Kokoomusta äänestäneet!
Tuntuuko edelleen hyvältä ratkaisulta?
Koetteko, että kokoomus on pitänyt kiinni vaalilupauksistaan?
Kommentit (33)
Sitähän lupailtiin ennen vaaleja kaikille, ja puhuttiin varsinkin tavallisista perheistä, jotka joutuvat maksamaan suhteettomia perintöveroja esim. asunnosta jos perheen toinen huoltaja kuolee.
Käykö nyt niin, että perintövero poistetaan kokonaan vain yrittäjiltä ja maanviljelijöiltä, ja muut jäävät nuolemaan näppejään? Ei sellaisesta kyllä ollut puhe.
maksun sitten pienituloisen puolesta.
Vierailija:
Esim. vähävaraista lapsiperhettä se nirhaisee pahasti, jos käyntejä kertyy useita. Samoin köyhiä eläkeläisiä, jotka niin ikään tarvitsevat paljon hoitoa. Julkiset terveyspalvelut eivät muutenkaan ole kaikkialla kovin hääppöisiä jo pitkän jonotuksenkin takia. Työterveyshuolto sen sijaan on aivan toista luokkaa, mutta sitä käyttävätkin parempituloiset.
Vierailija:
Käykö nyt niin, että perintövero poistetaan kokonaan vain yrittäjiltä ja maanviljelijöiltä, ja muut jäävät nuolemaan näppejään? Ei sellaisesta kyllä ollut puhe.
eikös kaikilla puolueilla ole aina sama ongelma vaalilupausten kanssa: kyllä he yksin niin päättäisivät, mutta kun he eivät ole yksin siellä hallituksessa. Kaikkine pitää tehdä kompromisseja.
Vaikka se kyllä tiedettiin jo ennen vaaleja. Naiivi valkokaulusköyhälistö vain uskoi Kokoomuksen vaalilupauksiin. On niin mukava samastua rikkaisiin!
Mitä terveydenhuoltoon tulee, olen kiitollinen Suomen järjestelmästä. Sain käytännössä katsoen ilmaisen hoidon, kun makasin viikon sairaalassa sepsiksen kourissa. Antibiootti suoraan suoneen maksoi yli 40e/kerta ja sain sitä 3x vuorokaudessa.
Ja aikuistenkin maksussa on hoitokatto - suurperheellinen ei nyt taida olla ihan kartalla ;-)
Kaikki pitäisi olla ilmaista ja mistään ei itse olla valmiita ottamaan vastuuta.
Kyllä täällä mielestäni on esim terveydenhuolto kohtuuhinnoissa. Miettikääpä mihin hintaan julkisella puolella tehdään mm kaikki leikkaukset sydän- ja aivoleikkauksia myöten. Ja entäs kaikki elintensiirrot? Sillä hinnalla mitä siitä maksetaan, ei todellisuudessa saisi edes yhtä hoitopäivää teho-osastolla.
Enkä kyllä ymmärrä meteliä päivähoidon maksuttomuuden puolestakaan, kyllä sitä jokaisen pitää olla valmis jotain maksamaan,edes siitä ruoasta jota lapsi hoitopaikassa saa..
3 lapsen " duunariäiti" (ei yh)
Nythän vasta puolue pääsi hallitukseen. Mutta saa nähdä, mitä jatkossa tapahtuu...
Olen erittäin tyytyväinen hallituksen ratkaisuihin. Itse olen kiinnittänyt moniin porsaanreikiin huomiota, mitä nyt yritetään poistaa. Hienoa hallitus!
Reseptilääkkeet tulevat ilmaiseksi ja kaikki lääkärikulut maksetaan, jos saa vähänkin toimeentulotukea kuukaudessa. Näitä ei lasketa menoksi, kuten vuokraa tai muita, vaan ne maksetaan heti päältä. Turha siis kitistä terveydenhuollon maksullisuudesta.
Enkä ole kateellinen, koska olemme itse hakeneet ja saaneet vuoden ajan toimeentulotukea ja tiedän nämä jutut.
Katotaan vaan. No turha sitten hinkua hallitukseen neljän vuoden päästä.
Vierailija:
Että olet tyhmä!