Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistaako kukaan tällaista lelua?

Vierailija
16.06.2007 |

Olin lapsi, niin 80-luvulla oli myynnissä lilliputteja. Ne oli tosi, tosi pieniä nukkehahmoja, jotka asuivat talossa. Talo oli kynäpenaalin mallinen ja siinä oli kalusteet mukana. Haluaisin jostain löytää tällaisen, mutta mistä? Osaisko joku auttaa?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sisältä paljastui pienempien koti? Sillä isolla nukella oli sen maha rasian päällä sellanen timantti.

Vierailija
2/22 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin ei ollut kynäpenaalin mallinen..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista tarkkaan, mutta " penaalin" sai avattua ja siinä oli sisällä koti. Saattoi ollakin, jos oli erilaisia. Hahmot oli pieniä, että mahtuis suklaamunan sisälle.

ap

Vierailija
4/22 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoremmalla serkullani oli sellainen penaalin mallinen laatikko jossa oli sisällä koti ja pari nukkea, muistan kun olin siitä tosi kateellinen... Ei kyllä ollut penaali vaan siinä pohjassa oli lokeroita kolikoille. Olisko ollu Polly Pocket tai jotain sellasta...?

Vierailija
5/22 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmilla on niitä 2 vielä tallessa, mun ja mun siskon penaalit:) Mun pojat leikkii niillä aina välillä - miten ihmeessä niissä onkin vielä kaikki osat tallessa, meidän lapsilla kaikki hukkuu ja hajoaa alta aikayksikön...

Vierailija
6/22 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin omalle tytölle löytää sellaisen. Lapsena kaverilla oli ja olin siitä kateellinen. Kellään ei taida löytyä tarpeettomana? Asun Oulun seudulla.

ap

Vierailija
7/22 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan niitä vastaavia. Mutta etsitään vielä.

ap

Vierailija
8/22 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli mullakin. Taloja on vielä tallessa, mutta nuket ovat pikkusisarrukseni hävittäneet.

Sellainen raajat sisälle taitettava hahmo on eri juttu. Olivat muistaakseni koruja.

Nykyinen polly on ihan erilainen. Harmi, vanha oli söpömpi.

Vierailija
9/22 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sellanen magneettipenaali, kaksi avattavaa puolta/kantta, keskiosa jää pystyyn talon seinäksi, toinen kansi on avattuna piha ja toinen kotia. Sisällä oli huonekaluja ja pihaleikkikaluja (liukumäki, keinu jne) ja mukana oli 1 tai 2 pientä tyttöä jotak asuu siellä.

Mulla oli vaaleanpunainen ja siskolla violetti sisustus :)

Näin kirpputorilla joku aika sitten penaalin, mutta siinä ei ollut niitä kalusteita eikä nukkeja tallella niin en ostanut, 2e olisi ollut pyynti.

Meidän omat on kait hävitetty jo ainakin 15v sitten :/

Vierailija
10/22 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaisia punkeroita ja kumimaisia? Ehkä vähän kuin nykyisiä fisher price-hahmoja, mutta pehmeämpiä?

Eikä se talo ollut mitenkään kestävä, mutta kalusteet olivat?

Mulla oli sellainen vaaleanpunainen.

Vierailija
11/22 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Se on sellanen magneettipenaali, kaksi avattavaa puolta/kantta, keskiosa jää pystyyn talon seinäksi, toinen kansi on avattuna piha ja toinen kotia. Sisällä oli huonekaluja ja pihaleikkikaluja (liukumäki, keinu jne) ja mukana oli 1 tai 2 pientä tyttöä jotak asuu siellä.

Mulla oli vaaleanpunainen ja siskolla violetti sisustus :)

Näin kirpputorilla joku aika sitten penaalin, mutta siinä ei ollut niitä kalusteita eikä nukkeja tallella niin en ostanut, 2e olisi ollut pyynti.

Meidän omat on kait hävitetty jo ainakin 15v sitten :/

Ainaskin tuollainen mulla oli jonkin aikaa sitten myynnissä Huutonetissä. Ihmettelin miksi hinta kohosi niin korkeaksi, kun minusta se oli vaan joku feikki viritelmä Polly Poketista. :-)

Mutta näköjään tälläkin jutulla on omat diggarinsa :-)

Noita aina välillä näkee kirppiksellä.

Vierailija
12/22 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai 80-luvun loppupuolella juuri sellainen talo missä oli niitä pikkuihmisiä. sen talon nimi oli muistaakseni lilliputtikoti.

Vierailija
13/22 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli lapsena tuollainen ja se oli niiiiin hieno, että... Taitaa se olla vieläkin tallella isän ullakolla, mutta eipä siinä varmaankaan oli enää kaikki osaset tallella.

Mutta eikö sen nimi sitten ollutkaan Polly Pocet, mä muistan jonkun mainoslaulun, jossa laulettiin " Polly Pocet, kaikki kulkee taskussa, Polly Pocet, kaikki pientä ja kaunista..."

Vierailija
14/22 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli lapsena kaverini kanssa joulupukin tuomat penaalikodit. Ne pikkuhahmot ei ollu kumimaisia, jota joku kyseli. Ne oli sellasia, joilla oli tosi pieni kroppa ja isohko pää. Tyttö ja poika. Sit se penaali oli, kuten joku jo selittikin, niin että se keskiosa jäi pystyyn seinäksi. Etupuolella oli koti sisältä ja takapuoli oli pihaa. Voi ne oli kivat... Ei ole ollut aikoihin tallessa. Toivottavasti löydät. Kaupoista niitä ei tosiaan enää löydä.

Vierailija
15/22 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aivan unohtanut Lilliputit. Minullakin oli sellainen. Kun se hankittiin oli kaksi vaihtoehtoa: toinen rasia sisälsi pienen auton toisessa ei sitä ollut, mutta se toinen taisi olla isompi. Ja valitsin sen jossa ei siis autoa ollut. Edelleenkin tulee mieleen se vaikea tilanne kun piti valita. Vuosi oli joku -86-88. Polly Pocket tuli lähempänä 90- lukua?. Myöhemmin kuitenkin tuota Lilliputti aikaa. Serkullani oli isompia Lilliputteja ambulansseineen. Mutta pienemmät Lilliputit olivat suloisempia=)

Mitenkähän olinkin nuo unohtanut! Yksi ihanimmista lapsuusajan leluista. Olisikin kiva saada sellainen.

Toinen rakkaista muistoista onkin tullut nyt uudelleen muotiin Hello Kitty, jota olen vuosikaudet ihastellut.

Minkä ikäinen ap muuuten on?

Vierailija
16/22 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli niitä timantteja joiden sisällä oli pää ja jalat ja kädet. Joskus Ebaysta oon katellu, mutta aika hintavia ovat. Amerikassa taitavat keräilijät olla varakkaampia.

Mutta muistan myös nuo pikkujutut, itellä ei ollu vaikka olisintahtonu. Miksei sitä saanukkaan kaikkea mitä halusi!? ;)

Vierailija
17/22 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin netistä kuvan ja penaalin kannessa lukee Koada house tai jotain. Ne oli musta lapsena tosi ihania, mukana oli tyttö ja poika ja huonekalut ja pihalle keinu yms. Joku kyseli, olen 31v. :) Toivottavasti löydän vielä. Ennen oli tosi kivoja leluja, kuten esim. fabuland legot. Oi kun nekin tulisi takaisin.

ap

Vierailija
18/22 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä lukee " Koeda" . Sillä hakusanalla saa ainakin googlen kuvahaulla tuloksia.

Vierailija
19/22 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

penaalinukkekoti! Jos en aivan väärin muista, niin sain sen vuonna -88 synttärilahjaksi. Talossa oli kylppäri, makkari, keittiö, " työhuone" ja yläkerrassa " parvisänky" :D Pihalla oli postilaatikko aitoineen ja leikkipuistojuttuja. Pakko kysyä äidiltä josko olisi tallessa jossakin...

Vierailija
20/22 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jopa olla vanhempien luona tallessa. Täytyy ensi kerralla käydä ullakolla. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi