Hammaslääkäristä
Kuulin jostakin ettei raskaana suositella puuduttamista jos lääkäri joutuu poraamaan...onko tietoa? Mulla nyt 2 pv kauheet kivut suussa, nukkumisestakaan ei ilman särkylääkettä tule mitään. Huomenna soitan päivystykseen ja aattelin etukäteen tosta puudutus asiasta kysyä, kun oon ihan älytön hampilääkäri kammonen ja kivut on porauksessa kauheat jopa puudutuksen kera....
Onko muuten odottajalle hampaiden hoito halvempaa? Tai saako aikoja muutenkin kun päivystyksestä? Kiitos vastaajille!!
T:säryt suussa mut onnellinen odottaja rv 17+3
Kommentit (11)
Siis onko totta, että hammashoito odottajalle ilmaista?
Itse ole menossa juhannuksen jälkeen hammaslääkäriin (ihan kunnalliseen, en siis yksityiselle), enkä ole ikinä kuullutkaan että ilmaiseksi pääsisin. Sopisi kyllä minulle paremmin, kuin hyvin!!!!!!!!!!
Itse odotan kolmatta, enkä ole kertaakaan päässyt odotusaikana ilmaiseksi hammaslääkärille. Nytkin odotan eri paikkakunnalla, kun viimeksi =) Silti ihan hatusta vedetty väite toi ei kai ole, koska esim. monissa odottavien oppaissa mainitaan ilmaisesta hammashoidosta odotusaikana.. Olisko siis kaupunkikohtainen?
pönttö-örvelö:
Siis onko totta, että hammashoito odottajalle ilmaista?
Itse ole menossa juhannuksen jälkeen hammaslääkäriin (ihan kunnalliseen, en siis yksityiselle), enkä ole ikinä kuullutkaan että ilmaiseksi pääsisin. Sopisi kyllä minulle paremmin, kuin hyvin!!!!!!!!!!
Joskus aikoinaan kyselin myös tuosta puudutuksesta, ja silloin joku vastasi, että kun on kyse paikallispuudutuksesta, niin ei haittaa. Mutta varmista vielä, kun soitat aikaa!
Itse olen hoidattanut hampaitani raskaana ollessani ja on puudutettu. Tosin sen verran huonolla menestyksellä että jouduin sairaalaan tippaan kun puudute laski verenpaineen niin alas et pyörtyilin jatkuvasti hammaslääkärin tuolissa! Oli varmaan kiva seuraavan mennä kun edellinnen haettiin ambulanssilla.
Sen jälkeen minulla on vaihdettu puuduteainetta eikä ole tullut huonoa oloa ja verenpaineen laskua.
Eli voit minun kertomuksesta huolimatta ottaa puudutteen aivan turvallisesti. Olen leikkauttanut luomiakin raskaana ollessa ja siinäkin on puudutettu eikä mitään haittaa ole. Puudutetaanhan sitä synnytyksessäkin!
Ei täällä ainakaan saa odottajat ilmaista hoitoa. Joskus ennen vanhaan on saanut.
Täällä saa ja jossain oppaassakin mainittiin ilmaisuus. Todistus vaan raskaudesta. Olen luullut että se on kaikille odottajille sama juttu.
Minun asuinpaikkakunnallani ei hammashoito ole ilmaista odottajille, mutta jonon ohitse kyllä pääsee. Minäkin hieman hämmästelin että onko jossain tosiaan ilmaista hoitoa.
DreamOne
Aamulla selviää mitenkä kuopiossa on ton hinnan ym kanssa. Laitan vaikka viestiä siitä.
Just tässä kuussa lopetin hammaslääkärissä käynnin kun hampaat saatiin kuntoon. Kunnallisella kävin ja joka käynnistä maksoin niin kun aina ennenkin raskaana tai ei.
Puudutusta on myös aina käytetty, ei vaikuta raskauteen.En edes antaisi tehdä mitään ilman puudutetta. Ainoastaan hampaista ei voida ottaa kuvia odotusaikana.
ettei Kuopiossa ainakaan ole ilmaista hoidattaa hampaitaan raskaudesta huolimatta. Puudutetta voidaan onneksi käyttää normaalisti. Kaikkia toimenpiteitä voidaan tehdä mm.juurihoidotkin, jotka minulla (aaaapuva!!!) aloitetaan. Ainut mitä eivät tietysti tee on hampaiden kuvaaminen.(niinkuin edellinen jo mainitsi) =)
Itsekin just kävin hammaslääkärissä, ja laskunhan tuo antoi lopuks, että ei ainakaan täällä Pohjois-Karjalassa ilmaista oo. Kertoi että puudutusta voi käyttää, mutta tosiaan tuo röntgenkuvaus ei oo suositeltavaa.
Se on ilmaista odottajalle. Kannattaa ehdottomasti hoidattaa kuntoon.