Hei te jotka olette kotona kotihoidontuella!
Mitä maksatte sillä tuella ja antaako mies teille vielä rahaa lisäksi?
Minä maksan itse ruoat koko perheelle ja vaatteet itselleni ja lapsille. Lisäksi maksan tuellani omat lääkkeeni ja kampaamo yms. jutut.
Eli eipä kauheasti pysty itselle mitään kivaa ostamaan.
Tämä johtaa siihen että me lasten kanssa syödään joka päivä makaronia ja puuroa (Lidlistä) ja mies käy ravintolassa luonaalla ja ostelee itselleen kivoja juttuja.
Mies maksaa lainat, laskut yms.
Kehtaatteko pyytää mieheltä rahaa? Minä nimittäin en.... Miten teillä muilla nämä asiat menee?
Kommentit (51)
En ikinä alistuisi ap:n kuvaamaan tilanteeseen.
Ehdotapa miehellesi, että hän jää kotiin lapsen kanssa ja sinä palaat töihin.
ei todellakaan eritellä että kumman rahoista maksetaan laskut ja lainanlyhennykset ja kumman rahoista ruuat ja vaatteet. tärkeintä on että kaikki saadaan maksettua eikä senttiäkään jää säästöön!
Perhe on yhteinen yritys, jossa tulot ja menot ovat yhteiset. Toivottavasti ap:n tapaiset ihmiset ovat tajunneet laittaa asunnon ja auton molempien nimiin, jotta eron sattuessa ei tule ongelmia. Ainakin avoparien kohdalla kannattaisi olla toooodellla tarkkana!
Minä en voi ymmärtää, että äidin ja lasten pitäisi kituuttaa pienellä hoitorahalla ja mies tuhlailee tilinsä vaikka mihin ylellisyyksiin. Entä sitten, jos vaimo on jossain vaiheessa töissä ja mies vaikka työttömänä/sairaspäivärahalla? Silloinko vaimo ostelee meikkejä, vaatteita ja kaikenlaisia teknisiä vempaimia ja mies kituuttaa pikkuisilla tukirahoilla ja makselee lapsenkin menot????
HERÄTKÄÄ NYT HYVÄT IHMISET!
että mies tulee loppukuussa pyytelemään " viikkorahaa" minulta kun on jo kaikki tulonsa käyttänyt laskuihin ruokiin yms. ;) Onko kellään muilla tapahtunut näin? Ja tämä ei ole mikään keksitty juttu. Toteankin usein et " jaa, multa vähätuloiseltahan on hyvä pyytää viikkistä!
Eri juttu tietenkin, jos ukko tai akka on juoppo/narkkari/peluri, jolta ei jäisi yhtään rahaa ruokaan ja asumiseen.
Yhdessä hoidetaan laskujen maksut ja niin edes päin, mutta kun rahat käyvät vähiin useimmiten miehelläni niin alkaa heittää tota " viikkis" juttuaan;) heh, oonhan mä niin rikas! Loppujen lopuks mä en paljon rahojani kuluta.
Mulle jää 233¿ kotihoidon tuesta, ei saada hoitorahaa.
Lapsilisät menee äidille.
Eihän tuolla rahalla saa oikein mitää?
Mulla on pankkikortti meidän yhteiselle tilille, ja mies huolehtii, että siellä on rahaa. Eli sinne menee tietysti ne kotihoidontuet ja lapsilisätkin aivan kuten muutkin rahat. Mies vaati tätä järjestelyä, koska hänen mielestään oli itsestääns selvää, ettei perheessä erotella rahoja.
Naurettiin eilen illalla miehen kanssa, että voiko oikeasti joku nainen olla noin tyhmä, että pitää normaalina sitä, että lapset ei saa ruokaa ja mies syö ravintoloissa ja pitää itsellään korkeaa elintasoa! No ei ole normaalia. On sairasta.
Meillä on yhteinen perhe, yhdessä lapset toivottu ja saatu. Minä hoidan niitä tällä hetkellä kotona ja totta helkkarissa mies maksaa enemmän. Vaikka siis kaikki rahat mitkä talouteen tulee on yhteisiä. Minä saan sitä mitä tarvitsen, samoin mies ja etusijalla lapset. Miehellä ei ole varaa ravintolalounaisiin tässä tilanteessa ja töissä vaimon laittamat eväät mukana :)
Miksi mies ei joudu tinkimään elintasostaan kun perhekoko muuttuu?
Älä nyt vain ap sano, että sinä maksat kaikki lapsen vaatteet ja tarvikkeet? Ja kun palaat töihin maksat päivähoitomaksut yksin?
Miksi olette yhdessä miehen kanssa jolle perhe ei merkitse mitään ja siitä ei haluta ottaa mitään vastuuta?
No siten ei riitä, että kaikki eivät saa kuntalisää. Mulla kotihoidontuki on 235 euroa/netto + lapsilisä yhdestä lapsestä 100 euroa = 335 euroa/kk. Olisin kiitollinen jos kertoisit minulle miten 335 euron tulot riittävät siihen, että maksaisin puolet meidän perheen menoista vaikka meillä on vain yksi lapsi, yksi auto ja edullinen vuokra-asunto, emme polta, viinaan ei mene rahaa, (maksullisia) harrastuksia ei vanhemmilla ole eikä edes sanomalehteä tule tällä hetkellä. Ruokaakin osaan itse laittaa jne. enkä kaihda kirppareita, valitettavasti poikalapselle ei löydy kirpputorilta samalla tavoin hyväkuntoista vaatetta kuin tytöille. Lapseni on allerginen ja sairastelee, joten terveydenhuoltomenot ja erityisruokavalio ovat 50-150 euroa/kk (vakuutuskaan ei korvaa kliinisiä ravintovalmisteita ja erityisruokavaliota, hoitotukea emme Kelasta saa).
Alkuperäisaiheeseen liittyen: Meillä on omat tilit ja yhteiset tulot. Perhe (ja erityisesti lapsi) on yhteinen asia, meille tärkeintä elämässä. Ikinä en suostuisi ap:n kuvailemaan " perhe-elämään" .