Onko teidän koskaan vaikea olla vastaamatta ilkeästi täällä?
Hyvä syy käyttää nimimerkkiä, vaikka ei olekaan pakko. Jos en olisi kirjautuneena (ja tuntisi itseäni täysin luuseriksi, jos kirjautuisin ulos, jotta kehtaisin ilkeillä), olisin vastannut jo ainakin viiteen ketjuun ilkeästi tänään. IRL olen korkeintaan piilokettumainen ja edes täällä en nimimerkilläni kehtaa olla kovin ilkeä, ajatuksissa sitten huonoina päivinä senkin edestä (ja tänään tosiaan on huonoista huonoin päivä.)
Itsehillintää minulla auttaa tosiaan nimimerkin käyttö ja tieto siitä, että ottaa pitkään päähän, jos esimerkiksi kehottaa jota kuta nimeämään lapsensa J Braveiksi tai vastaa jotain vielä pikkumaisempaa ja ilkeämpää johonkin viestiin. Mutta olenko ainoa, jonka on välillä vaikea pitää sormensa kurissa?
Kommentit (14)
mitä hyödyn ilkeilylläni? Kysyjä saa pahan mielen, minä en mitään.
Silloin pyyhin kirjoitukseni pois, ja ajattelen etten vastaa mitään jos minulla ei todellakaan ole mitään rakentavaa sanottavaa.
Vierailija:
koskaan vaikeaa olla ilkeilemättä :-)
Aloin ihan inhoamaan itteäni ja otin nimimerkin käyttöön juuri sen takia, että se hillitsisi sitä. Tähän asti on onnistunut, peräti pari päivää :)
Joskus tosiaan tekisi mieleni olla ilkeä, mutta olen toistaiseksi onnistunut välttämään kiusausta.
Mutta onneksi joku toinen yleensä ehtii puolestani... Täällähän meitä pahoja riittää!
Joo, joskus tekisi mieli kirjoittaa, että voi herraisä, järjenkäyttö ei ole paitsi sallittua, se on myös suotavaa tai että niin makaa kuin petaa,ym. mutta yleensä jätän kirjoittamatta, koska se on ihan turhaa jälkiviisastelua. Kirjoitan mieluummin, että: " tee nyt ainakin niin..."
Ehkä se on hyvä tai sitten ei. Ei tätä palstaa kannata ottaa liian henkilökohtaisesti. Itse tykkään palstasta sen inhorealistisen rehellisyyden vuoksi, jokainen sanoo juuri sen mitä mieleen tulee. Ei teeskentelyä eikä esittämistä. Sopii minulle, enkä loukkaannu kuten suorassa ihmiskontaktissa vastaavilla sanoilla tapahtuisi.
ap on parinvaihtaja joka ei ole moraalia nähnytkään!
Finetelle vastaukseksi, että tämä on niitä päiviä, että on vaikea keksiä, mikä ei olisi huonosti. Liitoskipuja, turvotusta, ahdistava olo, ennenaikaisia supistuksia, päänsärky, johon parasetamoli ei tehoa, nelivuotias, joka kiipeilee seinille, mies ja isompi lapsi toisella paikkakunnalla remontoimassa uutta kotia, johon tilatut materiaalit eivät suvaitse saapua ajoissa, pitäisi pakata ja järjestää juhannusta. Ja väsyttää niin paljon, että en saa takapuoltani ylös tästä penkistä. Toisin sanoen tosi huono päivä.
Se kuinka moraalinen tai moraaliton olen, on sitten ihan toinen juttu, mutta ei nyt varmasti ainakaan siitä asiasta riipu.
Vierailija:
ap on parinvaihtaja joka ei ole moraalia nähnytkään!
ajattelen miltä itsestäni tuntuisi lukea oma kommenttini-
empatian harjoittelua siis
Kyllähän monen ketjun Ap tuntuu välillä vähä-älyiseltä mutta voisihan sitä nätistikkin neuvoa.
koskaan vaikeaa olla ilkeilemättä :-)
Yleensä silloin, jos joku muu aukoo päätään ensin.