Työnantaja olettaa, etten pidä hoitovapaata!
Esimieheni soitti (olen äitiyslomalla) ja kyseli tietoja erästä ensi vuoden projektia varten. Totesi vaan, että sähän et aio pitää mitään hoitovapaata, eli olet käytettävissä.
Meni luu kurkkuun, enkä saanut mitään sanottua, paitsi sopersin jotain, että en nyt vielä varmasti tiedä. Todennäköisesti haluan kuitenkin jäädä hoitovapaalle äitiysloman jälkeen. Nyt hermostuttaa, että työnantaja tykkää huonoa jos jäänkin sitten hoitovapaalle :-(
Kommentit (8)
joten et sä nyt hirveästi ole siihen aikaa jättänyt. Kyllä mä pyrkisin olemaan sen verran reilu työnantajaa kohtaan, että ilmoittaisin mahdollisimman aikaisin.
Kiltin tytön syndrooma vaivaa, siksi hankalaa. Kyseessä muuten naispuolinen esimies... pomon pomo on mies, hän suhtautuu yleensä paljon positiivisemmin näihin juttuihin.
joten et sä nyt hirveästi ole siihen aikaa jättänyt. Kyllä mä pyrkisin olemaan sen verran reilu työnantajaa kohtaan, että ilmoittaisin mahdollisimman aikaisin.
Projekti alkaa ensi vuoden puolella, ja jatkuu useamman vuoden. Työnantaja siis oletti, että olen käytettävissä välittömästi äitiysloman jälkeen, eli heinäkuusta alkaen.
Eli en ole myöhässä ilmoittamisen suhteen, enkä itse asiassa ole vielä edes itse päättänyt asiaa, vaikka todennäköisesti kyllä haluan jäädä hoitovapaalle.
ja siinä on pahin mahdollinen pomo ainakin kaikkiin lapsiasioihin liittyen! Lapset eivät saisi koskaan sairastaa, ei ymmärrä, että lapset on oikeasti haettava päiväkodista klo 17, mahdollisesta hoitovapaastani syyllistäminen on alkanut jo nyt jne. jne. jne. Kuuskymppinen lapsellinen mieskin oli parempi pomo kuin tämä!!!
kiittämään, että hoitelit silloin 2010 projektin hyvin....
Lapsesi on vain kerran pieni, etkä saa enää koskaan näitä aikoja takaisin. Pysy kovana, työpaikkoja nyt aina saa uusiakin.
taisi olla kalassa vain - haki tietoa mitä vastaat asiaan... sinähän saat päättää asiasta mitä haluat, toki on reilua kertoa asiasta heti kun tietää. Hakea ei silti tarvi/kannata etukäteen.
taisi olla kalassa vain - haki tietoa mitä vastaat asiaan... sinähän saat päättää asiasta mitä haluat, toki on reilua kertoa asiasta heti kun tietää. Hakea ei silti tarvi/kannata etukäteen.
Ehkä olen itse liian herkkänä. Aion kyllä kertoa työnantajalle heti, kun päätös on itselleni selvä. Kiitoksia tsempeistä :-)
Älä nyt ainakaan sen takia jätä hoitovapaata pitämättä että työnantaja tykkää huonoa. Olen kyllä kuullut muiltakin samanlaista kommenttia, lähinnä miestyönantajat ovat olleet näreissään sekä äitiyslomista että hoitovapaista. Mutta mitäpä noista, lapset ovat kuitenkin tärkeämpiä kuin pomon projektit.