***Ensikot juhannuksen molemmin puolin***
Jos nyt vähän ajan tasalla olevaa pinoa aloiteltaisiin....
Minä täällä töissä taas, yllätys yllätys. Eilen varasin liput ensi kuuksi Harry Potteria kattomaan, pikkasen innoissaan nyt odotellaan*fani*
Huomenna tuo ukkokin sitten lähtee ja saan olla ihan yksin, saas nähdä jos ne juhannukseksi saadaan jo kotiin ettei tosiaan anoppilassa tarvi olla...mitäs suunnitelmia muilla juhannukseksi???
Ja töitä jatketaa...;)
-Ankka ilman Allu-Ankkaa vielä hetken-
Kommentit (38)
Meille ei mitään ihmeitä ees kuulu. Mutta tulinpa " aikani kuluksi" tänne jorisemaan...
Se meidän " projekti" meni nyt sitten taas puihin... Joten ei tuu meille toista helmivauvaa (tai ainakaan 08 helmivauvaa...) Byää. La alko aamusta menkat, joten se siitä...
Pikku-millille oikein hyvää matkaa! Älkäähän polttako itseänne!
Ja kiitokset myös kaikille treffailijoille! Oli kiva nähdä sekä uusia että vanhoja tuttuja, vaikka mun suurin osa ajasta meni tuon ukkelin paimentamiseen... huoh!
Mutta joo, huomenna ollaan menossa mun serkulle, hällä Eetua vuoden vanhempi poika (+3 muuta), joten vauhtia ja vaarallisia tilanteita tulee! Sekä ke nähään helmi06 kanssa, tai siis parin mamman kanssa, mutta kuitenkin.
Tuosta hoitopaikasta vielä, tänään(kään) ei tullu mitään paprua, ja kun yritin soittaa, niin vastattiin vaan että ei tavoitettavissa!!! Ja mä hain kyl yhteen tiettyyn paikkaan ryhmikseen, mutta kun täällä kunnassa toi päivähoidonjohtaja (tai mikä ikinä onkaan) päättää kaikki paikat, niin eipä sinne hoitopaikkaan (jos sinne ees saadaan) voi soitella, tai voi, mutten tiedä antaavatko siellä tietoja... Joten nyt vaan ootellaan!!!
Joo, mutta nyt tää mamma alkaa menemään nukkumaan, kun alkaa taas tulla niin omaanapaa, että!
napero ja Eetukka 1v4kk
viime viikkosen (ja sitä edeltäneen viikon) linkin...
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=67&m=10477158&p=3&tmo…
napero
Kurjuuksien kurjuus! En muuta osaa sanoa kuin että olen pahoillani. :( Toivotaan, että syksyllä onni on sitten myötä, kun jatkatte " projektianne" . (((((halauksia)))))
Kaikille Enskoille oikein hauskaa juhannusta jo meiltäkin! En tiedä ehdinkö enää linjoille sitä ennen, kun mies juuri paljasti, että lähdetään huomenna 3v. hääpäivän kunniaksi koko perhe Tukholmaan. Kiva ylläri! :) Ja sit pitääkin pakata mökkikamppeet juhannusta varten.
Pikku-quulle oli viime yönä puhjennut kaksi yläetuhammasta ihan läpi asti, eli nyt ukko on sitten virallisesti nelihampainen. :) Onneks niistä ei ole tullut sen kummempia rähinöitä, kun tää eroahdistushässäkkä on jo ihan tarpeeksi!
-Q- ja -q- 10kk
Oikein hyvää matkaa millille ja quierolle!
Harmi että naperon hoidot eivät tuottaneet tulosta. Toivottavasti syksyllä tärppää.
Ja on se kumma kun ei sieltä hoitopaikasta kuulu mitään... ja kun ei sinne saa yhteyttä. Mä sain tiedon tytön hoitopaikasta tasan neljä viikkoa ennen hoidon aloittamista. Mutta kyllä ne sieltä jo aikaisemmin soittelivat ja kertoivat milloin paikkoja jakavat jne.
Eilen oli se putkituksen jälkitarkastus, kaikki ok. Seuraavan kerran sitten lokakuussa, toivottavasti ennen sitä ei tule mitään. Ja toivottavasti putket pysyvät paikoillaan.
Mutta eipä meilläkään mitään sen ihmeellisempää, oikein hyvää viikonalkua kaikille!
NapNap + tyttö 1v3kk
Minkä kokoisia kenkiä teidän lapsoset käyttää? Meidän tytöllä on melkein kaikki kengät kokoa 21, muutamat 22 löytyy.
Rupee muuten noita kenkiä kertymään mieletön kasa tytölle, niitä on kohta melkein yhtä paljon kun mulla=)
Eilen käytiin ostamassa taas parit kengät, Anttilassa oli sellaisia hauskoja kesätossuja, materiaali oli sellasta että hylkii varmaan likaa ja vettä jonkin verran. Just passelit tarhaan ja mökille! Ja isi osti tyttärelleen Adidaksen Superstarit, vaalenpunaiset tietty=)
Tulkaahan jutustelemaan!
Tääkin on vaan tällanen pikainen moi, kun Joona istuu sylissä ja haluu kirjotella omat kuulumisensa ;)
Pakko tulla jotain sanomaan, että ei NApNapin tartte yksin puhua :) Mä en oo yli kuukauteen kerinnyt tänne mitään kirjotella. Lukemassa oon käynyt teidän juttuja, mut en varmaan muista niistä puoliakaan.
Mulla on nyt opinnot lopputenttiä vaille valmiina. Torstaina siis viimeinen koe. Viime viikolla jo tulin kotia sieltä opiskelupaikkakunnalta. Aika kamala kokemus oli olla arkipäivät kokonaan erossa perheestä. Kova oli ikävä. Onneksi se on nyt ohi. Töistä ei ole tietoa, joten todennäköisesti joudun marssimaan kortistoon. Aikas masentavaa. Syksyllä silti saattaa olla jotkun mahkut töiden saamiseen. Hyvä puolihan tässä on se, että saan olla Joonan kanssa kesän kotona :)
Joona ei vieläkään kävele eikä sano sanaakaan. Aika huolestuttavaa... Mikähän sitä vaivaa? Kauhee se on touhuumaan kaikkee ja osais kävellä, jos uskaltais. Täytyy varmaan viedä se hiekkalaatikolle lyhkäsissä housuissa. Mun äiti kerto, et mä olin vasta sit oppinut käveleen, kun mut vietiin hame päällää hiekkikselle ja en halunnut paljailla polvilla kontata ;) Täytyypä testata.
Mulla on ihan hirvee vauvakuume nykyään. Saattaa johtua just siitä, että nyt ei oo mitään mahdollisuuksia ees suunnitella mitään vauvajuttuja. Plaah! Täytyy keksiä muuta ajateltavaa. Mites NapNapin vauvasuunnitelmat voi?
Naperolle lähettelen täältä vauvapölyjä niin, että teille tulis tässä kesän aikana vaikka sellanen pieni ihana luomuylläri bdbd.
Pikku-millikö se lähti reissuun? Vähänkö oon kade. Mäkin haluun Espanjaan... Tuokohan ne taas tuliaisina sieltä pikku-pacon ;)
Jennikin siirtyy piakkoin tänne taaperopuolelle. Kiva kiva!!! Ainiin Onnittelut Jennille näin etukäteen ;) Onnittelut myös D:lle etukäteen!
Ankallako on nyt omaa aikaa muutamana päivänä? Otahan rennosti ja nauti omasta rauhasta. Kyl ihminen välillä tarvii omaakin aikaa. Mulla sitä aikaa riittikin viime viikot. Olihan se toisaalta ihan virkistävää olla vaan illat itsekseen.
NapNap, Joonalla on kans ihan hirveesti kenkiä, jos lasketaan kaikki vauva-ajankin kengät. Nyt menee koko 21. Joonalla on täl hetkel käytössä sellaset tekonahkaset lenkkarit ja sit Adidaksen urheilisandaalit. Ensiaskelkengät kerkes mennä jo pieniks ennen sitä ensimmäitä askelta :)
Täytyy vielä pahoitella sitä, kun en ilmoittanut mitään, että en tullut sinne tapaamiseen. Mä yksinkertasesti unohdin sen. Harmittaa ihan vietävästi, että ei päästy sinne. Olis ollut niin kiva nähdä kaikki.
Häippäsenpä tästä lukemaan vielä epätoivoisesti. Ei tästä niin pikanen moi tullutkaan. Joona meni istumaan kirjahyllyyn ;)
pesukarhu ja Jonsku huomenna tasan 1v2kk
Piti Quulle toivotella voimia pikku-quun eroahdistuksen kanssa. Sekin on vaan ohimenevää. Mites Ruottin reissu meni? Vai joko olitte siellä? Ihanan yllärin sun miehes keksi.
pesukarhu menossa sinne lukemaan edelleen ;)
Eilen kävin viemässä isännän vanhempiensa luokse, siellä se mun perheeni nyt on...oli vähän outoa nukkua yksin mutta ihanaa kun sai noita univelkoja pois! Tässähän tää aika menee töissä ollessa, salilla ja jumpissa..täytyy nyt ottaa kaikki irti kun pääsee salille millon huvittaa eikä tarvi miettiä isännän tai tytön aikatauluja tms...
Se mua tosin hirvittää, kun elokuussa alkaa koulu. Pääsin siis Tampereelle kouluun kun Rovaniemelle ei saatu ryhmää kasaan..ja se viikko kuukaudesta oon siis Tampereella, miten sitä osaa ensinnäkin reissata yksin vieraaseen kaupunkiin ja vielä olla siellä noin pitkä aika ilman perhettä??!! No, oppisopimuspaikat on tiukassa ja aikalailla unelma-ammatti mulle mutta toivoin viimeseen asti että olisin päässyt Rovaniemelle, siellä olisin voinut pitää Alluakin hyvässä lykyssä mukana. Mutta näin nyt siis mennään...
Naperolle täältäkin peukut pystyssä...bd Meillähän tuon ukon sisko sai luomuvauvan nyt alulle 2 vuoden turhan lääkärissä ravaamisen, piikittämisen ja yrittämisen jälkeen. Niin ne vaan vaihtoehtokeinot sitten auttoi, kävi muutaman kerran homeopaatilla ja hermoratahierojalla ja vauva ilmoitti tulostaan=) Hänellä on PCO niin pahana ettei kukaan uskonut oikeastaan enää että voisi edes raskautua, toivottiin vaan...suosittelen kokeilemaan noita luonnonmukaisempia keinoja=) Hänkin tosin meni ihan eri syistä hermoratahierojalle, mutta siinä tuli sitten hoidettua tämäkin asia=)
Pesukarhu, mä en olisi huolissaan vaikkei Joona vielä puhu tai kävele=) Se on kuitenkin niin yksilöllinen juttu, varmasti ennen pitkää oppii! Kunhan on itse siihen valmis;)
Meillä on kenkien koko pääasiassa 22, yhdet lenkkarit on 23 jopa ja silti menee noissa Hennesin pikkukengissä vielä aivan loistavasti 20/21.
Ja neiti on alkanut tosissaan kiukuttelemaan! Eilen mummolassa huusi kurkku suorana kun ei saanut tehdä mitä halusi, heittäytyi lattialle eikä lopettanut millään. Mua ottaa tosissaan päähän/satuttaa tuo että kun Allu on vähän aikaa mummolassa se menee siihen että äiti ei enää kelpaa=( Mummi vaan. Eilenkin huusi vaan mun sylissä ja mummin syliin oli koko ajan menossa, pikkasen tuntuu pahalta=( Täytyy toivoa, ettei enää tarvi laittaa kovin usein mummolaan kun kerran tähän menee. Jotenkin tuntuu etten ole edes äiti enää, mummi on parempi siinäkin hommassa...No, onhan tuo nyt perjantaista siellä sattuneesta syystä ollutkin, kunhan haen ne kotiin perjantaina niin pidän huolen ettei tarvi vähään aikaan mennä. Nuo lähiopetusjaksot tietysti huolestuttaa, oon aika varma että isäntä roudaa heti tytön mummolaan viikoksi että saa olla rauhassa=( Hitto, tää on ihan kamalaa....
Mutta nyt on pakko lopettaa tää pohdiskelu, itkua pukkaa kun ajatteleekin ja oon siis töissä taas vaihteeksi...asiakkaat alkaa kohta ihmettelemään mitä tuo märisee=D
Kivaa juhannusta kaikille, jos tässä nyt ei enää jouda koneelle...!!
-Ankka-
Kiitos Ankka rohkasevista sanoista. Turhaanhan sitä oon huolissani Joonan kehityksestä. Itsekkin sen tiedän, mutta jotenkin sitä vaan silti hölmönä vertaa aina muihin lapsiin. Kaikki oppii omassa aikataulussaan. Ja, jos kehityksessä huomataan viivettä, niin murehditaan sitä sitten.
Kauanko Ankka sulla sit on niitä lähiopintojaksoja? Tuntuuhan se nyt ajateltuna kamalalta olla viikko pois, mutta sit, kun siellä on ja on paljon kouluhommia, niin ei sitä niin paljon kerkeä murehtimaan ja ikävöimään. Viikko menee aina nopeesti ja sit saat olla taas kolme viikkoo Allun luona :)
Ja tohon mummo juttuun sen verta, että varmaan tosi yleistä lapsilla, että " mummo on kivempi" . Mummo ei kasvata eikä siis välttämättä kiellä aina asioita niin paljon, kun äiti ja isä. Mummo on harvemmin lapsen kanssa ja ei silloin suutu ja hermostu niin helposti kuin äiti ja isä. Ja mummo ehtii koko ajan olla lapsen kanssa. On ehtinyt esimerkiksi tehdä kaikki kotityöt alta ennen lapsen tuloa. Kyllä Joonakin on aina ihan onnesta soikeena, kun näkee isovanhempansa. Ja sit, jos Allu on ollut mummulassa hoidossa ja sä oot ollut pois, niin saattaahan tyttö osoittaa sulle mieltään siitä. Joona ainakin osoitti mieltään mulle kiukuttelemalla ja haluumalla isin nukuttamaan jne.
Tuttua muuten toi kiukuttelu täälläkin. Tavarat lentää meillä seinille, kun Joonalta kieltää jotain. Kaupassakin ihan tolkuton meteli lähti pienestä pojasta, kun otin sen kädestä kauppalapun, kun piti tarkistaa, että kaikki on ostettu. Meillä Joonan homma on pitää kaupassa kauppalappua. Se on niin ylpee siitä hommasta :)
Mitäs muuten Kissankellolle ja Matiakselle kuuluu? Joko Matias kävelee?
Entä mitä Marikalle kuuluu pesueineen? Joko pikkusen liikkeet tuntuu?
pesukarhu ja Jonsku
TODELLA helpottavaa kuulla että nämä muksut tosiaan osaa sitä kiukuttelua näyttää noinkin! Meinasi sydän särkyä kun tuntui jo siltä että Allu ei pidä mua enää edes äitinään, että mummi olisi ottanut sen paikan...suuri kiitos, Pesukarhu!!!
Täytyy yrittää nukkumaan, mieli vähän huojentuneempana=) Aamuvuoro kutsuu, sitten onkin loppuviikko yhtä sunnuntaituntia lukuunottamatta vapaa!!!
-Ankka-
Pesukarhu on palannut linjoille, jipii! Me siellä treffeillä ajateltiinkin että koulurupeaman jälkeen et välttämättä jaksa/muista treffata. Mutta kovasti sua siellä kaipailtiin! Onnea loppukokeeseen!
Meidän tyttö kiukkuaa kans. Ei haluu mennä rattaisiin, ei hattua päähän, ei autoon, kiukkuaa kun ei saa jotain tavaraa jne. Rupee kitisemään tai huutamaan, heittäytyy lötkököksi lattialle. Tuttua hommaa täälläkin.
Ja mummi on pop kun ollaan mummin ja vaarin luona. Mummi on siis miehen äiti, todella tärkeä tyyppi meidän tytölle. Mä olen ite ottanut asian niin, että saanpahan itse omaa rauhaa kun tyttö roikkuu mummissa...=) Mutta ymmärrän että harmittaa, varsinkin jos ei itsellä ole kovin hyvät välit kyseiseen henkilöön. Vie kyllä viimeisetkin itsetunnon rippeet äitinä, kun ei enää kelpaa. Mutta kyllä loppujen lopuksi äiti aina mummin voittaa, siitä olen ihan varma. Myös Ankka teidän perheessä!
Eilenkin oli kyllä niin neuvoton olo taas vaihteeksi kun tytön kanssa tultiin tarhasta kotiin, hirvee huuto alko heti. Kyllä siinä mielessä käy että mitä mä teen väärin kun ei toi lapsi viihdy mun kanssa... rasittavaa, ahdistavaa ja huolestuttavaa yhtäaikaa... ne on aina niitä hetkiä kun tulee ajatus että ei enää lapsia. Kun en kerta osaa niitä hoitaa ja ne ei musta tykkää.
Pesukarhu kyseli mun sormuksesta... se on valkokultaa, yhtä leveä kun se mun kihlasormus, siinä on keskellä värillinen jalokivi (en kerro mikä), ja 12 timanttia ison kiven molemmin puolin. Mä kerron tarkemmin kun joskus taas nähdään! En viitsi täällä kertoa, vaikka tuskin kukaan tuttu käy lukemassa...
Kyllä Joona oppii vielä kävelemään ja puhumaan! Eiköhän se rupee tässä kesällä jo kävelemään. Puhetta tulee meillä aika paljon, mutta aika harva sanoista on mitään ymmärrettävää=) Uusin sana on potta.
Piti varmaan vielä jotain muutakin kirjoittaa, mutta nyt unohtu...
Oikein hyvää juhannusta kaikille!
NapNap + tyttö 1v3kk
Nyt pikaisesti kirjoitan, ennenkun Eetu herää...
Käytiin aamulla TAAS lääkärissä ja korvatulehdus molemmissa korvissa, Eetu aloitti huutamaan jo siinä vaiheessa, kun th/lääkäri otti välineet esiin : ( ja rimpuili kovasti. Molemmat korvat siis mätää täynnä, joten taitaa tää juhannus mennä rauhallisesti kotona, tai no, oltais me muutenkin oltu ihan vaan kotona, ainakin suurimman osan ajasta...
Napnapilta kysynkin, että laitettiinko teidän tytölle putket yksityisellä vaiko kunnallisella? Kun me alettiin miettimään, että josko veis tuonne yksityiselle, jos pääsi vähän nopeempaa... Vaikka lääkäri laitto kyllä lähetteen korvalääkärille, suostu sen verran..
Eilen tuli sitten päätös siitä hoitopaikastakin, vihdoinkin! (ennen juhannustahan se lupas...) Muttamuttamutta, Eetu ei päässy sinne minne oltais haluttu (tai siis mä oisin halunnut) ja joutuu menemään juuri siihen minne en ois missään nimessä halunnu, en tuu vaan toimeen niitten hoitsujen kanssa... Soittelinkin siitä tuonne kuntaan, mutta kuulemma ei oo paikkoja tai jotain, vaikka meidän naapurin lapset siirretään päiväkotiin sieltä ryhmiksestä... Puhu siis ittensä pussiin...
Ja kiitokset kaikille myötäelämisestä, ootte te kyllä ihania! KIITOS!
Kengistä, meillä on Eetulle kahdet kengät (noloo) mutta ihan hyvin pärjätään noilla, ollaan kyllä aateltu ostaa sitten kun tulee lämpimämpiä (huh, mikä sana) ilmoja, niin sandaalit... Ja ehkä syksyllä lenkkarit... Ja koot on (muistaakseni...) 22-23.
Pesukarhukin oli käynyt, kivakiva! Ja varmasti on tuntunut " vaikeelta" olla erossa miehistään. Mä voin vaan kuvitella! Ja ei meilläkään montaa sanaa vielä tule, mutten oo kyllä yhtään huolissani, paitti joskus... Ja kävelemäänhän toi ukkeli aloitti vasta huhtikuussa, jollon oli 1v ja 2kk. Ja yhen tutun tyttö aloitti kävelemään vasta 1v8kk ikäisenä, kun oli kotona hyvä palvelu, vanhemmat vaan nostivat paikasta toiseen yms, joten en yhtään ihmettele. Ja kyllä me kaikki siellä treffeillä olleet kaipailtiin teitä sinne... niinkuin Napnap sano.
Juu, ja täällä kanssa yhden kiukkupussin äiti ilmoittautuu! Mä en sitten yhtään tajua, mistä toi niitä kiukunpuuskiaan millonkin saa! Heittäytyy vaan lattialle, ja huutaa! Tai sit jos ollaan kaupassa ja ei saakaan jotain tavaraa (tyhmä äiti) hyllyltä, niin johan huuto on valmis!
Ja, tosta " projektistamme" viel, (aina mä vaan jaaritan siitä, sorry). Mä oon jotenkin tietoinen, että tällä kertaa en tuu raskaaksi yhtä helposti kuin ed kerralla, tai no eihän se sillonkaan ollu helppoo, mutta.. Ainoo, mitä toivon on ettei Eetulle ja tulevalle, jos tulee, tule kovin iso ikäero...
Jaahas, tulipas taas tekstii, vaikka piti ihan vaan piipahtaa, heh joo ei näytä multa onnistuvan...
Mutta oikein aurinkoista Juhannusta kaikille!!!
napero ja Eetu 1v4kk
Piti tulla pikaiseen jotain kirjoittaan ku Pesukarhu huhuili :)
Elikkäs maanantaina oli rakenne ja kaikki oli OK :) Hieman on kooltaan pienempi ku Eetu ku vertailin nuita lappuja mut ei paljo... Vielä saadaan kylläki jännittää et pääsenkö niitä mekkoja osteleen vai en ;) Ei voinu lääkäri varmasti sanoa... Kovasti potkii ja päällepäinki jo potkut näkyy :) Nyt oon kylläki saikulla väsymyksen takia 2vkoa ja kyl tää pikkuhiljaa näyttää helpottavan mut en vielä olis työkykyinen... Elokuus alkaaki kesäloma ja sit sitä jäädäänki kotiin talon sisustuksia miettiin :)
Täällä kans löytyy sellainen kiva pikku-kiukkupakkaus aina välillä! Kauppoihin ei voi ajatellakaan et lähtis vaatteita itselle katsoon Eetun kans ku eihän sitä vaunuissa voi istua :( Itse pitää kaikki tehdä syöminen mukaan lukien tai ruokaa ei alas saa... Hyvä keksintö tuo Tupperin lusikka ku menee hyvin pojalla suuhun jugurttikin:) Sanoja joskus aina satelee mut aika oma kieli Eetulla on... Kenkiä Eetulla on tällä hetkellä vaan lenkkarit ja sandaalit mut mä haluan kans sellaiset Adidaksen kengät :) Mistä niitä NapNap saa? Koko on nyt 22 tai 23, riippuu kengistä...
Täällä kans on alettu pikkuhiljaa häitä ens kesälle suunnitteleen joten kaikki vinkit otetaan vastaan :)
Kannattaa Napero viedä Eetu yksityiselle! Me päästiin siihen putkitukseen ku siellä ollaan käytetty. Mun kaverin tyttö jolla tulehduksia on ollu enempiki ni ei päässy vasta ku ens syksynä putkitukseen ja sinneki ku käytti yksityisellä hakemas lähetteen... Meillä on se vakuutus ni korvaa mut kaverilla ei ni eivät sit yksityisellä putkittanu ku on niin kallista omakustannuksena :(
Nyt pitää alkaa leffaa katsoon ja mässäileen ;) Mut yritän ehtiä istahtaan hieman useammin ja kirjoittaan :)
Marika, Eetu 1,4v & Masuaarre 21+4
Nyt on tentit tentitty vihdoin ja viimein. Saa nauttia täysin siemauksin " pakkolomasta" .
Kiitos kaikille rohkasevista sanoista Jonskun kävelyn ja puhumisen suhteen. Mies sano tänään, että Joona oli sanonut aamulla " kakka" , kun oli vaihdettu kakkavaippaa. Samalla tavalla sillä välillä tulee jotain yksittäisiä sanoja, mutta se sanoo ne vaan kerran, joten en tiedä onko ne vaan vahinkoja. Me ollaan ihan vahingossa opetettu Jonskulle joitain tukiviittomia. Esim. " hyi" on se, kun heilutetaan käsiä nopeasti edestakaisin. Tänään Jonsku oppi " soo, soon" , eli heristetään sormea. Sitten on tietty kaikki osottamiset, vilkuttamiset jne. Tosui paljon Jonsku ymmärtää puhetta, joten se puoli on kunnossa. Sanojen tutossa vaan on ongelmia. Jonskun " juttelukin" on vaan sellasta ölinää yleensä.
Tuli tosi hyvä mieli, kun meitä oli kaipailtu treffeille. Voi, että kun harmittaa, että ei päästy. Toivottavasti seuraavalla kerralla päästään.
Kiva, että Ankka on nyt paremmalla mielellä. Ihan varmasti äiti on Allulle tärkeä ja rakas. Välillä vaan täytyy " testata" vanhempia.
Voi pahus, että Naperon Eetu paralla on taas korvatulehdus. Toivottavasti pääsisitte pian siihen putkitukseen. Ootteko muuten kokeillut niitä akupunktiohoitoja vai mitä ne on? Harmi, että ette päässeet sinne päiväkotiin, minne halusitte. Toivottavasti saat asiat järjestymään. Otat niskalenkkiotteen niistä johtajista ja teet selväksi, että teidän täytyy päästä sinne toiseen päiväkotiin. Ja mun puolesta täällä saa " jauhaa" myös esim. noista vauvakuumeasioista. Mä oikeesti haluankin lukea teidän kumeilijoiden juttuja, kun en itse voi nyt kuumeilla. Mielenkiinnolla aina seuraan tilanteen edistymistä. Toivon sydämmeni pohjasta teille sitä luomuylläriä.
Marikan masuaarteen mahamatka onkin jo yli puolessa välissä. Hurjan nopeesti aika menee. Toivottavasti väsymys pian helpottaa. Onko sulla muuten tyttö- vai poikaolo? Onko raskaus ollut samanlainen, kuin Eetua oottaessa?
NapNapin tytön kiukkuilu kuulosi tosi tutulta. Joona on aina väsyneenä just tollanen ja sillon, jos mä oon ollut pitkään poissa. Ihanalta kuulosti toi sun vihkisormus. Mä voin vaan haaveilla omasta. Joko oot hankkinut hääpuvun? Vai pitikö sun tehdä se itse?
Me ollaan Joonan kans juhannusaattoyö kaksin, kun mies on töissä. Juhannuspäivänä lähetään anoppilaan. Huomenna oon siis taas illalla linjoilla ja ois kiva saada juttuseuraa, jos joku jaksaa käydä täällä juhannusaattona kirjottelemassa.
pesukarhu + Jonsku
Täällä ollaan, ihan yksin kotona! Tänään oli tarkotus ajella jo anoppilaan mutta ajatuskin ahdistaa, voi olla että vasta aamulla menen hakemaan isännän kotiin. Allu tulee vasta sunnuntaina, meillä kun on molemmilla SU töitä ja tarha kiinni eikä muuta hoitajaa, niin tällaiseen pakkoratkaisuun sitten päädyttiin...On mulla vähän huono omatunto kun en ole lapseni kanssa juhannuksena, mutta toivottavasti näitä juhannuksia saadaan vielä monta lisää. En nyt vaan itsekkäästi halua mennä anoppilaan, meno siellä on niin ahdistavaa=/ Musta jotenkin tuntuu etten sovi siihen perheeseen sitten mitenkään....
Siivoamaan tässä olis tarkoitus alkaa, mutta tuli nukuttua melkein puoleenpäivään joten oon vasta aamukahvilla! On tuota univelkaa näköjään kertynyt...mutta nyt jaksaa taas.
Tää nyt oli taas omanapaisuuden huippu...palailen ehkä tässä siivouksen lomassa, jos musta jotain järkevääkin irtoaisi;)
Hyvää juhannusta kaikille!!
-Ankka-
Jee! Ankka oli käynyt moikkaamassa. Mä ajattelin, että ei täällä varmaan ketään oo. Kaikki muut taitaakin olla juhannusta jossain viettämässä. Me ollaan Joonan kans kotona kahestaan. Ihan tavallinen päivä tää on. Ei olla millään tavalla juhlistettu juhannusta. Tuleehan noita. Mä en muutenkaan oo mikään juhannus/uusivuosi/vappuihminen, jos nyt sellaseksi ketään voi sanoa. Jos ois oma mökki, niin oishan sitä juhannusta ihan kiva siellä viettää.
Me ollaan oltu tänään paljon ulkona, kun on niin nätti ilma. Huomenna lähetään sinne anoppilaan.
Ankka saa Allunsa kotiin sunnuntaina. Uskon, että on kova ikävä. Tuleehan noita juhannuksia vielä. Kivempihän niitä sitten on viettää Allun kanssa, kun se ymmärtää kyseisestä juhlasta jotain. Ymmärrän, et ei oo kiva mennä jonnekkin, jossa tuntee itsensä ulkopuoliseksi. Se on tosi ikävä tunne. Saatpahan nautiskella ja ennen kaikkea nukuttua univelat pois. Mä kaipaisin kans tollasia kunnon unia. Voin vaan haaveilla siitä, et sais nukkua puleen päivään asti.
No, eipä tässä kait muuta tule mieleen jus nyt. Viettäkäähän kaikki mukava ja ennen kaikkea rauhallinen ja turvallinen juhannus :)
pesukarhu ja Jonsku
Meillä oli viime viikolla vielä kovasti hoppua, kun oltiin molemmat vielä töissä ja lähdettiin juhannukseksi anoppilaan Lappiin. Matka oli taas pitkä, mutta onneksi Matias viihtyi hyvin itsekseen takapenkillä. Kokeiltiin nyt ekan kerran matkustaa pitkää matkaa niin, että Matias oli yksin takana, ja hyvin meni! Vanhemmilla oli mukavampaa istua edessä. ;)
Naperolle täältäkin hali, harmi ettei hoidot tällä kertaa tuottaneet tulosta! Toivottavasti syksyllä tärppää vaikka ihan luomusti!
Ankan Allun mummu-kiukuttelut kyllä kuulosti vähän siltä, että kiukutteli äitille, kun oli ollut niin ikävä äitiä! Matiaskin kiukuttelee tarhapäivien jälkeen mulle aina selvästi enemmän. Meillä ei isovanhemmat oikein pääse tulemaan lapsenvahdeiksi, joten ollaan tarhan varassa. Enot onneksi asuvat tässä lähellä, joten heitä voi tarvittaessa pyytää avuksi.
Matias on muuten alkanut ottaa askeleita! Viikko sitten nousi ensin ihan yllättäen keskellä lattiaa seisomaan (ilman tukea siis). Huojui aikansa ja alkoi ottaa askeleita vähän päästä. Nyt on parhaimmillaan mennyt jo viitisen metriä yhteen menoon kaatumatta. Pääasiallisesti vielä kyllä kontataan.
Kyllä ne Joonankin ensiaskeleet vielä tulevat, Matiaskin odotutti näin pitkään niitä. Toiset ottavat varman päälle vain. Samoin puheen kanssa on turha stressata, selvästi Joona ymmärtää jo paljon sanoja, mutta ei vielä hallitse sitä tuottamista. Sekin tulee varmasti omalla ajallaan.
Matias on nyt oppinut pari uutta sanaa. Kukka tulee oikein hienosti, ja melkein kaikki onkin sitten " kukka" . Kissa on " kitta" ja tähti tuli uutena sanana myös viime viikolla.
No, nyt täytyy lähtä yhden haisulin kanssa pyllynpesulle.
Kissankello ja Matias pian 1v 3kk
Nyt oli ihan pakko tulla kertomaan mitä meidän neiti on keksinyt...siitä tuli kerrasta makkarahirmu! Heti alkaa kuola valuen kähisemään " akkala, akkala" kun näkee makkaran tai makkarapaketinkin, ei mitään väliä onko grillattua, leivänpäällismakkaraa tai nakkia, pimuun uppoaa! Kohta varmaan näyttääkin makkaralta=D
Jes, eipä taas kummempia...jokos tästä muutkin aktivoituis kun juhannus, toivottavasti mukava sellainen, on juhlittu?
-Ankka-
Mä toivottelen jo valmiiksi hyvät jussit kun meidän poppoo starttaa huomenaamulla kohti Malagaa. Kahden viikon päästä palaillaan takaisin.
pikku-milli & Akseli 1v2kk