Diagnoosia kehiin, kiitos:)
Elikkäs, olen nuori kahden lapsen äiti( lapset 2,5v. 1v4kk.). Kuopuksen jäljiltä en meinannut palautua helpolla. Sitten viime syksynä paino tippui kuukaudessa 10kg. Kävin lääkärissä, ei mitään poikkeavaa. Nyt paino tippuu koko ajan sen 1kg/2-3vk. Syön normaalisti ja kulutustakin on tietenkin noiden lapsosten ansiosta, mutten arkiaskareiden lisäksi tee mitään muuta:)
MAha on KIPEÄ, niin ylä- kuin alamahakin:( Ihan kouristelee kovasti ylhäältä ja alhaalta myös. Alamahassa on enemmänkin synnytyssupistuksia vastaavaa kipua. Yhdyntä sattuu aivan järjettömästi:( Ja heti yhdynnän jälkeen tulee kauheat tuskat:( Mitä tämä on?? Pelkään sitä kohdunulkoista raskautta, mutta testi näyttää negatiivista ja ei ole nyt vuotoja. Kahdet kuukautiset on tullut vasta synnytyksen jäljiltä( 15.2.2007 ja 25.5.2007). Eikä ehkäisyä ole ollut, koska raskaaksi tulen, jos olen tullakseni;) Mutta huolettaa nämä oireet. Luulin, että olisin raskaana, mutten ole.
Lääkäri on keskiviikkona, mutta olisi kiva " varautua" , että mitä voisi mahdollisesti olla?? Jäi vähän avoimeksi tämä viesti nyt, koska kiire. Vastailen mielelläni lisää, jos joku jäi kertomatta.
Olisin TODELLA kiitollinen, jos voisitte auttaa, että mikä minulla voisi olla. :)
Kommentit (18)
jos tulee tummaa verta(tervan väristä) ulostaessa, niin silloin on kyse vakavammasta asiasta. Toivon, ettei ole syöpää, koska meidän suvussa on molemmilla puolilla syöpää. Siis melkein kaikki kuolleet sukulaiset ovat kuolleet syöpään (niin isän kuin äidinkin puolelta). :(
Noh, kerroppa lääkäri mitä muuta voisit päätellä oireistani???
-ap
Että pitää olla kivuissa vuosia ja melkein kuoleman partaalla, kunnes laittavat lähetteen eteenpäin.
-ap
Vierailija:
Syöpä nyt vaan tuli tälle lääkäris-ihmiselle ensimmäisenä mieleen. t. 20
Oiskohan ne alamahakivut voineet olla jotain kiinnittymiskipuja tms. ??
-ap
Myös virtsanäytteitä(klamydia ja sitten tavallinen pissanäyte). Lääkäri sanoi, ettei epäile, että olisi mitään klamydiaa, mutta varalta pitää ottaa, koska muuten ei pääse ultraan( jos siis ultrataan, että mistä mahakivut johtuvat). Johonkin Helico-bakteeri(kai??;) puhallukseen menen huomenna. Mikä se bakteeri on ja mitä voi saada aikaiseksi?
Sanoi myös, että nämä mahakivut voivat johtua siitä, kun kuukautiset ovat vasta tulleet kehiin. Laihtumisesta ei sen koommin ollut puhetta, ei siis noteeranut siihen mitenkään:/ Kaipa se nyt tutkii nuo tauti-mahdollisuudet, joihin voi tuo laihtuminen liittyä.
-ap
-ap
Lisää ehdotuksia kehiin tai omakohtaisia kokemuksia, KIITOS=)
Ehkä pari kertaa viikossa käyn isommalla hädällä, kauhealla tuskalla saan väännettyä kakan:( Ja verta tulee aina pyyhkiessä. Sitäkin on yritetty tutkia, koska viime kesänä oli löysää veristä ulostetta, muttei mitään löytynyt!
Jos minulla olisi jossain välissä ollut kohtutulehdus, niin olisihan se oireillut jo silloin?
Syöpä minua pelottaa, mutta mitä " ulkoisia" oireita se antaa? Ja näkyykö jotenkin verikokeissa, jotta pitäisi alkaa sitten epäileen syöpää tms.
Hiivaa on ollut paljonkin, joten voiko sillä olla osansa asiaan??
Kiitos vastauksista, otan mielelläni ehdotuksia ja omakohtaisia kokemuksia vielä vastaan<3
-ap
Itsellä vatsakipujen syynä oli koliitti
Ei sano mulle mitään;) Millaisia ne on, onko vaarallisia, mitä oireita sulla oli??
Kiitoksia:)
-ap
Edellisistä raskauksista en muista. Kipua on kuitenkin ollut, mutta voiko raskaus/ kiinnittyminen aiheuttaa kauheita kipuja? Menkkojen pitäis alkaa n. viikon päästä. Jos sitten sattuukin, että olisin tästä kierrosta raskautunut, niin en halua, että se " sivuuttais" jonkun pahemman taudin tutkimisen. Ihan lasten takia haluan olla terve ja kunnossa<3
-ap
paino laski, tukkaa lähti, väsymys, vatsakivut, veristä limaa ulostaessa. Chronin tauti on laaja-alaisempi suolistosairaus sekä ohut- ja paksusuolessa. Todettiin kolonoskopiassa eli tähystettiin alakautta, gastroskopiassa taas tähystys suun kautta. Nyt päivittäinen lääkitys koliittin.
niin vaikeuttaa myös ulostamista.
Nuo vähäisetkin hiukset lähtee päästä:( Noh, jospa se selviäis siellä lääkärissä.
Olen todella väsynyt, vaikka saisinkin nukuttua hyvin. Nyt tullut vielä voimakkaampaa väsymystä, kun vatsakivut ovat pahentuneet:(
-ap
Vierailija: