Tukiverkosto
Mitä sillä tarkalleen teidän mielestänne tarkoitetaan? Miten laaja sen pitää olla ollakseen hyvä? Milloin se on huono?
Kommentit (7)
jos me molemmat vanhemmat osallistutaan lasten hoitoon ja yksi siskoni ja yksi veljeni osallistuu esim. kun lapset sairastuu tai vievät luistelemaan tms.
Sen lisäksi meillä on noin viisi lapsiperhettä, joiden kanssa vaihtelemme lastenhoitoapuja. Lisäksi viisi muuta, joilta voimme pyytää jonkinlaista apua.
Ja meillä on tuttu maksullinen MLL-hoitaja, joka on käynyt auttamassa esikoisen vauva-ajoista asti.
Onko tämä tarpeeksi?
ap
lastenhoitoon?
Tuossahan on jo vaikka kuinka monta ihmistä, jotka voi auttaa!
mutta meidän käskettiin miettiä tukiverkostoa ja minä mietin. Onko tuo siis tarpeeksi?
Ap
mielestäni yksikin ihminen riittää tukiverkoksi, vaikkapa sitten mummo. Jos on innokas ja auttavainen, haluaa olla lapsen ja perheen apuna.
kakkosella taas oikeasti huono. Keskiverto on varmaan siinä välillä.
Meillä on ollut välillä huono, kun isovanhemmat eivät ole auttaneet, nyt saamme hieman paremmin apua, vaikka emme kyllä mitenkään jatkuvasti arjessa.
Mä mietin sitä raskaana ollessani niin, että jos synnytys olisi käynnistynyt nopeasti ja minä ja lapsen isä oltaisiin oltu sidottuja siihen, kuka olisi voinut tulla vanhempia muksuja vahtimaan lyhyellä varoitusajalla. Ja vielä niin että jos se ensimmäinen ja toinenkin ehdokas olisi estynyt, olisiko vielä jotakuta jolta kysyä.
Meillä kolmannen raskauden kohdalla vastaus oli että ei niin kukaan :-(
Nyttemmin muuton myötä tilanne parantunut huomattavasti :-)
Hyvä tukiverkko on loistava asia.
Tarkoittaen sitä, ettei ole ketään apuna (esim lapsen isää joka toisena viikonloppuna, isovanhempia milloinkaan jne). Uskoisin, että tukiverkko olisi hyvä, jos olisi edes isä/ toinen vanhempi, tai jos isovanhemmat voivat auttaa suurimmassa hädässä. Tai kuka tahansa, joka voisi auttaa, kun hätä on (työpäivä pitenee, joku muu pääsisi hakemaan lapsen, lapsi on sairas, voisi käydä hakemassa kaupasta maidon tms).