Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälainen äiti arvostelee tyttärensä ulkonäköä?

Vierailija
24.02.2012 |

toisesta ketjusta tuli mieleen, en ymmärrä kuka äiti arvostelee lapsensa ulkonäköä, en vain voi tajuta!

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myuös mun äitini. Löysi musta selluliittia, "appelsiini-ihoa" jo lapsena ja lihaksia sanoi "kiinteäksi läskiksi". Tuskin tietää, miltä lihakset oikeasti tuntuu.

Äiti on painanut aina n. 100 kg tai yli. Minä olen n. 7 cm pitempi, enkä painanut noin paljoa edes odotusaikana. Silti olen äidin mielestä aina ollut pyöreä, lapsena kutsui minua ihan normaalisti "punkeroksi", se oli kai nimeni. Lääkärin mielestä olen ollut välillä huolestuttavan laiha. Nyt olen 1. kertaa elämässäni noin 50-vuotiaana vähän ylipainoinen, mutta olen ahminut noin vuoden. Syömishäiriöstä tuskin paranen koskaan kokonaan.

Ulkonäön jatkuva moittiminen ei ole ainoa henkisen väkivallan muoto, jota äitini harrastaa (edelleen). Selän takana puhuminen, valehtelu, mustamaalaus ja välieni sotkeminen muihin sukulaisiin, esim. omaan mieheeni ja hänen vanhempiinsa, on esimerkkejä äitini harrastuksista, joita hän on jatkanut koko ikänsä. L

Juuri tänään äitini kutsui minua punkeroksi. Jotenkin tuntui oudolta, sillä hän ei itsekään ole mikään keijukainen. Ja veljeni, jota äiti on aina palvonut, on itseasiassa hurjasti minua pulskempi, ja hänellä on aika pahoja jalkavaivoja ylipainonsa vuoksi. Mutta minä, joka käyn äitiä auttamassa, ja joka olen työelämässä täysillä mukana,  olen ikääntyneen äitini silmissä punkero.

Vierailija
42/44 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppp

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua minäkään. Mutta äidit on usein vain isompia lapsia.

Vierailija
44/44 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppp