Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

No meille se sitten kävi - yhteishaussa koodit menneet väärin ja lapsi sai väärän opiskelupaikan

Vierailija
15.06.2007 |

tämä kaupunkitarina tuli sitten todeksi omalle kohdalle. Lapseni täytti yhdessä opon kanssa hakukaavakkeen, minä ja lapseni allekirjoitimme sen ja tänään tuli postia. Hän pääsi ykkösenä hakemaansa paikkaan, joka on siis aivan muuta kuin piti.

Vitsit aika vähissä, sekä äidillä että pojalla.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hakemuksessa numerot on kuitenkin oikein niin asia pitää korjata, jos lapsen todistuspisteet oikeuttaa paikkaan vai onko lapsesi itse laittanut koodit väärin?

Vierailija
2/14 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jostain syystä tuo merkonomi on aivan punainen vaate.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos hakemuksessa numerot on kuitenkin oikein niin asia pitää korjata, jos lapsen todistuspisteet oikeuttaa paikkaan vai onko lapsesi itse laittanut koodit väärin?

Pisteet riittäisi

Vierailija
4/14 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta kuin ottaa paikka vastaan, jos on sama koulu ja sitten soittaa koululle ja kysyä olisiko mahdollisuus vaihtaa siihen haluamaan linjaan.

Vierailija
5/14 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteisvalintakirjat koodeineen tuli vasta tuon haun jälkeen jakoon, vain opolla oli kirja.

Meidän moka ja opon moka, mutta arvatkaa harmittaako silti.

Vierailija
6/14 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän voisi ottaa yhteyttä opoon. Koulun kautta kenties asiaa voitaisiin vielä hoitaa. Kysykää ainakin.

Vierailija
7/14 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään siis joku opo täyttää hakukaavakkeet? Ja vanhemmat allekirjoittavat?

Ei ole ihme, että nykynuoret ovat täysin " holhottavia" .

Sillon 18 vuotta sitten kyllä itse täytin hakukaavakkeen ja ihan itse lähetin, ihan ilman vanhempien allekirjoituksia..

Kyllä sen muistakin asioista huomaa, että nykyisin ei oteta itse mistään vastuuta..

Vierailija
8/14 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä kirja oli kotona ja itse katsoimme ja täytimme hakupaperit ja sitten vasta allekirjoitimme!! Ja näin on ollut jo 4:llä lapsellani joiden kanssa olemme kouluun hakeneet!! Mutta meille kävi tällä kertaa niin että nuori ei päässyt kouluun ollenkaan! Olkaa onnellisia että pääsi edes johonkin kouluun sisään. Moka on kyllä sinun kun et tarkistanut ennenkuin allekirjoitit, olisit vaatinut kirjan jos ette muka sitä olleet saanut.

Vierailija
9/14 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vähän uskomatonta että ne valintaoppaat tulis muka vasta haun jälkeen. Nehän on just sitä varten, et hakeminen ja päätöksenteko helpottuis!

Vierailija
10/14 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asia ei selviä näin kesällä. Kannattaa pojan aloittaa siellä, mihin pääsi ja silloin syksyn alussa soitella ahkerasti siihen paikkaan, mihin halusi. Kyllä se sinne pääsee.

Vierailija
11/14 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä sattuu virheitä paremmissakin perheissä.

Kannattaa soitella ja kysellä. Eiköhän nuo merkonomin ja datanomin perusopinnot ole kuitenkin aika samanlaisia eli vaikka soitoista ja aneluista huolimatta ei opiskelupaikkaa voisikaan vaihtaa ei ne opinnot hukkaan mene ensimmäisenä vuonna. Seuraavana vuonna sitten haut oikein ja pääsee jatkamaan opintoja sitten oikealla linjalla.

Te nauratte tälle jutulle vielä!

Vierailija
12/14 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Kyllä vaan silloin minun aikanani" ....

No joo, mutta kyseiseen kouluun haku oli aiemmin kuin lukioihin ja poikkeuksellisesti meidän paikkakunnalla ei tulleet nuo valintaopaskirjat jakoon vielä silloin, kun hakupaperit helmikuussa jätettiin. Opolla oli yksi kirja, jonka varmaan olisi saanut lainaksi, jos haluaa olla jälkiviisas.

Datanomiura meni nyt tältä vuodelta ohi, mutta lukion rehtori antoi kyllä hyvin toivoa, että hyvät mahdollisuudet on ensi viikolla saada tieto peruutuspaikasta lukioon, joka oli siis alun perin kakkostoiveena (vai olikohan, jos siinä taas on ollut Laihian maatalousoppilaitoksen koodi....).

Vierailija
13/14 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika raju oppitunti, mutta omasta perheestä löytyy vastaava.

Sisko ruksasi väärin kaavakkeen pyrkiessään oikkikseen. Pisteet olisivat riittäneet notaariin(mihin pitikin), mutta ei ruksattuun lakimies ruutuun. Jotain tällaista 15v sitten..

Vierailija
14/14 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moka on kyllä ihan sinun, kun et ole lapsesi koulumenestyksestä pitänyt parempaa huolta. Mutta koska en ole inhottava ihminen, toivotan sinulle ja perheellesi hyvää kesää ja koululaisellesi tsemppiä kerrata ysiluokka/10-luokalle. Muka. terv. ap.

Vierailija:

Mutta meille kävi tällä kertaa niin että nuori ei päässyt kouluun ollenkaan! Olkaa onnellisia että pääsi edes johonkin kouluun sisään. Moka on kyllä sinun kun et tarkistanut ennenkuin allekirjoitit, olisit vaatinut kirjan jos ette muka sitä olleet saanut.