Miksi kattilaan jää tuttipulloja keittäessä jotain valkeaa..?
Meillä on noita Mamin tuttipulloja, jotka pitää kasata.
Jotain valkeaa tosiaan kattilaan jää, eikä lähe millään pois. Ootteko muut huomannu samaa?
Esikoisella oli erit pullot, niistä ei kyllä mitään jääny..
Kommentit (4)
Mutta tuo kalkki voisi olla se juttu. Asutaan eri asunnossaki, ku viimeks..
Siitä ei kai kuitenkaan mitään haittaa ole?
ap
niin meilläkin oli. Keitin kuitenkin. Sitruunalla saa hyvin puhdistettua kattilan.
Jos unohdat tuon kylmällä huuhtelun, niin kyseessä on maidon proteiinit, jotka koaguloituvat kuumalla pestessä kiinni pulloon ja irtoavat kattilaan keitettäessä. Jos olisi kyse kalkista, niin sitähän jäisi kattiloihisi muustakin kuin pullojen keittelystä!!
Pese tiskikoneessa!