"Kesäkeijut" vk41
Heippa kaikille!
Ajattelin aloittaa uuden viikon näin kun alkoi sivujen rullaus viemään aikaa.
Tällä viikolla pitäisi olla nyt viikko 7:n alku. Vielä pitää jännätä kolme viikkoa ennen kuin pääsee ekaan neuvolaan.
onko muilla rinnat ihan järkyn kipeet. mun on pakko pitää rintsikoita yölläkin ettei sattuisi niin paljon. Rauhasetkin on ihan kovat. Nännit on kosketusarat. En muista kyl et olis edellisessä raskaudes tällästa ollu.
Nyt on vasta alkanut tulla huono olo. Nyt lauantaina oli ihan järkky olo ja vielä lähdettiin kyläilemään. Ei ollut ihan helppo reissu, kun sai miettiä kokoajan et milloin pitää juosta vessaa...ei onneksi tarvinnut mennä halailee posliinia siitähän olisi arvanneet jo.
Olen muuten huomannut että jos syön paljon hiilaria niin minulla tulee närästys helpommin. Täytyy vaan pysyä erossa kaikesta pullista ja karkeista jotta olo olisi parempi.
Toivottavasti olo helpottuu muuten alkaa töissä jo epäillä tätä tilannetta.
Mukavaa viikon alkua kaikille.
Kommentit (54)
joo kyllähän täs pelkää pahinta jos joku oire muuttuu helpommaksi...mutta melkein joku muu oire on tullut tilalle.
Täytyy myöntää että vähän on alkanut mielessä pyörii nekaikki yöheräämiset yms vauva arjen ihanuudet..ehkä vähän pelottamaankin. mulla on kuusi vuotta aikaa siitä kun kaikki tämä viimeksi on tapahtunut niin aika on kuultanut muistoja. Olen kyllä ihan höntti kun ajattelen jo tulevaa aikaa tällä tavalla mutta kun on perfektionisti luonne niin kaikki täytyy olla suunniteltu mielessä valmiiksi.
Mapukka77 minkä ikäinen on ensimmäinen lapsesi? Olen vain lueskellut näitä keskusteluja niin aikas monella on peräkkäin lapset tulleet n. kahden vuoden ikäerolla. Minulla kun tulee 7 vuotta ikäeroksi, mikäli saan kasvatettua kunnialla tämän pienen ihmeen.
.. ja toivottavasti saan pysyä mukana aika sinne kesäkuulle asti:)
Lauantaina testasin haamun, sunnuntaina jo vähän selkeämpi ja tänä aamuna jo ihan selkeä plussa. Tulossa olisi siis neljäs lapsi, aikaisemmat ovat 01, 02 ja 04 syntynietä. Eli nyt sitten tämä "iltatähti" vähän pidemmällä ikäerolla.
Oireita kyllä jotain jo on, alavatsaa jomottaa, oksettava olo, rinnat on painavat/kihelmöi. Viikkoja on tosi vähän, la tulisi tuonne 16-17.6. paikkeille, en tiedä tarkasti, kun eka kierto toi tuloksen nuva ringin poistamisen jälkeen (en ehtinyt käyttää kuin yhden kk ja toista viikon). ennen rinkulaa kierto oli 26 pvää, mutta veikkaan että tästä olisi tullut. pidempi.
elise
Me kävimme tänään ultrassa, rv 5+1 on nyt ja kohdussa näkyi kaksi palleroa! Vähänhän tähän osattiin varautuakin, kun kaksi alkiota siirrettiin, mutta uskomatonta tämä on silti. Ensi viikon maanantaina on sitten taas jo seuraava ultra. Neuvolan varasin 4.11. jolloin on menossa 9+2.
Väsymys on alkanut rantautua tänne. Rinnat on myös vähän arat, mutta ei noin pahasti kuin teillä muilla kuulostaa olevan. Ihmeellistä tämä on, en voi käsittääkään tätä onnea!
tro2: mikäli kaikki sujuu loppuun asti hyvin, ikäeroksi esikoisen kanssa tulee n. 4,5 vuotta. Mä tiesin jo alun alkaenkin, että haluan mieluummin hieman ikäeroa kuin aivan putkeen. Jotenkin sitä aatteli, että haluaa rauhassa keskittyä esikoiseen ja antaa kasvaa vähän itsenäisemmäksi ennen kuin seuraavaa ja tottakai sitä mietti omaa jaksamistaankin. Toisaalta sitä myös halusi fyysisesti palautua normaaliin tilaan kunnolla välissä.
Itse tulen perheestä, jossa meillä sisaruksilla on useamman vuoden ikäerot ja en oo sitä koskaan kokenu pahana, päinvastoin. Kaippa sitä tämmösten asioidenkin pohjalta sitten itse toteuttaa samaa kaavaa :D
Hassua, riippuukohan tämä nyt sit paikkakunnasta vai mistä, mutta meillä on eka neuvola jo viikon päästä, 15.10! Nyt mennään rv 5+3. Eli tosi aikasin ne meinaa mut sinne ottaa. Jännittää, kun tämä on näin alussa vielä. Pelottaa että hätiköin tämän asian kanssa, ja koska neuvolakin on noin alkuvaiheessa. Pelottaa, että joudunkin soittamaan neuvolaan ja peruuttamaan ajan :(
Mutta kai se tähän alkuvaiheeseen aina kuuluu, pelko siitä ettei kaikki olekaan hyvin. Meille on siis esikoinen tulossa, kaikki on vielä ihan uutta ja ihmeellistä. Vähän olen jo hoppuillut muutenkin tän kanssa, sinä aikana kun vasta yritettiin raskautumista, ehdin kerätä kaappiin jo muutaman muovikassillisen ihania pieniä vaatteita :D
Olen heikkona vauvanvaatteisiin, niitä on joka lähtöön ja sekä tyttömäisiä että pojan vaatteita, joten osan joutuu lahjoittamaan kyllä pois kun tietää kumpi sieltä tulee :)
Onko muut jo suunnitellu vaunuja ja sitterin väriä? Meillä mies joutuu rauhoittelemaan etten nyt kaikkea hanki samantien, meinasin jo hankkia syöttötuolinkin :D Se joutuiskin istuskelemaan siinä pöydän vieressä yli vuoden ennen kun sitä oikeesti tarvitsee, joten pitää tosiaan hieman hillitä itseään ja miettiä järjellä hankintojaan.
Huhhuh, kun tuntuu olevan huono olo, vaikkakin onnellinen... :p
Ei oikein voi ees herkutella nyt, kun on niin oksettava olo, varsinkin kun syö.
Joo, oon huomannut itsekin tuon, että rinnat on todella arat, varsinkin nännit. Rauhasis tuntuu ku olis isot mustelmat.. :D 6+0 tänään.
Onko muita pissattanut jo kovasti? Itseä ainakin on, koko ajan saa juosta vessassa.
Jännät tunnelmat kyllä, kun eka lapsi, eikä ihan kelattu että vielä olis onnistanut, kun lopetin ehkäisylaastarit 2kk sitten. :)
Tänään tirautin miehelle sitä, että stressaa kun on talo rempassa osittain, eikä vieläkään mitään vauvanvaatteita ole ostettu! :D Tuntuu, että on jo kiire, vaikka ei tietenkään ole!
Juu voi tosiaan vähän riippua paikkakunnasta tuo neuvolaan meno, meillä oli jo eka neuvola viime viikon to. Viikkoja nyt luultavasti 6. Viikkoihin varmistuksen saan ensikuun alussa ultrassa. Täälläkin rinnat arat, pahoinvointia jo jonkin verran.. Mutta kai tästäkin on vain nautittava :)
Täällä kirjoittelee kahden tytön äiti, kolmatta ollaan toivottu jo 1½ vuotta - ja nyt plussa eilen illalla. Takana on myös 2 keskenmenoa (viime kesältä ja toissa kesältä), ja nyt tulee tästäkin tuhrua sekä alavatsaa särkee ihan niinkuin kuukautisten aikaan - silti uskaltaudun mukaan, en silti kovin toiveikkaana ole.
Meidän esikoistyttö täytti juuri syyskuussa 5 v. Kuopus täyttää tammikuussa 4 v. Ikäeroa heillä on siis keskenään vain 1v4kk - kuopuksen ja tämän vauvelin (jos nyt tämän saisimme pitää) välille tulisi 4½ v. La meillä on kuukautisten mukaan 10 kesäkuuta, mutta todellisuudessa varmasti menee muutaman päivän eteenpäin - ehkä 14 tai 15 kesäkuuta olisi oikeampi? Ja meillä menee suvussa kaikki vauvat reippaasti yli lasketun ajan (mukaan lukien minä itse, kun synnyin - olin 3 viikkoa yliaikainen ennenkuin käynnistettiin - ja omat tyttäreni ovat syntyneet rv:llä 41+3 ja 41+4) eli siis juhannusvauvaa tässä ootellaan, jos sinne asti päästään ja kaikki hyvin menee.
Täälläkin on oireina väsymys ja rintojen arkuus - sekä hiiiirrrveät painajaiset! Onko kenelläkään muulla painajaisia raskausaikana? Minulla tämä on aina ihan selvä oire - en muuten ns. "normaalitilassa" koskaan näe niin ahdistavia unia kuin raskausaikana.. mistäköhän sekin johtuu?
Toivotan kaikkien kesäkuisten vauvoille kovia tarrasukkia matkalle mukaan ;o)!
EE rv 4+4 (luulisin)
Itselläni alkuraskaudessa oli vaikeuksia ja kotdopplerin avulla vältyin turhilta ultrauskäynneiltä. Nytkin vaikka viikkoja hyvin kasassa, jos pikkuinen ei ole kunnolla liikkunut päivän mittaan, on helpottavaa illalla kuunnella, että masussa on kaikki kunnossa!! Käykääpä kurkkaamassa tuolta Osta&Myy-palstalta, jossa on yksi myynnissä.
ompas mukavaa kun tulee lisää porukkaa...tervetuloa
Onnea Sabam kahdesta pikkuisesta sydänäänestä.
Mulla on jostain syystä nyt pahaolo jäänyt pois. just eilen valitin vielä kun pala tuntuu kurkussa mut nyt tänään on ollu tosi hyvä olo. Ainoot on vaan noi tissit kun ei pysty laittaa käsiä "puuhkaan" irvistämättä, kun kädet hipaisee rinnuksia. välillä tulee sellai fiilis et olinko mä nyt ihan järkevä et tähän vielä ryhdyin nyt kun poika on jo niin iso ja omatoiminen. Mut sit taas tuntuu et perhe tarvii vielä sen yhden et meidän perheestä tulee ns. kokonainen et ihankuin jotain olisi vielä puuttunut.
kyllähän tää on ollut mielialan vaihteluiden suhteen hassua aikaa. Itkin jopa Idols-kisan tippujien takia!!?? olen jo etsinyt vintin perukoilta vauvalaatikot esille ja toki mammavaatteetkin. Toivottavasti ne vielä käy..nimittäin nyt olen kymmenen kiloa painavampi kuin edellisessä raskaudessa.
Aurinkoista päivän jatkoa kaikille!
Lueskelin tuota aikaisempaa pinoa ja laitoin merkille, että aika moni teistä on itse kaksonen - ja nyt odottamassa (todennäköisesti) syntyväksi kaksosvauvaa =o).
Laitetaan tutustumisen kunniaksi *horoskooppi G* pystyyn? Mikä on teidän horoskooppimerkkinne (niin paljon voi kertoa, kun tietää) ja lastenne merkit myös?
Minä olen kalat (nouseva neitsyt, Kuu vesimies), mieheni on rapu (nouseva skorpioni, Kuu kalat) ja meidän esikoistyttö on neitsyt (nouseva leijona, Kuu rapu), kuopustyttö on kauris (nouseva jousimies, Kuu vesimies). Nuo Kuu- ja nousumerkit (ym. muut ns. subjektiiviset planeettasijainnit) saa selville esim. Astro.fi sivustolta, kun tietää oman (tarkan) syntymäaikansa ja paikkansa (siis sen sairaalan paikan missä on syntynyt). Ainakin lastensa osalta jokainen varmasti tietää em. seikat ;o)? Tai kertokaa ne tässä minulle, niin käyn katsomassa =o).
EE
Mä oon ainakin itse vaaka, ja sitten jos tuo lapsi syntyy 1.6.2009, kuten raskauslaskuri kertoi, niin siitä tulisi sitten kaksonen.
Itse synnyin Jyväskylän keskussairaalassa 21.10.1986. :)
Tänään on ollut ihana olo! Aamulla kyllä väsytti kovasti, kun pitää heräillä ny aikaisemmin menojen takia. Nyt vähän mahaa kipristää, kun viiliä aloin syömään.
Miten muuten on, että saako raskaana juoda teetä miten paljon??
Ja onko ihan normaalia että on kuukautiskipujen tapaisia kipuja joka päivä jonkun verran? ?:|
...ainakin toistaiseksi. Eli meillä vartutaan neljättä vauvaa aiemmat ovat tyttöt 06/04, 10/05 ja 02/07 kaikilla 1v 4 kk väliä nyt tulis kuopuksen ja uuden väli 2v 4kk.
Tänään lääkäri totes että mennää rv 5+5 eli laskettu olisi tossa 5.6.
Olen miettinyt että ei hirveesti ole mitään oireita ollut paitsi närästys mikä on aihe josta en tiennyt mitään vasta kun aloin ekaa odottaa. Mutta ei mulla oikein ole ollut muistakaan mitään erikoista jossain vaiheessa tulee pahaolo ja kahvi ei enää maistu ja se on ollut muille merkki et hei nyt se odottaa, kun yleensä kuljen kahvi kuppi kädes.
Onnea kaikille plussanneille!
Muutes olen aivan eka kertalainen keskustelu palstoilla siis en ole aiemmista raskauksista keskustellut , mutta kun lueskelin noita juttuja ja vaikutti tosi kivalta niin ajattelin kokeilla.
Tekeekö joku jossain vaiheessa meistä sen esittely jutun te fiksummat?
Oliko niitä neljännen odottajia ja mistä päin?
Muutes meijän perheen horoskooppi merkit ovat minä neitsyt, isäntä kalat, esikoinen kaksonen, keskimmäinen vaaka ja kuopus vesimies.
öö.... Minä oon rapu, mies on Leijona ja poika on myös rapu.
Tämä päivä on alkanu ihan hyvin, heikotusta ilmenee varmaankin taas iltapäivallä.
Minäkään en ole hirveästi tällaisilla keskustelu palstoilla pyörinyt, ekan aikaan jonkin verran kävin, mutta silloin 17 vuotiaana se vastaanotto oli aika mielenkiintoista, niin päätin sitten olla palstailematta.
-L
Täällä yksi uusi odottaja. Vielä on vähän epäuskoinen olo, lauantaina sain kaksi viivaa testiin. Toinen lapsi ois nyt tulossa, esikoinen on jo 4-vuotias. Tätä raskautta on yritetty melkein vuosi, olin jo varannut ajan lääkärille tutkimuksiin :) Laskurin mukaan la ois 6.6.
Rinnat on ollut kipeänä ja vähän meinaa tuntua niin kuin ois pala kurkussa koko ajan. Vielä ei ole varsinaista pahoinvointia, onneksi, mutta eiköhän se sieltä tule :/ Keskenmenon riski vähän pelottaa, mutta ei kait tässä auta kuin odottaa ja kattoa miten käy.
Lupasin tulla tänne ilmoittelemaan miten kävi.. Verenvuoto ja kivut yltyivät viikonlopun aikana, tuli muutamia tummia palasiakin ja olin melko varma että tähän tämä nyt lopullisesti päättyi. Tänään sitten oli hcg-koe ja näin kävi, arvo oli vain 32 joten edes seurantaa ei jatketa enää, kesken on mennyt jo ilmeisesti alkutekijöissään. Turta olo, en osaa oikeastaan edes surra, kun sitä tuhruttelua oli jo oletettujen menkkojen alkamispäivästä saakka enemmän ja vähemmän, jotenkin vaisto sanoi ettei tästä voi mitään tulla. Nyt vaan odotellaan että hormonitoiminta palailee normaaliin ja aloitetaan uusi yritys. Pelottaa kyllä uusi yritys, mitä jos saan kolmannenkin keskenmenon peräkanaa :(
Mutta ei auta, toivoa täytyy pitää yllä, pakkohan tämän on joskus onnistua loppuun saakka. Parempaa onnea muille kesäkuisille, toivottavasti joskus pääsen pinoon jollekin kuulle tulevaisuudessa.
*helene turtana*
Hyppään minäkin varovaisesti mukaan. Me ollaan oltu icsi-hoidossa, ja tänään oli virallinen testipäivä, ja plussa! Tänään on vasta 4+2, joten ihan alussa ollaan. Vähän hirvittää, kun oireita ei ole juuri lainkaan, väsymystä iltaisin (eilen nukahdin sohvalle klo 22), ja eilen olin tosi itkuinen. Tänään sitten ihan normaali olo. Toivon kovasti normaalia raskautta (niin kuin varmaan kaikki :) ), meillä takana yksi tuulimuna aiemmin ja tammikuussa yksi kemiallinen (hcg nousi vain 35). Apua sentään, miten näistä ekoista viikoista oikein selviää.. Olen menossa alkuraskauden ultraan, jos sinne asti päästään.
Meillä on puolitoistavuotias tyttö, ja onneksi pitää vauhtia kotona yllä, etten ehdi vain pohtia näitä omia tuntemuksia! Horoskoopeista.. minä kauris ja nouseva vaaka, kuu taitaa myös olla kauris, tyttö vesimies ja mies rapu.
Onnea matkaan kaikille :) ! Ja pahoittelut Helenelle.
Tänään tuli sitten haalea plussa. Vielä ei uskalla oikein kunnolla uskoa. Tänne on kuitenkin jotenkin niin helppo tulla kun täällä on muitakin jotka ovat yhtä alkumetereillä. Kolme raskautta takana ja tuloksena kolme lasta -01, -03 ja -05.
Pelottaa kovasti kun ympärillä on ollut paljon keskenmenoja. Pelkään että voinko olla niin onnekas että saisin neljä lasta ilman ainuttakaan keskenmenoa. Jotenkin ei anna vielä itselle lupaa uskoa että olen raskaana. Viikkojakin on laskurin mukaan vasta 4+3 Onneksi tänne voi tulla purkamaan tuntojaan.
Ihanaa että meitä on näin monta täällä kesäkeijuissa. Toivotaan että pysymme kaikki loppuun asti.
Neljäs rv 4+3
Kiva, kun olette kertoneet horoskooppimerkkejänne - se antaa (ainakin minulle) jonkinlaista kuvaa siitä millainen ihminen siellä on nikin takana kirjoittelemassa =o). (Vaikka tietysti se koko kartta pitäisi aina nähdä saadakseen oikean kokonaisvaikutelman - älkää pitäkö mua hulluna, kun näitä asioita tykkään miettiä ;o)).
*Helenelle* iso hali keskenmenon johdosta ja *Tinkylle* tsemppiä näihin alkuvaiheen piinaaviin hetkiin! Tiedän täsmälleen miltä teistä tuntuu - minullakin on 2 peräkkäistä keskenmenoa nimittäin taustalla; ja minullakin tällä hetkellä vuotaa. Yritän silti pysyä toiveikkaana - vielä ainakin vuoto on ollut varsin maltillista (vähemmän tulee kuin kuukautisten aikana) eikä kivutkaan ole keskenmenon luokkaa. Jospa tämä nyt sitten olisi sitä "kuukautisvuodon tyyppistä vuotoa", mitä monilla tulee alkuraskaudessa? Minulla ei kyllä ole siitä aikaisempaa kokemusta (vaikka 2 lasta onkin), mutta eihän kaikki raskaudet ole samanlaisia.
EE
Moikka moi!
Mulla nyt 5+3 ja tr02 mullakin rinnat ovat olleet aika arat. Ei tosin aivan noin arat kuin sulla, mutta nännit erityisesti kosketusarkoina. Muistaakseni näin oli myös ekan kanssa.
Muuten olenkin suht oireeton, mitä nyt janottaa kovasti. Viime viikolla olin tosi väsynyt, mutta viikonloppuna en tuntenut itseäni niin väsyneeksi. Heti eka ajatus tietenkin, että nonni nyt oireet loppu ja tää on huono merkki. Kauhea kun sitä on koko ajan kyttäämässä oireita ja pelkäämässä pahinta.
Kuukauden kun jaksamme eteenpäin, niin voidaan alkupään kesäkeijut jo vähän huoahtaa helpotuksesta.
Mulla eka neuvola on varattu lokakuun loppuun, jolloin ois meneillään yhdeksäs raskausviikko.
Toivotan kaikille nopeasti kuluvia päiviä ja hyviä vointeja! :x