Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te jotka olette kotona kotihoidontuella!

Vierailija
14.06.2007 |

Mitä maksatte sillä tuella ja antaako mies teille vielä rahaa lisäksi?

Minä maksan itse ruoat koko perheelle ja vaatteet itselleni ja lapsille. Lisäksi maksan tuellani omat lääkkeeni ja kampaamo yms. jutut.

Eli eipä kauheasti pysty itselle mitään kivaa ostamaan.

Tämä johtaa siihen että me lasten kanssa syödään joka päivä makaronia ja puuroa (Lidlistä) ja mies käy ravintolassa luonaalla ja ostelee itselleen kivoja juttuja.

Mies maksaa lainat, laskut yms.

Kehtaatteko pyytää mieheltä rahaa? Minä nimittäin en.... Miten teillä muilla nämä asiat menee?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en saa mieheltä lisää rahaa

Vierailija
22/51 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN VOISI KUVITELLA ELÄVÄNI TUOLLAISISSA SUHTEISSA JOISSA MIES TIENAA JA MINÄ HOITAISIN YHTEISET LAPSET KOTONA JA MAKSAISIN " OMAT OSANI+LAPSIEN" . MIES VOISI SITTEN TÖRSÄTÄ TAI LAITTAA RAHAA SÄÄSTÖÖN!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä sitten ostelen itselleni kaikkea kivaa kun olen kh-tuella eikä mieheltä tarvitse kysellä mitään :) Eipä silti, ei meillä erotella rahoja vaikka kummallakin onkin omat tilit. Mies maksaa asuntolainaa ja kaikki laskut ja muistaa aina kysyä tarvitsenko rahaa.

Vierailija
24/51 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
25/51 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saan vain perusosan ilman kuntalisää ja se on mun omaa rahaa, jolla käyn esim. kahvilla, tms. mutta jos ostan jotain isompaa tai käyn vaikka kampaajalla tai hieronnassa, niin maksan Dinersilla, jonka laskun mies maksaa ja jonka pluspisteet minä sitten nautin. Mies on tosin hyvätuloinen, joten ei motkota, vaikka jossain kuussa lasku olisi yli 2000 (yleensä tonnin).

Vierailija
26/51 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä noin surkeita ihmisraukkoja oikein tulee? Ei ainakaan ihan normaaleista kotioloista.

Vierailija
27/51 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eihän se riitä mihinkään, joten siirrän miehen tililtä omalleni kun tarviin jotain. laskut ja menot ja rahat on yhteisiä, vaikka tilit onkin erikseen molemmilla.

Vierailija
28/51 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tililleni tulee kuukausittain kotihoidontuki ja lapsilisät. Perheessämme on yhteiset rahat, vaikka palkkatulot ropsahtaa miehen tilille. Laskut maksetaan ihan kummalta tililtä vain, ruokaa ostetaan " kummankin rahoilla" jne... Meillä ei siis ole omia rahoja eikä omia laskuja. Hyvin on pelittänyt jo toistakymmentä vuotta. Olen siis välillä töissäkin ollut, mutta monta vuotta kotihoidontuella. Yhteisiä nämä meidän lapsetkin ovat mitä kotona hoidan! Mielestäni teillä ei toteudu tasa-arvo ollenkaan tuossa asiassa! Ota asiat puheeksi ja laittakaa rahat yhteiseksi!

Vierailija
29/51 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahat ja yhteiset menot, koska OLEMME NAIMISISSA, LAPSET ON YHTEISIÄ JA OLEMME PERHE.

Kun olin kotiäitinä 5 vuotta niin tietysti mies toi leivän kotiin. Mä kotihoidontuen, mutta se meni sinne yhteiselle tilille.

Nyt olen taas työssä ja mun palkka menee tietysti sinne samalle yhteiselle tillle kuin miehenkin palkka.

Ja mies voi nyt taas ahlutessaan jäädä kotihoidontulla hoitovapaalle jos haluaa ja mä tuon KOKO perheelle leivän.

Mä en suostuisi elämään päivääkään suhteessa, jossa erotellaan rahoja ja toinen osapuoli pitää toisen kurjuudessa mällätessään itse rahaa taivaan tuuliin.

Mikä on silloin naisen arvo ja miksi alistutte siihen?

YH:na tulonne olisivat korkeammat!

Vierailija
30/51 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis lasten kirjakerhomaksuja, lasten vaatemaksuja, lasten harrastemaksut. Lisäksi käyn pari kertaa kuussa ruokakaupassa. Joskus harvoin jos rahaa jää yli niin maksan esim jonkun pienen vakuutusmaksun lisäksi.

Mies maksaa lainalyhennykset, sähköt, vedet, bensat, suurimman osan ruokakuluista.

Mies tuo kaupasta mitä pyydän eli ei tartte lasten nälkää nähdä. Minun kotihoidontuet riittää lasten vaatteisiin, en pyydä mieheltä lisärahaa.

Vierailija
31/51 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, en tiedä onko se nyt niiiin hyvä (älkää nyt mollatko), mutta pääpointti oli se, että mojovat säästöt siitä jäi, koska kulutus oli minimissään. Olin suuren osan siitä ajasta niin väsynyt vauvanhoidosta etten jaksanut käydä missään kuluttamassa.

t.25

Vierailija
32/51 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies maksaa kaikki perheen menot.

Vierailija
33/51 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksan oman osuuteli eli puolet n.800e lainanlyhennyksestä, teen noin kerran viikossa ruokaostokset (yleensä 3 kertaa viikossa käydään kaupassa) ja maksan puolet vakuutuksista, sähköstä ja kaikki henkilökohtaiset juttuni, kuten vaatteet. Säästöillä tässä mennään. Voi helvetti, tilanteen on muututtava. Miten saada mies ymmärtämään???

Vierailija
34/51 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette yhdessä sitä mieltä että lasten paras paikka on koti, pitäisi miehenkin tehdä uhrauksia. Sinä jo luovut uramahdollisuuksistasi, työkokemuksesta tai mahdollisesta koulutuksesta, työtuloistasi ja hyvin pitkälti myös vapaa-ajastasi.

Suosittelen:

Molempien tulot kirjataan ja kummaltakin tietty prosentti yhteisiä kuluja varten.

Vierailija
35/51 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

omat menoni ja laskuni sekä lastenvatteet yms.

mies maksaakin lähestulkoot kaiken muun.

Vierailija
36/51 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten voit elää miehen kanssa, joka pitää omia lapsiaan ja vaimoaan nälässä? Kammottavaa. Tuohan on ihan kidutusta... ja itse syö hyvin - yök mikä sika!

Ja miten niin antaako mun mies mule rahaa???? Meillä on yhteinen tili, jolta maksetaan kaikki. Minä siis kh-tuella ja miehellä palkka. Mies jopa ehdotti, että otetaan mulle vapaaehtoin eläkesysteemi, kun mulle ei kerry kotona niin paljon eläkettä.

Oikeasti, jssap!!

Vierailija
37/51 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis maksan 500 vuokraa ja yhteiset laskut, mies 550 (hänen tyttärensä välillä meillä), ruokaan menee n, 300e/kk, sama kutakuinkin miehellä. mies tosin maksaa auton ja siihen liittyvät maksut ja lähes kaikki bensat . joten ei hänen mielestään voi sanoa että maksetaan puolet. saan kotihoidontuen, hki-lisän 200 ja lapsilisät, yht. n, 700e. ei riitä siis vuokraan ja ruokaan edes, säästöistä maksan loput. siis omista jotka nyt loppu. joten menen töihin. aikoinaan otin tämän rahajaon puheeksi kun ei mielestäni ollut reilu, mutta eipä ne miehenkään palkat niin isoja ole, taitaa silläkin mennä miinukselle joka kuu. joten ei voi sanoa että se vois palkoillaan jotain itselleen ostaa. ehkä mättää vaan se asenne ettei arvosta lasten hoitoa kotona vaan jos mulla pinna kireellä ja haluan hänen osallistuvan enemmän lastenhoitoon niin vastaus on että lapset hoitoon ja minä töihin myös tai että sullehan siitä maksetaan että olet kotona. hohhoh. onneks alkaa maanantaina työt.

Vierailija
38/51 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. jos jää kotiin hoitamaa lasta kh-tuella, niin onko ne sit ainoat tulot lapsilisien lisäks mitä saa? (meinaan siis et voiko saa samaa aikaa esim. liiton päivärahaa?) Kiitos.. :)

t. tietämätön

Vierailija
39/51 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteistalouttahan tässä asutaan. Isot ostokset neuvotellaan aina ennen ostoa yhdessä ja yleensä ne käydään yhdessä ostamassakin. Vaatteita ostelen kun joku niitä tarvitsee. Samoin ruoat. Laskut ja lainat maksan aina ensimmäisenä tililtä.

Ei ole siis mun ja sun rahoja.

Vierailija
40/51 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen äp-rahalla vielä, oma osuuteni tuloistamme on vähän reilu 1000e, netto. Miehen palkkatulot on yli neli kertaset, mutta ei hän ole koskaan nurissut, että joutuu pääasiassa elättämään meidät- hänestä se on itsestään selvää. Omassa työssänikään en tienaa edes puolia miehen tuloista.

Emme todellakaan laske euroja kuka minkäkin käyttää ja mihin. yhteinen perhe, yhteinen talous.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän