"Kesäkeijut" vk41
Heippa kaikille!
Ajattelin aloittaa uuden viikon näin kun alkoi sivujen rullaus viemään aikaa.
Tällä viikolla pitäisi olla nyt viikko 7:n alku. Vielä pitää jännätä kolme viikkoa ennen kuin pääsee ekaan neuvolaan.
onko muilla rinnat ihan järkyn kipeet. mun on pakko pitää rintsikoita yölläkin ettei sattuisi niin paljon. Rauhasetkin on ihan kovat. Nännit on kosketusarat. En muista kyl et olis edellisessä raskaudes tällästa ollu.
Nyt on vasta alkanut tulla huono olo. Nyt lauantaina oli ihan järkky olo ja vielä lähdettiin kyläilemään. Ei ollut ihan helppo reissu, kun sai miettiä kokoajan et milloin pitää juosta vessaa...ei onneksi tarvinnut mennä halailee posliinia siitähän olisi arvanneet jo.
Olen muuten huomannut että jos syön paljon hiilaria niin minulla tulee närästys helpommin. Täytyy vaan pysyä erossa kaikesta pullista ja karkeista jotta olo olisi parempi.
Toivottavasti olo helpottuu muuten alkaa töissä jo epäillä tätä tilannetta.
Mukavaa viikon alkua kaikille.
Kommentit (54)
Voi Töppänä... en osaa sanoa, miten hankalalta tilanteenne kuulostaa. Mutta voimia ja halauksia, teitte sitten minkä päätöksen tahansa. *rutistus*
Omalla kohdalla tämä elämänkipinä alkaa osoittaa vahvempia merkkejä, tänään on ollut eka hitusen kuvotuksensekainen päivä. Ei mitään aamupahoinvointia vaan se alkoi päivällä ja jatkuu edelleen... Masu tuntuu jo täydemmältä tuolla alhaalla, välissä tuntuu, kuinka kohtu pikkuhiljaa venyttää itseään ja ympäröivää kudosta.
Ensi viikolla ajattelin soitella neuvolaan ja varata ensimmäistä käyntiaikaa. Toivottavasti sattuu sama kätilö kuin viimeksi, vaikka käyntejä ehtikin tulla vain yksi...
Toivottavasti tämä paha olo ei vaikeuta töissä olemista. En aio kertoa siellä kenellekään asiasta mitään, ennenkuin ultra on varmistanut asian ja ollaan kipinän kanssa jo varmalla pohjalla.
Oikein mukavaa alkavaa viikkoa kaikille, toivotan hyviä vointeja ja tilaan kuuluvia oireita. =)
Hei. Jospa minäkin viimein uskaltautuisin tälle puolelle. Olen kyllä pinoa lueskellut aktiivisesti (liiankin) jo toista viikkoa, mutta kannan nyt oman korteni kekoon ensimmäistä kertaa.
Täällä odotellaan pikkukakkosta. Viikkoja on kasassa tasan kuusi. Esikoinen täytti heinäkuussa jo 4v, ja tällä toisella on ollut lupa tulla heti. Mutta tänne asti sen plussan saanti kesti. Hoidoissakin ehdittiin jo alkumetreille. Kaksi tuloksetonta inssiä keväällä ja sen jälkeen clomeillä tänne asti. Toiseksi viimeinen clomikierto toi sitten sen kaivatun plussan. Toivottavasti kaveri pysyy mukana loppuun saakka. Laskettu aika on 8. kesäkuuta.
Onnea ja tarrasukkia kaikille plussanneille.
Heinäminkki + kaveri rv 6+0
*Töppänälle* paljon halauksia täältä! Toivottavasti mies muuttaa mielensä (alkujärkytyksestä selvittyään) ja saatte pitää tämän pikkuisen.
*April* kyseli millaisia piirteitä liitetään kaksosiin; (tyypilliset) kaksoset ovat yleensä mieleltään uteliaita, hyviä (ja nopeita) kommunikoimaan (mieli ja ajatus liikkuu nopeasti). Astrologiassa kaksosten merkkiin liitetään siipijalkainen viestin viejä Hermes, se jo kertoo kaksosmaisesta luonteesta kaiken oleellisen. Kaksonen on ilman merkki; kepeä, älyllinen ihminen. Nämä ovat siis vain kaksosiin liitettäviä ominaisuuksia - kartalla voi olla voimakkaasti jotakin muuta merkkiä (elementtiä), joka esim. tasoittaa pois tyypillisen kaksosen vilkkautta tms. Esimerkiksi ensi kesäkuussa (ennen ravun merkkiin vaihtumista ja ennen juhannusta) on monta planeettaa härässä (muistaakseni ainakin Kuu, Mars ja Venus), jos lapsi siis syntyy esimerkiksi 20 kesäkuuta; hän on kyllä aurinkomerkiltään kaksonen, mutta todellisessa luonteessa on hyvin paljon tasaista, hidasta ja maanläheistä härkää ;o).
*Katzi* sanoi viisaasti, kun toivotti tilaan kuuluvia oireita jokaiselle; yhdyn samaan toivotukseen ;o) - itse toivon täällä jopa sitä kuvotusta, sillä se on minulle ollut sellainen merkki, että kaikki on kunnossa.
EE rv 5+ jotakin.
Ps. Minulla vuoto (onneksi) loppui - ainakin tältä erää. Viimeiset 2 päivää ovat olleet vain tiputtelua, ja muutenkin kokonaisuudessaan vuosi paljon niukemmin kuin esim. normaaleissa kuukautisissa. Edelleen siis pitää jännityksessä!
Yksi plussannut täälläkin. Laskujen mukaan nyt olis rv 5+1. LA laskurin mukaan 14.6. Tässä tällainen pikainen ilmoittelu. Tulossa meille siis kuudes lapsi.
äitiliini74 rv 5+1
Eli meillä odotetaan toista, ensimmäinen 8,5kk ja jos oikein katsoin niin kakkosen la olis 12.6.
Ihanaa että täällä on paljon porukkaa, ja pitikin tässä kysyä kun täälä on äitejä, joiden lapsilla on tuo n.1,5vuotta ikäeroa että kuinka kummassa sitä selviää alusta? Kuinka aika riittää esikoiselle (se on nyt huolista suurin) ja kuinka sitä jaksaa?? Tiedän että oon ajatuksissani vähän myöhässä mutta jotenkin aiemmin mietin että kyllä se siitä järjestyy.
EE kyseli horoskooppeja, mä oon oinas, mies rapu ja tyttö vesimies, täytynee noita selvitellä tarkemmin paremmalla ajalla.
Töppänälle voin vaan toivottaa voimia. Toivottavasti päädytte molempia tyydyttävään ratkaisuun.
Sitten täällä oli neuvola-ajoista puhetta, meillä on tytön neuvola torstaina ja taidan siinä samalla sitten varata itselle ajan, sama neuvolantäti kun hoitaa niin raskaana olevat, kuin vauvatkin (pienen paikkakunnan etuja).
Myös oireista oli puhetta, esikoisesta minulla ei ollut mitään, nyt hieman kuvottaa, ei mitään aamupahoinvointia, ihan koko päivän kestävää yleistä kuvotusta. Mutta toivotan myös kaikille asiaan kuuluvia oireita ja tarrasukkia jokaiselle.
Pahoitteluja täältäkin Töppänälle.. Mitä mieltä itse olet asiasta? Oletko vauvan kannalla? Tilanteenne on varmasti haastava (lapset, työ yms), mutta jos olet itse sitä mieltä, että vauva on tervetullut, niin uskon, että abortti ei ratkaise teidän tilannetta mitenkään paremmaksi. Voisin kuvitella, että helposti ainakin parisuhde kärsii mittavia vahinkoja, mikäli koet, että aborttiin on ikään kuin painostettu. Ongelmiin voi saada apuja, ja ehkä miehesi olisi hyvä käydä jossain juttelemassa tilanteestaan.
Joko Sabam kävit siellä ultrassa..?
Oma vointi ollut ihan hyvä, epämääräistä huonohkoa oloa aamulla ollut, sekä eilen illalla aivan kamala väsymys. Rintoja painellessa aina välillä tuntuu ehkä jotain pientä. Mutta lisää oireita ei olisi yhtään pahitteeksi..
tinky 5+0
Varovasti itse ilmottaudun myös mukaan. Kovasti olen vieraillut tuolla vauvakuume puolella ihan sivustaseuraanaja mutta nyt ajattelin tulla tänne jos kaikki tästä nyt hyvin menisi. Minulla ja miehelläni on 05/07 syntynyt poika ja nyt raskaustesti näyttää positiivistä. Laskettuaika olis juhannuksena, jos kaikki vaan menee hyvin. Olen onnellinen ja helpottunut, mutta samalla pelokas sillä sain alkuraskauden keskenmenon heinäkuussa. Nyt siis toivon, että Toukka pysyisi kyydissä loppuun saakka. Oma olo on ainakin erilainen kun heinäkuun alussa. Sillon itselläni oli kokoajan jotenkin tunne, että kaikki ei ole kunnossa ja keskenmenohan sieltä tuli(mitään tuntemuksia alavatsassa ei myöskään ollut). Nyt avavatsa on kosketusarka ja sinne nipistelee ja muilii kovasti. Myös pahoinvointi ja närystys ovat tulleet mukaan oireisiin.
Hanna :)
En ole vähään aikaan kirjoittanut, mutta mukana ollaan vielä. Nyt siis rv6+5. Huomenna ajattelin soittaa neuvolaan. Rauhallisesti katsellaan, epätodelliselta tuntuu ihan joka päivä. Alavatsassa tuntuu ihan koko ajan sellainen "paine", ei kipua kuitenkaan.
Hei, SAAKO JUODA VIHREÄÄ TEETÄ?? Yrttiteet on kaiketi kielletty, kuuluuko vihreä tee samaan joukkoon??
Tervetuloa ja onneksi olkoon kaikille uusille kesävauvan odottajille!
Muakin kiinnostais tuo vihreän teen juonti. En ole kyllä sitä mistään kiellettyjen listoilta löytänyt, eli kai se on sallittua... Mitä nyt tuota kofeiinia ei kauheesti saisi nauttia. Vähemmänhän siinä kuitenkin on sitä kuin kahvissa esimerkiksi.
Tänään aamulla säikähdin, että nytkö se pahoinvointi alkaa, oli vähän kurja olo, enkä meinannut saada aamupalaa alas. Mutta aika äkkiä se siitä helpotti, huh. Toisaalta oon vähän huolissaan, kun ei ole juuri mitään raskausoireita, toisaalta en kyllä haluaisi samanlaista pahoinvointia kuin esikoista odottaessa.
April rv6+4
Täällä olisi yksi esikoisen odottaja, joka suureksi ihmeekseen plussasi maanantaina. En ensin edes meinannut tehdä testiä, kun ajattelin ettei nyt eka kierrolla voi tärpätä..kun olo oli kuitenkin turvonnut ja närästi, niin päätin testin tehdä ja kaksi viivaa ruutuun ilmestyi. En kuitenkaan uskonut kerrasta, vaan kävin hakemassa apteekista vielä toisenkin testin ;) no nyt on tuplatsekattu. Laskurin mukaan laskettu aika 10.6., nyt siis menossa 6+0. Oireita ei paljoa ole tuon turvotuksen lisäksi ollut, nyt plussan jälkeen kuitenkin herkemmin seuraa kroppaansa ja mahassa on nipistelyjä ja nivuset kinnaa..helpotuksekseni huomasin pinoa lukiessani, että muillakin näitä oireita on ollut. Pitääkö huolestua kun nyt myös pallea on kummallisen tuntuinen?! Hetki sitten totesin myös nännien arkuuden. Ilmeisesti nämä ilmavaivat kuuluu myös asiaan?!
Milloin ensimmäisen neuvolakäynnin pitäisi olla? Yritin tänään soittaa, mutta harmikseni puhelin aika oli 12-13 välissä ja minä töitten lomassa ehdin soittaa vasta 14..noh varasin kuitenkin yksityiselle ajan ja sain ensi viikon tiistaiksi..ilmeisesti ultraan. Sitä on itse vielä niin pihalla kaikista oireista..ja siitä mitä pitäisi tehdä milloinkin! Ilmottaudun itse myös super stressaajien joukkoon!
Heippa kaikille!
Täällä olisi yksi esikoisen odottaja, joka suureksi ihmeekseen plussasi maanantaina. En ensin edes meinannut tehdä testiä, kun ajattelin ettei nyt eka kierrolla voi tärpätä..kun olo oli kuitenkin turvonnut ja närästi, niin päätin testin tehdä ja kaksi viivaa ruutuun ilmestyi. En kuitenkaan uskonut kerrasta, vaan kävin hakemassa apteekista vielä toisenkin testin ;) no nyt on tuplatsekattu. Laskurin mukaan laskettu aika 10.6., nyt siis menossa 6+0. Oireita ei paljoa ole tuon turvotuksen lisäksi ollut, nyt plussan jälkeen kuitenkin herkemmin seuraa kroppaansa ja mahassa on nipistelyjä ja nivuset kinnaa..helpotuksekseni huomasin pinoa lukiessani, että muillakin näitä oireita on ollut. Pitääkö huolestua kun nyt myös pallea on kummallisen tuntuinen?! Hetki sitten totesin myös nännien arkuuden. Ilmeisesti nämä ilmavaivat kuuluu myös asiaan?!
Milloin ensimmäisen neuvolakäynnin pitäisi olla? Yritin tänään soittaa, mutta harmikseni puhelin aika oli 12-13 välissä ja minä töitten lomassa ehdin soittaa vasta 14..noh varasin kuitenkin yksityiselle ajan ja sain ensi viikon tiistaiksi..ilmeisesti ultraan. Sitä on itse vielä niin pihalla kaikista oireista..ja siitä mitä pitäisi tehdä milloinkin! Ilmottaudun itse myös super stressaajien joukkoon!
Kiitos kaikille tsempityksestä!
Meidän tilanne eteni niin, että päätettiin kaikesta huolimatta pitää vauva ja onnea kesti yhden päivän... Vuoto alkoi maanantaina ja huomenna aamusta on aika kaavintaan. Ja arvatkaa miten kovat itsesyytökset tuli, kun edes olin ajatellut keskeytystä! Mieskin on tosi rikki, että oltiin edes puhuttu aiheesta.
No, toisaalta hyvä näin, olisi kyllä ollut perhe tosi tiukilla tässä tilanteessa vauvan kanssa... Mutta sen verran hyvääkin seurasi, että päätettiin nyt yhdessä vielä sitten hommata vielä yksi vauveli jossain vaiheessa. Kunhan aikaa vähän kuluu...
Onnellista odotusta teille kaikille kesäkeijumasuille!
:)Töppänä
Täällä ei mitään uutta,flunssa eikun jatkuu ja mua sapettaa.Saa luvan jo loppua.
Vielä pitäisi ultraakin odotella melkein 2 viikkoa hitsit sais aika mennä nopeammin.Onneksi ensiviikolle onkin joka päivälle jotain :D .
Tari rv 7+1
No, niinhän siinä kävi, että mies ilmoitti erittäin vahvasti halustaan aborttiin! :´(
Sanoi kyllä myös, ettei voi siihen tietenkään pakottaa, mutta samalla sanoi, että ei voi olla varma jaksaako/kestääkö pää vauvaa enää. Itki, kun kerroin asiasta... Pelkäsi myös, että parisuhde ei enää kestä vauvaa tässä kahden kroonisesti sairaan lapsen ja puolivuotiaan yrityksen pyörteissä...
Että tässä sitä sitten mietitään miten meille käy. Tulen kertomaan mihin ratkaisuun päädymme.
Erittäin pahoillaan ja järkyttyneenä, Töppänä