Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sokeria pissanäytteessä jo alkuraskaudessa!??

06.10.2008 |

Millä viikoilla teillä on alkanut näkymään neuvolan pissatestissä kohonneet sokeriarvot, jos ne koholla ovat olleet? Minulla on nyt viikkoja 15 ja sokerit olivat jo nyt vahvasti plussalla +++. Neuvolantäti sanoi että on aika harvinaista että sokeria on pissassa jo näin aikaisin raskautta. Tarkoittaako tämä sitä, että tilanteeni on vakava? Että loppuraskaudessa pistellään sitten insuliinia? Minun suvussani on taipumusta raskausdiabetekseen. Edellisessä raskaudessani sokerit kohosivat vasta viikolla 27 ja se hoitui ihan ruokavaliolla. Mutta mitä tämä nyt on, jo näin varhaisessa vaiheessa näin paljon sokeria?! Onko kellään kokemusta?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vaan mieleen, koska ekassa raskaudessa ma menin (tosin myohemmilla viikoilla) kerran neuvolaan syotyani suklaata ja appelsiinimehua vahan ennen, ja sokerit oli reilusti koholla. Mulla ei kuitenkaan koskaan ole ollut raskausdiabetesta, eika ollut silloinkaan. Ilmeisesti siis pissan sokerilla ja raskausdiabeteksella ei oo suoraa yhteytta keskenaan, vaan diabetes selviaa vasta sokerirasituksella. Eli voi olla ihan viatontakin.

Vierailija
2/6 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli mullakin sokerit tulleet ekassa raskaudessa läpi virtsaan, kun erehdyin ennen neuvolaa syömään makeaa. Tosin en ole ihan varma millä viikoilla se tapatui, mutta muistaakseni aika alkuvaiheessa oltiin. En myöskään ole koskaan kärsinyt raskausdiabeteksesta. Sen kerran jälkeen olenkin aina ollut tarkkana ettei ennen neuvolaa syödä makeaa ja vain tuon ainoan kerran sokeria on virtsasta löydetty.

Katjalah&nelonen rv22+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

söin juuri ennen neuvolakäyntiä raskaan aterian joka sisälsi paljon perunaa. Olisikohan perunassa sitä jotain tärkkelystä tai sokereita, jotka nostaa hirveästi verensokeria?

Vierailija
4/6 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...eli kylla se selitys voi siita loytya. Tosiaan, googlailin vahan ja totesin etta monillakin raskaanaolevilla naisilla "falskaa" munuaiset siten, etta jos on takana hyvin hiilihydraattipitoinen ateria niin pissassa voi olla sokeria vaikka verensokeri olisikin normaalin rajoissa.

Vierailija
5/6 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä viikkoja nyt 16+1 ja ensi viikolla käynti ä-polilla insuliinien aloitusta varten. Sokereita olen seurannut kotona alusta asti ja nyt arvot alkavat iltaisin mennä niin herkästi yli, että mielelläni otan insuliinit avuksi.

kinde

Vierailija
6/6 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Mulla takana kaksi raskausdiabetesraskautta (dietti vaan) ja nyt kolmas ilman tuota vaivaa. Mulla tuli sokeria pissaan koko alkuraskauden, joskus 10 viikolta lahtien kun myohemmin tuli raskausdb. Mutta, ei se valttamatta kylla kerro mitaan siita etta tuleeko diab. pahana myohemmin vai ei, nyt mulla on siis kolmas raskaus jossa ne kaksi kertaa kun on tullut sokeria pissaan on johtunut juuri syodysta pasta-ateriasta (hiilihydraatteja!!!) ja aamulla juodusta mehusta. Ja just se jos edellisiltana syo suklaata, voi hyvinkin nakya seuraavan aamun pissassa. Koska se ei oikein kulu minnekkaan yon aikana kun lepaa.

Sokerirasitus sitten kertoo sen onko oikeasti raskausdiabetes vai ei. Eli nou hata! Se sun terkka ei varmaan ollut oikein ajan tasalla, ei tuo oo mitenkaan harvinaista...

T:Riinaliina rv 38