Joku sanoi, että kaurapuuro tekee vatsaan "kalvon" joka suojaa
Kommentit (43)
Kaurapuuro ei ole hyvästä vaikka kuinka suomalaiset on aivopesty asialla.
Ei varsinainen puuro vaan ohut vesivelli.Ihan helvatin pahaa mutta itsellä auttaa ,jos paha närästys.Juo viikon verran tyhjään mahaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan suomalaiset, vaan lääkärit ja tutkijat ympäri maailmaa on sitten mielestäsi aivopesty, EU-komissiosta puhumattakaan 😂
Vierailija kirjoitti:
On erittäinkin hyvästä. Syön sitä useasti illalla ja aamulla. Kaura on luonnon tuote ja terveellistä sekä täyttävää.
Kaurahiutaleita kannattaa laittaa myös sämpylätaikinaan, pannaritaikinaan, lettutaikinaan, makean piirakan pohjataikinaan, pirtelöihin yms.
Kaurahiutaleet ja kaurajauho sopivat erinomaisesti makeisiin leivonnaisiin myös korvaamaan osan jauhoista.
Kokeile kauraa varsinkin omenapiirakkaan ja mustikkapiirakkaan tai paistoksiin.
Ei mulle ainakaan kaura sovi. Vatsa tulee kipeäksi ja menee sekaisin. Ihmetten sitä miten paljon tota terveystuubaa oikein täällä suolletaan. Suurin osa tervellisiksi väitetyistä ruoka-aineista on sellaisia mitä mun elimistö ei siedä. Juurikin toi kaura, ruis, rypsiöljy, siemenet.
Ei kai kalvoa, vaan siinä on sitä "limaa" mikä liukastaa vatsan meininkejä? tai en minä tiiä.
Vierailija kirjoitti:
Ei mulle ainakaan kaura sovi. Vatsa tulee kipeäksi ja menee sekaisin. Ihmetten sitä miten paljon tota terveystuubaa oikein täällä suolletaan. Suurin osa tervellisiksi väitetyistä ruoka-aineista on sellaisia mitä mun elimistö ei siedä. Juurikin toi kaura, ruis, rypsiöljy, siemenet.
Suurimmalla osalla sietää oikein hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun SINÄ et ole maailman ainoa ihminen, etkä maailman napa. Valtaosalle nuo ruoka-aineet kävyät.
Se, että SINULLE ne eivät mielestäsi käy, ei kerro mitään siitä mikä on yleisesti terveellistä, mikä ei.
Vanhan koulukunnan juttuja. Ja on se setään parempi ku murot mitä jotkut edelleen syöttää lapsillee, sokeri pläjäys heti aamusta ei oo hyväks, muistan omassa lapsuudessa miten joka kodissa syötiin muroja kaksin käsin koska niitä mainostettii " terveellisinä"
Vierailija kirjoitti:
Vanhan koulukunnan juttuja. Ja on se setään parempi ku murot mitä jotkut edelleen syöttää lapsillee, sokeri pläjäys heti aamusta ei oo hyväks, muistan omassa lapsuudessa miten joka kodissa syötiin muroja kaksin käsin koska niitä mainostettii " terveellisinä"
Mä syön aamulla maissimuroja jogurtin kanssa ja se on tosi hyvä alku päivälle.
Vierailija kirjoitti:
Siis kukaan ei tiedä, mitä se "kalvo" suojaa :)
Ei semmosta taida ollakaan. Muistan myös noi jutut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin sokeria riittävästi heti aamusta :)
Kaurapuuro on varmasti oikein jees oikein tehtynä. Vähän luulen ettei se perus 3min mikrossa pikapuuro tuo esiin sen parhaita ominaisuuksia, vaan saa aikaan lähinnä ilmaa vatsassa-ilmiön useimpien kohdalla.
Jos se sen sijaan haudutetaan pitkän kaavan mukaan, on ihan toinen juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikissa muroissa ole sokeria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Olen huomannut, että vähän sokerinen aamupala on ihan ok. Siitä ei ole mitään haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikissa muroissa ole sokeria.
Ihan varmasti on.
Kaurapuuro on ainakin ihan älyttömän pahaa. Haudutti sitä tai ei. Olen sitä joskus yrittänyt syödä mutta en pysty. Ei sellainen ruoka voi olla hyvää, joka maistuu vastenmieliselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kukaan ei tiedä, mitä se "kalvo" suojaa :)
Ei semmosta taida ollakaan. Muistan myös noi jutut.
Kaikki aineet tekevät kalvon vatsaan. Luulen kyllä että tarkoitetaan enemmän rasvaa kun joskus puuroon laitettiin voisilmä. Nythän se on kauhistus.
https://kotiliesi.fi/hyvinvointi/kaurapuuro-hoitaa-vatsaa-ja-aivoja-10-…