Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

JULKISESTI IMETTÄMINEN

Vierailija
13.06.2007 |

Onko se teistä " noloo" vai ihan jees? Mä en ainakaan missään vessas pystyis imettään (oon kuullu ku joku imetti vessakopissa, yöh)

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ehkä siinä on myös sen intiimien paikkojen peittämisen tarpeen lisäksi se, että kaikki " erittäminen" on sellaista yksityistä... Siis että miellän kaikki kehon nesteet ja eritteet sellaisiksi ei-julkisiksi jutuiksi. Julkisilla paikoilla ei virtsata, hikoilla, syljetä, itketä eikä edes eritetä maitoa.

Tämä on siitä hassu ilmiö, etten juuri muutoin ole häveliäs lainkaan :) Ehkä on hyvä, että mullekin joku on yksityistä.

Vierailija
2/40 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssan aikana olet varmaan lukkiutunut kotiisi? Mahtaa olla hankalaa. Entä jos sinulta pääse julkisella paikalla aivastus? Sekin erittää nesteitä? Kehtaatko aivastuksen jälkeen pyyhkiä nenäsi?

Toivottavasti et kärsi siitepölyallergioista!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

syöttää pientä vauvaa tuttipullosta.

Vierailija
4/40 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

syöttää pientä vauvaa tuttipullosta.

Vierailija
5/40 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta myös olis olllut jotenkin kamalan noloa antaa tuttipullosta...

Vierailija
6/40 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yök, minustakin. Mutta en pysty julkisesti.

Vierailija
7/40 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en oli pystynyt koska rintaraivarit oli jatkuvia. Ei sitä olisi voinut julkisella paikalla tehdä. Mutta muihin imettäjiin enkä pulloruokkijoihin en kiinnitä mitään huomiota. Ihan sama mitä tekevät tai eivät tee.

Vierailija
8/40 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta esim. juhlissa, jos paljon " vieraampaa" väkeä, poistuisin takavasemmalle imettämään, en vessaan mutta jonnekin kuitenkin.

Vierailija
9/40 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän eniten kaipaa tai jos pullossa sattuu olemaan rintamaitoa, niin ei sitten oikealla tavalla.

Vierailija
10/40 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetän julkisesti päivittäin. Eikä haittaa laisinkaan. Harva edes tajuaa mun imettävän, kun mulla avonainen hupparitakki suojaa kyljet ja vauva peitää sitten sen vatsanseudun. Rintaahan ei sieltä näy, kun paita peittää vähän myös lasta. Jotkut tumpeloimmat ei edes tajua vauvaa mun sylissä, vaan tulevat kyselemään niitä näitä ja hämentyvät sitten kun vauva kääntyy ja kurkkaa heihin kuullessaan ääntä. Menevät monesti noloiksi, vaikka mua ei haittaa yhtään. En imettäisi julksisesti, jos se olisi minulle jotenkin vaikeaa.

Vierailija
11/40 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red] ON NORMAALIA IMETTÄÄ VAUVAA SIELLÄ, MISSÄ VAUVALLA ON NÄLKÄ! [/color]

Noloa taas on:

-Syöttää tuttipullosta, jos tisseissä on maitoa (noloa ei ole ruokkia tuttipullosta jos syystä tai toisesta ei imetä)

-häpeillä imetystä, joka on paras tapa ruokkia vauvasi

Turhaa vaivaa tuo:

-etsiä paikka missä saa maidon lämmitettyä

-kannella pulloja ja korviketetroja ympäri kyliä mukanaan

-saada tissivauva ottamaan pulloa (ja vauva huutaa varmaan ihan hirveän korkealta ja kovaa), jota ei luultavammin tahdo kun tietää, että tisuissa on parempaa ruokaa

Yököttävää on:

Sulkeutua jonnekin haisevaan vessaan syöttämään vauvaa! (suostuisitko sinä siihen, että syöt seuraavan ateriasi yleisessä vessassa?)

Vierailija
12/40 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esimerkiksi junassa, jossa kanssamatkustajat eivät voi poistua seurastani, jos kokisivat imettämisen epämiellyttäväksi. En myöskään halua pakottaa ketään tuntemaan oloaan tunkeilevaksi/ylimääräiseksi, sillä moni kokee imettämisen vain lapsen ja äidin väliseksi asiaksi, eivätkä halua olla siinä ylimääräisenä läsnä.

Vierailija
13/40 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

esimerkiksi junassa, jossa kanssamatkustajat eivät voi poistua seurastani, jos kokisivat imettämisen epämiellyttäväksi. En myöskään halua pakottaa ketään tuntemaan oloaan tunkeilevaksi/ylimääräiseksi, sillä moni kokee imettämisen vain lapsen ja äidin väliseksi asiaksi, eivätkä halua olla siinä ylimääräisenä läsnä.

Vierailija
14/40 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

hän eniten kaipaa tai jos pullossa sattuu olemaan rintamaitoa, niin ei sitten oikealla tavalla.

Onko tosiaan olemassa oikea ja väärä tapa syöttää vauvaa?!! Jatkuuko tämä lapsuudessa ja aikuisuudessakin? Onko siis olemassa oikea tapa syödä lapsena ja aikuisenakin?

Vierailija
15/40 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ellei sitten tunkenut nenäänsä kiinni tisseihini ja tullut kyttäämään, siinä vaiheessa he saavatkin jo tuntea olevansa ylimääräisiä ;)

Vierailija
16/40 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

50km:n välein muuten pysähtyä. Tosin jos olisin KOKO AJAN täysimettänyt niin varmaan sitten en niin tekisi, tai siis pullossa olisi sitten lypsymaitoa.

Vierailija
17/40 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Onko tosiaan olemassa oikea ja väärä tapa syöttää vauvaa?!!

Vierailija
18/40 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

i]

Ellei sitten tunkenut nenäänsä kiinni tisseihini ja tullut kyttäämään, siinä vaiheessa he saavatkin jo tuntea olevansa ylimääräisiä ;)

Vierailija
19/40 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minusta myös olis olllut jotenkin kamalan noloa antaa tuttipullosta...

Hiljattain synnyttänyt ystäväni oli meillä kylässä. Hän ei imettänyt, ei kuullemma ollut hänen juttunsa. Kun ystäväni ruokki vauvaansa pullolla tuli äitini käymään ja nähtyään pulloruokinnan kysyi vilpittömän ihmeissään " Mitä sä sille annat?!" Ystäväni sopersi että maitoa ja minä olin häpeästä naama punaisena.

Äitini vaan ei oikeasti ymmärrä että joku antaa pienelle (tai suurelle) vauvalle lehmänmaitoa.

Mutta asiaan, julkisesti imettäminen ei ole noloa, ei todellakaan. Kun ottaa huomioon joitain perustapoja (ei imetä kirkossa, kesken juhlapuheen, vihkimisen jne.)

Jos paikalla on porukkaa jonka tiedät vieroksuvan imettävää äitiä (tissiä) niin voi heittää harson olkasi yli peittämään vauvan ja rintasi.

Minulla on vuoden ikäinen lapsi, imetän edelleen mutta nyt olen alkanut miettimään mihin ikään saakka kehtaan imettää julkisesti. Onneksi lapsi on pienikokoinen, näyttää 9kk ikäiseltä :)

Vierailija
20/40 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en vaan pysty imettämään kaikkien nähden: ei heru, alan hikoilla, hermostun, vauva hermostuu.

t: nolo vessasyöttäjä.

PS. Olen imettänyt myös kaupan vaatekopissa ja siivouskomerossakin kerran. Kotonakin imetän välillä vessassa ja pyyhin samalla esikoisen takamusta.