olipas reaktio naapurin äidiltä!
Hänen poikansa oli meillä katsomassa piirrettyjä, ja kerroin että juon juuri yhtä olutta, äiti alkoi huutamaan että " mun lasten lähellä ollessa ei kiskota kaljaa! " Yritin selittää, että mä opetan MUN lapsilleni järkevää alkoholin käyttöä, että joskus voi ottaa yhden tai kaksi eikä siitä seuraa mitään pahaa.
Ei mennyt perille. Yritti vaan kysellä multa, että mitä mä siitä yhdestä oluesta saan. No, mitä siitä pitäis saada?? En tajua...
Miksi joku juo siinä luulossa, että siitä saa jotakin?
Siis joko juot itsesi ihan känniin, tai sitten et ota ollenkaan vai? Ihan pimeetä...
Kommentit (38)
Haloo??!!!!!!!!!! Mennäänpä ulkomaille helvetin juntit niin siellä ei oo mikään ongelma toi alkoholi..
Itse en ikinä sanoisi kenellekkäään mitä he omassa kodissaan saavat tehdä. Jos noin paljon kävis hermoon, niin voisi jonkun tekosyyn varjola hakea lapsensa kotiin. Ja itse en ainakaan yhdestä oluesta ole yhtään sen epäskarpimpi kun maitolasistakaan. Nyt kyllä tuntuu, että enemmän ongelma alkoholin kanssa on näillä hysteerikko äideillä jotka ei voi edes yhtä olutta juoda lasten nähden, saatikka niiden nukkuessa.
että valtaosa alkoholisteista katsoo itse " ottavansa vain lasillisen silloin tällöin" tai " pitävänsä oluen mausta" tai " nauttivansa mielellään viiniä aterialla" jne.
Minusta kuulosti ap:n avaus juuri siltä, että naapuri on selvillä siitä, mitä se ap:n huushollissa oikeasti tarkoittaa.
ottaa oluen ruoan kanssa. Ai niin mutta hyvänen aika nythän on pyhäpäivä ja kello vasta 18.
mutta en tajua miksi se olut piti juuri silloin ottaa ja vielä mainita siitä.
mutta tarviiko siihen olla mitään syitä? Jos mä otan, sanon rehellisesti että otan nyt yhden, so what? En ymmärrä, että joillekin sitä on SELITELTÄVÄ. Ymmärtäisin, jos naapurillani olisi alkoholistitaustaa tai muuta. Mutta kun he ovat opettaneet lapsilleen, että pienikin määrä on pahasta. Me taas opetamme toisin, otamme jopa saunasiiderin tai oluen lasten läsnäollessa!
t . ap
ja toisenkin... ja kotiäidin päivä oli pitkä...
Nyt ihmettelee, mikä tuhosi keskushermoston, kun eihän hän ikinä edes ryypännyt!
Kysykääpä muuten huviksenne alkoholistilta juoko hän liikaa, tai onko hänellä alkoholiongelmaa...
silmiini heijastuu kuva teinivuosiensa kapinavaiheeseen jumittuneesta mammasta, jolle kaljanjuominen on jotenkin niin makeeta...
siis ettekö te kukaan koskaan ole tullut kutsutuksi tai järjestänyt itse syntymäpäiviä, tupareita, vappujuhlia, uudenvuoden juhlia, ihan vain kutsunut ystäviä kylään hyvän ruoan pariin jnejne?? Ihan mahdoton uskoa, että kaikki olisivat absolutisteja.
jos naapurin pikkulapsi tulee päiväsaikaan katsomaan piirrettyjä. En oikein osaa nähdä sitä sellaisena seurustelutilanteena, että vaatisi alkoholia.
kerran yksi lasten kavereiden äiti pyysi lapsiani sinne leikkimään pariksi tunniksi. Kun vein tytöt, oli tällä äidillä joku toinen vieraana, ja hän siinä jutusteli, että miten juuri avasivat punaviinipullon. Oli tosi kurjaa jättää lapsia sinne, vaikka tunnen tämän äidin, ja tiedän, että ei mitään kännejä vedä, mutta silti... Jotenkin se fiilis ei ollut kiva. Ja minä en todellakaan ole mikään moralisoija, että lasten nähden ei saa juoda, itse kyllä tunnustan, että lapseni ovat nähneet minunkin juovan monet kerrat. Mutta, jotenkin se, että kylässä on vieraita lapsia, ja sitten juo, ei vaan tunnu oikealta.
Meillä saatetaan viikonloppuisin juoda ruuan kanssa viiniä. Tai siideriä ja olutta. Mitään kännejä ei todellakaan oteta, mutta tykätään ostaa ja maistella eri viinejä. Usein samasta viinipullosta saatetaan juoda vielä seuraavanakin viikonloppuna. Ja siideripullon juomiseen saattaa mennä niin kauan, että loppu on ihan lämmintä ja vähjähtänyttä. Mutta joku meillä piipahtanut tiukkapipo tietenkin saattaa saada sen käsityksen, että meillä on pahakin alkoholiongelma.
kuin, että on juoppo. Ja ihan totta, mitä enemmän alkoholia mystifioidaan sitä jännempää se teidän nicopettereillenne tulee olemaan.
Pihalla ollaan tosin, jospa se tekis sitten hommasta sallittavan;)
En tosin hirveesti tykkää oluesta, mutta pihahommien lomassa on kiva joskus huutaa naapurit oluelle.
Olisit tarjonnu naapurille kans;))Jospa se otti nokkiinsa ku et antanu sille bissee!
siis ei se ole yleisesti tapana. Heti tulee mieleen, että eikö se ole edes sunnuntaina yksin lasten kanssa ollessaan ilman viinaa.
Yleisesti tapana? Mikä sitten on yleisesti tapana, lärvit juhannuksena vai perjantaikalja saunan jälkeen?
Kyllä tämä Suomi on yksi junttila.
humala??? koska et ymmärrä yhden ottamista. Käymme paljon esim. ulkona syömässä viikonloppuna - heti sunnuntai aamupäivänä voin ottaa kuohuviinilasin ja kilistetään lasten pommakkiliasien kanssa. Kaljaa en juo, mutta siideri maistuu. Yksi siideri esim. lenkin jälkeen on tosi ihana näin kesällä samoin lasi viiniä ruan kanssa niin arkena kuin sunnuntaina.
tutkitusti myös paljon terveellisempää kuin jotkut kamalat limsat, jotka maistuvat pahalle ja sisältävät pelkiiä lisäaineita.