Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Heinähelistimien pe-su***

15.06.2007 |

Eikös eilisessä ketjussa ollut puhetta, että päiväpinot aloitettaisiin? Laitan nyt uutta aloitusta, mutta oliko tarkoitus että vkonloppu pino olisi pe-su vai vasta la-su?

Liikeistä: tämä vauveli on liikkunut aivan kamalasti siitä asti, kun liikkeitä on alkanut tuntumaan. Välillä ihan vedet silmistä tulee eikä istuminen meinaa mitenkään onnistua, koska silloin liikkeet suorastaan sattuu. Ja vieressä istuva näkee liikkeet myös sodella selvästi. olen tätä neuvolassa muutaman kerran ihmetellyt, koska esikoinen oli hyvinkin rauhallinen ja useimmiten liikkui " käskystä" eli ensin piti vähän herätellä ja silitellä masua ennenkuin liikettä tuntui. Kuulemma tilaa on nyt enemmän liikkua ja paikat antaa paremmin periksi, mitä ekalla kerralla.

Tavarag: kaikki on ollut valmiina jo hyvissä ajoin, paljon tosin ei hankittavaa ollutkaan. No pieniä vaippoja ja NANnia pari purkkia varmuuden vuoksi voisi tietenkin valmiiksi hankkia. Kaikenkaikkiaan sitä on hyvinkin rauhallinen näin toisella kertaa, esikoisen aikana tosiaan sitä " stressasi" näistä hankinnoista ihan eri tavalla ja aikaakin siihen oli :o)

Syntymäg: en osaa veikata, kuka seuraavaksi synnyttämään olisi lähdössä, mutta oletan itse lähteväni ennen laskettua aikaa (ja toivon :o) Esikoinen syntyi viikkoa ennen lasekttua-aikaa ja äitini on synnyttänyt lapsensa ennen laskettua-aikaa, joten jos näistä voi mitään päätellä, niin eiköhän tämäkin ennen la:ata tule. Tosin, kun ennenaikaista syntymää on kohdallani pelätty jo rv25 lähtien, niin eipä olisi yllätys, jos menisi sitten loppupelistä yliaikaiseksi =D

Ainiin, huvitti, kun moni kommentoinut lääkärikäyntiä. Mulla oli kans alkuviikosta vika lääkäri ja joku kesähelena siellä oli. Kädet tärisi, joten sisätutkimus oli mielenkiintoinen...ei saanut sydänääniä kuulumaan ja tosiaan perätilaa epäili, vaikka koko ajan tämä vauveli on rt:ssa ollut. No onneksi lähetti ultraan, niin ei sitten jäänyt itselle epävarma olo, vaikka kyllä tämäkin lääkäri vakuutteli, että kyllä siellä vauvalla varmaan kaikki on ihan hyvin.

marrasfantti 36+4

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs on ollut kaikenlaisia lääkärikäyntejä... ihmetyttää, miten joku ammatti-ihminen voi päästää potilaansa pois luotaan epävarmana, mutta toivottavasti ja eiköhän kaikki ole kunnossa sydänäänien " katoamisesta" huolimatta.

Itselläni on tänään iltapäivällä lääkäri ja ultra ja tosi paljon jo odotan =)

Mieskin on vapaalla niin päästään taas yhdessä kurkistamaan pikkuistamme.

sadetar: just eilen näin vatsani läpi selvästi pikkuisen jalkapohjan ja se näytti niin isolta että aloin pelätä mikä jättiläinen täältä on tulossa, mutta toden totta, näillä viikoilla on jo jalkapohjallakin kokoa. tarkistimpa esikoisemme ultrakuvasta rv 30 kun oli selvästi kuvattu ja mitattu jalkapohja ja kokoa oli 6cm silloin =)

Liikkeistä, meillä siis erittäin aktiivinen vauva, joka on varmasti rauhaton nukkuessaankin kun liikkuu niin paljon. Jotenkin jo mietin että mahtaakohan tämä synnyttyäkin olla tälläinen ikiliikkuja ettei ole ikinä paikoillaan. Toisaalta meillä on kaksi edellistäkin melskanneet samalla tavalla ja mitään seinäruusuja nuo lapset eivät todellakaan ole, vauhtia ja vaarallisia tilanteita vähän liikaakin.... toiveissä olisi siis tännekin hiukan rauhallisempi lapsi =)

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Duracel rv 34+1

Vierailija
2/37 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoinkin jo tuossa aamulla ennen yhdeksää uuden pinon meille " heinähelsitimien perjantai" . Mutta toivottavasti jengi nyt sitten kirjottaa tänne ettei tule kahteen paikkaan viestit!

koitin äsken soitella aikaa yksityiselle, vielä ultraan ja vikalle lääkärikäynnille, mutta turha toivo...elokuun loppuun löytyi aikoja. Vaikka soitin moneen paikkaan. Lomat ym päällä sielläkin. Että pitää sitten vaan luottaa neuvolatäteihin. Olisin niin kovasti halunnut kanssa painoarviota ja tosissaan sitä että sydänäänet saataisiin kunnolla kuulumaan. No ensi viikon torstaina on neuvola taas. ja kyllä nuo ihan neuvolatätit yleensä ne on saanut kuulumaan, vaikkei lääkäri saanutkaan....uusi laite kuulemma..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, en huomannut, että oli jo aloitus tälle päivälle. Tuohon eiliseen oli tullut tämän päivän kirjoituksia, ja oletin, ettei uutta pinoa ollut...en sitten ollut riittävän tarkkaavainen.

Vierailija
4/37 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkään en edes hätähousuna huomannut sinun aloittamaasi pino, heti singahdin vain vastaamaan tähän, mutta toivotaan nyt ettei moneen eri pinoon kirjoitella =)

Eiköhän sinulla kaikki kunnossa kun kerran liikkeitä kuitenkin tuntuu, ja varmasti tilan ahtauden vuoksi liikkumiset vähenevätkin tässä loppupuolella. Tosi kurjaa kun päästävät pois lääkärikäynniltä epävarmana, raivostuttavaa oikein. Itselläni on niin symppis lääkäri ettei tuollainen tulisi kuuloonkaan. Se täällä Sveitsissä on ihanaa, että käydään yksityisellä lääkärillä ja samalla semmoisella koko raskausaika ja kolmesta lääkäristä itselläni kokemusta kaikkien raskauksien aikana ja kaikki ovat ottaneet aina pienimmänkin huolen vakavasti tutkittavaksi ja sitä tuntee itsensä kokoajan tärkeäksi asiakkaaksi/potilaaksi ja se jos mikä tuo turvallisuuden tunteen ja jättää mukavan maun suuhun, kuten pitääkin. Sitä kun on niin herkkä mieli muutenkin tässä tilassa ja miettii asioita kovasti, niin miksi sitä pitäisi vielä joutua pohtimaan turhia asioita.

Mutta toivotaan että kaikki siis kunnossa ja pian nyytti tuhisee jo vierellä =)

Vierailija
5/37 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitihan munkin nyt tulla piiitkasta aikaa kirjotteleen, kun loppu haamottaa ja taalla on porukka aktivoitunut niin kivasti! Taalla onkin pitkaan ollut oikein tosi hiljasta, oon siis kaynyt lukemassa juttujanne saannollisen epasaannollisesti. Iloja ja suruja taalla on jaettu vaikkei paljoo ookkaan ollut liikennetta. Itte en oo siis kirjotellu kun viimex joskus tammikuun lopulla ja nyt jo ihan viimesia viikkoja viedaan.. hui!

Oma vatsa on voinut oikein mukavasti, ei oo mitaan suurempia ongelmia ollut. Supistellut on valilla suht kovastikkin jo monen monta viikkoa, mut laakarin mukaan mitaan erikoista ne ei ollut kohdunsuulla tehnyt.. ja taalla on samaa laakari-valitusta kun muillakin. En luota omaan neuvolalaakariin patkan vertaa!! Mulla on ollut sama laakari joskus aiemmistakin lapsista ja se on ihan yhta tyhjan kanssa koko tyyppi. Neuvolantatikin on joku sijaisen sijainen, joka just osaa kattoo ne tavanomaset pissakokeet sun muut, ni luottamus ei oo kylla korkeella. Onnex taa on jo kolmas lapsi ja liikkuu tosi ahkerasti ni ettei tarvii koko ajan huolehtia et onkohan kaikki sit kuitenkaan hyvin..

Taallakin jo jannataan et kuka mahtaa saada vauvelinsa ensimmaisena tai siis seuraavana, eiko taalla ainakin jo pari ollut vauvansa saanutkin (Nekkikselle syva osanottoni!! =(( ) Kayn tosiaan joka paiva kattomassa et josko joku olisi jo lahtenyt tositoimiin. Ittellakin olis jo viikot taynna, et sais tulla kun vaan on valmis. Ei tosin mitaan kiiretta, olokin on viela ihan hyva.

Taalla on monet jutut viel ihan vaiheessa. Vaatteet oon saanut kaappiin, siina se taitaa ollakkin. Kaikki tosin loytyy kotoa, sangyt sun muut, kun nuo sisarukset on viel niin pienia. Taytyy vaan jostain kaivaa ja laittaa paikoilleen. Sairaalakassiakaan en oo viel saanut laitettua, oon kylla jo vahan listaa tehnyt et mita pitikaan muistaa mukaan. Akkiakos mieskin ne perasta tuo jos ei ehi pakkaileen.. kun neuvolakortin ja kamerat muistais. =)

Onko muuten monet meinannu ottaa videokameran mukaan ja kuinka paljon on suunnitelmissa silla siella kuvata? Kuopuksesta oli videokamera mukana ja pari pienta patkaa kuvattiin, mutta nekin pienet on sitakin arvokkaampia =) Ponnistusvaiheesta ei oo mitaan, et sit vasta pieni hetki niista ensi hetkista on tallennettu. Aina melkein itku paasee kun kattoo sita ja kuuntelee toisen ensi itkuja =)

Synnytys pyorii aika paljon mielessa ja nyt on tullu pelko omasta itesta.. siis et mita jos itelle kaykin jotain ja noi pienet reppanat jaa vallan aidittomix. Kaikki on kyl koittanut puhua mulle jarkea, mut kait naissa hormoneissa pyorii niin kaikkia ajatuksia mielessa ja synnytys on aina kuitenkin semmonen tapahtuma mita ei voi taysin ennustaa etukateen. Hus, pois minusta tuollaset ajatukset!!

Jep, mut koitanpa minakin nyt taas aktivoitua kirjotteleen, kun muutkin on tsempannu kivasti! Kaikille karsivallisyytta viimeisten viikkojen masun kasvatukseen =)

Vatsakas Neeri 37+4

Vierailija
6/37 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan tämän nyt uudestaan tänne...

Vauvan liikkeistä se että maalaisjärjellä ajatellen ei vauva voi IHAN koko aikaa olla liikkeessä, koska välillä vauva nukkuu, ja vauvahan nukkuu aikasta paljonkin. Tietty sitten kun on hereillä liikkuu, potkii, pyörii, möyrii, hikkaa yms...

Onko muut tunteneet vauvan hegitysliikkeitä(tai nähneet)?

Meillä kaveri hengitystä harjoittelee päivittäin ja sen jälkeen hikkaa..

Hyvin näkee kun menee selälleen pötköttelee ja katsoo masua joka nousee tasaisin väliajoin, ihan kuin itse hengittäisi mutta tiuhempaan!

MEidän kaveri liikkuu mielestäni kohtalaisesti, ei superpaljoa, eikä hirmu vähääkään...varmaankin ihan sopivasti!

Kyllä nuo lääkäreiden komentit aina välistä ihmetyttää.. Mutta eipä he sitten joudukkaan niitä asioita miettimään jälkikäteen!

Tänä aamuna ollut taas tuikkaillu ikävästi tonne kohdunsuulle...kun joku tökkäisi puukolla ja vähän pyöräyttäisi...Hyi!Kyllä pitää silloin pysähtyä, kun käy niin kipeesti...Miten teillä muilla....?

Juhannusg. Miten aijotte jussia juhlia?

Me mennään miehen enon mökille saareen ja ollaan vaan ja öllötellään... Grillataan ja saunotaan ja taidanmpa yhden alkoholittoman siiderinkin juopasta, jussin kunniaksi!! :0)

Ajatelkaas kuinka iso jalka pikkuisella jo on... Keskimääräinen vauvan jalan koko rv 35 on 68mm, eli seitsemisen senttiä!!!

http://www.nelonen.fi/hauskatnettivideot /arvostele_video.asp?id=341

Käykääs katsomassa miten jonkun vatsassa myllätään... :0)

Meillä ei nyt ihan noin isosti liikkeet näy....

no eipäs tässä kummoisempia kuin hyvää viikonloppua ja pikku masuasukeille hirveästi terkkuja! :0)

t.sadetar, eppuli peppuli 35+1 ja esikoinen 03

Vierailija
7/37 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on alkanu hankaloitua nuo yöt. En kärsi vielä unettomuudesta tai supisteluista, mutta jotenkin hankalampaa on nyt. Viime yönä valvoin 5-6 ja luin kirjaa kun ei pissan jälkeen tullut uni. Suonta veti sitten jossain vaiheessa, onneksi ei kuitenkaan superkipeästi. Mini halus tulla vuorotellen kummastakin kyljestä ulos, riippuen kummalla kyljellä makasin. Oon ollu aina kauhean hyväuninen ja nukun paljon, eikä tämä raskaus oo kyllä ollu esteenä. Nyt vain tuntuu että vähän levottomampaa on, mutta ei haittaa päivän suorituskykyä olleskaan :)

Onko teille toisille tullut ollenkaan huonoa oloa? Mulla toisinaan hiukkasen oksettaa, nytkin aamupalan jälkeen tuli huonohko olo. Kuuluuko taudin kuvaan? Jos joku vaikka tietäis...

Jänniä nuo lääkäri-asiat teillä. Luulis että joka lääkäri osais hommansa ku ovat kerta koulut käyneet. Mutta ei sekään tunnu paljon ratkasevan jos ei osaa vaan käsitellä ihmistä. Mulla onneksi on pätevä lääkäri joka tehny monet vuodet jo tuon meidän neuvolan neukkulääkärin hommie.

Nyt kait sitä lähetään sitten sitterin ja ammeen ostoon. Hauskaa perjantaita kaikille teille ja masuille etenkin :)

T:Annemari ja minimutti 34+3

Vierailija
8/37 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aksu20: " Onko teille toisille tullut ollenkaan huonoa oloa? Mulla toisinaan hiukkasen oksettaa, nytkin aamupalan jälkeen tuli huonohko olo. Kuuluuko taudin kuvaan? Jos joku vaikka tietäis... "

Mä olen huomannut saman tyyppistä huonohkoa oloa viime aikoina just ruoan jälkeen tai ehkä just syödessä aamupalaa. Eilen jätin muun muassa aamiaisesta leivät pois, kun ei kerta kaikkiaan kyennyt niitä enää suuhun laittamaan tukalan tai kuvottavan olon vuoksi. Kuvotus menee kyllä tosi nopeasti ohi eikä ole vaikuttanut esimerkiksi päivittäiseen karkin tmv. syömiseen! :) Mutta sitä en tiedä kuuluuko taudin kuvaan - aikaisemmin mulla ei ole tällaista ollut tässä vaiheessa...

Kyselikös joku noista nimijutuista? Meillä on poitsulle nimi valmiina - kummiasiat tuntuvat olevan sitäkin hankalampia...

Eipä kai olotilassa muuta ihmeellistä - rakenneltiin (kasattiin) toissa päivänä uudet sängyt itsellemme ja lapsillemme. Samaan aikaan tietysti näiden huoneiden siivoaminen katosta lattiaan. Ilta oli tuon jälkeen yhtä tuskaa - maha oli ihan kova koko illan eikä millään meinannut " löystyä" . Taisi olla touhuamisesta jäänyt joku ikimahakovetus päälle. Yökin meni jalat ja kädet ja sormet ihan maitohapoilla ja uudessa sängyssä ei tietysti uni tullut millään... No nyt hyvin nukutun yön jälkeen taas kroppa tasapainossa.

Aamuisin supistelee edelleen 1-3 kertaa. Kivuttomia supistuksia, jotka kestävät muutaman sekunnin aiheuttaen aina suoliston tyhjennyksen! Aikaisemmat lapset syntyneet paria päivää ennen laskettua aikaa ja niin uskoisin tämänkin kanssa tapahtuvan tai siis ainakin lähelle ellei hieman yli lasketun ajan.

-Nalle-Kirahvi

Vierailija
9/37 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsit menee viikot jotenkin valtavan nopeasti, maanantaina menen sinne tyksiin ja saa nähdä mitä päättävät.

Tänään neuvolassa kaikki oli muuten ihan ok, mutta mun verenpaine oli pikkasen hypähtänyt maanantaista. 112/75:destä 123/85:teen. Taas kerran th ei ollut huolissaan, mutta mä olin ja varmaan huomas sen. Soitti sitten ä-polille ja pääsin käyrälle. Supistuksia tuli koko ajan, mutta liian lyhyitä ja kivuttomia. Lääkäri sitten vielä katsoi kohdunsuun tilanteen ja sanoi että TÄYSIN SULJETTU! Pehmeä kylläkin. Muut aukeavat ja minä sulkeudun ;), just mulla oli sormelle auki. Voi jessus!

Tuo video oli ihan ku mun vatsa. Vauva liikkuu just tolla tavalla. Ja voitte arvata miten paljon se sattuu välillä ku iho venyy niin paljon että kaikki orvaskedit yms. näkyvät ihan selvästi.

Nyt lähden viemään kännyä huoltoon vastahan mä sen maanantaina sieltä hain.

Hemppu, Nappi 01/04 ja KainoVieno 37+5

Vierailija
10/37 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saikulle mukaan:

Neuvolakortti ( myös aikaisemmat, jos äiti ei ole ensisynnyttäjä)

Valmiiksi täytetty esitietolomake

Sairausvakuutuskortti

Oma toilettilaukku (siis pesu ja kaunistautumisvälineen, hamasharja yms.)

Omat tohvelit ja aamutakin voi myös ottaa, ellei tyydy sairaalan ikimuistoiseen tyyliin.

Alus- ja yövaatteet saa talon puolesta.

Sairaalaan mennessä äidin kannattaa käyttää terveyssidettä, ammattitaitoinen kätilö osaa tulkita sen sisällöstä yhtä sun toista.

Imetysliivit ovat tarpeen jo parin päivän kuluttua synnytyksestä, vaikka ajatus ei tuntuisi vielä lähtöhetkellä ajankohtaiselta.

Lukemista

Ristisanatehtäviä

Käsitöitä ¿ ajankuluksi.

Puhelinrahoja; yleensä joutuu soittelemaan kolikkoautomaatista.

Lapsen vaatteet ehtii toimittaa sairaalaan myöhemminkin, mutta ne voi ottaa mukaan jo lähtiessä.

Lapselle tarvitaan aluspaita ja ¿housut.

Vaippoja

Paita ja potkuhousut

Myssy ja makuupussi.

Talvivauvalle tarvitaan myös villavaatekerta

t.sadetar ja eppuli 35+1

Vierailija
11/37 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ihan varma, että kävin täällä eilenkin, mutta torstain pino oli minulle ihan uusi. Pätkii todella pahasti päässä, jäänyt yksi päivä elämästä väliin ;).

Pahoinvointi: Minulla on sellaista alku raskauden tyyppistä pahoinvointia, välillä todella voimakasta. Minulla on tullut oksettavaa oloa aikaisemmin ennen synnytystä, mutta nyt en usko ennakoivan vielä sitä.

Ärsyttää kun aika monet ihmiset ovat alkaneet veikkailemaan, että synnyttäisin piankin. Arvioivat sitä milloin mahan muodosta, asennosta yms. Ihan suoraan sanovat " tuo lapsi kyllä syntyy pian" . Itse en usko siihen vähääkään. Mieskin sanoi eilen illalla yhtäkkiä, että hänellä on sellainen outo olo, jotta kohta lähdetään synnyttämään. Itse olen taas varautunut odottelemaan mahdollisesti vielä 8 viikkoa. On jotenkin sellainen olo ettei tämä lapsi ennen laskettua aikaa pihalle tule.

Täytyy mennä huilaamaan, valvoin yöllä klo 1-5.

Gaia rv 33+3

Vierailija
12/37 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on miehet laittaneet pihaa kuntoon oikein urakalla. Viime yönä tais mennä kahteen asti. Koneet lähti pihasta ja nyt ei ole poikien kavereilla enää tutkittavaa pihan puolella. Pääsevät ehkä sisälle asti. Toivottavasti meillä alkaa nurmikko vihertää muutaman viikon päästä. Toi ikuinen mutavelli pihalla ei oikein innosta ulkoiluun omalla pihalla. Anoppi ja appiukko siis suuntasivat takaisin kotikonnuilleen ja vanhempi poika lähti lomailemaan kahdeksi viikoksi. Saadaan olla nuoremman kanssa päivät ihan kahdestaan, kun mies on töissä. Kukkapenkkiä ja kasvimaata pitäis suunnitella ja laittaa, mutta saa nähdä miten onnistuu kun pitää vahtia tuota 1,5 vuotiasta. Aitaa kun ei ole vielä leikkipaikan ympärille pystytetty. Ja omakin kunto alkaa olla hiukan laiskanpuoleinen.

Kommentoin neuvolassa käyntien vähyyttä ja th sanoi, että nyt ruvetaan kyllä tihentämään. Viimenen lääkäri piti olla 28. päivä, mutta tänään soitti ja siirsi seuraavalle viikolle. Saman viikon lauantaina lähdetäänkin kahdeksi viikoksi mökkeilemään, joten seuraava neuvola sit varmaan vasta samalla viikolla kun LA. Että onpa usein... Noh, eipä siellä paljon mitään mieltä ylentävää koskaan ilmene, ehkä vaan jotenkin itsestä tuntuu, että synnytys lähestyy, jos on edes jotain mittoja, mitä seurailla.

En siis toivo kovin etukäteen syntyvän, kun joutuis sit lähtemään ihan vieraalle paikkakunnalle mökiltä synnyttämään. Enpä tosin toivo menevän paljon ylikään, olis kiva nauttiä vielä kesääkin vauvan kanssa. Eikä miehenkään tarvitsisi ottaa heti isyyslomaa, vaan olis vielä kesälomaakin jäljellä vauvan kanssa. Ja anoppi pääsis avuksi ennen kuin joutuu lähtemään taas töihin. Oli viimeksikin viikon synnytyksen jälkeen, että sain hieman lepäillä. Ja nyt olis vielä enemmän tarpeen kun 1,5 v tarvii jatkuvaa " huolenpitoa" .

G videokamera: Ei oteta mukaan. Ei ole ollut edellisissäkään ja pelkään vaan, että mulle jäis niitä ikäviäkin muistoja synnytyksestä. Nyt tunnun muistamaan vaan ne ihanat hetket vauva rinnalla. Ainakin ne on päällimmäisenä, enkä halua todellakaan nähdä kauhukuvia itsestäni, ehtiihän sitä vauvaa kuvailla sitten pestynäkin ;-)

Nyt jäi lueskelu hiukan kesken, mutta nuorimmainen kutsuu...

Helpa ja Sissi 34+1

Vierailija
13/37 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle iski viime yönä jotenkin kovasti tunne että pian lähdetään synnyttämään. Jotenkin tuntuu ettei vielä ois valmis mutta aika lähenee loppuaan..

Harrastatteko muut vielä seksiä aktiivisesti? Itselläni halut olisivat kovat mutta jotenkin pelkään siinäkin että vauva lähtees eksin jälkeen syntymään enkä siksi oikein osaa relata.. Outo olen; luonnonlakihan se on että kun viikkoja on 37+ 2 niin lähiaikoina on vain vauva saatettava kohdun ulkopuoliseen maailmaan..

Esikko heräs päikyiltä ... ja uhmakohtaus päällä.. ma palaan kunhan maailmansota välirauhassa asti.. persilja

Vierailija
14/37 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun juuri eilen ihmettelin miehelle pahoinvointiani, jota ei edellisissä raskauksissa ole ollut loppupuolella ollankaan. Nyt on minullakin toisinaan tosi huono olo ruuan jälkeen ja eilen jo melkein piti oksentaa, mutta onneksi meni ohi.

VideokameraG: Meillä videokamera on ollut kyllä mukana synnytyksesä, mutta ei sitä ole kukaan muistanut synnytyksessä käyttää, vauvaa ollaan kyllä sitten kuvattu oikein urakalla heti ensi hetkistä lähtien ja kuopusta kuvattiin ihan ensi parkaisuista lähtien ja niin aiotaan kyllä kuvata nytkin, on ne olleet niin mahtavia muistoja katsella ja ihmetellä =)

Töihinpaluustakin piti vielä kirjoittaa. Itsehän olen ollut kotona esikoisemme syntymästä saakka eli jo viisi vuotta ja paluuta työntekoon ei ole varmaan vielä moneen vuoteen. Täällä on tosi hankala äidin työskennellä jos on pienia lapsia, esikoinenkin tulee koulusta ruoka-aikaan kotiin ja pienimpien hoitomaksut ovat niin hurjia että palkka pitäisi olla todella suuri että semmoista kannattaisi edes miettiä, täällä äidin paikka on edelleen vahvasti kotona lasten kanssa ja kun kerran viihdyn kotona, ja se on taloudellisesti mahdollista niin mikäs tässä on ollessa. Itse olen suorittanut tässä viiden vuoden aikana paikallisen hierojakoulun sekä suomalaisen lukion netin kautta, nyt olisi ylioppilaskirjoituksista matikka enää jäljellä niin valkolakkikin olisi kourassa.... aikoinaan kun urheiluopisto vei niin mukanaan että lukio jäi kesken ja tuntui ettei kiinnosta sitä koskaan loppuun suorittaakaan, mutta niinpä se jäi kaivelemaan hampaankoloon ja nyt sen sitten tarvoin alusta loppuun läpi, että ihan perinteisesti en ole " vaan" kotosalla ollut, vaikka täyttä työtähän tämä arjen pyöritys kotonakin on ja varsinkin tuhansien kilometrien päästä iki-ihanista tukiverkoista. Onneksi vauvan syntymä lennättää taas kaikki neljä isovanhempaa tänne nuuskimaan vauvaa ja muutenkin auttamaan, viihdyttämään isompia lapsia ja ihanaahan sitä on taas tavata ja olla yhdessä.

Nyt lähden vihdoinkin sinne lääkärille ja kurkistamaan pikkuista ultraan =)

Aika olisi ollut puolilta päivin, tosin tiesinhän että taas monella tunnilla venyy odottaessa ja sanoivatkin puhelimessa että neljältä vasta pääsee sisään. Mies ei sitten pääsekään mukaan kun esikoinen pitää juuri silloin hakea koulusta =( Onneksi ei ole pitkä aika kun tavataan pikkuisemme ihan livenä ja jospa saan miehelle ja lapsille kuvan tuliaisiksi =)

Edelleen mukavia viikonloppuja toivottaen,

Duracel

Vierailija
15/37 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

LiikeG: Selkeästi liiketuntemukset vähentyneet viime päivinä. Yön tunteina siitäkin meinasi huoli pukata mutta oletan että tila käy ahtaaksi ja siksi liikkeet tuntuvat vähäisempinä. Kuitenkin niitä tuo tarvittava 10 /tunti tuntuu kun oikein herkistyy tunnustelemaan.

Neeri: Nuo pelot omasta, vauvan terveydestä kyllä kuuluvat hyvinkin asiaan ja käyvät varmaan jokaisen mielessä tässä vaiheessa. Nuo hormonit kun jylläävät niin mahdottomasti. Samoin kyselit videokamerasta-- me emme sellaista omista muttatavalliset valokuvat saavat riittää-- ajatus siitä että mies häärisi kameran kanssa eikä olisi siinä 100% tukenani tuntuu vieraalle. Varmasti myöhemin videokuvasta olsi paljon iloa.

JuhannusG: Rauhassa kotona oleskellaan ja ehkä jossain piipahdus tuolle esikolle ohjelmaa. Rauhallista, rauhallista; grillailua jne .

Viikonloppuja toivottelen; nyt koirien kanssa ulos, leikkipuistoon ja kauppaan.. Palailen ma taas.

Vierailija
16/37 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellurei,

ensimmäistä kertaa olen aktiivisesti linjoilla, aikapula aiheuttaa sen että kerkee vain pikaisesti lukaisemaan mitä muille kuuluu ja taas mennään. Olen reilu kolmekymppinen 5 lapsen äiti täältä pohjois-pohjanmaalta ja nyt kuudennen kanssa tuli tehtyä koko kevät ihan liikaa töitä. Palkintona nyt lääkärin määräämä vuodelepo joko kotona tai sitten sairaalassa, valitsin tietenki kotiolot, vaan eihän tämmöisessä hulinassa oikein saa noudatettua tuota lääkärin määräystä täydellisestä levosta. olen auki kahdelle sormelle, kaulaa ei enää ole ja supistaa kyllä napakasti aina kun nousen jaloilleni. onko muilla kokemusta tällä viikolla syntyneistä, miten pärjäävät kohdun ulkopuolella?????? Muut lapseni ovat nimittäin menneet kaikki miltei viikon yli ajalle, joten tilanne on ihan uusi minulle.

terveisin sammakko rv 34+6

Vierailija
17/37 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Videokamerag: Meillä ei videokameraa ole ja tuntuu, että ostoksia on jo muutenkin paljon, joten jäänee hankkimatta. Ehkä videopätkiä otetaan digikameralla... muutenkaan ei kyllä koko synnytystä tallennettaisi, tosin ensiparkaisu olisi kyllä ihana talteen saada. :)

Olog: Ei ole vielä kuvottanut tms. *koputtaa puuta* Ruokahalua olisi muillekin jakaa... :\

Synnytysg: En osaa yhtään sanoa kuka on seuraavana poksumassa. Itsellä ei kyllä ollut mitään lähiaikoina jakautumiseen liittyvää. Voipi olla, että maanantaina on tiedossa milloin eriydymme vaavin kanssa, jos suunniteltuun sectioon päädytään synnytystapa-arviossa.

Juhannusg: Otettanee varman päälle ja pysytään kotosalla... tylsää tiedän kyllä. :\

tirppis78: Minusta ainakin on mukava lukea muiden oma napa tarinoita, joten niitä lisää kiitos! :)

Viime yönä meillä hikattiin perusteellisesti... lähes puoli tuntia. Yleensä hikkausjaksot suhteellisen lyhyitä.

t. Newbie

Vierailija
18/37 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana lueksia samoilla metreillä olevien juttuja =) Kumman tärkeet on näistä sivuista tullut =) Jossain vaiheessa alkuun olin kaksplussan sivuilla(vain lukemassa) mut ei tuntuneet kotoisilta =)

SyntymaG: en kyllä osaa olleskaan veikkailla kuka sais seuraavana nyyttinsä?? Toivon tietysti että itse mahku pian ;) mutta epäilen että menee lähelle/yli LA:n! poika meni 6pvä yli ja typsy tuli 9pvä etuajassa.

mitäs Duracelin ultrassa näkyi?? Muistinko nimimerkin oikein :0 Ihana ois itsekkin vielä ultraan päästä! Ja kai sinne sit pääseekin jos Pörri edelleen perätilassa!

VideokameraG: ei omisteta, mutta en kyllä haluaisikaan sitä mukaan itse synnytykseen, vauvaa vois kuvaillakin " tuoreeltaan" muttei tapahtumaa! Kamera kyllä on mukana ja sekin vasta toimii kun vaavi ulkona ;)

Sairaalakassistakin on tainnut olla puhe??: itsellä oli likan aikaan mukana jopa ristikkolehti, mutten sillä mitään tehnyt! Nyt otan vaan kameran, kännyn ja hygieniatarvikkeet(shampoo, saippuaa, hammaspesuvehkeet, tisusuojia, rasvaa) sairaalavaatteissa aioin tallustaa jopa niissä ihanissa verkkopikkareissa :) ja sairaalansiteitä käyttää! ne on hyviä, vaikkakin hirveen paksuja! Kotiintulo vaatteet ittellä samat kuin menokin, ei nääs muut mahdu päälle ;) ja mies tuo vaavin vaatteet kun tulevat hakemaan meidät!Meillä nähtävästi K-Hks:ssa ottavat jotain maksuja käytetyistä vuode yms vaatteista??! Sisko vaan synnytti viime vuoden lopulla niin oli jotain lappusta siellä lukenut.. TIETÄÄKÖ KUKAAN TOSTA? ONKO KUKAAN EDES TULOSSA K-HKS synnyttään??

Onkohan se meidän esittelylista tallella? eikös täällä sellainen ole? vai muistelenko Kotiloiden listaa?? Sinne ainakin alkuun ilmoittauduin ;)

Sadetar: mä näin ton videon hauskoissa kotivideoissa! =) Aika " pelottava" =) Mulla ei ole aiemmissakaan näkynyt nuin selvään liikkeet, aika fudari taisi siellä masussa olla!

Juhannus ollaan ihan kotosalla, mies aattoillan töissä, jussipäivänä voitas grillailla, saunoa ja nauttia kylmiä juomia =) Minä limua ja alkoholitonta olutta/siideriä! mies varmaan olutta naukkailee! lapsoset saa limua!

Oletteko muutens maistaneet alkottomia siduja/oluita? itse olen, kopparberin karpalo on hyvää ja nikolain olut!

Pukama/suonenvetoG: Onko muilla peräpukamat vaivaillut?? minulla tuli typsyn odotuksen aikaan ja ovat siitä asti " ystävänäni" olleet, toisinaan parempana ja toisinaan aika kipeinä! ja asiaa ei auta tuo ummetuksen poikanen yhtään! suontavetää toisinaan ja oudosti tosta nilkkaluun yläpuolelta!!(tosta ulkopuolelta siis) Ja on muuten pirhanan hankala saada loppumaan, kun ei tiiä mihin suuntaan sitä jalkaa pitäs venytellä!!

Illan jatkoja ja hauskaa ja lämpimämpää viikonloppua!!

Halauksia kaikille!! tirppis ja pörri

Vierailija
19/37 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sadetar: Mulla on myös tuota kohdunsuuta välillä tuikkaillu. Tuntuu kun joku pistelis isommalla neulalla, mutta toivotaan että se vähän valmistelis kohdunsuuta tulevaan. Tosin edellisessä raskaudessa oli aika yleistä, eikä ainakaan nopeuttanut syntymistä, kun meni 11 pvä yli.

G jussi: Meillä ei ole vielä mitään suunnitelmia. Tosin mies yleensä ilmoittaa vasta samana päivänä ajatuksistaan, joten ajattelin odotella jussiin asti. Eiköhän se jotain keksi. Mua ei huvita paljon suunnitella, kun kuitenkin on jo alkuillasta itse nukkumakunnossa ja tiedän, että mies ainakin jaksaa turista ja maistella olutta melkein aamuun asti.

Aksu: Mulla on myös nuo yöt levottomia. Viime yönä piti kävellä ympäriinsä, kun heti alkoi vetää suonta jos vähän jalkaa liikutti makuuasennossa. Mulla ainakin on tuota pahoinvointia esiintynyt myös tässä loppuvaiheessa joka raskauden kohdalla. Mutta onneksi on huomattavasti lievempää, kun kaks viikkoa sitten kärsimäni vatsatauti. Sen seurauksena joka paikkaan sattui ihan hirveesti oksentamisen takia. Tosin neuvolassa sai poistua vaa' alta tyytyväisenä;-)

Meillä tuo seksipuoli on ihan olematonta. Mies painaa töitä niin, että olen yleensä jo sängyssä kun ulko-ovi kolahtaa. Sunnuntaina olis kyllä hääpäivä, ja saadaan olla ihan kahdestaan la-su yö, joten jos vaikka aamusella onnistuis, kun itse olen aamuihmisiä. Yleensä kun pojat pitävät huolta ettei yhteistä hetkeä ole lainkaan.

Alkoholittomia juomia on tullut tässä raskaudessa maisteltua. Aiemmissa en ole edes alkoholittomia oluita maistanut, mutta nyt kyllä. Ihan hyvältä ne maistuu, varsinkin kun mulle tulee huono olo makeesta, niin on ollu parempi vaihtoehto kun limut tai siiderit. Vettäkään ei jaksa pelkästään lipitellä.

Suonenvedossa mulla ei ainakaan auta mikään muu kun seisomaan nousu, jos yritän venytellä niin pahenee vaan.

Nyt vois käydä hakee namipussin ja kirjan ja mennä nautiskelemaan hiljaisuudesta. Vanhempi poika kun on kaks vko pois kotoa ja mies on pelailemassa kavereiden kanssa. Sain nuorimmaisen nukkumaan ajoissa, joten ehti tulla vielä tännekin kurkkailemaan. Ihanaa olla vaan joskus itekseen, paluu arkeen kuitenkin heti aamulla, toivottavasti sais nukkua edes seitsemään asti.

Helpa ja Sissi 34+1, taas viikko vierähti...

Vierailija
20/37 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään lääkäri teki ennätyksen ja odotusaika oli 6 tuntia!!!! Aika siis 12.15 ja sisään pääsin 18.00. Onneksi soitin etuketeen, ja silloin veikkasi neljää, vielä kaksi tuntia sitten kerkesin kierrellä kaupungilla ennen kun pääsin sisään, mutta eipä siinä mitään, itsekseen oli oikein rentouttavaa olla kaupungilla ja kerkesinpä perehtyä kunnolla imetysliiveihin ja vauvan tarvikkeisiin =)

Mutta sitten lääkärikuulumisiin. Kaikki kunnossa, pissa puhdas, verenpaineet 122/62, hemoglobiini hyvä, en enää muista mikä oli, mutta koko raskauden ajan on ollut oikein hyvä. Painoa tullut lääkärin mukaan 8kg, oikeesti reilu 10kg.

ja sitten ultraan... vauva oli pää alaspäin, kuten tiesinkin kun kääntyi jo rv 27 ja on siinä pysynyt. Painoarvion lääkäri teki ensin käsikopelolla, ja se oli 2,2kg ja ultran mukaan 2,3kg ja paikallisella keskikäyrällä kuljetaan, koko vastasi viikoja täsmälleen.

Viiden viikon päähän sain leikkausajan, mutta se varmistunee vielä tarkemmin 9.7 käydyllä sairaalakäynnillä.

Mukavasti pikkuinen vilkutteli ja heilui niin kovasti ettei meinannut kunnon mittoja saada. Lääkäri tutki tosi tarkasti sydämen, keuhkot, maksan, vatsalaukun, kasvot ja reisiluun sekä pään mitat.

Mukava käynti taas, että kyllä hyvää kannatti odottaa tuon kuusi tuntia =)

mukava aloittaa viikonloppu =)

Juhannusg: me ei vielä yhtään tiedetä mitä tehtäisiin, jotakin kivaa ajateltiin tehdä ja jonnekin mennä, suomalaiset juhannusjuhlatkin olisivat tässä lähellä ja saatetaan mennä sinne jos ei muutakaan keksitä, mutta kenties tehdään jokin muu reissu ihan oman perheen kesken tai vieraillaan kavereiden luona grillaten.... täytyy vielä katsella, täällä ei tietenkään mitään juhannusta juhlita, mutta kaikkea muuta toimintaa kyllä on myös tuona viikonloppuna, kuten kesän jokaisena viikonloppuna jotkut juhlat ja " festivaalit" kaupungissa.

Nyt menen iltatoimille ja elokuvan pariin nauttimaan rauhallisesta illasta =)