Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KUulostaako lapsen migreeniltä?

Vierailija
06.10.2008 |

Tyttöni 12v heräsi aamulla tuntia ennen kellon soittoa kauheaan päänsärkyyn. Itki ja piti toista puolta kiinni. kipu ohimolla ja silmän vieressä.

Sai Panadolia.

Sanat oli ihan sekaisin, tuli ihan outoja sanoja. Yritti sanoa oikeilla sanoilla ja ihmetteli kun ei saanut sanotuksi.

Nukkui tunnin ja heräsi taas uudestaan kipuun ja pahoinvointiin. Oksettaa, mutta mitään ei saa tulemaan, koska ei uskalla, kun pää hajoo. Makoili ja itki. Sai uudestaan lääkettä Buranaa.

Nyt makaa hievahtamatta peiton alla.

Minulla on joskus toispuoleisia päänsärkyjä, samoin pojallani 20v on migreeni

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin 500mg panadol.

sama satsi kolmen tunnin päästä ja lisäksi hetikohta burana 400mg.

Silmänpohjat on kuvattu aika vasta, tyttärelläni on 1.tyypn diabeteskin.

Päänsärkyä on viikoittain, olen sitä pitänyt jännityspäänsärkynä. On erilaista,koko pään särkyä.

Tilaan illaksi lääkäriajan. Täällä meillä ei saa tK.hon aikoja, joten yksityiselle mennään. Koetan saada neurologille.

Vierailija
22/25 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itte oon huomannut sen, että neurologilla käynti on kaiken paras, saa siinä kerralla hoidettua kuntoon kaikki. Toki yksityisellä on hyviä yleislääkäreitä tai jopa lastenlääkäri tuossa tapauksessa joka osaa neurologiaa sivuta jos neurologi ei ole paikalla.

Ootte niin hyvän annoksen ottanut jo molempia kotona alle, että lapselle nuo pitäs normiin särkyyn jo auttaa ja jos sitä esiintyy viikottain niin on aika tutkia.

Joskus oon mennyt suoraan päivystykseenkin ja siellä katkaisevat sen migreenin sekä tekevät tutkimukset mutta se on jo sitten niin pitkä tie, kestää siis useita tunteja 4-6h koko käynti että mielummin käy neurologilla jos ajan saa. Yleensä saa kun kertoo tilanteen olevan akuutti ja he neuvovatkin sieltä jos ei ole aikoja heti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se selvitä kaiken oleellisen ja ajatteli, että koska teillä on tuo diabetes niin tuo lastenlääkäri on varmasti nyt hvyä tässä ja laittaapa sitten jatkoon tarvittaessa.

Jos löydät tämän pinon myöhemmin ja viitsit käydä täällä niin ihan mielenkiinnosta olisi kiva kuulla mitä lääkäri on ollut mieltä ja millainen vointi sitten illan mittaan lapsella oli..miten tästä selvittiin..

Nämä kun jää aina usein auki ja arvoitukseksi.

T.19 jolla itsellä niin paha migreeni ja on tosi kiinnostunut kaikesta migreeniin liittyvästä. JA HEI sitä lääkäriin menoa odotellessa; laita se lapsi suihkuun kun herää, sinne istumaan lämpimän suihkun alle, mulla ainakin auttaa oloon kun mikään lääke ei enää tehoa!

Vierailija
24/25 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimakas päänsärkyhän voi olla myös purentavirheestäkin johtuva.

Itselläni on alle kouluikäisenä todettu migreeni. Ei sitä migreeniä tutkita kohtaukse

en aikana, silloin vaan lääkitään. Hyvä päätös siis viedä lääkäriin.

Kylmä pyyhe otsalla voi auttaa myös.

Vierailija
25/25 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole lääkärin diagnoosia migreenistä, mutta näköoireisia migreenikohtauksia ollut noin 10 kertaa elämäni aikana. Ensimmäinen tuli 14-vuotiaana ruotsin tunnilla, kun katselin kirkasta talvipäivää ikkunasta. Ruotsin tehtävät, joita olin tunnilla kirjoittanut, olivat ihan siansaksaa.

Miehellä oli kovia päänsärkyjä yläasteella. Syytä ei meinannut löytyä, otettiin magneettikuvia aivoista ym ja alettiin jo miettiä psykiatrista hoitoa, että varmaan kuvittelee särkynsä. Lopulta syy selvisi; purentavika. Sai hammaskiskot, ja oireet hävisivät. Nykyään käyttää edelleen purentakiskoja öisin, muuten alkaa säryt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän