Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ah, on tämä opiskelijaäidin elämä vaan niin ihanaa! :))

Vierailija
15.06.2007 |

Yleisesti tunnettuna haittapuolena tässä on toki se, ettei opintotuella pääse vahingossakaan rikastumaan. Mutta on niitä hyviäkin puolia sen verran, että viimeksi tänä aamuna oikein nautiskelin niitä ajatellessani.

Opiskelu on rentoa, eikä varsinkaan nyt kesällä ole edes mitään pakollisia aikatauluja. Voin puurtaa monta päivää putkeen ja putken jälkeen " ommoo lommoo" ihan niin kuin itse haluan. Tänäänkin nukuin myöhään, kävin rauhassa suihkussa ja nyt tässä pikkuhiljaa alan kirjoitella esseetä.

Alkukesän helteillä makasin kaikki päivät pihalla lukemassa tenttiin. Jos en jaksanut koko aikaa lukea, niin otin välillä pieniä tirsoja. Oli se vain niin mukavaa!

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonoin provo ever

Vierailija
2/27 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja koko kesä on lomaa :) tietysti rahapuoli on se huono juttu. miehen tuloilla onneksi pärjätään ja lapsi saa viettää koko kesän kotona. Pari kertaa viikossa on puolipäivää pph:lla ettei kaverit ja hoitopaikka pääse ihan unohtumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin ei tarvi tenttiin lukea. Makaan auringossa jos huvittaa ja laitan jotain hyvää syötävää kun tekee mieli. Ehdin istua koneella ihan tarpeeksi päivän mittaan ja saan nukkua aamulla pitkään.

Nautitaan nyt kun voidaan :)

Vierailija
4/27 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat yleensä päiväkodissa klo 8-16 tai 9-16.30. Nyt he ovat olleet pari päivää mummolassa, ja siksi sainkin tänään nukkua myöhään.

ap

Vierailija
5/27 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa joka aamu nukkua pitkään! Lapset heräävät siinä kymmenen jälkeen, välillä puol 12 :) Nukkumaan menevät klo 21-22. Ah, on tää niin ihanaa!

Vierailija
6/27 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vielä kesällä :(

Vierailija
7/27 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
8/27 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapset koko päivän päiväkodissa. Tuskit 8-16 opiskelet kuitenkaan??

ovatko lapset koko kesän päikkärissä?

Vierailija
9/27 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta aikaa asenteelliselta kuulostaa tuo " olet itse kotona" . No totta kai olen mieluummin kotona opiskelemassa, jos ei tarvitse lähteä koululle. Lähden sinne vain, jos on tunteja tai tarvitsen jotain ohjelmaa, jota kotona ei ole. Onko mielestäsi koti jotenkin kielletty oleskelutila lasten hoitoaikana? ;)

Normaalisti käytän ns. virka-ajan opiskeluun, mutta tietenkin pidän normaaleja lepotaukoja. Eihän luentojakaan paahdeta 8 tuntia putkeen, vaan kyllä siellä kuule välillä ihan hengähdetään ja käydään syömässä.

Lapsilla (ja miehellä ja minulla) on 6 viikon kesäloma.

ap

Vierailija
10/27 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se idea, että se on tehokkaampaa eli ei ole mitään matkoja/siirtymisiä ja notkumistaukoja ja syödä voi lukiessa.

Päivä lyhyemmäksi - löysät pois - ja lapsille lyhyempi hoitopäivä!

Vierailija
11/27 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on ihan tavallinen hoitopäivän pituus. Jos vanhemmilla on töitä tai opintoja kesällä, niin eivät kai päivät voi kesällä olla sen lyhyempiä kuin talvellakaan.

ap

Vierailija
12/27 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

se idea, että se on tehokkaampaa eli ei ole mitään matkoja/siirtymisiä ja notkumistaukoja ja syödä voi lukiessa.

Vierailija
13/27 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minä ainankaan halua pitää lastani hoidossa yhtään pidempään kuin on tarve.

jos tosiaan sinulta menee koko päivä opiskeluun niin ok. Mutta aloituksesta sai vähän sellaisen kuvan, että sulla on kotona niin leppoisaa ja helppoa.

Aika turha ja typerä aloitus.

Harmittaa että piti edes lukea tai vastata.

toivottavasti lapsesi eivät ole ihan pieniä

Vierailija
14/27 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olen ihan tosissani siinä, että on ihanaa kun saa välillä huilatakin ja ottaa rennosti. Nautin siitä, ettei koko ajan aikataulut paina ja hullu pomo hengitä niskaan. Sekin on koettu aikaisemmin työelämässä.

Ja olen myös aivan tosissani niitä äitejä, joiden mielestä äiti saa käydä kaupassa tai jopa nukkua päiväunet lasten hoitoaikana, jos on väsynyt. Tärkeintä on, että hommat (työ tai opiskelu) hoidetaan ja että lasten hoitoajat ovat kohtuulliset ja perheelle jää yhteistä aikaa. Ja aina parempi, jos yhteisenä aikana vanhemmat ovat virkeitä. :)

ap, joka alkaa nyt kirjoittaa sitä esseetä. ;)

Vierailija
15/27 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vanhemmilla ei saisi vahingossakaan olla kivaa, helppoa tai rentoa lasten hoitoaikana? ;))

ap

Vierailija
16/27 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai opiskelevat. Varsinkin pienien.

isommat lapset jo enemmän nauttivat siitä hoitopäivästä ja kavereista.

itse istun koneella ja mun lapsi on pph:lla. Ei ole muutakaan tekemistä :)

Kohta haen lapsen kotiin päiväunille. Tänään oli kerhopäivä joten lapsi meni hoitoon, vaikka itse olen lomalla

Vierailija
17/27 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen etu menee itsen edelle.

Suosittelen.

Vierailija
18/27 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se mahdollistaa lapsille tosi lyhyet hoitopäivät ja meille paljon yhteistä aikaa.

Jos tekisin saman työmäärän muualla, matkoihin ja lounastaukoihin menisi 1,5 - 2 tuntia turhaa aikaa. Nyt sen ajan saavat lapseni.

Vierailija
19/27 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lapsen etu menee itsen edelle.

Suosittelen.

Minullakin on sellainen työ, että pystyn tarvittaessa lähtemään aikaisemmin kotiin. Juuri tässä muutama viikko sitten oli raskaita työpäiviä, ja olin joka ****n ilta aivan hirveän väsynyt. En jaksanut tehdä lasten kanssa mitään, löhösin vain sohvalla ja tiuskin. Kun sitä oli jatkunut viikon päivät, päätin tulla kerran aikaisemmin kotiin ja nukkua. Nukuin 2,5 tuntia, ja sen jälkeen koko maailma näytti erilaiselta! Sain katkaistua väsymysputken tällä " itsekkäällä" teollani.

Ei ole lasten etu eikä äidinrakkautta, että vanhemmat uuvuttavat itsensä loppuun, koska eivät osaa ottaa omaa aikaa. Oman ajan ottaminen voi olla vaikkapa juuri tuota, että lepäilee opiskelun ohella. Eri asia on se, jos oman ajan ottaminen on täysin mahdotonta ja on vain pakko jaksaa. Silloin nostan hattua, mutta en sitä kenellekään toivo.

Vierailija
20/27 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

inhimillisesti. Pidäpä joskus kirjaa miten paljon hömppää siihen mahtuu. Ja itseään voi myös kasvattaa ja koulia tehokkaammaksi ja stressinsietokykyä kasvattaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi