Teen perhetyötä. Tajuattekohan te edes, miten nopeasti ja selvästi sen huomaa ulkopuolisena ammattilaisena,
kun perhesuhteet ovat vinossa? Joskus -aika useinkin- hirvittää.
Kommentit (18)
Että haluamattaankin huomaan mahdolliset ongelmat myös ystävien, tuttavien ja sukulaistenkin perheissä. En vain koskaan viitsi niistä ääneen puhua..
Mutta työskentelen terapeuttisesti perheiden parissa.
ap
Sitä tulee nimittäin usein sokeaksi kokonaisuudelle, kun tarkkailee vaan niitä työssä opittuja ongelmakohtia. Esim. lasten teholla työskentelevä sairaanhoitaja kertoi, että kun hän aloitti hommansa, tuntui että maailma on täynnä hengenvaarallisesti sairaita lapsia...
etkä niinkään läheistesi perhesuhteisiin. Ammattilainen tekee töitä vain työajalla. Ammatillisuus löytyy kyllä ajan kanssa, toivottavasti saat riittävää työnohjausta.
t: pitkään alalla
Ja että meneillään on erilaisia ja -tasoisia kriisejä? Kummallista olisi minusta, jos ei olisi!
muita asioista. Miksi niitä pitäisi salata? Taidat olla vähän hassu :)
Vierailija:
Että haluamattaankin huomaan mahdolliset ongelmat myös ystävien, tuttavien ja sukulaistenkin perheissä. En vain koskaan viitsi niistä ääneen puhua..
Olen itse sairaanhoitaja ja ihmettelen " ammattilaista" , joka täällä kertoilee työhön liittyvistä asioista. Se on selvä, että outoja asioita huomaa esim kaupassa lasten ja vanhempien välillä, mutta koska en ole " ammattilainen" , en vedä niistä suoria johtopäätöksiä. Terveen järjen saa säilyttää työssä ja sen ulkopuolella!
En sentään kyyniseksi ajatellut tulla kuin sinä, empaattisuus ja aivot toimivat nimittäin vapaa-ajallakin.
Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa!
joten eiköhän kumpainenkin perhetyöntekijä täällä tee terapeuttisella otteella työtään.
Onko sinulla työkokemusvuosia vähänlaisesti kun tuot tuota ammatillisuuttasi tuolla tavoin esiin. Tuntuu, että olet vähän isoissa saappaissa.
Mun ex-miehestä ja musta näkyi taatusti kauan ennen eroa että huonosti menee. Luultiin ettei kukaan tajua, mutta eipä se ero sitten tullut yllätyksenä juuri kenellekään.
Se ei kuitenkaan tarkoita, että ihmisen tulkinta olisi totta. Olen kuullut paljon erehdyksiä suuntaan ja toiseenkin vain siksi, että ihmiset ovat halunneet tehdä omia johtopäätöksiä.
" psykologi" viisasteli joskus, että hän osaa naisen syömisestä suoraan sanoa seksuaaliset estot. Että seksuaalisesti estyneet naiset siis syö tietyllä tavalla. Ja ei-estoiset syö tietyllä tavalla. Hassua vaan, että minä, joka olen takuuvarmasti Suomen ja ehkä koko maailman estoisin nainen, syön mahdollisimmat ei-estoisesti. Että se siitä hienosta teoriasta...
tolle teorialla freudkin olisi jo nauranut, vaikka seksiä kaikkialla näkikin
Minä taas olen syömisteni suhteen tosi estoinen, mutta seksuaalisesti estoton.
estottomat naiset syö suurpiirteisesti, sormillaan jne. Ja estoiset on hirveän siistejä ja saa hermoromahduksen, jos murunen putoaa pöytäliinalle. Itse olen siis oikeasti estoinen, vaikka sormin syöminen ja muu porsastelu on jokapäiväistä silloinkin kun seurauksena on kauuuuhee sotku.
Joten sehän on aika ilmeistä, että AMMATTILAINEN sen huomaa, eikö? Olisihan se aika ammattitaidotonta, jos ei huomaisi...