Kokemuksia Cipralex -lääkkeestä? Hyviä tai huonoja.
Mihin sitä sinulle määrättiin?
Tuliko sivuvaikutuksia?
Miten nopeasti vaikutti? Miten isoja annoksia söit?
Kuinka kauan olet käyttänyt?
Kommentit (42)
Söin ekaksi 5 mg pari päivää ja sitten 10 mg. Syötyäni yli kuukauden vaihdoin Fluoxetin Merckiin, koska Cipralex aiheutti ihan mieletöntä väsymystä. Muita sivuoireita ei tullut, paitsi seksihalujen katoaminen. Alkoholia pystyin juomaan tavallisesti.
Fluoxetin Merck on ollut aivan mahtava, olo on mielettömän hyvä ja pirteä, hienoista yliaktiivisuutta on huomattavissa, olen aikamoisessa vauhdissa koko ajan ja välillä on vaikea saada unta. Tosin en valita, sillä elämä on ihanaa nyt. Tätä lääkettä syön 20 mg.
Onko jollain tietoa, seuraako tästä yliaktiivisuudesta jotain pahaa? Vähän pysähdytti, kun kaveri sanoi, että pupillini ovat laajentuneet??
Pitemmälle tulee siitäkin haittavaikutuksia. Toisaalta se oli ihanaa kun jakso melkein vuoren siirtää mutta ei se ole normaalia.
Vierailija:
Pitemmälle tulee siitäkin haittavaikutuksia. Toisaalta se oli ihanaa kun jakso melkein vuoren siirtää mutta ei se ole normaalia.
Toisaalta on vaikea arvioida objektiivisesti oloa, kun masennuksen jälkeen toiselle tavallinen elämä tuntuu masentuneesta ihan mielettömän hienolta..
Tällä hetkellä itseäni huolettaa lääkkeiden lopettaminen, entäs jos se kaikki paska tulee takaisin??? Lääkkeiden käytön lopettamisesta olisi kiva kuulla myös. Ja muiden kokemuksia tästä mun lääkkeestä eli Fluoxetin Merckistä..
Sivuvaikutuksena oli aluksi pahoinvointi, kun aloitettiin 5 mg:n annoksella. Aloitin sitten vieläkin varovammin pienemmällä annoksella. Jo 5 mg:n annos auttoin minulla selvästi, mutta puolisen vuotta söin 10 mg. Seksihalujen vähenemisestä en osaa sanoa, koska masennus oli ne jo vienyt, mutta orgasmin saaminen kyllä vaikeutui lääkkeen kanssa, varsinkin 10 mg:n käytön aikana. Toisaalta seksihalut olisivat tuskin ikinä palautuneet normaaliksi ilman lääkitystä. Lääke pelasti avioliittoni.
Hyvä lääke, vähän sivuvaikutuksia, eikä aiheuta painonnousua, kuten moni muu mielialalääke. Mutta täytyy muistaa, ettei se kaikille sovi, koska masennuksen syyt voivat olla erilaisia ja taustalla voi olla muutakin kuin pelkkä serotoniinitason häiriintyminen. Kokeilemalla löytyy sopiva lääke.
Suhtauduin itse aluksi hyvin epäluuloisesti mielialalääkitykseen, mutta taivuin kokeilemaan, kun lääkäri sitä vahvasti suositteli ja olen todella tyytyväinen, että niin tein. Lääke auttaa aivoja korjaamaan syystä tai toisesta häiriintyneen serotoniiniaineenvaihdunnan normaaliksi.
Itse lopetin lääkityksen vähitellen parin kuukauden aikana annosta pienentäen. Nyt olen ollut pari kuukautta ilman ja hyvin on mennyt. Pelkäsin eniten väsymyksen palaamista, kun Cipralexillä on piristävä vaikutus, mutta se ei ole palannut. Tuntuu ihmeelliseltä, ettei ole jatkuvasti uupunut, vaikkei käytäkään lääkkeitä. Ja seksikin on ihanaa. Ja moni muukin asia, vaikka elämäntilanteeni on hieman stressaava tällä hetkellä.
Lasillisen sai ottaa. Toisaalta alkoholi muutenkin pahentaa masennusta, joten sikälikin on ihan järkevää rajoittaa alkoholin käyttöä.
masennukseen ja itkukohtauksiin joita tuntui etten pystynyt hillitsemään.
auttoi, ensin oli viikon verran pahaa/oksettavaa oloa mutta se katosi.
jotenkin jaksoi paremmin, ihankuin lääkäri sanoikin.
masennusta ei poistanut, se piti tehdä itse. elämänmuutos, liikuntaa, uusi harrastus ja elämänasenne. lopetin lääkkeen ominpäin 2kk käytön jälkeen kun tuntui ettei itkettänyt/tuntunut miltään vaikka olisi kaiken järjenmukaan jotain tunteita olla kuitenkin.
ei sivuvaikutuksia, orgasmi ehkä tuli pitemmällä yrittämisellä mutta seksihalut tosiaan vei ihan se itse masennus...
aika laidasta laitaan kokemuksia: toisia piristää - toisia väsyttää.
Toivottavasti itse kuuluisin tuohon piristys-joukkoon, koska enempää väsymystä en jaksaisi enkä kestäisi.
Ja seksihalujen katoamista en pelkää, sillä ei ne enää tämän enempää voi kadota :(
Saas nähdä... vasta vajaa viikko käyttöä takana.
- ap
" hirtän itseni villalangalla ja viiltelen iltasin ranteita puulusikalla"
Vierailija:
" hirtän itseni villalangalla ja viiltelen iltasin ranteita puulusikalla"
eikö?
vai ainoastaan sektiomammat ja lapsiaan tukistelevat??
Lääkäri sanoi, että kyse on samasta molekyylistä, mutta tässä uudessa se molekyyli on käännetty peilikuvaksi. Kuulostaa oudolta, mutta näin se lääkäri sanoi. Periaatteessa Cipralexillä pitäisi olla vähemmän sivuvaikutuksia.
Tuntui tosi hullulta se, kun tajusin, että nyt tuntuu pahalta ja olin onnellinen siitä, että tuntuu joltain. Aiemmin mikään ei tuntunut miltään, ei hyvässä eikä pahassa.
Vierailija:
Tuntui tosi hullulta se, kun tajusin, että nyt tuntuu pahalta ja olin onnellinen siitä, että tuntuu joltain. Aiemmin mikään ei tuntunut miltään, ei hyvässä eikä pahassa.
Onkohan koskaan uskallettu selvittää, miksi päänupissa on jo lähes kolmasosalla jotain vialla kun näitä lääkkeitä pitää syödä? Olisiko esim korvikemaidot? Telkkari? kalorittomat limsat? Minua pitkään on kaihertanut se, että aina hoidetaan oireita eikä selvitetä syytä. Onkohan nykyisillä lääkäreillä taitoakaan tehdä muuta kuin määrätä pillereitä?
Itseasiassa on ihan " yksinkertainen" juttu, mutta jos ei vaivaudu itse sen vertaa neurologiaan perehtymään ja psykiatriaan että ottaisi selvää niin turhaahan mitään keskustelua on käydä.
En tiedä veikö masennus, Cipralex, e-pillerit, äidin sydänkohtaus, muutto kauas kotoa vai pääsykokeet seksihalut, mutta ne ei ole palanneet vieläkään ja noi kaikki pahat jutut tapahtui parin kk:n sisällä...
kertokaapa nyt meille vajaaälysille, jotka popsimme lääkkeitä sen takia, että meillä on väärät elintavat...
sivuvaikutuksena levottomat jalat! tosi vittumaista, mutta ilman lääkettäkään ei voi olla.