***MARRASMASUJEN tiistaiturinat***
Huomenta! Ja linkkiä eilisen keskusteluihin:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10572634&p=&mpage=1&tmode…
Kommentit (23)
Minut herätti paha uni taas, mutta olihan tuo jo aika herätäkin, kun kellokin oli jo puol 9..ja ihme kyllä, muu porukka nukkuu vieläkin:0
Nukkumisasennoista sen verran, että mulla on alkanut välillä koskemaan selkään selällään ollessa, ja mahallaan olemisesta ei oikeen tuu mitään. Joten suosin nyt semmoista puoli mahallaan oloa tai sit kyljellään..tosin jossain vaiheessa yötä herään aina kun kyljellään on epämukava olla ja pitää vaihtaa kylkeä.
Vaunuista; Meilä on aika vanhat yhdistelmät, kovalla kopalla, ja nekin on lainassa miehen siskolla, joka vastikään sai vauvan..jotenkin tekis mieli joitain muita vaunuja katella, mutta eiköhän nuokin vältä kunhan takasi saadaan.
Nyt pitänee lähteä kahvin keittoon ja ruokkimaan meijän karvaiset kaverit:)
Milenna ja Onni 19+3
Huomenia. Voe että tämä väsymys vaan painaa. Sitä kun TAAS tuli valvottua liian myöhään ja aamulla piti herätä töihin. Ei vaan meinaa uni tulla ja nyt oli melko katkonaistakin. Aamuyöstä sitten tuli ensimmäinen lihaskramppi ja ai että se sattui. Onko muilla lihaskramppeja tullu?
Kunpa tässä jaksaisi vielä nämä kolme päivää ja sitten olis muutaman päivän loma...:)
Oikein mukavaa tiistaita kaikille.
-Rv 19+3 (jos oikein oon laskenu ;) )
mulla tuntuu ihan hyvältä vielä nukkua semmosessa puolimaha-asennossa...selällään tuntuu mullakin jo välillä kipua, joten sitä vältän..saa nähä kuinka kauan sitä pystyy mahallaan vielä nukkumaan. :P tai siis puolimahallaan ;)...siitä on kyllä vaikea luopua, kun aina oon tykänny mahallani nukkua :D
Minä en oo muuta kuin ihan vilkuillu vaan vaunuja...eipä oo oikeestaan vielä tullut hankittua mitään vauvelitavaraa kotiin...mielenkiinnolla kattelen kaikenlaisia, mutta sitte kauhulla mietin, että mistähän minä rahat tuohon kaikkeen, kun ei oo noita tuttuja tai ystäviäkään, joilla olis. :P Noh...katsellaan....ja mun mielestä jos vaan joku hyvä löytyy ja siis semmonen joka miellyttää ja on kaikenlisäks vielä edullinen, niin ilman muuta kannattaa ostaa jo varastoon :D Mitä enemmän sitä hankkii jo ajoissa niin sitä vähemmän on paniikkia sitte loppuvaiheessa ehkä ;) hehe.
Huomenta!
Eilen tuli masua taas ultrattua ja kaikki hyvin. Gynekologi oli kuin suoraan jostain Grimmin sadusta, pieni menninkäinen.
Uniasennoista: kyljellään mennään ja aivan hirmuisen tyynyarsenaalin kanssa. Joltain toiselta palstalta täällä luin eilen innoissani hieronnassa käynnistä raskaana ja mahallaan tuntuivat siinä kellivän tosi isoillakin viikoilla - en kyllä ymmärrä miten.
Vaunut: meillä on vanhastaan sekä Brion yhdistelmät (Nova) että rattaat (Pony). Kummatkin ostaisin varmaan samat uudestaan, tosin yhdistelmiä ei 1,5 vuotiaasta eteenpäin ole tullut käytettyä kun nuo rattaat on niiiin kätevät. Yhdistelmät kannattaa ostaa käytettynä, tuo käyttöikä on kuitenkin lyhyt ja hinta hirveä.
Jätin aikanaan esikoisen hankintoja äitiyslomalle ja se oli virhe. Ei ollut enää mitään kivaa touhua: tyyliin kauppaan, 5 min, tavara kainaloon ja ulos hengittämään. Me lainasimme kaiken mahdollisen ja nyt puuttuu sitten esim. sitteri tyystin (edellinen oli kummitädin serkun entisen miehen siskon, mökillä ollut ystäväni ystävän vanhempien naapurin - eikö ole ihania ketjuja!).
t. Tuulinäiti
Juuri tultiin neuvolasta, ja ihan hyvin oli kaikki asiat. Parasta oli kuulla kun vauvelin sydän jumpsutti niin selvästi. :) Tukivyötä täti suositteli varsinkin töihin, ja aattelinkin kyllä käydä sellaisen hankkimassa. Hemppa oli laskenut 147:stä 123:een jotenka sain suosituksen syödä vitamiinia nimeltä Matrifolin. Apteekkiin siis. Paino oli noussut puolisentoista kiloa kuudessa viikossa, onneksi ei enempää. Sf oli 18cm. Mittailua, mittailua...
RvaRuljanssi: Me just sunnuntaina käytiin ostamassa vaunut. Ihan täältä vauvalehden osta ja myy -palstalta oon katellut käytettyjä, ja nyt osui kohdalle kerrassaan löytö! Emmaljungan Minior Classic on niiden malli, 5 vuotta vanhat kahdella lapsella olleet. Ne on niinku rattaat joihin vauva-aikaa varten laitetaan pehmeä kantokoppa. Ja vaunujen kunto on aivan loistava, ei juurikaan huomaa käytön jälkiä! Meikäläinen on niin innoissaan noista, että tekis mieli heti lähteä lenkille niiden kanssa. :D Tosi tyytyväinen oon kyllä. Muutamia muita käytettyjä tuli katsottua, ja monet oli tosi rähjääntyneenkin näköisiä. Melkein jo aattelin että ostetaan kuitenkin uudet jos kaikki käytetyt on noin huonoja... mut sitten löytyi kuitenkin nuo ja maksoi siis 150e. Hieman tuuria. :)
Malaika_vaavi: Kannattaa syödä magnesiumia noihin kramppeihin. Mulla ainakin auttaa aika nopeasti. Ja jos ei jatkuvasti syö niin alkaa krampit uudestaan.
Puutuuko teillä muilla sormet nukkuessa? Mulla on nyt parina päivänä herätessä ollu oikean käden sormet tosi oudon tuntuset ja ranne kipeä. Muutenkin monesti saatan herätä siihen että kädet on ihan puuduksissa. Johtuu terkkarin mukaan siitä että kohtu painaa selän isoja verisuonia selällään nukkuessa...
Mistä puheen ollen. Tää täti menee nyt nukkumaan että jaksaa vielä kolme yötä käydä töissä ennen juhannusvapaata. Olispa jo perjantai!!!1111 Aurinkoista päivänjatkoa!
-Ama-riia rv 18+4
Amsulle ekaks. Kiva tosiaan kuulla, että on kohtalotovereita noitten kivuliaitten suppareiden suhteen. Itse olen ollut yli kolme viikkoa saikulla. Vielä olisi kaksi viikkoa, sitt kuukauden kesäloma ja heinäkuun puolivälissä arvioidaan uudestaan saikun tarve. Aika huonolta tällä hetkellä vaikuttaa. Suppareita edelleen, ehkä aavistuksen vähemmän, kun töissä ollessa. Mutta nyt on ajateltava vain Kuutin parasta. Tuntuu välillä tosi ankealta tää lepäily, mutt onneksi saa olla kotona. Huomaan, että mieli meinaa olla aika matala, kun koen itseni niin hyödyttömäksi. Olen tottunut tekemään ja sitä kautta määrittelemään merkitykseni. Mutta nyt tärkein tehtäväni on vain kasvattaa lasta sisälläni!
Nukkumisgallupia oli täällä. Mulla maha vielä pieni, viikolla 19 sf-mitta oli 11 cm eli tosi alirajoilla. Eli masu ei vielä vaivaa nukkumista. Olen yrittänyt kuitenkin pikkuhiljaa opetella selällään ja kyljellään nukkumista. Mulla sama ongelma, kun ama-rialla eli kädet puutuvat tosi helposti. Sitä vaivaa oli jo kyllä ennen raskauttakin, johtuen niskojen jumituksesta.
Vaunuja ollaan mietitty. Yhdellä ystävälläni olisi myynnissä saksalaiset Quinnyt. Onko merkki kellekään tuttu? Kyseessä kolmipyöräiset. Onko kellään kokemuksia kolmipyöräisistä? Vähän epäilyttää niiden toimivuus, kun täällä maalla on tosi epätasaiset tiet ja syksyllä mutaa. Asutaan oikeesti keskellä ei mitään ja tiet sen mukaisia.
Tänään miehellä pitkästä aikaa vapaata ja aion nauttia hänestä täysillä;-)
Olin eilen jo yhden päivän edellä. Eli tänään on rv 19+6. Eli ihan just alkaa viikko 20! Huimaa.
Carmine+ Kuutti 19+6
Sain (taas) siivottua ja hetki aikaa hengähtää ennenkuin haen esikoisen tarhasta. Sitten alkaa taas hei hulinat =)
Nukkumaasennosta: Itselläni on paha notkoselkä joten en ole ikinä pystynyt nukkumaan selälläni. Nyt on tullut nukuttua enimmäkseen kyljellään ja armottoman tyyny arsenaalin kanssa =). Terkka sanoi että selän notko alkaa pahenemaan tästä eteenpäin joten katsotaan milloin ne iskiasvaivat taas palaavat...
Vaunuista: Itse hankin käytetyt yhdistelmät tuossa muutama viikko sitten. Osui niin ihanat kohdalle että ajattelin et käyttöä niille on kuiteski joskus, kävi nyt miten kävi. Tässä olen mietiskellyt että täytyisi ne sisäkankaat nyt varmaan pikapuoliin pestä.
Lihaskrampeista: Itselläni jalat ainakin kramppaa joka pvä, mutta onneksi ei nyt mitään älyttömästi. Vielä en ole magnesiumia alkanut syömään, tuki sukat täytyisi kipeästi kyllä pistää taas jalkaan. Viime synnytyksen jälkeen mulla kun tulehtui molemmista jaloista nuo pintalaskimot ja suonikohjut on nyt jo aika hulppeat (kuten jalkojen turvotuskin...)
Ama-riia: Mulla ollut muutaman kerran sormet puuduksissa aamulla kun on herännyt. Mutta olen pistänyt sen ainakin sen piikkiin että oon varmaan pitäny käsiä huonossa asennossa...
Mietin tuossa eilen että täytyisi varmaan muutaman vkon päästä alkaa plokkaamaan ja pesemään noita vauvan vaatteita/leluja. Kaappeihinkin täytyisi taas tehdä tilaa vaatteille, tuttipulloille yms. Viimeksi mulla alkoi supparit vkolla 33 ja jouduin levolle joten tällä kertaa ajattelin olla mielummin hiukan ajoissa kuin silitellä vaatteita makuuasennossa =).
Hyvää päivän jatkoa kaikille!
carmine1011 ja amsu: Mäkin olen ollut nytten n.kolme viikkoa saikulla ja kaksi ois jäljellä. Vikalle viikolle on jo varattu neuvola lääkäri jatkoa varten. Miten teillä onnistuu kauppa käynnit? Mulla on välillä yhtä tuskaa kun alkaa supistelaa tiuhaan tahtiin kun on liikenteessä. Kesälomaa turha suunnitella kun lääkäri sanoi että pitkiä auto matkoja olisi välteltävä, lento matkoja varmaan turha suunnitella... No päivä kerrallaan, jos vaikka huomenna ei supistelis...
UniG: Mulla on jo pari viikkoa tullut huono-olo jos olen kauan (5min.) selälläni, mahalla turha haaveilla olevansa. Vasn kylki on paras ja tyynyjä jalkojen välissä. Yöllä tulee herättyä usein kun on huono asento ja taas pitää koittaa tyynyjen avulla saada parempi asento.
Oispa jo torstai ja rakenneultra, se kun tuntuu menneen kaikilla hyvin, toivottavastti mekin saadaan vain hyviä uutisia. Mitään en ole vielä vauvalle ostanut, esikoisen vaatteet lajittelin laatikoihin kokojen mukaan, että löytäis helpommin kun on tarve. Miehen siskolta sain vähän vaatteita, no pikku hiljaa pitää ruveta katsomaan talvivaatetusta kun esikoinen syntyi kesäksi niin ei löydy kuin shortsi pukuja ja hameita. Vaunuja ollaan kateltu, mutta ne kun maksaa aika lailla niin venytellään ostoajan kohtaa varmaan heinäkuun loppuun. Onneksi paljon muuta ostettavaa ei olekkaan.
Pinoutumisessa kunnostautunut Tappinen ja Nirppu 19+5
Reissu tuli tehtyä ja ihan kivaa oli. Tukholmassa satoi vettä ihan saavista kaatamalla, joten kaupoissa kiertely jäi vähemmälle.
Oli ihanaa käydä syömässä valmiissa pöydässä ja kyllä sen huomaa kun illalla kävin vaa' alla. KÄÄK!
Eilen täällä oli keskusteltu ainakin sf-mitasta. Mulla on huomenna neuvola eli silloin mitataan eka kerran.
Nukkumisasennoista sen verran että en ole koskaan osannut nukkua selälläni ja nytkään en pysty olemaan pitkään selälläni koska se ahdistaa. Nukun puolivatsallaan ja kyljellään.
Kylkiasennossa välillä lonkat kipeytyy.
Kipeät supistukset ovat helpottaneet. Olen tosissani yrittänyt rauhoittua. Siivoamisenkin jaksotan monelle päivälle ja koiran kanssa yritän kävellä rauhallisesti.
Närästä ei vielä paljonkaan ja mulla ainaskin molempia poikia odottaessa närästi ihan hirveesti ja vanha sanonta kyl piti paikkansa koska molemmilla oli kunnon pehko syntyessään.
Vauva kovasti liikuskelee ja välillä yrittää punkea itseään vatsan peitteiden läpi.
Se tuntuu tosi jänskältä.
Mut huomenna on neuvola ja lauantaina onkin sitten jo puoliväli.
oikku ja pähkinä 19+3
Ajattelin kysellä noista supistuksista, koska tämä on ensimmäinen raskaus niin en oikein noista tiedä. Välillä töissä tuntuu, että maha menee kovaksi ihan tuosta keskeltä. Sen tuntee kädelläkin, että ylimääräiset pehmusteetkin kovettuvat ;)
Nyt oon muutamana päivänä tuntenut niitä kotonakin. Muutaman kerran päivässä. Kysyisinkin nyt, että kuinka se vaikuttaa vauvan eloon. Pitäisikö töistä ottaa saikkua missä vaiheessa?? En viitsisi vielä heti neuvolaan soittaa....
joku kyseli nukkuma-asennoista? mä ainakin joudun nukkumaan jo kyljelleen tai selällään. Tuntuu sellasta painontunnetta jos on mahallaan.
Dragondream+kirppu 20+6
Eilisessä rakenneultrassa kaikki hyvin! Koko olis ultran mukaan 19+4, mutta eivät muuttele laskettua, kun on niin lähellä tuo koko. Istukka on edessä, mikä haittaa liikkeiden tuntumista, kätilö sano, että voi vielä mennä viikkoja ennen kun oikeesti tuntee liikkeet selkeesti. Se ei myöskään suostunut kertomaan kumpi meille tulee, joten jännitystä riittää loppuun asti!
Mä en oo enää muutamaan päivään nukkunu mahallani, mutta en mä aiemminkaan ihan hirveesti niinpäin ollu. Nyt on vaan ollu muutenkin vähän tukalaa noiden kipuilujen takia... Tänään pitäis mennä töihin, katotaan pystyykö olemaan. Jos yhtään tuntuu liian pahalta, niin en sinne jää. Onneksi yhen esimiehen tyttöystävä on myös raskaana, niin sille voi aina soittaa tälläset hädät, kun se ymmärtää kotiolojen takia mitä on menossa...
Me ostettiin rattaat jo joku aika sitten. Lastenvanutukusta ihan uuden 315¿ (yhdistelmät), mukaan tuli jalkasuojus, hoitolaukku, sadesuoja ja hyttysverkko, sitten kun sieltä osti neljälläsadalla, niin sai turvakaukalon kaupan päälle. Ostettiin sitten jo vähän tuttia, tuttipulloa, kylpyamme ja kaikkea tollasta härpäkettä mitä sitten tulee tarviimaan. Äiti toi syöttötuolin ja jotain sälää, vaatteita ei oikeen vielä oo, mutta onhan tässä vielä aikaa!
Nyt lähen vielä vähän pötköttään, ennen kun pitää suunnistaa töihin!
Miizuli ja toukka 19+6
Tiistaita vaan kaikille!
Oon tässä kolmatta vauvaa ootellessa ootellu myös niitä liikkeitä mutta kaksi kertaa, viikon välein on tuntunut potku eikä sen jälkeen mitään. Huimaus, päänsäryt, turvotus, selkäsärky, väsymys: kaikki tipotiessään joten aloin illalla sitte ukolle porata että varmasti on vauva kuollut nyt kun ei merkkiäkään, muuta kuin tietysti maha, ole jäljellä eikä potkuista tietookaan.
No ukko se rauhotteli että sellastahan se on aina ollut...mutta eikö uudelleen synnyttäjä tunne liikkeet jo rv:lla 18...ja mulla tulee rv 20 lauantaina täyteen, ei se kaksi potkua noin harvakseltaan yhtään rauhottanu. No yö meni sitten enempi ja vähempi valvoessa, yritin nukkua mahallani, jota en koskaan harrasta, että josko vauvalle tulisi ahtaat paikat ja se potkaisisi vastalauseeksi...mutta ei, ei mitään. Selällään kun makaan, mulla häviää koko maha?! Onko kellään samaa..vai jääkö se maha siihen kummuksi teillä muilla?
No aamulla paniikki oli valmis, ryntäsin neuvolaan ilman ajanvarausta ja aloin porata...halusin niin kuulla sydänäänet, ne otti heti sisälle ja kas, sieltähän ne, pienen etsimisen jälkeen tosin, kuuluivat:D!!! Tuntui myös potkivan mutten tuntenut niistä yhtäkään?? Varmaan läskiä vatsanpeitteissä niin paljon pehmusteena etten tunne ennen laskettua aikaa yhtään mitään:) Rauhoitti mieltä kummasti tuo käynti...että sitä aikuinen ihminen (35v) viitsiikin käyttäytyä noin typerästi, nolottaa nyt tietysti kovasti oma hysteria asian suhteen...mutta kun kuulin esikoista odottaessani niin karseen stoorin työkaveriltani miten hälle oli käynyt odotusaikana (millä en halua täällä ihmisiä järkyttää) niin en osannut muuta ajatellakkaan tässä tilanteessa.
Aiemmissakin raskauksissa olen tietysti hieman pelännyt mutta en näin pahasti..aiemmissa raskauksissa liikkeet tuntuivat päiväkirjamerkintöjeni perusteella jo viikoilla 18 että se siitä. Loppu hyvin kaikki hyvin.
Torstaina on rakenneultra, nyt voin mennä levollisin mielin sinne:)
Vaunuista: Meillä oli kahdella ensimmäisellä käytetyt, siis samat kiesit käytössä, Emmaljungan Coronadot joissa se vaunukoppa oli erillinen ja painava, sitten oli se ratasistuin erikseen. Ne olivat minusta hankalat, eihän vaavimme nukkuneet siinä vaunukopassaan maaten ku ekat 4 kk...no ne pistettiin vuos sitten myyntiin ku aateltiin säästää tilaa varastossa. Nyt olen lueskellut täältä että porukka tilaa Saksasta vaunut ja otimpa minäkin sinne yhteyttä, homma toimii sujuvasti, saadaan ALV:t ja kaikki pois hinnasta niin tulee ne edullisemmaksi kuin Suomesta ostetut, ei tosin niin paljon kuin täällä on mainostettu jos haluat samaa sarjaa kantokassin, aurinkovarjot, hoitolaukun ym. etkä ota tarjouksesta vaan sellaiset kuin itse haluat. Värivaihtoehtoja on toki paljon enemmän mutta silti varmaan päädytään perus mustiin jossa on jotakin väriä piristeenä. Saa nähdä miten kauppa toimii ja onko ne viikossa ovella kuten lupaavat:D
Suonenvedosta: Oli sitä alussa mutta aloin popsimaan kalsium-magnesium tabletteja ja Beroccaa kaksi käsin. Nyt on Berocca sitten loppu tukusta sanoivat kolmessa eri apteekissa:D..tuskin nyt meikäläisen takia mutta on kait aika suosittua tuo poreitten juominen...tabut on mulle tosi vaikeita niellä. Mutta suonenvedot jäi ekoihin cal-mag tabletteihin.
Ei meidän neuvolas mitään mittoja ole vielä mahasta otettu?? Kuunneltu vaan sydämenääniä...niin se vaihtelee.
Nyt olis lopputyötä varten haastattelut tehty ja litteroitu, nyt pitäs alottaa analysointi: ei kellään olis hyvää ja helppoa konstia siihen?:D..vauvan kanssa sitten hakemaan jouluna papruja!
Aamulla kävin neuvolassa ja kaikki tuntui olevan kunnossa. Hemppa oli vähän laskenut (133), mutta se kuuluu asiaan näillä viikoilla. Sf-mitta oli 17 cm eli keskikäyrän ja ylimmän käyrän puolivälissä. Kohtu oli noussut navan korkeudelle (yläreuna). Painoa on tullut ensimmäiseen käyntiin verrattuna 1 kg eli ei vielä pahemmin, mutta lähtöpainoa onkin ihan tarpeeksi;).
Kovasti vauva potki, kun dopplerilla kuunneltiin sydänääniä. Syke kieppui siinä 140:n tienoilla eli samaa luokkaa kuin meidän muidenkin poikien sykkeet ovat olleet.
Nukkumisasennon kanssa ei ole ollut vielä mitään ongelmia, nukun yleensä kyljelläni ja joskun selällä. Närästyskin on vähän helpottanut, pahin meni ohi samoihin aikoihin kuin pahoinvointikin loppui. Jonkin verran supistuksia, mutta ei mitään hälyttävää. Olo on kaikenkaikkiaan alun pahoinvoinnin ja väsymyksen kanssa ihan yes eli pahempia vaivojakaan ei ole vielä ehtinyt ilmaantua.
Ensi maanantaina on rakenneultra ja se vähän jännittää.
Viikkoja tänään 20+2 eli yli puolen välin jo mennään!
Nyt on rakenneultra takana ja kaikki näytti hoitajan mukaan olevan ok. Vauva vilkutteli ja nähtiin jopa kun se nielaisi lapsivettä. Vauvalla oli taas hikka, kuten edellisessäkin ultrassa. Sukupuolta emme halunneet missään nimessä tietää ja se ei onneksi tässä selvinnyt. Marraskuussa se sitten selviää.
Mun tekisi mieli jo mennä tilaamaan vaunut koska tiedämme melko varmasti millaiset haluamme. Muutama body vauvalle hankittu. Viikonloppuna painoin valkoiselle kankaalle kuvioita ja ompelin vaaville kahdet lakanat. Kiva puuhailla kaikkia vauva-juttuja koska virtaa ja intoa riittää.
Mitään raskausaivoja ei ole vielä ilmaantunut ja olenkin pyrkinyt urheilemaan jopa useammin kun ennen raskautta. Mutta vielähän tässä on aikaa kaikenlaisia vaivoja kokea...
Kiva kuulla että ultrissa on mennyt hyvin. Itselläni pitää vielä odottaa torstaihin :( ei jaksaisi odottaa....
Sf-mittaa ei otettu edellisellä neuvola käynnillä. Terkkari sanoi että otetaan seuraavalla eli 10.7.
Olen töissä puoleen yöhön asti ja sitten kotia nukkumaan...
rv 19+6, huomenna taas tulee viikko täyteen!!
NinaEerika(?); Oisko siulla istukka siinä edessä, jos ei liikkeitä vielä tunnu? Mullakin tosin välillä tuntuu pieni potkivan miun selkää päin, niin ettei selvästi tunnu yhtä hyvin..olipa vaikeesti selitetty:)
Rakenneultrasta; Kiva, että ootte saaneet hyviä uutisia sieltä, meillä on se r-ultra vasta ens tiistaina:( Tuntuupa pitkältä ajalta odottaa..
Milenna ja Onni 19+3
Tuli itsellekkin sitte mieleen kun lueskelin täällä kirjoituksia istukan sijainnista, mulla löydettiin kyllä kysta ihan ekassa ultrassa että oiskohan se kasvanu sit isommaks...se oli ihan tossa vatsan päällä...tai sitten ehkä istukka tosiaan on tuossa vatsan etuosassa...torstainahan se selviää onneksi.
Veli ja sen vaimo sai tänään pienen tyttövauvan. Ihanaa päästä huomenna kattomaan sitä ja haistelemaan vauvan tuoksua. Kohta tulee itelleki jo ihan malttamaton olo ;) ja vielä yli puolet raskaudesta edessä...Saa nähä miten tytöt suhtautuu pikkuseen vauveliin vaikka eri asiahan se on ku oma vauva tulee sit kotiin jäädäkseen. Vaan eipä auta ku oottaa marraskuulle! Tässähän tulee malttamattomaks!
RvaRuljanssi: väsymys ei oo enää sitä luokkaa ku alkuraskaudesta mut edelleen mun on saatava nukkuu ainaki 8 tunnin yöunet tai oon väsyny. Tosin keskeytyksiä uneen tulee jo ihan omien vessassakäyntien takiaki: pari kertaa yössä käyn ja tietty jos tytöt herää toisinaan. Onks muilla jatkunu yöllä vessassa ravaaminen?
Mä en oo vielä uskaltanu ostaa vauvalle ku pari kestovaippaa ja kuviollisia harsoliinoja sekä yhen ihanan ruokalapun. Katotaan sit ens viikon ultran jälkeen ja ku alet alkaa.
ama-riia & Reviisori: hyvä et kaikki kunnossa neuvolassa! Tukivyö on kyl ihan ehdoton! Ilman sitä mua supistelis tosi paljon. Otin ite käyttöön jo viikolla 14 eli reilu kuukaus sit ja hyvältä tuntuu :)
Nukkumisesta: Nukun nykyään vaan jommallakummalla kyljellä ja jostain syystä oikeella kyljellä on parempi. Pakko vaan vaihtaa yöllä ettei paikat ihan puudu jos koko yön makaa samalla kyljellä. Toisinaan ku kääntyy ni tulee sellai inhottava vihlasu masuun jompaan kumpaan kylkeen. Nyt on käytössä vasta 2 tyynyy mut pakko ottaa koht lisää et on mukavampi nukkuu.
_Miizuli_ & Glenda-79 :Hienoa et rakenneultrassa oli kaikki vauvalla hyvin :)
Nin@Erik@: Ihan hyvä jo oman mielenrauhan takia et kävit neuvolassa kuuntelemassa vauvan sydänäänet. Mä kävin kuopusta oottaessa pariki kertaa Jorvissa tarkastamassa et kaikki on vauvalla hyvin ku vauva liikku sillon aika vähän. Mun serkulle on myös käyny tosi huonosti raskausaikana joten pelko elää täällä koko ajan :(
Tarald ja tiitiäinen 18+3
Roikuin illalla netissä yli puoleen yöhön, mutta jokin ihme tiistai-intomieli sai mut heräämään jo kuuden aikaan. Tykkään kyllä kesäaamuista, mutta varsinkin näin raskauden aikana unentarpeeni on entisestään vain kasvanut, joten nukun yleensä yli kahdeksan tuntia. Onko teillä jo väsymys helpottanut selvästi? Itse en ole tuosta vaivasta päässyt...
Pari viikkoa sitten kyselin nukkumisasennoista. Nyt on vatsallaan pötköttely alkanut jo tuntua epämukavalta, vaikka vielä viikko sitten siinä asennossa nukuinkin.
Onko joku marrasmasu jo " uskaltanut" hankkia vauvalle vaunut? Katselin kirpparilla edullisia yhdistelmiä eilen, ja kohta aion mennä tutkailemaan niitä uudelleen. Josko jo rohkenisi ostaa varastoon, kun halvalla saisi.
Mukavaa päivää!
RvaRuljanssi ja Nuu rv 17 (Uusi viikko, jee!)