Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vielä muita helmikuisia

15.06.2007 |

Moi

Kirjoitin eilen ensimmäistä kertaa tänne sivuille, kirjoitin tammikuussa syntyvien kohtaan, koska en löytänyt helmikuisille tarkoitettua. Nyt päätin itse aloittaa tämän.

Minulla toisesta IVF:stä rv 6+4 nyt. Eilen kävin ekassa ultrassa. Siellä näkyi sikiöpussi ja " nystyrä" (lääkärin käyttämä nimitys) eli sikiö. Lääkäri ei kuitenkaan osannut vielä sanoa, onko raskaus jatkuva vai ei. Molemmat ovat kuulemma mahdollisia. Sikiön koko vastasi raskausviikkoja, mutta muuta tietoa ei oikein saatu.Tuumasi, että taisi olla vähän liian aikaista ultrata. Seuraava ultra 24.6.

Kyllä tämä odottavan aika on pitkä.. Epävarmuus on kaikkein raastavinta.

Mutta kuten mieheni sanoi, emme ole vielä saaneet huonoja uutisia. Ja ystäväni: iloitaan nyt raskaudestasi ja surraan vasta jos on suremiseen aihetta.

Mukavaa viikonloppua kaikille! Minulla alkaa viikon loma, enkä mökiltä pääse käymään sivuilla.

Vehnis & Nystyrä

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Siiri ihanasta runosta.

Kiitos muillekin.

Toivottavasti teille menee hyvin.

En oikein käsitä tätä asiaa, raskauttakaan en ehtinyt oikein käsittää.

Nyt odotan " jännityksellä" tyhjeneekö kohtu itse ja selviänkö siitä " mahdollisimman helpolla" - toivottavasti.

Vehnis

Vierailija
42/46 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Naapanteri kaksos tietoudestasi :) Mulla oli ihan sellanen käsitys että ei hoidoista voi saada identtisiä kaksosia mutta väärässä olin. Mulla alkoi tänään 6+0 (passista plussattu) ja elämäni eka raskaus yli 5 vuoden yrityksen jälkeen. Pelottaa kun on ollut pientä vuotoakin välillä että onko tuolla masussa asukkia vai ei. Ultraan on aikaa vielä puolitoista viikkoa...

T.Leppis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä käytkö Vehnis enää täällä, mutta tahdon lähettää sinulle paljon voimahaleja... Tiedän suurinpiirtein miltä tuntuu, koinhan itsekin sen keskeytyneen km:n huhtikuulla..Tällöin oli rvkolla 8+5 ultrassa kaikki loistavasti ja nt-ultrassa olikin kuollut vauvanalku...

Ei varmasti lohduta, mutta itse pääsin yli suremalla ja puhumalla ja näiden palstojen avulla. Eteenpäin oli pakko mennä ja halusimme jatkaa hoitoja mahd.pian klinikan tulevan kesätauon vuoksi. Ja hoidoista tulikin heti yllättäen tärppi, josta nyt siis raskaana..Ainakin toivottavasti edelleen. Epävarmuus elää mukana, vaikka tähän osaakin suhtautua jo eri tavalla. Tulethan kertomaan jatkossa kuulumisiasi, jos vain jaksat, kun olet päässyt pahimman yli... Ymmärrän kyllä, jos et halua enää näillä sivustoilla käydä.. voimia kuitenkin!

Kuinkas muiden voinnit? Onko kaikki jo kesälomilla? Itse olen lomilla ja täällä häitä valmistellaan. Olo on onneksi edelleen hyvä. Aamuisin on pientä oksutusoloa, mutta menee syömisellä ohi. Maha on kasvanut ja turvonnut ja ummella.(sori yksityiskohdat : ) )

viikon päästä on seuraava hoitopaikan ultra, ja jänskättää kyllä noi tulokset. Jos kaikki ok, menee nt ultra ilmeisesti juuri häiden alle, eikä ole kovinkaan riemastuttavat häät, jos edellinen kuvio toteutuu.. Toisaalta en haluaisi tyhjennykseen ennen häitäkään ja vuotaa kuin saavista juhlien aikana.. huh, kun puistattaa edes puhua näin karmeita, mutta kaikkeen pitää yrittää varautua..

Yhtään lasta ei vielä ole, mutta edelleen sen verran optimistisella mielellä kuljen, että jos joku aivan ihana pikku vaate osuu kohdalle ja vielä kohtuu hinnalla, niin kyllä se mukaan tarttuu.. ja on jo purulelukin hankittu..Voi jestas mua, mutta en mahda itselleni mitään! :) Onko muita yhtä höpsähtäneitä?

toivotaan, että aurinko alkaisi taas pitkästä aikaa paistamaan!

Terveisin miikuli 9+0 (huh, juuri se päivä, jolloin viimeksi sikiö oli lakannut kehittymästä..)

Vierailija
44/46 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea häiden valmisteluun Miikuli!

Kyllä kaikki varmasti menee hyvin ja saat juhlittua häät onnesta sekaisin.

Samat pelot on täälläkin jyllänneet, mutta jotenkin minulla on tällä kertaa tosi vahva tunne että tämä onnistuu. Äitiysvaatteisiin olen siirtynyt jo housujen osalta kokonaan kun omat eivät mene päälle.

Sitten olen höyrähtänyt ostamaan käytettyjä äitiyspaitoja yms. Mitään kivoja äitiysvaatteita on tosi vaikea löytää. Lastenvaatteita ja muuta en vielä ole uskaltanut ostaa.

Paha olo jatkuu aamusta iltaa, taidan mennä hakemaan tänään niitä Multitabs inkivääriä, jos se helpottaisi... ja väsymys on aika moinen, koko ajan odottaa milloin pääsis nukkumaan.

Odottelen kutsua ensimmäiseen ns. viralliseen ultraan Kätilöopistolle.

Se kyllä jännittää...

Oikein hyvää keskiviikkoa muille helmikuisille!

T:Siiri rv 10+1

Vierailija
45/46 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen kyllä käymään tälläkin puolella. Kirjoituksistanne saa niin paljon tukea, kiitos kaikille!

Tänään tosiaan sain kohdunkaulaa pehmentävän lääkkeen ja pe-aamuna laitan tabletteja emättimeen. Onneksi saan olla kotona! Jos ei siis tule liian pahoja kipuja (sain kipulääkkeitäkin).

Nyt jo on alkanut vatsaa kivistää eli se on kai " hyvä" merkki eli jotain alkaa tapahtumaan.

Olen kovasti pohtinut seuraavaa alkionsiirtoa, meillä jäi pakkaseen 2. Mietityttää hirveesti. Ei niinkään se, että tulenko raskaaksi vaan se, että mitä sitten jos tulen... Ehkä juuri nyt on vähän liian aikaista miettiä sitä..

Toisaalta Miikuli annoit rohkeutta uuteen yritykseen ;o) Ja luulen minäkin osaavani suhtautua seuraavaan kertaan jotenkin erilailla. En osaa selittää miten, mutta luulen ymmärtäväni, mitä sinä tarkoita erilailla suhtautumisella.

Olen puhunut paljon ystävilleni ja aion olla s-lomalla niin kauan kun tarvii. Vaikkain s-lomaa ei todellakaan " tarjota" ainakaan julkisella puolella. Tänäänkin sain lisää sunnuntaihin asti. Ihan kun olisin edes fyysisesti vielä sunnuntaina toipunut! Saati henkisesti. Haluan toipua rauhassa vielä ensi viikon kaikesta huolimatta. Ehkä sitten jaksaa jo töihin.

Kaikkea hyvää kaikille odottajille! Ja hyvää yötä.

Vehnis

Vierailija
46/46 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi

Mitä kuuluu? Onko raskaus edennyt normaalisti?

Vehnis

ps. laitan sulle(kin) tästä lähtien viestejä tuonne Keskenmenojen puolelle, jos sopii?

Niitä on just nyt vähän " helpompi" lukea. Kaipaisin kuitenkin uutisia sinusta. Etenkin kun itsekin pohdin, josko kaiken tämän jälkeen (joka on vielä kesken) uskaltaisin heti kun mahdollista alkionsiirtoon..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi