Miten karkin syöminen vaikuttaa sikiöön?
Siis en puhu nyt mistään satunnaisesta herkuttelusta, vaan aivan jokapäiväisestä karkin HIMOSTA raskausaikana! Tämä on kauheaa, joka ikinen päivä tulee mussutettua jotain makeaa, syön kyllä lämpimän ateriankin, eli en korvaa sitä makeisilla, mutta tämä karkin mussuttaminen menee jo varmasti vähän liiallisuuksiin. Onko muilla ollut/on tällä hetkellä samaista ongelmaa? Nyt rv 38+5. eli namusia on uponnut jo aikamoinen satsi odotusaikana ja nyt iski paniikki :((
Kommentit (10)
Itse vetelin myös koko raskausajan joka päivä herkkuja ja ihan normaalipainoisen ja normaalin lapsen synnytin. Ihan normaali on edelleen seitsemän vuoden jälkeenkin. Tiedä sitten iskeekö tuo sokerihumala sitten myöhemmin vielä.
Ja muistaa syödä myös sitä oikeaa ruokaa.
Syön monipuolisesti ja hyvin, urheilen paljon mutten liikaa ja olen normaalimitoissa. Ei kaikista paheista kannata ottaa huonoa omaatuntoa.
Eli näillä lapsilla ollut vaikeita ruoka-aineallergioita. Tiedän että nyt saan paljon viestejä tyyliin eipä minun lapselleni tullut allergiaa vaikka mässäsin pussin karkkia päivässä, mutta tämä olikin vain oma huomioni. Kaveripiirissä 5 tällaista tuttua ja vastaavasti 8 sellaista joiden lapset allergiattomia ja äidit syöneet karkkia varsin vähän.
ei siis mitään allergioita. Mutta makumieltymyksiin se kyllä saattaa vaikuttaa, opetat sikiön jo valmiiksi pitämään makeasta. Meillä poika ainakin varsinainen sokerihiiri! Toisaalta, harva pikkuinen makeaa varsinaisesti inhoaakaan... ;)
allergioihin vaikuttavan makean syönti, mutta raskausajan stressiä olen itse epäillyt.
itse ajattelisin lähinnä että niissä ne lisäaineet ja väriaineet ehkä jotain voisivat tehdä, ei se sokeri. Kuten todettu tämä on vain oma empiirinen havaintoni.
Vierailija:
allergioihin vaikuttavan makean syönti, mutta raskausajan stressiä olen itse epäillyt.
Mä en ole mikään sokerihiiri enkä normaalisti pahemmin karkkia syö. Raskausaikana vedin sitten ihan hirveesti karkkia ja jäätelöä.
Aivan terve, allergiaton lapsi tuli, tosin isokokoinen. Nyt jo 4-vuotias eikä ole erityisesti makean perään. Kun harvoin sitä kotona on, kun en itsekään niin välitä.
En siis todellakaan väitä, ettäkö karkin syömisellä ei voisi olla jotain vaikutuksia, mutta ainakaan minä en ole allergista lasta niillä irtokarkeilla hankkinut. Lisäkiloja itselleni tietysti, mutta nekin on lähteneet aikoja sitten.
Tuloksena kaksi tervettä ja normaalipainoista lasta. Toinen tykkää makeasta ja toinen ei.
Ei ole varmaankaan haittaa!! Soita neuvolaan ja kysy sieltä jos mieltäs painaa.
MUTTA salmiakkia ja lakuja ei saa syödä liikaa, niistä on haittaa!!!