Kerätäänkö tähän hyvät kirjat kesälukemiseksi - minä aloitan!!
Maeve Binchy: Taverna tähtien alla
Neljä muukalaista kreikkalaisessa tavernassa, pakomatkalla omasta elämästään. Jokainen löytää ratkaisunsa ¿ mutta ei aina odottamallaan tavalla.
Luin ahmien, kiva lukuelämys!
Kommentit (39)
Luen Haydenin Aavetyttöä, hyvältä vaikuttaa
Sitä Aikamatkustajan vaimoa jaksan suositella, samoin Larssonin ja Janssonin dekkareita .
kirja on vielä lukematta, mutta vaikuttaa lupaavalta. intialaissyntyinen lastenpsykiatri töölössä ja hänen edesottamuksiaan.
Luin sen juuri kertalukemisella kesälomani alkajaisiksi. Ihana kirja ystävyydestä joka menee pieleen, rakkaudesta joka tuntuu aluksi mahdottomalta ja vielä kesästäkin ajankohtaan sopivasti. Kevyttä, mutta ajatuksia herättävää... :)
Viimeks oon lukenu Åsa Nilssonnen Siveysvyön ja Mari Jungstedtin Kesän kylmyydessä. Nyt on menossa Unni Lindellin Yösisko. Kaikki tosi jänniä!
Eilen alotin myös MelissaP:n Sata harjanvetoa... ja tänään ostin Sid Viciousista kertovan kirjan, jonka on kirjoittanut Mark Paytress. Näitä en vielä osaa suositella.
Nyt näkyy monessa kaupassa olevan pokkarit huisin halpoja, joten varmaan tulee tutustuttua useampaankin ihan uuteen kirjaan.
nyt menossa laila hirvisaaren iisalmi-sarja. ihania.
maeve binchyt olen lukenut kaikki, suosittelen. samoin kaari utriot. pirjo tuomisella on hyviä sarjoja.
Jeanne Cordelier: Minun tarinani
Jälkimmäinen kertomus prostituoidun elämästä.
Diane Gabaldonin Muukalainen, ehdoton, ja sille herkulle on jo kolme jatko-osaakin....välillä vallan sukat pyörii jaloissa! Seikkailua ja lempeä, aikamatkailua...
James Clavellin Shogun tai Tai-Pan ; seikkailua ja rakkautta Japanissa ja Kiinassa purjeveneiden aikaan...
Wilbur Smithin tuotannosta ehdottomasti Monsuuni ja sen jatkot: sukusaagaa ja seikkailua purjeveneiden valtakaudella jälleen...
Ja tietenkin vanha hurmaava Monte Criston Kreivi (Dumas) juonittelua kaipaaville
Ja näihin palaan aina uudestaan ja uudestaan...
Syksyllä ilmestyy vissiin jo kuudes. Aikamoisia tiiliskiviä kirjoiksi, mutta ihania! Tuli teini-iän suosikit, Untinen-Auelin Luolakarhun klaani-kirjat mieleen jotenkin, vaikka ihan eri maailmoissa liikutaankin.
Kevyehköä kesälukemista miettiessä tulee mieleen ainakin Nicholas Evansin kirjat Hevoskuiskaaja, Suden läheisyys, Tulisielut ja Kylmät vuoret
Ken Folletin tuotannosta voisin suositella melkeinpä kaikkea
Joanne Harrisin kirjat ovat myös hyviä lukukokemuksia
Aleksandra Marininan nykypäivän venäjälle sijoittuvat dekkarit ovat viimeisin ihastukseni
* Ei aina käy niin, 1983 (Light a Penny Candle, 1982)
* Unelmien kaikuja, 1987 (Echoes, 1985)
* Tulikärpästen kesä, 1988 (Firefly Summer, 1987)
* Ystävyyden piiri, 1998 (Circle of Friends, 1990)
* Punapyökin varjossa, 2000 (The Copper Beech, 1992)
* Lasijärvi, 1996 (The Glass Lake, 1994)
* Italian illat, 1997 (Evening Class, 1996)
* Talo Dublinissa, 1999 (Tara Road, 1998)
* Punaisen höyhenen keittiö, 2001 (Scarlet Feather, 2000)
* Illallistarinoita, 2004 (Quentins, 2002)
* Taverna tähtien alla, 2006 (Nights of Rain and Stars, 2004)
Vierailija:
Viimeks oon lukenu Åsa Nilssonnen Siveysvyön ja Mari Jungstedtin Kesän kylmyydessä. Nyt on menossa Unni Lindellin Yösisko. Kaikki tosi jänniä!Eilen alotin myös MelissaP:n Sata harjanvetoa... ja tänään ostin Sid Viciousista kertovan kirjan, jonka on kirjoittanut Mark Paytress. Näitä en vielä osaa suositella.
Nyt näkyy monessa kaupassa olevan pokkarit huisin halpoja, joten varmaan tulee tutustuttua useampaankin ihan uuteen kirjaan.
Seksin varaan tehty, koska seksi myy. Ei " koskettanut" sitten millään tavalla 15-vuotiaan likan imuttelusessiot jossain autiotalossa. Who cares..
Itse kirja oli kirjoitettu juuri niin kuin teinitytön olettaakin kirjoittavan, mikä lisäsi kirjan todentuntua. Ei siis mikään kaunokirjallinen helmi, vaan yksi nuoren kertoma tarina nuorten elämästä.
Vierailija:
Seksin varaan tehty, koska seksi myy. Ei " koskettanut" sitten millään tavalla 15-vuotiaan likan imuttelusessiot jossain autiotalossa. Who cares..
Parasta kesälukemista ja tulee hyvä mieli!