Kertokaa ihanista anopeista! Kilpailu kellä ihanin.
Minun anoppini
on aivan ihana ihminen.
Kun hän tulee kylään hän siivoaa, hoitaa lapset, laittaa ruokaa.
Ei äänekkäästi ja meluten vaan varovaisesti kysellen että voiko tehä näin.
Muistuttaa kiinalaista kotipalvelijaa ; )
On silti älykäs ihminen. Ohjailee takavasemmalta koko suvun miehet ja asiat haluamaansa suuntaan.
Kaikki rakastavat häntä. Tyhmimmät eivät huomaa hänen nerouttaan. Jos huomaisivat eivät ehkä niin paljon rakastaisi.
Kommentit (20)
Ähää kutti kaikille av-mammoille. Olette aika lättäjalkoja jos ette parempaa anoppia saaneet, vaan aina pitää täällä nimitellä anoppianne.
hyvä että joku joskus edes yrittää avata tällaistakin keskustelua, ärsyttää kun aina akat jäkättää mikä hirviö se anoppi on. Äiteinähän nekin vaan toimii... Itse vastaan tähän että anoppini oli ihana ystävä, valitettavasti kuoli varsin nuorena (64v) pari vuotta sitten.
- uusi appiukko oli juottanut liikaa konjakkia- kuulin jälkeenpäin...
(muutenkin " helppo" anoppi- ei näy ei kuulu...)
Tarjoutui itse jäämään vuodeksi vuorotteluvapaalle, jotta voi hoitaa meidän lasta! Ja niin tapahtui. Ja siinä ohessa meidän koti oli aina siisti:)
Anoppini on aivan ihana ihminen. Mieheni on hänen ainoa lapsensa, joten meidän lapsemme ovat hänen ainoat lapsenlapsensa. Joten minun kanssani on parasta tulla toimeen!
Mutta ihan vakavasti, anoppini antaa lapsillemme rakkautta ja riemua pitämällä mummulassa ja viemällä esim. Puuhamaahan sun muihin kotieläintarhoihin yms. Aina on tuoretta pullaa leivottuna ja kun olemme siellä viikonloppua niin anoppi hoitaa kaiken ruoanlaiton ja siivouksen. Miinuspuolena voin mainita, että kun tuon lapset viikonlopun passauksen jälkeen taas kotiin niin pari päivää menee taas totutellessa siihen, että en anna aina periksi enkä anna syödä vain herkkuja. Mutta muuten olen erittäin tyytyväinen anoppiini.
anoppini kanssa on mahtavaa, hänen kanssaan voi keskustella mistä vain, lapsien kanssa tosi loistava :) Olemme ystäviä ja hyvä niin!
Tulee paikalle kun tarviin apua (tosin ei kovin kätevä), mutta hoitaa lapset kyllä omalla tavallaan. Tarvittaessa purnaan miehestäni, hän ymmärtää, koska isä ja poika samantapaiset, ei tarvii esittää täydellistä miniää, itsekin hän aika huoleton kotihommissa. Enemmän kaveri kun anoppi. Ei puutu asioihimme, enempää en vois toivoa. En haluis mitään siivous apua, oma äiti käydssään hösää ihan liikaa ja se vaan ärsyttää, tulee sellainen olo ettei täällä voi olla kun on (muka) niin likaista ja sotkuista (ei todellakaan ole)... Arvosana 9 anopille
Minulle anoppi on se tuen ja viisauden tarjoaja, jota oma äitini ei ole..
Oman äitini viisastellessa, että sitä se elämä on, anoppi ymmärtää tunteita ja pelkoja!
Anopille nimittäin just soitin kun olemme kotoisin miehen kanssa samalta paikkakunnalta ja lasten mummolat siis siellä, että jos olisimme anoppilassa yötä kun on juhannus ja omat sukulaiset kun viinaa saavat niin ei huvita paikalla olla!
Anoppi ymmärsi jo puolesta lauseesta ja aikoi alkaa valmistella petejä jo tänään vaikka menemme vasta torstaina!
Anoppi tukee ja hänelle voi kertoa lähes mistä vain, on jokapäiväisessä elämässä mukana ja ennen kaikkea jumaloi lastamme ja lapsi kaipaa aivan mahdottomasti mammaa!!
Anoppilassa saa olla rauhassa ja loikoilla jos väsyttää, siellä ei turhia stressata vaan annetaan mennä omalla painollaan! Sukulaiset ovat tärkeitä..
Meidän oma elämäntapamme on paljonkin samankaltainen kuin anopilla ja apilla.. Pitkälti jaamme samat arvot ja onhan mies kotoaan paljon oppinut!!
Anoppi tukee siis aina tarvittaessa ja jos lapsesta on kyse, tulee pikavauhtia 400 km!! Keskenmenon kun sain, anoppi jutteli ja kertoi kokemuksiaan ja tuntemuksiaan myös.. Pappani kuoli juuri ja juhannuksena on hautajaiset ja anoppi soitteli ja kyseli miten menee ja jakselee!!
Todella ihana anoppi vaikka ensiaskeleet olivatkin taistelua vaimon ja äidin asemasta!!
Ihana anoppi on!!
Minulla on mukava anoppi. Rakastaa lapsenlapsiaan erittäin paljon ja osaa olla lasten kanssa - myös lapset pitävät hänestä. Anoppi on kiinnostunut meidän elämästämme, mutta ei koskaan sekaannu pyytämättä tai arvostele. On korkeintaan aavistuksen turhan utelias.
vuorokauden aikaan tahansa saa soittaa jos mitätahansa apua tarvitsee. Ei tyrkytä apua, eikä puutu elämäämme jos emme halua. Kun tulee kylään tuo tullessaan ruokakassin ja toisinaan itse tekemää ruokaa (herkullista). Kysyy myös haluanko siivota rauhassa jos vie lapset ulos vai haluanko, että hän siivoaa. Antaa toisinaan minulle taskurahaa. Niin ja ristiäiset aina vietetty heidän luonaan. On riittänyt, että saavumme paikalle. Kaikki tarjottava ollut valmiina (minun toiveiden mukaiset). Minulle paras anoppi, kiitos hänelle siitä :)
Asutaan alle 2 km anoppilasta ja sinne voi mennä kuin kotiinsa! Lastamme hoitaa usein ja autoaan lainaa/järjestää menonsa niin että pääsee samalla kyydillä (asutaan siis maalla ja töihin/kaupunkiin muuten vaan menoja kun sumplitaan)
Jos on ennen tilipäivää rahat tiukalla ei tarvi pelätä että nälässä jouduttais olemaan tai että autosta loppuu bensa.
Jos jokin hankala asia pitää ratkaista/hoitaa niin eikun anoppi vaan asialle ja varmasti homma onnistuu!
Listaa voisi jatkaa loputtomiin, tunnen olevani todella onnekas anoppini suhteen. Onhan hänessä tietysti myös joitain hassuja piirteitä ja ärsyttäviäkin juttuja mutta kukapa meistä olisi täydellinen!
neuvomasta mua, poikaansa saattaa komentaa. Tosin mies ei välttämättä lotkauta korvaansa. Lapset rakastaa, hoitanut tarvittaessa ja vähän ylimääräistäkin. Kun myös miniät muistaisivat, että ei aina voi olla asioista samaa mieltä ja voisi ehkä joskus katsoa myös peiliin. Välillä voisi antaa asioiden mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, ilman että kommentoi vastaa. Lisäksi muistaa, että anoppi on kuitenkin puolison äiti ja lasten isoäiti, joka on heille tärkeä. No niin tässä pieni saarna. Oma anoppi makaa kuolemansairaana sairaalassa, joten asioita on tullut pohdittua.
Hän on todella kultainen ihminen, siis oikeasti ovat apen kanssa todella mukavia ihmisiä.
HOitavat meidän lapsia aina kun on tarvis, ja lapsill aon isovanhempiinsa todella hyvä ja rakastava suhde.
auttavat asiassa kuin asiassa pyytämättäkin, toki itse autamme heitä myös
haluavat helpottaa lastensa elämää, ja järjestävät lapsilleen perheineen elämyksiä, vievät matkoille jne. Samoin vievät lapsenlapsia yhteisille reissuille.
Eivät kuitenkaan koskaan tuppaudu meidän asaioihin, eivät ole epäkohteliaita, eivät arvostele...
Ovat painonsa arvoiset kultaa.
PS. tuntuu ihan uskomattomalta, että se oikeasti menisi niin, että tyttölasten äidit ovat ihania, poikalasten äidit helvetistä. Koska niinhän sen pitäisi olla, jos tän palstan anopinvihaustilastoja olisi uskominen...
nuo jutut...sitä tuntuu harva täällä muistavan, kun nyt päsmäröivät ja yrittävät olla niin tärkeää ja täydellistä. Kyllä se vielä eteen tulee, omat lapset kun usein valitsevat äitinsä/isänsä kaltaiset puolisot. Siinä sitä sitten itketään, kun oman lapsen puoliso ei anna tavata lapsenlapsia, vihaa ja toivoo anopin kuolemaa.
millainen? Sen tiedän vaan minä...
Mutta kohta ollaan menossa kahdeksi viikoksi anoppilaan, odotan sitä jo kovasti
EN TODELLAKAAN HALUNNUT MITENKÄÄN RIEMUITA ASIASTA ja todellakaan en ole tyytyväinen että mieheni äiti on kuollut. Teitköhän 22 hiukka liian nopeita johtopäätöksiä ?!?
Vierailija:
Asutaan alle 2 km anoppilasta ja sinne voi mennä kuin kotiinsa! Lastamme hoitaa usein ja autoaan lainaa/järjestää menonsa niin että pääsee samalla kyydillä (asutaan siis maalla ja töihin/kaupunkiin muuten vaan menoja kun sumplitaan)
Jos on ennen tilipäivää rahat tiukalla ei tarvi pelätä että nälässä jouduttais olemaan tai että autosta loppuu bensa.
Jos jokin hankala asia pitää ratkaista/hoitaa niin eikun anoppi vaan asialle ja varmasti homma onnistuu!
Listaa voisi jatkaa loputtomiin, tunnen olevani todella onnekas anoppini suhteen. Onhan hänessä tietysti myös joitain hassuja piirteitä ja ärsyttäviäkin juttuja mutta kukapa meistä olisi täydellinen!
Kevyttä hyväksikäyttöä!
edellinen taisi tulkita HIEMAN väärin viestiäni... Ai pitäisi anopin lähteä kauppaa klo 9 koska niin aluksi suunnitteli eikä 9.30 että miniä pääsee samlla kyydillä töihin (ettei tarvi taksia tilata)? Tai että jos bensa on loppu niin pojalle ei saa lainata 20¿ tilipäivään asti?
Joopa joo, onnex en kuulu sun sukuun... Meilläpäin suku vielä pitää yhtä eikä jokaien tuijota vain omaa napaansa!
T:olinkohan mä 16...
olet väärällä palstalla.