Riita työtodistuksesta
Minulla tulee elokuussa 5 vuotta erään työsuhteen loppumisesta (yksityinen hoitolaitos). Monista kyselyistä huolimatta en ole saanut sanallista arviota ammattitaidostani. Tänään ex-pomo jälleen väitti, että todistusta on mahdotonta kirjoittaa näin pitkän ajan jälkeen. Työsopimuslaki kuitenkin velvoittaa. Ei auta muu kuin ottaa yhteyttä työsuojelupiiriin. Mitä itse tekisit? Antaisitko asian olla?
Kommentit (12)
Ilman sanallista arviota työtodistus täytyy saada kunnes 10 vuotta on kulunut työsuhteen päättymisestä. Asiasta kannattaa olla yhteydessä liittoon!!! Ja silloin tällöin noitakin asioita liiton kautta hoidellaan.
Kannattaa kuitenkin aina miettiä haluaako sanallisen arvion, koska se voi olla myös huono. Monissa yrityksissä on käytössä valmiit rastiruutuun kaavakkeet joissa on myös välttävä ja huono -kohdat! Ja kyllä niitäkin tarvittaessa käytetään.
Itse otin vuosia sitten sinne yhteyttä, kun eräässä kioskissa mulle ei oltu suostuttu maksaa minimituntipalkkaa. Sain lopulta mukisematta kaikki rahat, jotka minulle kuuluivat.
Silloin ta:n annettava pelkkä työtodistus ilman arviointiosaa.
Onko kyse vain sanallisesta arviosta vai työtodistuksesta kokonaisuudessaan?
työtodistuksessa työntekijästään? Tiedän yhden tällaisenkin tapauksen... 2
Annoin sille paikalle kaikkeni ja tein työni niin hyvin kuin osasin. Se on periaatteellinen juttu. Siellä paikassa kaikki todistukset ovat kiven alla. T. ap
nämä hoitavat. Pyydä liittosi juristia hoitamaan työtodistuspyyntö.
Ongelma on se, että olen pyytänyt ja vaatinut sitä nämä vuodet, mutta koskaan en ole saanut. Siksi olen sitä nyt pyytämässä, kun se vielä lain mukaan on annettava. T. AP
8: kyllä vaan joka haastatteluun ja muutenkin kysellään todistuksia. Hoitoalallakin. Itse lapsityössä ja aina pitää olla haastatteluissa mukana.
ja kaksi vuotta piti jauhaa, kunnes vihdoin sain työtodistuksen. Paska mesta ja paska maku jäi suuhun!
Riittää, että siinä on mainittu ne työtehtävät joita olet hoitanut. Jos työnantaja ei enää muista miten olet hommasi hoitanut, ei kannata sitä kauhean kovalla äänellä vaatia, sillä se voi sitten kostautua siinä työtodistuksessa. Siinä nimittäin voi kiertäen sanoa asiat niin että rivien välistä käy ilmi, että et sinä mikään kovin hyvä työntekijä ollut...