Lapsi viikoksi mummolaan kun äidin hermot ei lomalla kestä!?
Ystäväni kertoi vievänsä 6v. tyttärensä viikoksi mummolaan, kun on ensimmäisen lomaviikon jälkeen niin hermona kun ei jaksa lapsensa kanssa. Ovat ihan tavallinen perhe, tytär on äidin mielestä niin huomiota vaativa ettei hän jaksa. Ja arvatkaa äidin ammatti, niinpä lastenhoitaja päiväkodissa...
Kommentit (29)
kun on töissä pienten lasten parissa, ja viimeiset 15 vuotta ollut pienten lasten kanssa töissä ja kotona ilman minkäänlaista vapaa-aikaa, ei koskaan rauhallista iltaa tai pitkään nukuttuja aamuja, ei yhtään yötä niin että lapset yöhoidossa, on takki totisesti aika tyhjä. Olisi ihanaa että olisi joku paikka, mihin voisi lapset mennä edes yhdeksi päiväksi loman aikana, kyllä aikuinenkin joskus tarvitsisi omaa aikaa tai lepoa.
enkä kyllä haluaisi heitä päiväksikään minnekään. Taidan olla vähän outo.
en minäkään kaivannut tuossa vaiheessa minkäänlaista lomaa, vasta nyt 15 vuoden pikkulapsivaiheen jälkeen, kun ikääkin on alkanut olla, kaipaisin lepoa ja rauhaa joskus. Toki kaikki eivät kaipaa varmasti vielä tässäkään vaiheessa. t. 28
T. Eräs, joka todella tarvitsee illanviettoja ihan aikuisseurassa väh. 2 kertaa kuussa!
Vierailija:
enkä kyllä haluaisi heitä päiväksikään minnekään. Taidan olla vähän outo.
Itse en koskaan antaisi lastani viikoksi pois kotoa. Vaikka olenkin nyt jonkun aikaa jo ollut lasten kanssa kotona. Niin paljoa ota hermoon. Joskus ovat yhden yön olleet mummulassa, mutta todella harvoin. Kerran tänä vuonna, kerran viime vuonna.
Mutta ymmärrän sen asian, että jos hoitaa lapsia työkseen ja lomat hoitaa omia lapsia, niin ei siinä kyllä lomaa ole oikeastaan yhtään. Kyllä minä ainakin kaipaan omasta työstäni kunnon lomaa, että en samoja hommia ainakaan lomalla tee.
lapsensa kuullen ole höpötellyt kaipaavansa hermolomaa tästä.
Onhan se kai mukavaa kun menee mummolaan, mutta en minä omaani noin pitkäksi aikaa laittaisi; sehän on 1/4 normaalilomasta. Parempihan olisi jos lapsi oli mummolla ennen äidin lomaa ja näin lapsella olisi pitempi loma.
Että ei olisi lainkaan lasten hoitoa muutamaan päivään.
Vierailija:
Parempihan olisi jos lapsi oli mummolla ennen äidin lomaa ja näin lapsella olisi pitempi loma.
No joo... itse olen monesti ihan kurkkuani myöten täynnä 4-vuotiastani, mutta ei se rakkautta vähennä. Sitten on kiva, kun pari päivää on saanut lepuuttaa, ja nauttia ihan vain aikuisseurasta, palata taas äitiarkeen ottamaan vastaan kiukkukohtaukset sekä hellyyskohtaukset.