kestoilusta, mitä seuraavaksi?
poika nyt 4 kk, jotai päälle 6 kg, kohta kaiketi jo 7 kg. Menty ihan harsoilla, lisäimulla (bambupuuvillafeeze), pul kuorilla ja parilla villapöksyllä.
seuraavaksi hankin 4 kpl fuzzi bunzeja, jotka hyvät vielä yöllä ja kylällessä.
Nyt alkaa liikettä ja kokoa olla jo niin paljon et harsojen taittelu alkaa olla hankalaa ja vaikea saada pakettia pysymään kunnes kuorivaippa on päällä. Mitäs vois keksiä seuraavaksi? harsoja on vino pino joten ois kiva jos niitä vois jatkossakin hyödyntää. pul-kuorista en oikein tykkää. villapöksyt ok, meillä sellaset melko ohuet ja pehmeet myllymuksujen pöksyt.
Saako villapöksyjen kanssa jotain viritelmää harsoista ja lisäimuista vielä näin isommalle. Tuntuu et noi sisävaipat on niin kalliita, enkä niistä oikein ymmärrä.... et onko ainoa vaihtoehto seuraavaksi.
Ois kiva myös et aikaisempaa arsenaalia (harsoja ja lisäimuja) vois ielä jatkossa hyödyntää kun niitä nyt on jo entuudestaan.
tiivii ja pojut 2 v 9 kk ja pikkuinen 4 kk
Kommentit (9)
Kehukaa lisää nauhavaippoja tai mitä muuta tahansa! Minäkään en haluaisi hirveästi ruveta sijoittamaan isoihin taskuvaippakasoihin ja lisäksi kuivatus on hiukan hankalaa, siksikin harsot ovat tuntuneet käteviltä. Taittelujen kaltaista " askartelua" en ole vierastanut yhtään.
Meillä menty mamsellin 3 kk kanssa oikeastaan ihan samoilla asetuksilla kuin kysyjäkin, villiksinä oon tykännyt hahtuvista ja erityisesti Engeleistä. Nyt tuntuu siltä että kohta tuo origamitaitos, joka tähän mennessä on ollut tosi hyvä ja toimiva, alkaa käydä pieneksi. Millaisia taitteluja olette sen jälkeen harrastaneet?
Meidän tytöllämme on villahousut yöllä, muuten käytetään pul-kuoria. Taskuvaippoja en ole kokeillut, jotenkin sisävaippa + kuori -yhdistelmä tuntuu kätevämmältä. AIO-vaippoja meillä on muutama, mutta aika vähän niitä tulee käytettyä.
Tyttö on nyt 6,5-kuinen (jotain 7-kiloinen), ja harsot sekä taittoflanellit ovat edelleen kovassa käytössä. Laitan lisäimuksi palan harsoa, froteeta, flanellia tai bambua. Siinä vaiheessa kun tyttö oppi kääntymään, vaihdoin taittelun origamista komfortleijaan.
Meillä on ollut kokeilussa sekalaisia sisävaippoja, joista suosikkeja tällä hetkellä ovat Imse Vimse Organic Terry (IVOT), HempIt No1 (ei tosin ihan maitokakkaa pidä) ja CuddleBunsit. Lähes kaikki olen hankkinut käytettyinä.
..komfortleija? löytynee kestovaippainfosta varmaankin...
Ostin tänään parit nauhavaipat, nyt niitä kokeilemaan, engelin pöksyt taidan hommata seuraavaksi...
Kiitos vinkeistä, palailen juhannuksen jälkeen kertomaan toimiiko nauhavaipat : )
Harsoja tosiaan haluisin hyödyntää vielä jatkossakin, niitä kun on niin mukava taitella iltaisin ja kuivatella kesällä narulla. Onko vinkkejä muista toimivista taitoksista 7 kiloiselle??
tiivii ja pojut
onko kellään hyvää hahtuvapöksyjen ohjetta. En tykkää kauhean paksusta paketista, saako edes hahtuvasta sellaista keyemmän näköistä pakettia?
Komfortleijan taitteluohjeet löytyvät mm. täältä:
http://babyidea.fi/kestovaipoista/taittelu.html
Mun lemppari hahtuvaohje on KenguRuun, kysypä jos saisit sen sieltä, ainakin silloin kun liike oli Mariankadulla, ohjetta jaettiin hövelisti vaikka paperissa oli tiukat ukaasit kopiointioikeuksista. Yksinkertaistaen pöksyt syntyvät neulomalla putkiresoria jonkun aikaa, sitten oikeaa edelleen putkena, jonka jälkeen silmukat jaetaan etu- ja takapuoliosiin ja ne puolikkaat neulotaan erikseen. Sen jälkeen haaraosaan ommellaan pieni sauma ja poimitaan silmukat lahkeensuista ja tehdään halutun pituiset lahkeet. Tämä malli on peitonnut esim. kaikki Ruskovillan esitteessä olevat mallit ainakin meillä mennen tullen. Ja kiva tehdäkin kun ei tarvitse ommella kuin ehkä 6 cm... Vaikka liikettä ei enää ainakaan Mariankadulla ole, pulju toiminee netissä?
Ja kukas se lähetti taitteluohjetta, siitä kiitos ja kumarrus sanoo h ja lähtee harjoittelemaan komfortleijailua :-)
Olen tykästynyt kovasti Lanacaren villavaippahousuihin joista löytyy myös yömalli eli vaippaosassa on 3-kertainen neulos. Superpitävät ja mukavan oloiset päällä. Aiemmin käytin Ruskovillaa (jotka nekin hyvät), nyt vain näitä. Lisäksi kunnon harsot jotka imevät ja tarvittaessa lisäimut. Itse olen hankkinut näitä www.jokellus.fi
käytettiin origamia ja tuota leijataitosta villahousuilla koko esikoisen vaippaikä. Nyt 3kk ikäisille vauvoille olen käyttänyt vain leijaa kun siinä ei tule turhaa kangasta selkäpuolelle. Näpsyllä kiinni niin pysyy hyvin.
Sisätäyttövaippoja olen nyt hommannut muutaman kun tykkään käyttää villahousuja ja niihinkin saa harson hyvin imuksi. Ovat myös edullisempia kuin PUL-täytöt.
Harsot terästettynä flanellilla tai bambulla on kuitenkin lempparivaipat nyt ja aina. :)
Me käytettiin nauhavaippoja harsopötkön kanssa. Edullinen ja helppo villahousujen kanssa. Sitten kun nauhojen solminen on hankalaa liikkuvan lapsen kanssa, ne saa kätevästi kiinni näpsyllä.