Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähtisitkö mökille, jolla ei ole mitään mukavuuksia, kun

Vierailija
15.06.2007 |

olet 9 viikolla raskaana, äärettömän väsynyt ja huonovointinen ja lisäksi pientä vuotoa tiputellut.

Ei siis mahdollisuuksia suihkutteluun (jos vuoto jatkuu), mökki keskellä ei mitään (lääkäriin matkaa), kallioinen ranta (3-vuotias esikoinen), ja bonuksena työleirin määräävä anoppi paikalla?

Lähtisitkö itse?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapesu hoituu ilmankin suihkua, vilkas 3v ja anoppi vois olla liikaa.

Vierailija
2/25 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en pidä mökkeilystä muutenkaan ja ilman mukavuuksia olevat mökit ovat käsittämättömiä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kiehautettua vettä tajolla jolla voi alapäänsä huuhtaista. 3-vuotiasta toki pitää vahtia, anopinkin voi valjastaa siihen.

Raskaus ei kuitenkaan ole mikään sairaus, sen varjolla tuskin voi kieltäytyä tietyistä hommista. Mökillä on puuhaa, veden kantamista, käsin tiskaamista, saunan lämmittämistä - asioita joita kaupunkielämään tittuneet eivät voi käsittää. Oikealla asenteella reissu sujuisi vallan mainiosti, mutta sinun asenteestasi päätellen lienee parempi, että jäät kotiin.

Laita mies lapsen kanssa, nauttivat varmasti mökkielämästä. Mikä onkaan 3-vuotiaalle mainompaa: tutustua luontoon ja sen eläimiin, ola " villi ja vapaa" . Jää itse kaupunkiin mukaavuksien äärellee lepäämään.

Vierailija
4/25 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nauttimaan mökkielämästä.

Vierailija
5/25 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

anoppis on varmaan samanlainen kuin nelonen eikä ymmärrä mitä pahoinvointi ja uupuminen voi olla jos ovat pahoja.

Pitäähän sitä nyt vettä kaivolta(?) pystyä kantamaan ja muihinkin hommiin osallistua vaikka oksentelis ympäriinsä ja vaikka olisi kuinka väsynyt.

Vierailija
6/25 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaisena en käsitä miksi ihmeessä kaupunkilaiset menevät rantapusikkoihin itikoiden syötäväksi, alkeellisiin oloihin viettämään kesäänsä ja sanovat sen olevan lomaa.

Kaikilla maaseudulla vakituisesti asuvista on samanlaiset mukavuudet kuin kaupungeissakin.

Vierailija
7/25 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä enisten siitä 3-vuotiaasta. Onko siellä puuhaa, riittääkö luonnon virikkeet? Vai kaipaako lapsi kodin virikkeitä, kuten tv:tä ja kavereita? Tai viihdyttääkö se anoppi...?

Raskaus ja pahoinvointi ei ole sen vaikeampaa mökillä. Tuskin raskauden aikainen vuoto niin pahaa on että pitää ihan suihkutella (siinä vaiheessa jo lääkäriin pitää mennä). Jos pystyt siellä lepäämään? Isä ja anoppi hoitaa lapsen ja ruuat?

Lähtisin.

Vierailija
8/25 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pientäkin vuotoa niin ei silloin kannata kannella esim. vesiä ja touhuta jatkuvasti jotain! Ei se ole mistään asenteesta kiinni jos on mahdollista että raskaus menee kesken... Toki tiedän sen että noilla viikoilla ei paljoa voi vaikuttaa että jatkuuko raskaus vai eikö mutta työnteko on varmasti pahasta! Sen olen ihan lääkäriltä kuullut kun itse olin vastaavassa tilanteessa.

Toi pahoinvointi on kyllä aika rasittavaa jos on esim. hellettä :( Itselläni on vasta kuudes viikko alkanut ja olo on aivan hirveä. En todellakaan lähtisi mihinkään mökille jossa ei ole juoksevaa vettä yms. On jo jonkinlainen riski saada ruokamyrkytys taikka joku pöpö kun peseminen on hankalampaa. Sitten kun olo parempi ja mitään vuotoa ei ole niin sitten joku mökkeily voisi olla ihan mukavaakin :)

Vierailija
9/25 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopin pitäs sitten tarjota täysihoito, eikö niin? Viis vaihdevuosista tai nivelvaivoista, täysihoito pikkuminiälle: ruoat valmiina eteen ja anoppi hoitaa veden kantamisen, tiskukse ja varmaan ostaa kaikki sapuskatkin?

JÄÄ KOTIIN.

Vierailija
10/25 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaisin, tai et usko että anoppi tajuaa, niin älä lähde. Voi muuten olla aika masentava kokemus, ja huonontaa teidän välejä. Tosiaan noissa alkuraskauksissa on eroja, ja jos itsellä se on ollut helppoa, ei välttämättä tajua toisen ongelmia (esimerkkinä just nelonen).

Vierailija
11/25 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppini haluaisi, että heidän mökillään porukka mm. kitkisi puutarhaa yms. mutta olen kieltäytynyt - eihän häntäkään koskaan ole näkynyt minun puutarhaani kitkemässä. Teen luonnollisesti ruokaa, siivoan jälkiämme yms.

Sitä paitsi mökillä ei tarvitse todellakaan olla kaikkia mukavuuksia!

Vierailija
12/25 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus voi kuitenkin huomattavasti heikentää terveyttä sekä väliaikaisesti että pysyvästikin. Moni sairaus itse asiassa kuormittaa elimistöä huomattavasti vähemmän.

Ja juu raskaus on toki luonnollinen asia, mutta niinhän ovat ne kaikki sairaudetkin lievistä vakavimpiin...

Lepo on tärkeää, jos vointi on huono, ihan sama mikä sen huonon voinnin on aiheuttanut.

Vierailija
13/25 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan uskalla nyt rehkiä kun tuota tiputtelua on ollut. Enkä sen puoleen jaksaisikaan, olen aivan soseena. Kahden kuukauden kankkunen vaatii veronsa ;)

Mieheni joutuu siellä mökillä " isoihin töihin" , kuten rakennus-, kantamis- ja puunkaatohommiin, joten hänestä ei lapsenkaitsijaa ole. Anoppi ei suoraan sanoen osaa vahtia pientä lasta, jättää sen usein valvomatta ja sanoo että eihän se sinne veteen mene, älä huoli.

Joten lapsen hoito on täysin minun vastuullani. Hygienia ahdistaa, ja varsinkin kun anoppi ei turhan tarkka ole. Leikkaa raa' at ja kypsät lihat samoilla veitsillä jne.

Ja töitä siellä pitää tehdä, sitä anoppi taas toissapäivänä julisti, tulkaa nyt kun siellä on paljon " mukavaa puuhaa" , kuten ruohonleikkuuta, maan kuopsutusta, puiden hakkaamista ja kantamista, menee kuulemma aika rattoisasti.

Kyllä nyt taidan varovasti ehdottaa miehelleni että siirretään keikka myöhemmäksi kesälle. Kun tämä olotilakin parantuisi, huonovointisuus ja tiputtelut.

ap

Vierailija
14/25 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut mökillä (ulkovessaa, ei juoksevaa vettä jne.) raskaana ollessani ja eri ikäisten lasteni kanssa eikä ongelmia ole todellakaan ollut. Asenteesta se on todellakin kiinni.

Normaaleja töitä pitääkin tehdä, jos tulee keskenmeno niin ei se tule mistään veden kantamisesta tai saunan lämmittämisestä!!! Raskaus ei ole sairaus, oli se raskaus sitten minkälainen tahansa.

Vierailija
15/25 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan suosittelee lähtee sinne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Sitten vasta kun olet itse hyvässä kunnossa. Jos joku ei sitä ymmärrä niin ei voi mitään.

Vierailija
16/25 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Raskaus ei ole sairaus, oli se raskaus sitten minkälainen tahansa." Taidat nyt provoilla ihan tarkotuksella ;)

Juu ehkä ei ole " sairaus" mutta kovin sairaaksi voi ihmisen tehdä. Ihan vain tiedoksi sinulle. Olet tainnut päästä tosi helpolla.....

Vierailija
17/25 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri noin tekisi mieleni sanoa, eihän hänkään käy meillä leikkaamassa ruohoa tai pilkkomassa puita. Miksi minä menisin heille? Ja itse asiassa sanoinkin jo toissapäivänä, että saan tehdä noita " mukavia puuhia" kotona ihan liiankin kanssa.

En mene passattavaksi, anoppi haluaisi meidät sinne vähän väliä ja ainainen taistelu siitä miksemme suorastaan asu siellä. Aina olen tiskannut ja laittanut ruuat, kattanut pöydän ja kantanut järvestä vedet saunalle. Omat jäljet ja muutakin olen siivonnut.

Mutta kun se ei riitä, istua ja rentoutua ei saa. Nyt tosin taitaa tuo negatiivisuuslista napsahtaa voiton puolelle, joten pysyn ainakin pojan kanssa kotona. Mies menköön työleirille jos haluaa...

ap

Vierailija
18/25 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaavat vain eivätkä olevinaan edes norm. kotihommia tehdä, saatika mitään muuta. Onnetonta...

Eikä ap:n todellakaan tarvitse anopin mökillä mitään pihaa mennä kuopsuttamaan, anopin mökkihän se on - tehkööt itse kun on moisen vaivan itselleen hommannut, mutta ap voi kyllä tehdä esim. ruokaa koko poppoolle, pitäisihän hänen (raskaudesta huolimatta) kotonakin lapselle ja itselleen se tehdä. Silloin saa juuri niin tehtyä kun sen haluaa ja kun käy itse ostamassa ainekset niin sitä parempi. Ja eiköhän se anoppi nyt sen verran osaa 3v:n perään katsoa?!?

Vierailija
19/25 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä sen takia ymmärrä myöskään tyhjästä valittajia. Miten he ylipäätään pärjäävät? Miten he pärjäävät päivällä lapsen kanssa kotona yksinään/töissä jos eivät pysty muuta kuin vain möllöttämään ja ajattelemaan kuinka kurja olo on ja kuinka väsyttää ja kuinka on niin raukka eikä kukaan välitä vaikka on RASKAANA! Voi pyhä sylvi näiden kanssa. Aikuistukaa hyvät ihmiset, kun teillä on jo lapsiakin niin olkaa aikuisia! Ehkä kuulostaa provolta, mutta juuri näin ajattelen.

Vierailija
20/25 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksesta voin sen sanoa että MIKÄÄN ei riitä. Meillä oli aikoinaan vastaava ongelma. Aina olisi pitänyt mennä tekee hommia heidän mökilleen. Ei siellä nautittu olosta vaan työnteosta. Piti herätä kuudelta ja sitten heti mettään aamupalan jälkeen. Koko päiväksi oli jotain " mukavaa" hommaa. Ei puhettakan että olisi saanut esim. istua ja katsella vain luontoa... Mulle riiti tuo ja nykyisin vain mies käy harvakseltaan siellä hommissa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä