Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulipa sitten sota juhannusruuista mutsini kanssa, voi hemmetti!

Vierailija
18.06.2007 |

Itse arvostan luomuruokaa ja kasvispainotteisia ruokia, mulla oli hyviä ideoita mitä toisin heille mökille tullessamme jottei heidän tarvitsisi kokata.

Esim. peruna, kasvisnyyttejä, herkkusieniähomejuustolla, porsaan sisäfilettä valkosipulimarinadilla , maissia ja vihreää salaattia + patonkia ja juustoja jne.

Ei käy, he syövät halvinta kassleria niinkuin ennenkin ja tuokaa te ruokarajoitteiset sitten omat ruokanne jos ei kelpaa...

tulipa paha mieli..

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ny6t viitsi tästä riitaa sen enenmpää tehdä, syödään sitten omia ruokia koko porukka. äitini ei ole koskaan ymmärtänyt että NAUTIN ruoan laitosta, se on minulle iahan harrastus. Hänelle pakkopulla.

En anna tämän nyt juhannsuta pilata, mutta en ymmärrä miksi ei voi ottaa tarjousta vastaan kun smalla olisin tehnyt kaikki 6:lle kuin 4:llekin!

ap

Vierailija
2/15 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata turhista asioista ottaa stressiä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne syömiseen liittyy..

Vierailija
4/15 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

entä jos äitisi tykkää siitä halvimmasta kaslerista? mitäs jos tekisit kuitenkin niitä sinun herkkuja ja tarjoaisit myös äidillesi mutta ei niin että söisitte vain sitä mitä sinä haluat. voisi alkaa hänkin tykkäämään sinun ruuista

Vierailija
5/15 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Innostuneena aloin lukemaan, että mitä juhannusruusuista voi valmistaa...

Vierailija
6/15 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiinnosta avasin ketjun, että onko naapurin kanssa tullut rajalla kiistaa ruusuista vai mitä kummaa.

Äitisi varmaan ajattelee, että hänen ruokansa eivät kelpaa, kun omia tarjoat vietäväksi. Tuskin osaa ajatella, että sinä vaan taakan helpottamiseksi toisit ruokaa.

Ainakin opit, että jos sinne menette, niin nautit vaan hänen ruoistaan.

Vierailija
7/15 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mökit vanhempieni kanssa vierekkäin ja aika usein syömme yhtessä. Äitini halusi alkuun, että olisimme syöneet kaikki ateriat yhdessä ja jakaneet kustannukset (äitini olisi halunnut maksaakin kaikki, ellen olisi vaatinut kustannusten jakoa), mutta siitä ei tullut yhtään mitään.

Äidilläni on noin 4-5 perusruokavaihtoehtoa (karjalanpaisti, lihamureke, uunilohi, kanakastike ja lihapullat) ja ruokarytmi aivan erilainen kuin meidän perheellä (keskellä päivää he eivät syö koskaan lounasta, vaan juovat päiväkahvit ja syövät samalla voileipää). Päivällisen päätteeksi heillä on aina jotain jälkiruokaa (tietysti heille maistuu, kun eivät ole lounasta syöneet), me taas emme syö oikeastaan koskaan jälkiruokia ja niinpä kesällä lihon aina, koska nämä ovat meidän ruokavaliossamme ylimääräisiä herkkuja. Kieltäytyä ei saa, koska äitini jatkaa tuputtamista siihen saakka, että on ottanut jälkiruokaa ja yleensä vielä pitäisi ottaa lisääkin.

Joitakin minun laittamiani ruokalajeja olen saanut kelpuutettua mukaan yhteiseen ruokapöytään, mutta jos vähänkin yritän vihjailla jotain " modernimpaa" , niin ei oikein kelpaa.

Pari kesää yritin tasapainoilla näiden eri ruokakulttuurien välillä, mutta sitten rupesin laittamaan meidän perheellemme ruokaa meidän tahtiimme ja meidän makumme mukaan. Nykyisin meillä on vanhempieni kanssa kirjoittamaton sääntö, että nautimme enintään yhden yhteisen aterian päivässä. Muut syömiset kumpikin hoitaa omaan tahtiinsa ja näin kaikki ovat tyytyväisiä.

Vierailija
8/15 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä näköjään riittää, joo.

Vierailija
9/15 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsinkö oikein, että olette menossa vanhempiesi mökille/kotiin juhannuksen viettoon? Eiköhän silloin todellakin ole tapana syödä isäntäparin ruokia? Miltä sinusta tuntuisi, jos teille tulisi ihmisiä käymään ja he jo etukäteen kertoisivat, että sinun tekemät ruoat eivät kelpaa.

Jos taas teillä on joku yhteinen mökki, niin sopikaa vaikka vuoropäivät ruoanlaittoon. Silloin kumpikin voi tarjoilla suosikkejaan.

Vierailija
10/15 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli luettua väärin. Ja kun luin tekstisi ap niin aloin miettimään että mitä ihmettä pistät otsikoksi juhannusruusut kun ruuasta kirjoitat, sitten vasta kun joku kirjoitti lukeneensa väärin rullasin ylös ja tosiaan, juhannusruuathan siellä lukikin.. että vähän pitkät piuhat..

Vierailija
11/15 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli että ihmisten aivot rekisteröi sanan ensimmäiset ja viimeiset kirjaimet ja päättelee loput. :)

Vierailija
12/15 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en valuumipakattuun valmiiksi marinoituun gassleriin koske, en edes kenenkän mieliksi, enkä syötä sellaista perheelleni. + olen itse 90% kasvissyöjä ja tiedän, ettei siellä ole muuta kuin perunaa.

Joten syödään himassa ja mennään vaan katsomaan kokko.

Onneksi matka ei ole kuin 15min.

Kiitos vastaukisista.

ap

Vierailija
13/15 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

' ' no ehkä emme sitten grillaa siellä mitään ostetaan sieltä sitten makkaraa kiskasta

mä en valuumipakattuun valmiiksi marinoituun gassleriin koske' '

Miten vakuumipakattu makkara eroaa vakuumipakatusta kasslerista?? Eikö sitä voi kerran vuodessa syödä ei-luomua? Ihme nipo olet

Vierailija
14/15 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin nämä kaupan marinoidut hirvitykset. Minäkin söisin mieluummin makkaraa :)

Vierailija
15/15 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te vietä jussia muiden lapsiperheiden kanssa. Joulu on perhekärsimystä, muut vietetään ystävien seurassa!