Nyt tarvitsisin leipojamestareiden vinkkejä!
Pian on tulossa syntymäpäiväjuhlat ja taas pitäisi keksiä tarjottavaa.
Ongelmani on se, että teen liian "kotikutoista" tarjottavaa.
Mun leipomuksiani aina kehutaan, ne ovat hyviä, omasta mielestänikin. MUTTA ne eivät ole trendikkäitä tai tyylikkäitä. Vann ne on tavallisia, ei loisteliaita. Teen siis pullaa, kuivakakkuja, omenapiirakkaa, pyöreässä vuoassa erilaisia marjapiirakoita, mokkapaloja jne.
Sitten aina kun menen muille juhliin kadehdin tyylikkäitä juhlaherkkuja.
Nyt kaipaisin reseptejä tai linkkejä sivuille, josta löytyisi tyylikkäitä tarjottavia, joista itse olette tykänneet.
Kommentit (4)
Siis sellaiset joissa on keksinmuruista ja voista tehty pohja ja liivatteella hyydytetty täyte. Itse olen tehnyt esim. mangokakkuja, joissa valkosuklaa-tuorejuustotäyte ja päällimmäisenä mangososekerros, sekä suklaakakkuja ja mansikkakakkuja. Vain mielikuvitus on rajana! Jokin perusohje tietenkin täytyy olla, jotta aineksia tulee oikeassa suhteessa.
Nämä kakut ovat aina olleet suosittuja!
- tässä ei vaan kannata mennä liian pitkälle. Mutta esim kinkkupiirakka pyöreän vuoan sijasta muffinsivuokiin, mokkapaloista muotin avulla kivoja kuvioita, täytekakun sijaan kauniisti koristeltuja, erinäköisiä pikkuleivoksia.
Koristelulla ja jollain pienellä jujulla saat paljon aikaan. Tuoreet yrtit ovat aina trendikkäitä. Ja nuo em. hyytelökakut ovat käteviä, kauniita ja raikkaita.
Älä suotta aliarvioi omia tarjottaviasi. Nuo sinun leipomuksesi ovat juuri niitä, joihin ei koskaan kyllästy. Säilytä ainakin osa noista herkuistasi, mutta voithan aina ottaa lisäksi kokeeksi jotain muutakin. Olen kyllä tainnut jäädä jostain kelkasta -siis onko nyt jotain muotiherkkuja?
No, pari ehdotusta olisi: etsi keittokirjasta tai netistä tuulihattujen ohje. Tuulihatut ovat siitä hyviä, että ne voi tehdä etukäteen ja pakastaa. Sitten juhlapäivänä voi täyttää suolaisilla tai makeilla täytteillä.
Voileipäkakut ovat näyttäviä, mutta aika helppoja valmistaa.