Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sairastako, vai mitä sanotte tästä? Lasten etäisän toimista kyse.

Vierailija
06.10.2008 |

Olen todella huonoissa väleissä lasten isän kanssa, joka riensi uusiin naimisiin heti eromme jälkeen. Naimisiinmeno ei ole syy riitoihin, vaan kaikki paska mitä exä jatkuvalla syötöllä harrastaa. En käy niitä tässä selventämään, mutta kerronpahan vaan, että lastenvalvojakin puistelee exän touhuille päätänsä, kun ei muutakaan voi.

Lasten isä ei myöskään ole lapsista kiinnostunut tapaamisten ulkopuolella; ei soittele, ei kysele kuulumisia. Isän elämä on ollut melkoista showta eromme jälkeen, on muuttanut usein ja naisiakin piisasi ennen uutta morsianta, ja kaikki naiset esiteltiin lapsille.

No, isä ja uusi vaimo laittoivat tapaamisesta lasten mukaan hääkuvansa. 4-vuotiaiden kaksosten mukaan siis. Valmiina kehyksissä, että voidaan laittaa seinälle molempien sänkyjen yläpuolelle.... Parasta tässä on, että isä ei TODELLAKAAN ole koskaan harrastanut kuvien esillelaittoa tai varsikaan omien kuviensa jakelua...

Omaan nenään haiskahtaa kiusanteolle - koska exä kuvittelee sairaassa mielessään minun itkevän hänen peräänsä - mutta mille tämä kuulostaa ihan ulkopuolisten korvaan?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa juur siltä, että sä olet katkera ja sulla on tunteita exääs kohtaan vaikka muuta väität.

Niin kauan, kun niitä tunteita on, on riitoja ja tommosta naurettavista asioista läyhäämistä (lainataan nyt bb-sanastoa tähän tarkoitukseen).

Kun tunteet ovat kuolleet, ei tarvitse tapella, ei kinata, ei nokkia jokaista toisen tekoa. Vaan silloin on vain lapsen etu.

Mietihän nyt, mitä sitten vaikka laittoivat kuvan lapselle mukaan? Eikö lapsi saisi isästään välittää?

Vierailija
2/14 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat lastesi elämässä tärkeitä ihmisiä.

Mutta sinä päätät omassa kodissasi asioista, eikä sinun tarvitse niitä kuvia seinälle laittaa. Ne voivat olla muistona lapsille vaikka muistojen laatikossa tms.

Itse en tuollaista kovin suurena kiusana pitäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten varmaan monenlaisia fiiliksiä on itselläkin - mutta 99 % niistä on katkeruutta. Oikeasti. Olin tuota temppua odottanut, eli yllärinä se ei tullut varsinkaan viime aikaisten ilkeilyjen jälkeen.

Lapsi saa isästä välittää, mutta minua tää kuvajuttu tosiaan huvittaa. Molemmille tytöille omat kuvat, ja tosiaan vielä valmiina kehyksissä ettei vaan voisi piilottaa laatikkoon vaan olisi tavallaan "pakko" pitää esillä. Pahvisesta kuvakortista en olisi jaksanut edes tehdä aloitusta!!!

Jos tietäisit 2 meidän historiasta ja eron jälkeisistä tapahtumista, niin et varmastikaan sanoisi ett minulla on muita kuin vihan tunteita lasten isää kohtaan...

En aio kuvita rikkoa tai tärvellä, lapset saavat ne toki pitää ja niitä katsella. Mutta ajattelinpahan vaan kysellä, mille tää juttu muista kuulostaa...

Unohtakaa siis tuo ihan tosiaan, että minä haikailisin exän perään!

Ap

Vierailija
4/14 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, että ärsyynnyt kertoo jotain tunteistasi/suhtautumisestasi exään. Jos olet kunnolla päässyt irti, miksi ärsyynnyt moisesta.

Jos mies on yhdentekevä, ekö voi vaan todeta, että kiva kuva lapsille. Laittakaa lastenhuoneeseen jonnekin.

Eihän niitä tarvi seinälle ripustaa.

Vai miksi sinua noin kovasti ärsyttää? Exäsi taitaa saada sen reaktion jota hakikin.

Vierailija
5/14 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tulkintani on se, että miehen uusi vaimo on kuvat ja kehykset lapsille hankkinut, ja pyrkii osoittamaan, että lapset ovat edelleen tärkeitä miehelle, ja että hän ei ole 'paha äitipuoli' joka sysii lapsia ulospäin.

Mutta sänkyjen päälle noita nyt on turha laittaa, mutta jonnekin talteen kuitenkin.

Vierailija
6/14 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkeruuskin on tunne. Siis OIKEESTI, kun ne tunteet on kuollut, niin ei ole edes sitä katkeruutta.

Puhun ihan kokemuksesta. 12-vuotinen liitto kariutu lapsen ollessa pieni ja kävin juuri noita tunteita läpi. Ärsytti kun joku akka tuli leikkimään mun lapselleni äitiä. Exäkään ei osannut muka mitään tehdä lapsen kanssa oikein ja suorastaan imin itseeni lapsen sanomisista kaikkea, mikä saattoi vähänkin viitata siihen, että ex olisi tehnyt jonkun virheen. Naputin juuri siitä, ettei ex ole kiinnostunut lapsestaan, kun ei edes soita mitä tälle kuuluu, jos tapaamisissa on pitkä väli. Jne jne. Ja tuommoinen kuva-juttu olisi saanut minut raivon partaalle.

Mutta kun ne tunteet lopullisesti kuolivat, niin kaikki katkeruuskin hävisi. Vaikka minulla oli Elämäni Mies itselläni, noita katkeria tunteita oli silti exää kohtaan kun lapsi oli kyseessä. Oli vaikea hyväksyä, että minun täytyi antaa lastani jonnekin - se oli kamalaa! Ja tosiaan se, että siihen tulisi joku nainen, joka saisi olla minun lapseni kanssa.

Kunnes ymmärsin, että miltähän exästä mahtaa tuntua, kun lapsi kutsuu aviomiestäni isäksi myös ja mieheni saa olla lapsen kanssa aina. Kun osasin ajatella kaikkea exän kannalta, oli katkeruuskin kadonnut ja yritämme puhaltaa yhteen hiileen lasta koskevissa asioissa. Exä näytti kuinka kypsä hän osaa olla lapsen parhaaksi, esim. antoi vaihtaa sukunimen, jotta lapsi ei tuntisi itseään ulkopuoliseksi meidän perheessämme olemalla eri niminen.

Vierailija
7/14 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olettavat sun laittavan kuvat seinälle..mun mielestä toi on silkkaa kiusantekoa, varsinkin kun voin kuvitella tilanteen,samantapaisia kokemuksia. ja se ei tarkoita että olis mustasukkainen. mutta kuinka moni itse alkais uuden siippansa ja itsensä hääkuvaa ex-miehen kotiin lähettelemään..?? hääkuva on kuitenkin intiimi. se olis ok jos lapsille antais mukaan jonkun yhteiskuvan missä on koko poppoo,vaikka lasten omaan valokuvakansioon laitettavaksi. no onneks ne on sun seinät niin ei tarvii laittaa :D naura koko jutulle, mies taitaa olla aika lapsellinen :D

Vierailija
8/14 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja inho exää kohtaan vaan lisääntyy vuosi vuodelta. En ole kyseistä ihmistä nähnyt neljään vuoteen ja toivon, etten enää ikinä näe missään. Asumme kaukana toisistamme. Kaksi yhteistä lasta on, 18 ja 16 vuotiaat. En ikinä ottaisi hänen kuvia meille. Tai pojat voi niitä ottaa, mutta mun silmien eteen niitä ei saa kiikuttaa.

Ihmettelen itsekin miten jotain ihmistä voi näin inhota.

Vierailija
9/14 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksoset on, suunnilleen saman ikäiset. Ja niitten isä uusissa naimisissa. Ja meilläkin lapset toi isän uuden vaimon ja hänen lastensa kuvan kotiin, missä siis itse ovat isänsä kanssa mukana. Mutta minäpä laitoin sen lasten sängyn yläpuolelle seinälle; eihän minun sitä tarvitse katsella, ja on ihan kiva että lapset saa katsella sitä kun niin harvoin isäänsä näkevät. Ja minäkin siis olen tullut petetyksi ja huijatuksi ja muuta mukavaa. Omat tunteet ja viha eroon lasten asioista, kuuluu minun neuvo.

Vierailija
10/14 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa että kehyksetkin mukana.

En minäkään exän kuvia ripustelisi seinälle uuden vaimonsa kanssa jos sellainen hänellä olisi. Erosta aikaa yli kymmenen vuotta.

Miksi ihmeessä toisen naisen kuvaa pitäisi omassa kodissaan katsella.

Isä ja lapset yhteisessä kuvassa olisi ok.

Vierailija
11/14 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan sama juttu mutta toisinpäin. Olen itse se uusi nainen.

Mieheni ex on antanut lapsen mukaan meille heidän vanhat hääkuvat.

Oli vain pakko lapselle sanoa että onpa äiti kaunis ja joo isi kanssa komea. Ja lapsi vielä että kun isi ja äiti pussaa niin oli siinä kiva niitä katsella...

Vierailija
12/14 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

selvää kiusantekoa. minä en ainakaan seinälle laittaisi . . .

Vierailija
13/14 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan hän sentään meillä asuvan lapsen äiti. Olisin tosi pikkumainen, jos moisesta ärsyyntyisin. Muttan niinhän se aina on, että mikä sallitaan äidille, ei olekaan äitipuolelle sallittua. Meidän pitäisi olla äitiäkin lempeämpiä, suvaitsevaisempia ja pyhimysmäisempiä. Ja niinhän me ollaankin, kjäh kjäh!

Vierailija
14/14 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan itsestään selvää, että meillä on seinällä hääkuva, jossa en ole itse morsiamena.

Onhan hän sentään meillä asuvan lapsen äiti. Olisin tosi pikkumainen, jos moisesta ärsyyntyisin