+++SUURPERHEKUUMEILIJAT VKO 25+++
Sateista maanantaita siis kaikille!
Kävinpä vahingossa avaamaan uuden viikon tuonne edellisen viikon viestien perään... eli lukaskaa sieltä kuulumiset, nyt en kerkee samaa laulua uudelleen kirjuuttaa!!!
Hyvää päivänjatkoa ja alkavaa viikkoa!
MonaLisa heittää pyyhkeen kehään..
Kommentit (23)
Juhannusviikko alkoi täällä Lounais-Suomessakin harmaana, mutta eiköhän se tästä iloksi vielä muutu. Onneksi on pihassa muitakin lapsia ettei tarvi meidän poitsujen vain keskenään nahistella...
Meidän viikonvaihde meni epätodellisissa tunnelmissa, vitonen kun ilmoitti torstaina tulostaan. Toivottavasti pysyy matkassa mukana lopppuun asti... Jotenkin en käsitä voinko olla niin onnekas että tämäkin raskaus menisi hyvin, kun neljä aiempaa raskautta on mennyt niin hyvin ja ongelmitta. Haluaisin äkkiä päästä ultraan jossa selviäisi laskettu aika, kun sitä ei muuten tiedä kun ei niitä kuukautisia ehtinyt välissä lainkaan tulemaan. Ehkä ultrassa menisi jakeluun, kun omin silmin näkee, että siellä joku on ja oikeassa paikassa. Pieni ikäero on tulossa meidän vauvojen välille kun nelonen on nyt 5 kk, vipinää tiedossa moneksi vuodeksi :) ihanaa.
Tämä palsta on kyllä hieno juttu, kun näkee että on muitakin suurperheellisiä. Vaikka mielestäni 4-5 lasta ei vielä suurperhe ole, mutta nykypäivänä sitä ehkä muuten niin ajatellaan ;)
Tsemppiä ja plussatuulia kaikille+++
hupsis-rouva
Ja kyllä, meillä pohjoisessa aurinko rävöttää niin nätisti! Ei siis muuta kuin kaikki suurperheelliset pohjoiseen jussin viettoon! ;))
Ihanaa hupsis rouva, että sun viitosen odotus on alkanut! Onnea hurjasti ja kaikkea hyvää sinulle! Itselläni kuopus on nyt 11 kuukautta ja viitosesta haaveillaan, mutta ei vielä tehdä haaveilun eteen mitään... harjoittelua kummempaa.. ;) Mutta pieni ikäero ois hyvä juttu.
Tietääkö kukaan Jonathan lastenvaatteiden jälleenmyyjiä? Siis yksityisiä kotiesittelijöitä? Googlasinkin, mutta ihmeen huonosti antoi tuloksia.. :/
Mukavaa juhannusviikkoa kaikille!! :))
Omppis
Hei kaikille,
olen taustaillut kauan ja päätin laittaa nyt muutaman rivin. Perheessämme on kolme kaunokaista (en laske itseäni ko. joukkoon ;) ) joista vanhin täyttää loppukesästä viisi, mutta minun hullu mieleni kaipaisi uutta vauvaa. Mies ei ole lainkaan samaa mieltä, ja niinpä juuri nyt tilanne on se, että jouduin turvautumaan jälkiehkäisyyn, koskapa " vahinko" (tiedättehän: kun lemmen liekki leimahtaa, sitä ei voi sammuttaa...) sattui aika otolliseen aikaan, sovimme että varulta haen pillerin. En koe olevani oikeutettu yksin päättämään niin isosta asiasta ja siksi vähän haikein mielin pillerin otin. Nyt pidin yllä pientä toivoa kunnes tänään vaikuttaa siltä että pilleri on toiminut. Kökkö sentään, ajattelin että jos vaavi olisi tulossa estelyistä huolimatta niin silloin ei miehelläkään olisi asiaan sanomista.
Miehellä on järkisyyt haluttomuuteensa, se on myönnettävä: mulla ei ole vakipaikkaa odottamassa ja lisäksi meillä on rakennusprojekti päällä. Stressi on kova ilman vaaviakin. Lopullisesti poissuljettu unelmani ei ole joten siksipä liityn nyt joukkoon.
Omppuäipälle: googlaa sanalla jesperjunior, sieltä pitäisi löytyä kattava lista jälleenmyyjistä.
Hassua muuten, että te kaikki tunnutte jo vanhoille tutuille!
Näissä mietteissä Riepuli
onkin jo vissiin kaksi kuukautta kun viimeksi kuumeilin joukossanne.
Joka kuukausi kohtaavat pettymykset alkoi olla liikaa ja otin etäisyyttä asiaan ja nyt onkin taas rennompi meininki vauvapuuhissa :o) viime kuussa en pissinyt mihinkään tikkuihin olen siis tikku vapaa :o)
Nyt olin alku kierron lomalla lasten kanssa ja mies oli yksin kotona (milloinkohan minä saisin olla kaksi viikkoa yksin kotona??) ja palasimme sopivasti ennen ovista kotia. Toivottavasti loma teki meille molemmille niin hyvää että se pieni vitonen ilmoittaisi tulostaan pian. Huomenna taitaa olla ovispäivä ja nyt onkin loman jälkeiset päivät pitänyt kiirettä sängyn puolella ;o) siis jos mies ja peti kyllästyttää pakene paikalta hetkeksi niin miehesi on kuin uusi kun palaat ;oD
Tuossa tänään tajusin että JOS nyt onnistuisimme niin ikäeroa kuopukseen tulisi 3v3kk!! suurin ikäero mitä meillä on lasten välillä!
Seurailen taustalla mitä teitille kuuluu ja kirjoittelen kun pahin kuume vaivaa mutta pyrin tietoisesti välttämään pakkomiellettä joka tästä hommasta meinasi jo tulla :o/
Niiloakseli yk12 kp14 tai 15/28-29
Omppikselle vielä oikein aurinkoinen MOI! palaan listalle entistä ehompana ;o)
Huomenta Typykät!
Moi taas Niiloakseli, kuumeiltiin tossa vuoden vaihteessa samaan aikaan, otin sitten vähän välimatkaa ja täälläpä taasen!
Eli eilen olin jo aivan toivoni heittänyt, mutta nyt kun täti oireet jumputellut jo parin päivän ajan, eikä rouvaa näy, herää taasen kysymys? Aamulämpö oli 36.9 ja ainakun yskii tms. tulee vatsaan niitä viiltäviä vihlaisuja. hajut rajuiten tökkii, jauhelihan paistaminen oli eilen hirveetä, ja kun kuopus halusi eilen silliä...yök se haju ällötti! Tänään myös on aamu mennyt nieleskellen, eli vähän huonoa oloa pukkaa.
Testailin su ja ma negaa, mutta huomenna taidan vielä tikkuun pissiä! saas kattoo, nyt rupes jännittämään ihan kunnolla...
Meillä kuopus tyttö, joka täyttää elokuussa 10, on koko ajan haaveillut vauvasta. Muutoinkin meillä lapset ottaisivat uuden tulokkaan ilolla vastaan, vaikkakin isommille se tietää myös lisää vastuuta ja uusia huoneen sotkijoita! Mites teillä uudet tulokkaat vastaanotetaan?
Mutta hyvää päivän jatkoa teille, minä jatkan oman napani kaivelua...
Tulin vain ilmoittelemaan, sen kummemmin tätä pinoa nyt lukematta saati kommentoimatta, että tänään alkoivat ekat menkat synnytyksen jälkeen...:) saa alkaa kuumeilemaan oikein kiertopäiviä :)
Jippii, enpä ole ennen näin paljon tädin tulosta ilostunutkaan...ja kylläpä valitsikin taas oivan ajankohdan...juhannusviikko...olisihan tuo pitänyt arvata ;)
Kanelisokeri
Ei ole juuri joutanut koneen ääreen istua. Mistä lie johtuukaan...
Onnea hupsis-rouvalle plussasta! On aina kiva kuulla jonkun onnistuneen...
Mä olen jotenkin alkanut pelkäämään, että meille ei enää vauvaa tulisi, vaikka kuinka yritettäisiin. Kai sitä jotenkin alitajuntaisesti tuumii, että se olisi rangaistus itselle ahneudesta ja siitä, että on kuitenkin vähän koko ajan kiikkunut kahden vaiheilla, haluaako edes yrittää. Vielä kun tietää, että nuo munasarjat ovat vähän laiskanpuoleisia toimimaan, niin jotenkin on epävarma olo. Pitkä yrittäminen on henkisesti hirmu rankkaa ja ahdistavaa. En haluaisi joutua kokemaan taas niitä fiiliksiä. Siksi koko homma vähän hirvittää. Vaikka kuinka yrittäisi ottaa tjot asenteen, niin kyllä siitä pakkomielle ennen pitkää tulee! Vähän sekavaa pohdintaa, mutta toivon teidän ymmärtävän pointtini.
Nyt on menoss kp. 14 ja mahdollista ovulaatiota olen yrittänyt bongailla. Kyselin joskus aikaisemminkin, mutta kysytään vielä uudestaan; tunnistatteko te aina ovulaation ajankohdan? Ja jos, niin mistä?
Minulla ei kyllä ole ikinä ollut mitään selviä ovisoireita. Lima-asiaa olen joskus yrittänyt seurata, mutta en oikein ota niistäkään selvää :)
Muuten tämä viikko taitaakin kulua juhannusta odotellessa. Kiva viettää kolme päivää perheen kanssa rauhaksiin...
Kyselit kotimyyntinä kaupattavia lastenvaatteita. Käyppä kurkkaamassa
www.meandi.se. Bongasin mainoksen Kotivinkistä.
Uusi ruotsalainen lastenvaatesarja tulee nyt myös Suomeen kotiesittelyissä myytäväksi.
Kiirettä pitää, kun juhannus painaa päälle. Meille tulee sukulaisia viikonlopuksi, ja olis niin kiva kun paikat ulkona ja sisällä olis kunnossa.. ehkä kannattais kuitenkin ottaa ihan rauhallisesti, ettei emäntä ole kuin lakasukoneen alle jäänyt sitten koko juhannuksen..Nyt selkää vihloo kun pihasaunaa olen puurtanut talven jälkeen puhtaaksi..No siellä on ihana sitten saunoa!
Annlinn- onko sinulla aiemmin ollut raskausmyrkytys? Kyllähän se niin on että sille omalääkärille mieluiten selittää kuin että aina vaihtuu lääkäri, ja uudet samat kerronnat joka kerta saa selittää..Jukra, sä oot jo rv7!! Ihanaa!
Hupsis-rouva- Oliko teillä neuvolassa ultraa, että saat heti ekan käynnin yhteydessä nähdä masun sisälle. Mulle oli yllätys viime raskaudessa, kun meidän neuvolaan oli tullut jostain uuden tieltä siirrettynä vanha ultra tullut, ja heti ekan käynnin yhteydessä ultrattiin, ja siis näki heti että siellä todella on pieni vauvan alku!
Omppis- aurinkoista juhannusta myös sinne pohjoiseen! Koetetaan saada harjoittelusta jotain tulosta, eikö:)
Riepuli- tervetuloa mukaan! Toivottavasti jonkin ajan päästä miehesikin on samaa mieltä kanssasi, että pikkuinen nyytti olisi tervetullut teidän perheeseenne.
Niiloakseli - tehokasta ja tuottoisaa ovispäivää sinulle ja miehellesi! Minkä ikäiset lapset teillä on? Olen kirjoitellut vasta! reilun kuukauden, joten en tiedä enkä muista kaikkea:)
monalisa - minkä teit!!! Onneksi olkoon!Siis todella hienot oireet! Kerro heti kun saat vahvistuksen!
Kysyit, miten uusia tulokkaita on otettu vastaan, meillä vanhinta (silloin 10v) jännitti ihan kauheesti että riittääkö vanhemmilta rakkautta myös heille, et meneekö kaikki rakkaus uudelle tulokkaalle. No, toivottavasti ovat sen ihan käytännössäkin todenneet että rakkaus kasvaa viljeltäessä ja sitä riittää kaikille!
Kanelisokeri - tsemppiä sen oviksen nappaamiseen ja sitä myöten plussaan! Mulla sama juttu, vasta 1 menkat takana, ja jussina voisin testata..
meriutu - kysymykseesi oviksesta, no yritin kyllä tarkkailla, en onnistunut, vaikka tikutin, en tosin säännöllisesti. Jossain vaiheessa nippaili oikeasta puolelta, jolloin ajattelin että nyt, ok tää on se hetki.. taisin kyllä itse kuvitella koko hetken.. mutta siitä huolimatta meinaan ostaa testin jussiksi. jollei siis täti ole tullut!
Nuo sinun fiiliksesi tuosta pelosta ettei tulis raskaaksi on niin tuttuja minulle. Ennen tuota kuopusta, meill oli yritystä kokonainen vuosi, ilman tulosta. Meinasin tulla hermoraunioksi, kun elämä pilkotaan kuukauden palasiin. ja mullehan ratkaisu silloin oli se että pantiin vauvan osalta pillit pussiin. Keskimmäisen ja kuopuksen välinen ikäero on siis 8 pitkää vuotta! Nyttemminhän meillä on tämä 1v4kk kuopus ja uudesta tulokkaasta haaveillaan:)
Sitten lopuksi galluppia, jota myös tuolla helmikuisissa yritin kysellä:
kun olette olleet aiemmin raskaana, onko ollut erilaisia oireita odottaessanne tyttöä/poikaa?
-minulla oli poikaa odottaessani rinnat tosi kipeet, mitä taas tytölle ei ollut. Ja tuo kipu oli siis siinä vaiheessa, kun en tiennyt " virallisesti" olevani raskaana.Molemmille oli ankara pahoinvointi.
Tosiaan meinaan juhannuksena testata, jollei ole menkat alkaneet. Aattona olis kiertopäiviä 29, mulla on ennen raskautta ollut noin kp32, mikä testi on herkkä, että kannattais juhannuksena testata, vai olisko viisaampi lykätä maanantaille, -toki olis viisaampi.
Kuulumisiin, sinuvi
sinuvi: meillä on lapset 9v,6v,4,5v ja 2,5v vuorotellen tyttöjä ja poikia. Jos sama kaava jatkuu olisi meillätyttö vaavin vuoro :o) kumpi vaan käy kunhan tärppäisi edes...
Nyt on kyllä sellaiset ovis kivut ettei rajaa :o/ eilen ei olis pystynyt pupuilemaan edes buranan voimalla :o( vieläkin alamahaa turvottaa ja särkee :o( mutta hyvä näin että on helposti tunnistettavissa tuo ovis.
toisaalta olen aina halunnut olla kesällä raskaana silleen että olis kivan kokoinen masu joten syysvauva olisi kiva ja syksyllä ei ole meillä kukaan syntynyt.
G: mulla on periaatteessa ollut samat oireet joka raskaudessa ainoastaan joka kerta oireet on pahentuneet. Ainoa ero mikä oli oli se että pojilta tuli vähemmän kiloja. Tytöiltä 22kg ja 20kg pojilta 16kg ja 8kg.
nyt noilla kiloillakaan ei niin ole väliä kun olen laihduttanut samaan painoon kun olin ennen esikoista :o)
Niiloakseli kp16/28-29 yk12
Voi mua toheloo, mä en tajuu miten mä aina näppäilen viestit menemään ennen aikojaan..
Siis huomenia kaikille ja juhannuksen odotteluun!
Galluppiin vastaisin että kyllä, poika ja tyttö raskaudet olivat erilaiset kohdallani! Meillä siis kaksi tyttöä ja kaksi poikaa!
Tyttöoireita:
-ei lainkaan pahoinvointia
-hiukset olivat hienossa kunnossa
-makeannälkä
Poikaoireita:
-mulla aina ns. poikamaha, mutta poikaraskauksissa vielä tornimpi
-suolasennälkä
-hiuksissa ei muutosta
-hirveä seksinhimo..
-lievää pahoinvointia
Eli kyllä niissä voi olla eroja, toisilla taasen ei!
Mutta omaa napaa sen verran, että tätiä ei ole kuulunut, ja on lopettanut koputtelunkin. Tällä hetkellä oireita on vaikka millä mitalla, hajut, lievä huonovointisuus, naama koko ajan kuumottaa, painetta kohdun tienoilla, selkää juilii ja repäisyjä aina aika ajoin alavatsalla. Huomenna taidan testata. Viime yö menikin valvoessa, yöllä kun kaikki asiat tuntuu niin suurilta ja pelottavilta...maat ja mannut tuli mietittyä!
Te jotka ette ole varma oviksesta, ottakaa ihmeessä tikut käyttöön!
Me tehtiin aikoinaan tyttöjä melkein vuoden verran, vaikka nuorina ja vetreinä aherrettiin ihan kiitettävästi punkan puolella. Pojat on tehty ovistesteillä, ja molemmat eka kierrosta! Ehkä joidenkin siittiöt eivät elele niin kauaa, joten ajoitus pitää olla kunnossa.
Mutta hyvää päivänjatkoa, tulen huomenna kertomaan, mitä siinä testissä näkyy..
MonaLisa
että kiertopäivä siis tänään 36/32-36, ja ovistikun plussa 16vrk. sitten!
Niiloakseli, meillä on muuten tosi samanikäiset lapset, meillä tytöy 9 ja 6 ja pojat 4,5 ja 2v2kk!
MonaLisa
Kiitos meriutu jälleen vinkistä! :) Minäpä kurkkaan!
Ihanaa Niiloakseli, että olet taas mukana!! Myös Omppis kipuili nyt tosissaan oviksen aikaan, ei puhettakaan, että ois etes harjoiteltu pikkuvitosta.. :/
Oviksesta kyseltiinkin.. Yleensä tunnen ja tiedän sen päivälleen. Olen kipeä ja tulee paksua limaa.. Nyt kun mekat on olleet synnytyksen jälkeen vasta pari kertaa, on ollut vähän hakusalla.. Kipu ja lima saattaa tulla viikonkin eri aikaan.. Mutta kai tämä rytmi tasoittuu jo ennen syksyä.. ;) Tikkuja en ole koskaan kokeillut, mutta niistä saattaa olla iso apu jos ovista ei tunnista! :)
Voiskohan sitä tosissaan saada vielä viidennen terveen lapsen..? Ahneus pelottaa myös minua... Kaikki karmeat jutut hiipii taas mieleen... Kaveri sai vasta keskenmenon ja lehdessäkin oli viime viikolla 3-vuotiaan kuolinilmoitus.. :(( Että tuollaiset surettaa ja järkyttää VALTAVASTI! Aina pelkää omiensakin puolesta... Mutta näinhän se on ettei pelon kanssa voi loputtomiin elää.. eikä mitään saa jos ei uskalla...mutta nämä vauvajutut on niin elämänkokoisia kysymyksiä!
Nyt lähden autotallin maalauspuuhiin ja heitän rennommat ajatukset kehiin! ;0)
-Omppis-
Taitavat kaikki suurperheelliset jo olla jussin vietossa... On sen verran hiljaista täällä palstalla.
Tänään on varmaan suhteellisen lyhyt työpäivä ja sitten kovaa kotiin ;) Kai sitä pitäisi käydä ruokakaupassakin taistelemassa vähän täydennystä jääkaappiin. Ruuhka voi kyllä olla kovemman puoleinen.
Huomenna ajateltiin suunnistaa johonkin huvipuistoon. Kohde on vielä vähän avoinna. Meiltä on suht kiva matka vähän joka paikkaan, joten voi rauhassa miettiä, minne tahtoisi mennä.
Joku kyseli erilaisista raskauksista tyttöä ja poikaa odottaessa. Mulla on ainakin kaikki kolme raskautta sujuneet suht samalla kaavalla. En siis ole havainnut eroja. Itseasiassa ensimmäistä tyttöä odottaessa olo oli kamala. Oksentelu oli rajua ja voimat vievää. Toista tytärtä odottaessa säästyin pienellä huonovointisuudella. Vessanpyttyä ei tullut halailtua kuin pari kertaa. Pokaa odottaessa olo vaihteli siltä väliltä. Mielitekojen yms. kohdalla ei mielestäni ole ollut eroja. Joka raskaudessa on maistunut raikkaat hedelmät jne.
Rentouttavaa ja turvallista juhannusta!
Meriutu kp.16/?
eli eilen tein liuskatestin ja nega oli. Mutta ehkä- ehkä liian hätäinen olin. Eli ens viikon alusta uusi testi jos on tarpeen.
Hyvät jussit!
).( oviksesta selvitty. Olin niin kipeä että pupuilu oli tosi hankalaa :o(
aloitin lenkkeilyn taas ja haluan keskittää ajatuksiani ja ehkä selvittää niitä itsellenikin kun taas tämä vauva kuume on ottanut takapakkia.
nyt kun nuorin on " jo" 2v6kk niin elämän helppous alkaa viehättää. Nyt tällä hetkellä tuntuu typerältä sekoittaa pakkaa taas uudella vauvalla mutta tunne on ohi menevä ja tiedän että petyn jos taaskaan ei onnistu. Tämä vauvakuumeen viileneminen voipi olla kyllä itsesuojeluvaistoakin kun oon niin monesti pettynyt karvaasti etten edes uskalla enää haluta raskautta.
Varmaan monikin meistä painii sekalaisten tunteiden kanssa vai onko meillä joukossa joku jonka ajatus seuraavasta on selkeä joka päivä? jos on niin neuvoja otan vastaan :o) omat ajatukset on välillä laidasta laitaan. Varsinki nyt kun vanhimman pojan kanssa on ongelmia enemmän. Hänellä on keskittymis-ja tarkkaavaisuushäiriö sekä hahmottamishäiriö ja mahdollisesti kosketus herkkyys juttuja sekä adhd (lievä)
Niiloakseli hämillään lähtee juoksemaan ajatukset selviksi :o)
Kuulostaa NIIN tutulta! Itsekin TAAS jarruttelen vauvahaavettani ja ajattelen, että josko ne lapset tässä neljässä ois... Kaks poikaa ja kaks tyttöä... Ja jos vaikka ens vuoden alusta alkais tehdä lyhennettyä työviikkoa... mutta tiedä häntä, kuinka rajuna se kuume taas huomenna iskee... tai viikon päästä... tai syksyllä... Varmasti mieli muuttuu vielä montamonta kertaa... mutta nähtäväksi jää! :)
Sinulle toivoisin kyllä jo kovasti vauvamasua!!! Varmasti turhauttaa. Itsekin olin ihan hajalla kun esikkoa (kaksospoikia) tehtiin 1,5 vuotta. Epätoivo iski noin miljoona kertaa! Mutta lopussa kiitos seisoo. :)
Halaus ja juhannuksen jatkoja!
Omppis
Isukki lähti kolmen isomman kans kalalle ja ottivat teltankin mukaan. Sain kuopuksen unille jo ennen yhdeksää ja ah- mikä rauha ja hiljaisuus! ;) Netissä surffailen viinilasi kädessä :)) Ja minne eksynkään- kaikkiin mahdollisiin vauvasivuihin! Täytyy myöntää, että vaikka kuume välillä ottaa takapakkiakin niin kyllä odottamisessa ja pienessä vauvassa on niin paljon niin ihanaa ettei ole tosikaan! Muistelkaapa äitiliinit hetkiä synnytyssalissa, vastasyntynyt rintanne päällä! Itku tulee silmään.. Eihän mikään muu elämässä voi olla parempaa ja kauniimpaa! Kuume näyttää taas hiipivän rintaan... Taidan poimia pian kuopuksen viereeni ja kömpiä nukkumaan. Kolmen viikon päästä juhlitaan 1-v synttäreitä... minun prinsessani vauvavuosi on pian takana... olen niin haikeana!! Mutta onhan tyttö silti vielä pieni ja äitin oma maskottimurunen!! :))))
Unikuvia!
Omppis
Allekirjoitan tuon saman! Pieni on minunkin vauvani vielä ,Eilen 1v4kk, pidän " väkisin" vielä vauvanani, kun ei pienenpää ole.
-juhannusta, sinuvi-
Monalisa: toivon niin sulle että nega vaihtuiskin plussaksi.
Mulla piti olla ultra-aika tänään mutta niin siinä sitten kävi että lääkäri onkin kipeä. Kyllähän sitä sais vielä uuden ajan jollekin toiselle mutta kun mun piti tämän lääkärin kanssa jutella syvällisemmin siitä että alanko syömään aspiriinia mangesiumin lisäksi ettei se kauhea raskausmyrkytys tällä kertaa puhkeaisi. Lisäksi tahdon juuri tämän lääkärin omaksi lääkäriksi koska olen menossa Naistenklinikalle synnyttämään. Täytyy varmaan odottaa että lääkäri parantuu. Eihän tässä vielä mikään kiire ole kun nyt on laskujeni mukaan 7rv.
Annlinn