Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KUulostaako lapsen migreeniltä?

Vierailija
06.10.2008 |

Tyttöni 12v heräsi aamulla tuntia ennen kellon soittoa kauheaan päänsärkyyn. Itki ja piti toista puolta kiinni. kipu ohimolla ja silmän vieressä.

Sai Panadolia.

Sanat oli ihan sekaisin, tuli ihan outoja sanoja. Yritti sanoa oikeilla sanoilla ja ihmetteli kun ei saanut sanotuksi.

Nukkui tunnin ja heräsi taas uudestaan kipuun ja pahoinvointiin. Oksettaa, mutta mitään ei saa tulemaan, koska ei uskalla, kun pää hajoo. Makoili ja itki. Sai uudestaan lääkettä Buranaa.

Nyt makaa hievahtamatta peiton alla.

Minulla on joskus toispuoleisia päänsärkyjä, samoin pojallani 20v on migreeni

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa vakavammalta kuin migreeni.

Vierailija
2/25 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta saisi kunnon lääkkeet ja että muut mahdollisuudet suljettaisiin pois!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi sanojen sekoittaminen kuulostaa erikoiselta. Mulla on välillä paljonkin pahoja migreeni kohtauksia, mutta ei mulla sanat sekoa.

Vierailija
4/25 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan tuo olla migreeniä, mutta aina tuollainen pitää tarkistuttaa lääkärillä.

Vierailija
5/25 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla eka migreeni oli alle kouluikäisenä, kesällä kovan auringonpaisteisen päivän jälkeen.

kun olimme menossa lääkärille, halusin ehdottomasti pukea jotain päälleni, enkä sitä minkä äitini tarjosi, mutten saanut sanaa mieleeni. en muista tutkimuksista mitään, mutta kohtaus meni ohi, eikä siihen aikaan lapsille ollut siihen mitään lääkettä. migreenit jatkuivat sitten vasta murrosiässä.

Vierailija
6/25 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta suosittelen silti viemään tytön lääkäriin, jos tällaista ei ole ollut aiemmin. Itselläni tuli ensimmäinen migreenikohtaus suunnilleen tuossa iässä lähes samoin kuin tyttärelläsi. Voi liittyä kai jotenkin käynnistyvään hormonitoimintaan.

Ketoprofeeni tepsii migreeniin paremmin.

Vierailija
7/25 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

taipumus migreeniin periytyy. Olethan varannnut ajan lääkäriin?

Vierailija
8/25 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa ilmetä lievänkin migreenin yhteydessä. Toinen yhtä pelästyttävä oire on käden tai suun puutuminen.

Toi sanojen sekoittaminen kuulostaa erikoiselta. Mulla on välillä paljonkin pahoja migreeni kohtauksia, mutta ei mulla sanat sekoa.

Vierailija
9/25 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdistettynä pahoinvointiin voivat olla oire aivokasvaimesta. Ap:n tyttären kohdalla migreeni on varmasti todennäköisempi vaihtoehto, mutta aina kannattaa toimia varman päälle ja käyttää lapsi lääkärissä.

miksi just aamupäänsäryt pitää tarkistuttaa?.

Vierailija
10/25 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulema migreenin ei pitäisi iskeä unissaan...

Vierailija
11/25 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulema migreenin ei pitäisi iskeä unissaan...

Vierailija
12/25 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi enää tähän tehdä?

Nyt tyttö nukkuu, tilaan siis illaksi yksityisen, niinkö.

Ajattelin, että onko järkevämpää viedä se heti seuraavan mahdollisen kerran aikana lääkäriin.

Oli eilen iltapäivän huonolla ruualla, kun ei maistunut. Se varmaan laukaisi tämän kohtauksen.

Vierailija
13/25 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän voi jopa johtua huonosta patjasta ja tyynystä.

Vierailija
14/25 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkaa AINA aamuyöllä mun migreeni ja se on aina toispuoleinen, silmän takana, ohimolla.

Käykää yksityisellä neurologilla, nuo tavan tk lääkärit ei osaa oikeesti pahassa migreenissä tehdä mitään ja neurologi tekee sen perus tutkimuksen ja katsoo silmänpohjat joka kertoo jo tosi paljon, samoin refleksitutkimus ja saatte ehkä tarvittaessa lähetteen jatkoon. Luulenpa että toteaa vain tavan migreeniksi ja antaa uusien kohtauksien varalle paremmat lääkintäohjeet ja ehkä sen pahoinvointi lääkkeenkin.

Vierailija
15/25 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsesi silmät ja refleksit ja antaa lähetteen neurologille. Aivot voidaan magneettikuvata. Kyllä niitä tutkimuksia löytyy, mutta tietenkin lääkäri voi jo yhden käynnin perusteella päätyä migreenidiagnoosiin, eli joku magneettikuvaus ei tietystikään ole VÄLTTÄMÄTÖN.

Mutta menkää lääkäriin. Aina kannattaa tarkistaa.

voi enää tähän tehdä?

Ajattelin, että onko järkevämpää viedä se heti seuraavan mahdollisen kerran aikana lääkäriin.

Oli eilen iltapäivän huonolla ruualla, kun ei maistunut. Se varmaan laukaisi tämän kohtauksen.

Vierailija
16/25 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

voi enää tähän tehdä?

Suljettaisiin pois muut mahdolliset syyt kuin migreeni

Vierailija
17/25 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä olisi esim. aivokasvaimen aiheuttama paineennnousu aivoissa (kasvain estäisi aivonesteen kierron) niin silloin tila voi olla hengenvaarallinen. Kysymys voi olla tunneista.

Vierailija
18/25 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ikä on just kun alkaa hormoonitoiminta muuttua tytöillä ja siinä voi tulla rajut migreenit, muistan omasta nuoruudesta..äiti tosin luuli aina että olen juonut kaljaa tai polttanut tupakkaa vaikka oikeasti en ollut vaan migreeniä ne oli..

Vierailija
19/25 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo Panadol ei auttanut ja nyt olette ottaneet Buranaa, pitäisi sinun soitella jo sitä lääkäri aikaa..ei teillä varmasti mitään hätää ole mutta luulen että otatte liian vähän kun ei ole lääkärin määräämää annosta. Migreeniin saa ottaa melkolailla reilumman annoksen pahoinvointilääkkeen kera.

Kaikkialla sanotaan, että lapsen päänsäryn syy tulee aina tutkia ja ylipäätään ensimmäinen tuollainen kohtaus olisi kyllä syytä tutkia.

Nuo voi olla lapsellekkin pelottavia tilanteita ja uusii varmasti jos migreeniä, mitä jos tulee koulussa tms. lapsen on hyvä tietää kuinka toimia jos osaa nähdä jotain ennakko oireita, että osaa ottaa lääkkeet heti.

Vierailija
20/25 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja saa silloin tällöin( pari krt. vuodessa) migreenikohtauksen. Alkaa päänsäryllä ja saattaa oksentaa kerran. Menee ohi parissa tunnissa levolla ja Panadolilla. Lääkäri sanoi, että kannattaa pistää ylös kohtaukset, ja jos tulee usein niin sitten harkinta lääkityksestä. Oireet alkavat yleensä, jos on syönyt huonosti. Onneksi meidän tapauksessa oireita ei ole ollut useammin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän