Mitä ruoka-aineita imettävän äidin tulee välttää, että vauva säästyisi mahavaivoilta? Entäpä kahvi ja Pepsi Max...
kuinka paljon uskaltaa juoda päivässä kofeiinin vuoksi...? Kiitos jos jaksatte vastata!
Kommentit (6)
Joskus maito vo aiheuttaa väänteitä.
En nyt varsinaisesta allergiasta kysele.. vaan lähinnä just noi ilmavaivoja aiheuttavat.. Itsellä hyvin harva ruoka-aine aiheuttaa minkäänlaisia mahaoireita ja siksi kyselen..
lisäksi itse olen jättänyt kaikki laktoosia sisältävät tuotteet, eli käytän vain laktoosittomia tuotteita.
Siksi me imetämme, emmekä suoraan siirry kiinteille. Joillakin on suolisto kehittyneempi ja toisilla ei. Neuvolasta ohjeistetaan keskustelemaan heidän kanssaan, jos meinaa alkaa välttämisdieetille. Suurimpia paukuttelun syitä vauvalla on nielty ilma, eli ne pienet ilmakuplat. Siihen auttaa, ettei hotki niin paljoa kerralla, eli ns. suihkutissit saattaa aiheuttaa ilmavaivoja.
Vierailija:
Lapsi saisi allergiareaktioita maidosta. Mutta ainoastaan itse maidolle voi olla allerginen, ei porkkanalle jota ÄITI on syönyt!
Tämähän siis ei ole missään nimessä totta! Proteiinit äidin ravinnosta kyllä kulkeutuvat myös maidon läpi lapsen elimistöön, se on taivahan tosi!
Nykyään kuitenkaan ei kovin helposti suositella välttämisruokavaliota imettävälle allergikon äidille, vaan lievää siedätystä yritetään aina ensin. Jos kuitenkin oireet ovat pahoja, on esim. maitoa, munaa ja viljoja syytä rajoittaa todetun allergian hoidossa myös imettävällä äidillä.
Sinä, joka kirjoitit tuon lainauksen sietäisit selkääsi väärän tiedon levittämisestä näin tärkeässä asiassa! Grr!
Lapsi saisi allergiareaktioita maidosta. Mutta ainoastaan itse maidolle voi olla allerginen, ei porkkanalle jota ÄITI on syönyt!