Lähtisitkö mökille, jolla ei ole mitään mukavuuksia, kun
olet 9 viikolla raskaana, äärettömän väsynyt ja huonovointinen ja lisäksi pientä vuotoa tiputellut.
Ei siis mahdollisuuksia suihkutteluun (jos vuoto jatkuu), mökki keskellä ei mitään (lääkäriin matkaa), kallioinen ranta (3-vuotias esikoinen), ja bonuksena työleirin määräävä anoppi paikalla?
Lähtisitkö itse?
Kommentit (25)
käsittämättömän typeriä. Ei se ole sairaus, mutta kai te tiedätte, että alkuraskauden pahoinvointiin voi myös kuolla, ja on kuollutkin ihmisiä. Nykyään jotkut joutuvat sairaalaan tiputukseen, joten siihen nykyään harvempi kuolee, mutta se, että teillä on ollut ' normaali' raskauspahoinvointi, ei oikeuta teitä arvioimaan muiden vointia. Eikä siinä alussa kaikki todellakaan pysty töissä käymään. Aika moni saa sairaslomaa alkuraskauden pahoinvointiin. Mutta menkääpä sinne sairaalaan kiskomaan ihmisiä irti letkuista, ja kertokaa niille, että kyse on vain asenteesta.
ei kuitenkaan tuntunut olevan sairaalakunnossa. Pahoinvointia ja tiputtelua. Ehkä mökkioleilu saisi huolet esim. keskenmenosta unohtumaan? ja jos pitää kitkeä kukkamaata, niin istahtaa siihen kukkapenkin vierelle ja kitkee kolme tuntia, samalla omiaan miettien. Lapselle puhallettava uima-allas mukaan.
Lähtisin.
ja samallahan voitas kaikki sairaalat lakkauttaa tarpeettomina. Ajatelkaa mikä säästö. Asenteestahan kaikki vaan on kiinni ;)
Vierailija:
käsittämättömän typeriä. Ei se ole sairaus, mutta kai te tiedätte, että alkuraskauden pahoinvointiin voi myös kuolla, ja on kuollutkin ihmisiä. Nykyään jotkut joutuvat sairaalaan tiputukseen, joten siihen nykyään harvempi kuolee, mutta se, että teillä on ollut ' normaali' raskauspahoinvointi, ei oikeuta teitä arvioimaan muiden vointia. Eikä siinä alussa kaikki todellakaan pysty töissä käymään. Aika moni saa sairaslomaa alkuraskauden pahoinvointiin. Mutta menkääpä sinne sairaalaan kiskomaan ihmisiä irti letkuista, ja kertokaa niille, että kyse on vain asenteesta.
Että tuskin joku kitkeminen tekee oloa paremmaksi? Ja joku 3 vuotias ei kyllä pysy hetkeäkään paikoillaan jossain metsässä ja veden lähellä. On ihan eri asia jos toiset katsoo lapsen perään ja itse ei tarvitse kulkea pitkin mettää lapsen perässä ja tehdä siinä samassa mettä yms. hommia. Kyllä minäkin lähtisin mökille jos tietäisin että saan olla suht rauhassa enkä joudu tekemään paljoakaan hommia....
Mutta kyllä toi pahoinvointi on vakavaa toisilla! Itselläni käy niin että kun on vaikeimmat viikot menossa niin en voi tehdä kuin ne pakolliset hommat kotona. Siinä välilläkin meinaa yrjöt lentää :( Jos vähääkään enempää olen ylhäällä ja teen hommia niin koko päivä menee oksentaessa!!! Vain lepo tuo taukoa oksenteluun. Että kyllä pistää vihaksi nämä naiset jotka jaksaa väittää että on vaan asenteesta kiinni ja kuinka raskaus on ihan helppoa ja normaalia ja pitää vaan kestää ja sitä rataa.... Olen kyllä mieluummin kotona sängyssä kuin sairaalassa tiputuksessa!!!