevani askeleita, luulin että ulkona kerrostalomme edessä kävelee joku mies (olen ollut 2,5-vuotias kun muutimme pois kerrostalosta, mutta vielä sen jälkeenkin kuvittelin aina miehen kävelemässä ko. talon edessä).
Huolestu sitten, kun pulssi lakkaa.