Kerrotteko lapsillenne että muutama ovikellon soitto/koputus riittää? Ei tarvii jatkaa pidempään vaikka kukaan ei avaisi!!
Naapurin lapsesta...
Jos tietää meidän olevan kotona, paukuttaa ovea niin pitkään että joku varmasti avaa. Todella raivostuttavaa!!
On tilanteita, ettemme halua kellekään avata tai emme vain juuri sillä hetkellä pääse avaamaan. Luulisi, että vanhemmat sen verran opastavat, että ellei suht heti ovea avata, kannattaa poistua? Mutta tämä Nico-Petteri (kouluikäinen) paukuttaa niin pitkään että olettaa jonkun varmasti avaavan :o
Ei ole kiva, että jos olen syöttämässä tai nukuttamassa kuopusta, naapurin muksu paukuttaa ovea niin pitkään että koiratkin hermostuu ja alkavat haukkua. Nukuta ja imetä siinä sitten rauhassa! Tai yritä sitten itsekään levätä...
Kommentit (4)
Naapurin lapsille olen sanonut, ettei tarvitse soittaa kuin kerran, jos rimputtavat taukoamatta ovikelloamme. Eihän sitä tarvitse vihaisesti ärjyä. Sitten ovat muistaneet taas muutaman viikon soittaa kelloa hillitysti.
Mutta silti sitä kelloa ei tarvi renkuttaa niin että rappu raikaa, aina kun ei pääse avaamaan. Saati hakata ovea. Sisällä oleva ei yhtään nopeammin ovelle ennätä vaikka kuinka rimputtaa.
Ei sitä ovea tarvitse avata jos ei halua tai kerkeä. Mä en ainakaa avaa ovea joka kerta eikä ole poliisit tullu hakemaan
Joten olen kyllä opettanut, että kerta riittää. Tosin en usko, että poikamme rimputtaisi samalla tavalla vieraiden ovikelloja, kun on aika arka.