Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te jotka olette kotona kotihoidontuella!

Vierailija
14.06.2007 |

Mitä maksatte sillä tuella ja antaako mies teille vielä rahaa lisäksi?

Minä maksan itse ruoat koko perheelle ja vaatteet itselleni ja lapsille. Lisäksi maksan tuellani omat lääkkeeni ja kampaamo yms. jutut.

Eli eipä kauheasti pysty itselle mitään kivaa ostamaan.

Tämä johtaa siihen että me lasten kanssa syödään joka päivä makaronia ja puuroa (Lidlistä) ja mies käy ravintolassa luonaalla ja ostelee itselleen kivoja juttuja.

Mies maksaa lainat, laskut yms.

Kehtaatteko pyytää mieheltä rahaa? Minä nimittäin en.... Miten teillä muilla nämä asiat menee?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja näistä tuloista maksan vuokraa 300e ja muita laskuja n.150e ruokaan 200e eipä tuosta paljoa jää,mutta hyvin pärjään rahoilla,ei ole mieheltä tarvinnut pyytää,mutta varmasti saisin jos tarvisin.

Vierailija
2/51 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä omat menoni, jotka ymmärrettävästi siis jäävät hyvin vähäisiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et alkaisi yh:ksi? Tilanteesi tuskin tuosta enää huononee, pääsetpähän yhdestä paskasta eroon...

Kehtaako mies vielä kutsua itseään aviomieheksesi ja isäksi? Hohhoijaa, käsittämätöntä, että jotkut elävät tuollaista elämään nykyaikana!

Vierailija
4/51 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lopettanut nyt kaikki lehtitilaukset - niihin ei ole enää varaa! Mies maksaa kaikki muut enkä juuri häneltä rahaa viitsi pyytää, joskus jos hänellä on käteistä, niin silloin kyllä otan siitä kyselemättä sitä ruokarahoiksi tms. Omia menoja minulla ei oikeastaan ole.

Vierailija
5/51 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhelinlaskuni maksan itse ja yhden laitteen lainanlyhennyksen. omat kempparituotteet ja lapselle yleensä vaatteet.

ruokaa ei saataisi kuin viikoksi. mies käy kaupassa ja maksaa ruuan.

Vierailija
6/51 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mun rahat menee aikalailla samoihin kuin teilläkin, miehen tuloilla maksetaan lainaa, suurimmat laskut, hänen 3 lapsensa elatukset jne. Muuten se maksaa, jolla on rahaa. Periaatteessa mieheltä ei ole tarvetta kinuta rahaa.

Itseensä mies ei käytä rahaa juurikaan.

Lapsille (3) ostelen aika paljon vaatteita (siltä omalta tililtäni ja hyvin ovat riittäneet).

Vierailija
7/51 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

marttyyriidioottihyväksikäytettävä ja sitte vielä kysellä täällä, onko muita samanlaisia?!

Jos on mulkun kanssa naimisissa/kimpassa, niin kai se on omalla vastuulla, mitä antaa itselleen tehdä? Oliko ne lapset yhteisiä vai vaan sun aikaansaannostas?

Ja miksi, MIKSI et tee asialle mitään??? Saat minut häpeämään sukupuoltani ja teet turhiksi kaikki kamppailun todellisen tasa-arvon puolesta.

Vierailija
8/51 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä aikaa kun sinä kärvistelet juoksevien menojen kanssa?

Teillä olisi vakavan keskustelun paikka. Mies ei ole ymmärtänyt, että perhe on yhteisyritys ja sinä hoidat HÄNEN lapsiaan ja kotiaan eikä sinun pitäisi PYYTÄÄ yhtään mitään, vaan perheen rahojen tulisi olla sinun käytettävissäsi, koska käytät niitä perheen hyväksi.

Nosta pääsi, rohkaistu, ja jonain hyvänä hetkenä (ei riidan keskellä) ota asia rauhallisesti puheeksi.

Vierailija
9/51 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kh-tuki n. 300 e/kk ja lapsilisät 210 e/kk.

Mies kyllä maksaa jos käydään koko perhe yhdessä kaupassa ostokset jne. Tiedän että joka kk jää rahaa säästöön - mies voikin sitten ostaa itselleen uuden auton kun siellä on tarpeeksi tai vaikkapa uudet kivat kaiuttimet..

Eli tämä ei siis ole normaali käytäntö? Kiitos vastauksistanne!

Ap, ilmeisesti tyhmä nainen

Vierailija
10/51 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintä mitä tuossa voi tehdä, on että mies rupeaa tekemään ja maksamaan kaikki ruoka- yms päivittäistavaraostokset. Ehdottomasti. Jos ei suostu, kun perustelet, niin sitten lakkaat totaalisesti tekemästä hänelle ruokaa ja ostamasta sitä, siivoamasta, pyykkäämästä yms, jos hän ei kerran katso kuuluvansa perheeseen vaan elää kuin poikamies.

Vierailija
11/51 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan sillä

- oman puhelinlaskuni

- lehtilaukseni

- ulkona syömiset/kaffittelut

- satunnaisesti jokusen maitopurkin ja muuta pientä.

Ja silti minulla menee miinukselle :-(. Eli shoppailen liikaa.

Eli mies maksaa meillä asumisen. vakuutukset, ruuan, vaatteet, sähkön, vakuutukset, matkat...... Kaikki pakolliset menot.

Vierailija
12/51 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vaimolta loppuu rahat, niin mies maksaa loput siinä kuussa. MYÖS vaimon kampaamot ja vaateostokset!!! Ja ihan keskituloisia kaikki nämä perheet.

Älä myönny tuollaiseen!! Tee jotain nainen!!!

Vierailija
13/51 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies käy töissä eikä juuri koskaan käy tilillä katsomassa paljonko rahaa on. Antaa mun touhuta miten lystää rahojen kanssa. Eli maksan laskut ja siirtelen sitä mukaa rahaa tileille kun tarvis. Meillä rahat yhteiset. Ostan sitä mitä tarvin kysymättä mieheltä lupaa. Tietysti isommat menot yhdessä päätetään. Ruokakaupassa käyn minä. Meillä on aina ollut yhteiset rahat.

Vierailija
14/51 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja suht puoliksi jaetaan kaikki perheen yhteiset menot

Vierailija
15/51 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tietysti omista harrastuksistani, lehdistä, puhelinlaskusta, shoppailuista... Muut kulut menee periaatteella " se maksaa kellon rahaa sillä hetkellä"

Ei ole yhteisiä tilejä, harvoin edes tiedämme paljonko toisella on. Kaikki kuitenkin menee mikä tuleekin =)

Vierailija
16/51 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat tilit on, mutta aina se maksaa jolla rahaa on. En suostuisi ap:n kaltaiseen tilanteeseen, en missään nimessä! Mies laittaa palkastaan säästöön meidän yhteiselle tilill ja minä sieltä napsin itselleni jos tavitsen, enkä kysy mieheltä :)

Vierailija
17/51 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se maksaa, jolla on rahaa. Kun miehen tili tulee, siitä maksetaan kaikki tarvittavat laskut, myöhemmin tulevat laskut menee mulle tulevista rahoista. Loput miehen rahat ja mun rahat sitten kuluu normaaliin elämiseen.

Vierailija
18/51 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä kyllä tuollaisilla ehdoilla hoitovapaalle jäisi. Miehenkinhän se lapsi on ja vaikka tuommoista vääryyttä siinä ei tulisi, niin nainenhan siinä menettää vielä eläkettäänkin. Pieneltä se summa voi tuntua, mutta jos sen säästää takaisin naiselle, niin ei muuten ole pieni summa. Esimerkiksi jos nainen saisi palkkaa normaalisti 2000 euroa kuussa, mutta on sitten vuoden hoitovapaalla, niin menettää eläkettä yli 20 euroa kuussa. Ei ehkä tunnu isolta summalta, mutta kun laskee, että naiset elää keskimäärin 80-vuotiaiksi ja jäävät kai 63-vuotiaina eläkkeelle, niin 17 vuotta kertaa 12 kk kertaa 23 euroa tekeekin jo 4700 euroa ja jos se halutaan palauttaa naiselle, niin kuin minusta oikeudenmukaista on, niin kaksi vuotta pitäisi laittaa naiselle vaikka hoitovapaan jälkeen joka kuukausi 200 euroa omiin säästöihin.

Meillä hoitovapaaseen on varauduttu niin, että yhteistaloutta arjessa elellään ja lisäksi ollaan vielä säästetty hoitovapaata varten rahaa että ei mene liian tiukille. Laskin, että muutaman satasen menee miinukselle jokainen hoitovapaakuukausi verrattuna normaaleihin menoihin.

On syytä muistaa, että hivenen ihmisiä myös kohdellaan niin kuin he antavat heitä kohdella. Mikäli mies asuisi toisessa asunnossa, niin veikkaanpa että kulut olisi aika paljon suuremmat hällä...

Vierailija
19/51 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yhteinen tili ja kaikki rahat menee yhdelle ja samalle tilille. Pääosa rahoista menee elämiseen, pieni osa säästöön ja kaikista hankinnoista keskustelemme yhdessä.

Molemmilla on tiliin kortti ja nettipankkitunnukset. Mies hoitaa laskujen maksun ja budjetoinnin, koska on kotona.

Vierailija
20/51 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mies käy töissä eikä juuri koskaan käy tilillä katsomassa paljonko rahaa on. Antaa mun touhuta miten lystää rahojen kanssa. Eli maksan laskut ja siirtelen sitä mukaa rahaa tileille kun tarvis. Meillä rahat yhteiset. Ostan sitä mitä tarvin kysymättä mieheltä lupaa. Tietysti isommat menot yhdessä päätetään. Ruokakaupassa käyn minä. Meillä on aina ollut yhteiset rahat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi