Kotiäitejä syrjitään, apua ei saa sairaanakaan!
Kyllä yhteiskunta syrjii meitä kotiäitejä! Olen itse ollut nyt kolme päivää kuumeessa ja kurkkukivussa - ja silti pitää lapset hoitaa ilman mitään apua! Mistään en saa mitään apua, ei edes maksullista saanut näin nopeasti!
Kukaan työssäkäyvä mies ei menisi tässä kunnossa töihin, vaan jäisi pedin pohjalle lepäämään! Miksi kotiäitien pitää hoitaa lapset sellaisessakin kunnossa, ettei oikein pystyssä meinaa pysyä ja tajunta hämärtyy.
Sanon vaan, etten pysty vastaamaan lasten turvallisuudesta tässä kunnossa. Kolme pientä lasta on ja minulla kuumetta 38,7 astetta. On ihan käsittämätöntä, ettei tässä tilanteessa saa apua mistään!
Kommentit (41)
Sama juttu esim. jos on sairastunut syöpään tai muuhun vakavampaan sairauteen. Hoitajan saaminen on äärimmäisen vaikeaa. Tähän asiaan pitäisi puuttua - hohoi joku kansanedustaja - - -
Olen kyllä silti samaa mieltä edellisten kanssa siitä, että tokihan se terve vanhempi vie ja hakee lapset hoidosta ja hoitaa ne sitten illalla. Mutta miten YH:t?
t:niina
Jos minä sairastun, vien lapsen päivähoitoon 8 tunniksi ja hoidan yh:na lasta loput 16 tuntia. Kun te kotiäidit sairastutte, hoidatte lasta 8 tuntia ja mies loput 16 tuntia.
KUMPI PÄÄSEE HELPOMMALLA?!!
Kun sairastun, hoidan molempia lapsiani 24 h/vrk.
Moni pääsee helpommalla, mutta ei se mua haittaa. Hyvin ollaan silti pärjätty, vaikka usein ollaan kaikki kolme samaan aikaan kipeänä. Ei kuulu mun tyyliin valittaa ja surkutella miten raskasta ja vaikeaa kaikki on.
T: kahden lapsen yh
Vierailija:
Jos minä sairastun, vien lapsen päivähoitoon 8 tunniksi ja hoidan yh:na lasta loput 16 tuntia. Kun te kotiäidit sairastutte, hoidatte lasta 8 tuntia ja mies loput 16 tuntia.KUMPI PÄÄSEE HELPOMMALLA?!!
Haet lapsen hoidosta ja parin tunnin kuluttua laitat jo yöunille. Mitä hoitamista Yh:nkaan lapsissa on keskellä yötä? Nyt siis kyseessä äidin sairastuminen, ei lapsen.
Vierailija:
Haet lapsen hoidosta ja parin tunnin kuluttua laitat jo yöunille. Mitä hoitamista Yh:nkaan lapsissa on keskellä yötä? Nyt siis kyseessä äidin sairastuminen, ei lapsen.
Ei minun lapseni mene kuuden aikaan vielä nukkumaan. Ja lapsi voi heräillä yöllä.
Vierailija:
Vierailija:
Haet lapsen hoidosta ja parin tunnin kuluttua laitat jo yöunille. Mitä hoitamista Yh:nkaan lapsissa on keskellä yötä? Nyt siis kyseessä äidin sairastuminen, ei lapsen.Ei minun lapseni mene kuuden aikaan vielä nukkumaan. Ja lapsi voi heräillä yöllä.
Pystyn yksin hoitamaan lapseni erinomaisesti. Täällä vain kotiäidit valittaa, kun pitää jopa 8 tuntia hoitaa sairaana lastaan. Voi voi.
Totta nimittäin on, että ei kai se elämä heilläkään ole terveinä päivinä ruusuilla tanssimista. Sairaana ollessa voi tosissaan olla polvet ruvilla niistä piikeistä!
Mitä helvetin idiootteja te olette?
Vierailija:
Pystyn yksin hoitamaan lapseni erinomaisesti. Täällä vain kotiäidit valittaa, kun pitää jopa 8 tuntia hoitaa sairaana lastaan. Voi voi.
Apua ei kotiin saa vaikka kotiäiti hoitelisi lapsiaan vahvojen keskushermostoon vaikuttavien lääkkeiden alaisena. Jos sama mamma olisi vedellyt hiekkalaatikolla muutaman keskarin huiviinsa olisi sosiaalihuolto paikalla alta aikayksikön. Ihan aiheesta valitetaan, uskokaan nyt jo te kovia kokeneet YH:tkin.
Vierailija:
Apua ei kotiin saa vaikka kotiäiti hoitelisi lapsiaan vahvojen keskushermostoon vaikuttavien lääkkeiden alaisena. Jos sama mamma olisi vedellyt hiekkalaatikolla muutaman keskarin huiviinsa olisi sosiaalihuolto paikalla alta aikayksikön. Ihan aiheesta valitetaan, uskokaan nyt jo te kovia kokeneet YH:tkin.
Eli asiasta valitetaan, oli kotona sitten kaksi vanhempaa tai vain yksi.
Itse en saanut apua edes siksi aikaa, että menin synnyttämään =/ Oletetaan, että tukiverkosto on kunnossa, mutta kun kaikilla ei vaan ole.
Uskomatonta! Kyllä nämä asiat ovat hyvin kaukana todellisesta tasa-arvon toteutumisesta. Asiat olisivat varmasti paremmin, jos miespoliitikot olisivat muutaman koti-isän kauhuskenaarioita elämässään jossakin vaiheessa toteuttaneet. Vaan kun ei, kaikki tuntuvat olevan samasta puusta kuin Esko Aho hymyilevä Kirs(t)i vaimo kaikalossaan. Naispoliitikoilta puuttuu munaa (toivon, että joku pallitynkäinen naispoliitikko eksyisi tälle palstalle juuri tätä ketjua selaamaan).
Ja antakaa äänenne jollekin pallikkaalle naiselle, vaikka olisikin älyttömän ärsyttävä. Älkää äänestäkö niitä miellyttäviä ja hunajaisia!
Ensi vaaleissa taidankin asettua ehdoille ja tunnistatte minut salasanasta " pallikas" ...
Tuskinpa sitä vielä neljältä hakisitkaan.. Laskin, että työt päättyvät 16.30, lapsi haetaan 17.10, kotona olette 17.30, Pikku Kakkonen, iltapuuro, iltatoimet ja nukkumaan. Eikä päiväkoti-ikäinen enää heräile, mikäli kaikki on kunnossa...
Eli on vähän eri juttu kuin aamupala, aamutoimet, leikkiä yms. lounas, leikkiä, ehkä päivälepo, välipala, puuhaa, päivällinen, touhua (neljän seinän sisällä pidemmän päälle melko rajuakin...), Pikku Kakkonen, mahdollisesti toisen vanhemman kotiinpaluu... Ruuat pitää laittaa ja jäljet korjata, vaikka kotityöt jättäisikin retuperälle. Eikä illallakaan ole lepo mitenkään taattu - riippuu tietysti siitä mahdollisesta toisesta vanhemmasta... Ja jos lapsi muka heräilee, niin heräilee kai tämäkin lapsi sitten. Ja äitiähän silloin huhuillaan.
Meillä on kolme lasta, minä kotiäitinä. Kun kuopus oli 5kk, sairastuin äkillisesti rajuun rintatulehdukseen. Aamulla miehen lähtiessä töihin olo oli kehnohko, muttei vakava. Menin sohvalle köllimään vauvan kanssa, isommat (3v ja 5v) puuhasivat omiaan. Kuumeeni nousi vauhdilla 40 asteeseen ja olin koko päivän tajuttomuuden rajamailla.
Minulla ei ole päivän tapahtumista mitään käsitystä. En vaihtanut vaippoja, en antanut lapsille ruokaa, en useimmiten edes tajunnut mitä ympärillä tapahtuu. Mies tuli onneksi viideltä kotiin ja otti ohjat käsiinsä. Hän ruokki lapset, vaihtoi vaipat ja hankki minulle lääkekuurin. Minä olin niin tolkkupois, etten ollut päivällä edes tajunnut soittaa miehelle.
Jälkikäteen ajatellen kokemus oli tosi pelottava. Lapset olivat täysin heitteillä ja olisivat saattaneet tehdä mitä tahansa vaarallista. Onneksi eivät ilmeisesti tehneet. Ja onneksi mies oli silloin toimistolla, eikä työmatkalla, niinkuin usein on.
Mutta niin se vain elämässä menee että yhteiskunnan palveluita ei juurikaan saa.
Vierailija:
Tuskinpa sitä vielä neljältä hakisitkaan.. Laskin, että työt päättyvät 16.30, lapsi haetaan 17.10, kotona olette 17.30, Pikku Kakkonen, iltapuuro, iltatoimet ja nukkumaan. Eikä päiväkoti-ikäinen enää heräile, mikäli kaikki on kunnossa...
Vierailija:
Vierailija:
Kyllä ne työssäkäyvätkin, sairastuneet vanhemmat joutuvat hoitamaan lapsensa sairaudesta huolimatta!Jos töissä käy, niin lapset ovat tietenkin hoidossa, kun terve vanhempi heidät sinne vie :)
Nostokieltokin oli päällä, mutta apua ei mistään tälle kotiäisille viime vuoden puolella löytynyt. Ei naurattanut silloin, eikä naurata vieläkään tätä työssäkäyvää ex-kotiäitiä muiden sairastelevien vastaava kohtalo.
Mikä kateus lie tuon yhden pösilökommenttorin aivosolut tuhonnut?