~~~3-kuumeilijat viikko 41~~~
Kommentit (34)
Bamboe: kupin hankin tuolta verkkoapteekista (verkkoapteekki.fi). Muutamilla muilla sivuilla kävin katselemassa, mutta tuolla oli edullisin.
Nyt tulee vaan hieman omaa napaa. Eli täälläkin täti sitten saapui iloisesti kylään eilen illalla. Ja kyllähän se otti päähän, mutta olin jo varautunut niin ei kolahtanut niin kovasti. Ja koskaan en varmaan ole näin huoletonta yötä nukkunut kuukautisten aikana, kiitos tuon kupin. Mutta ihmettelen vaan että miten yöllä oli tullut niin vähän vuotoa kun aina tosi runsaat ja veren seassa oli myös tuollaista kirkasta sitkeää limaa mikä ei ollut sekoittunut vereen (vähän kuin vesi ja öljy eivät sekoitu) en ole ennen sellaista huomannut. Anteeksi limajutut :)
Muutenkin kummastuttaa että miten nämä kierrot ovat menneet edellisen synnytyksen jälkeen näin sekaisin. Olen aina ollut lyhyiden kiertojen uhri (alle 28 kp tosi harvoin yli) ja nyt viime synnytyksen jälkeen eka kp 24, seuraava 30 ja nyt 31.
Mut nyt saa loppua tämä selvitys.
Pää pystyssä uuteen kiertoon :)
Pihlajankukka yk 2 kp 2/24-31
Tai päivähän se jo on. Heräsin noin 30 minsaa sitten, yö oli aivan kamala. Heräilin yöllä ainakin kuusi kertaa (näin painajaisia) ja koko yön särki selkää ja sattui mahaan. Aamulla sitten vähän verta pyyhkiessä, joten eiköhän se sitten taas ollut tässä. Tosin jos ne menkat nyt alkaa, niin alkavat sitten melkein viikon etuajassa.
Noh, pitää mennä leipomaan kreikkalaista maalaisleipää, joten see ya later!
Olen taustaillut tässä jo jonkin aikaa, mutta nyt ajattelin itsekin kirjoitella kuulumisiani. Pikkukolmosta todellakin kuumeillaan. Yk 2 on jo hyvässä käynnissä. Viime kuun yrityksessä ajoitus ei ollut täysin kohdallaan, mutta nyt ollaan toden teolla mukana kaikin mahdollisin keinoin. Ovulaatiotestit on käytetty yms. Piinaviikko on alkanut. Huomenna voisi jo mahdollisesti täti tulla kylään vaikka löisin paremminkin vetoa lähemminkin tuota perjantaita. Parhaimmassa tapauksessa täti ei tietysti saavu kyläilemään pitkään pitkään aikaan.
Kovin suuria odotuksia ei kyllä tästä kuusta ole. Ovulaatiokipujen jälkeen (olivatkin tosi kovat tässä kuussa, ei olisi ollut epäilystä ovulaation ajankohdata vaikka testit olisi jättänyt kaappiin.) ei ole ollut paljon mitään tuntemuksia. Vatsa on kyllä ollut tavallista kovemmalla mikä on kyllä ollut aina normaalitila minulle raskaana ollessani. Muuten on mennä porskutettu ilman kiinnitys yms. kipuja tai tuntemuksia. Miehellekin jo ilmoittelin tuossa viikonloppuna, kun hän kysyi olenko raskaana, että eipä kyllä siltä tunnu. Noh, sitten muistin elävästi kuinka kakkosen jälkeen sanoin aivan samat sanat monta kertaa aina tuonne jonnekin viikolle 7. Sitten ei ollut epäselvyyttä.
Raskaustesti polttelisi tuolla kaapin pohjalla. Luulen, että minun täytyy se käyttää ennen kuin sitä olisi mitään järkeä tehdä, eli yritän ehtiä ennen tätiä. Minä nimittäin uskon, että pystyn odottelemaan tätiä paremmin kylään jos olen siihen valmistautunut negalla testillä (plussa tietysti pienenä toiveena takaraivossa). Muuten todennäköisesti istun suurimman ajan loppuviikosta vessanpöntöllä tsekkaamassa että jokos nyt...
Aamukaste kp 25/25-28 yk 2
Täällä on raskausoireiden kuvittelu/keksiminen hyvässä vauhdissa, välillä on muka huono olo, mutta sitten tuntuu taas ihan normaalilta. Lisäksi tekis mieli kertoa suurin piirtein joka vastaantulijalle tästä vauvatoiveesta. Testiäkään en ole vielä ostanut. Esikoista tehtäessä olin tärppikierrossa päättänyt, että nyt en testaa liian aikaisin ja testasin vasta kp 45. :) Kakkosesta en niin tarkkaan muista koska testasin mutta silloin varmaan kun ois pitäny kuukautisten alkaa. Mulla on kuukautiset usein täydenkuun aikaan, eli viikon päästä pitäis tulla.
t. Kanervankukka yk1 kp 25/n.30
eli en oo vielä testannut kun tuo posti tuo sen testin huomenna tai ke.
nyt siis kiertopäivä33/28 (noinko merkataan)...
eli tjot asenteella. päätetty elokuussa vain se että kierukka poistetaan ja saa tulla´nyt eikä iltatähtenä sitten 5v päästä.
en uskonut tän nyt näin helposti käyvän....
voimia ja isoja haleja.
=o) <-- tälläinen ilme naamalla vain katselen tätä testiä, enkä voi olla siitä erossa hetkeäkään; aluksi heikompi viiva, mutta silti ihan selvä viiva siihen tuli.
En osaa kyllä nyt olla tästä onnellinen siinä mielessä, että taustalla on 2 (peräkkäistä) keskenmenoa ja nyt on tosiaan tuhrutellut (kramppien kanssa) perjantai-illasta lähtien. En siis uskalla toivoa. Melkein tekisi mieli sanoa, ettei saa onnitella ennen rakenneultraa (jos sinne asti siis edes päästään), kun ei mikään ole varmaa kuitenkaan.
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
EE rv 4+3 (luulisin) - ja joka aikoo pysytellä täällä vielä piiiiitkään ennen kuin uskaltautuu Odotuspuolelle (ehkä sitten sen rakenneultran jälkeen..)
DeFeis Mulla oli viimeisessä raskaudessa reilua ruskehtavaa vuotoa viikko ennen menkkoja. Jospa se olikin kiinnittymisvuotoa? Toivottavasti niin myös sinulla
mp73 Mulle on ihan hepreaa tommoiset kokeet, mutta varmasti helpottaa kun asiaa tutkitaan.
Mannaryyni Kiitos myötätunnosta. Mä rohkaistuinkin kertomaan miehelle mun pahasta olosta, siitä alempana lisää
EE Jos en uskalla onnitella, niin toivon täydestä sydämestä että kaikki menisi hyvin ja tuhruttelu loppuisi. Pidetään sormet ja varpaat peukussa.
ON: Eilen mies kyseli, että mitä mä oikein mietiskelen, ja annoin tulla koko vauvakuume purkauksen. Hyvä niin olikin, sillä miehellä ei ollut aavistustakaan mun valtavasta kuumeestani. Se luuli että olen täysin tyytyväinen tähän TJOT linjaan. No, en mä tiedä muuttuiko miehen asenne mihinkään, mutta kävi äsken kattomassa missä mä surffailen, ja naureskeli vaan hellästi että kattele vaan rauhassa niitä vauva sivuja....ehkä se siitä lämpenee.
Ainakin helpotti mua kun sain purkaa mieltäni. Ja kiitos teille kun täällä saa tuskailla rauhassa tilannettaan.
Ovis oireita ei ole vielä ollut. Limainen olo kyllä on, mutta vatsan kipristelyt vielä puuttuvat, ootellaan ootellaan.
Harakkahuttu kp13/28 yk 15
mp73: alkaa sulla olemaan vauvanteko jo työtä. Verikokeita, pupuilua, oviksen bongailua, mä en olisi varmaan jaksanut, mutta ihanaa kun olet noin päättäväinen etkä ole toivoasi menettänyt! Zemppiä todella paljon tähän kiertoon.
Pihlajankukka: pahoittelut tädistä.
DeFeis millasia ompelutöitä oot tehnyt? laitatko vaikka mun sähköpostiin lisä infoa mimosakukka@yahoo.com
aamukaste: zemppiä piinailuun.
tinni onnea(?)
EE: toivottavasti kaikki menee loppuun asti hyvin. oireet vain karmivat mun selkäpiitä, kun kuulostaa liian tutulta. onnea ihan hiljaa ja varovasti.
harakkahuttu: tärppi onnea
ON: päätä särkee ajoittain, enemmän jos ei ole syönyt, menkkaoireita ei ole näkynyt... en kyllä tiedä mitä odotella, menkkoja vai plussaa, oliko ovis siihen aikaan kun kuvittelin(?). en haluaisi turhaan testailla...
mulla on kohtu kallellaan taakse päin ja taasen on ruvennut vaivaamaan kamala tunne ajoittain että olisi iso hätä, sama tunne oli edellisessä raskaudessa. voi olla että kohtu painautuu suolta vasten. anteeksi ällö jutut... olisikohan pitänyt jättää kirjoittamattaa.
huomenna on niin pirun kiire päivä (kotiäiti-työtön) ettei mihkään meinaa keretä. ajattelin et jos jossain vaiheessa kävisi apteekissa hakemassa kuitenkin testin. oletetusta oviksesta on 2 viikkoa. km vuodosta on 5 viikkoa. olisiko mahdollista olla jo raskaana? kierto ollu normaalisti aikalailla tasan 4 viikkoa + - 2 päivää....
katsotaan...
piinaillen mimosakukka
Mimosakukka: laitoin äsken spostia.
Niin, voishan tää ehkä olla myös kiinnittymisvuotoa ellei tästä ala kunnolla lorisemaan. Huomasin tuossa muutama tunti sitten (tarkemmin sanottuna jo iltapäivällä) että tänään on ollut aalloittain öklö olo. Ei ole tarvinnut mennä sivistämään vessanpönttöä kuitenkaan, mutta aina välillä sellanen yöh -olo. En osaa tarkemmin selittää. Anyway, piti sitä sanoa että ei mulla menkkojen alkupäivinä koskaan tuollaista allottaista öklöä oloa ole ollut... tai en ainakaan muista.
Harakkahutulle (ihana nikki ;o)) onnea tähän ovikseen! Tulisi rapuvauva, jos nyt tärppäisi ;o).
Mimosankukalta kokemuksia otetaan iloilla vastaan - oli sitten huonoja tai hyviä sellaisia; minä olen sellainen luonne, että haluan tietää mahdollisimman paljon ja laajasti kaikista mahdollisista skenaarioista - varautua pahimpaan. Olisiko se plussa sinullekin pian? =o)
Tinniiltä odottelen (plussa(ko)?) uutisia ;o)..
Pihlajankukalle tsemppiä kovasti uuteen kiertoon! Tiedätkös, luin jostakin, että on hyvä asia, jos ja kun kierto olisi tuon 31 päivää - siitä oli ihan tutkimus tehty, että kaikkein hedelmällisimpiä naisia olivat ne, joilla oli kierto 31 vuorokautta ja vuoto kesti kerrallaan 5 päivää. Ihan niinkuin itselläni silloin (hyvinä aikoina), kun nuo tyttäretkin "tehtiin".. nyt tuo kierto on muisto vain =o/. 'Tahtoo sen takaisin'.
Aamukasteelle tervetuloa ja tärppionnea nyt jo heti toisesta yk:sta!
Kaikille tasapuoleisesti tärppionnea ja tsemppiä tähän yritykseen!
Oma olo on hyvin menkkamainen - alaselkää jomottaa (on jomottanut jo monta päivää) ja tuhruttelee edelleen - en enää edes uskalla katsoa paperia vessareissun jälkeen =o/.. I don't want to know. Olen kyllä kuullut, että toisilla voi olla ihan "kuukautiset" (siis samanlaista vuotoa samaan aikaan) raskausaikana, ja että on ihan tavallista, että etenkin ekojen menkkojen aikaan voi tuhruttaa, ja silti kaikki olisi hyvin. Silti olen hyvin skeptinen, kun omalla kohdallani tämä tuhruttelu on aina tarkoittanut sitä, että keskenmeno on alkamassa. Tyttöjäni, kun odotin, en muista mitään tuhruttelua / vuotoa koko raskausaikana.. tosin en niin aktiivisesti (jos lainkaan) seurannut paperia vessareissujen yhteydessä.
Oireista on vääääsymys ja ne (jo pitkään jatkuneet!) painajaiset. Nuo painajaiset ovat omalla kohdallani ihan selkeä oire - en näe ns. normaalitilassa niin ahdistavia unia koskaan, kun mitä näen raskausaikana. Alavatsajuilimiset yms. kivut. Päätä ajoittain särkee (normaalisti ei koskaan muuten särje päätä). Yht'äkkinen nälän tunne. Ja rintoja polttelee välillä, nännit ovat arat.
Mukavaa tiistaita kaikille - olosuhteista huolimatta! Pidetään lippu korkealla!
EE rv 4+4 (otaksun, että pe oli rv 4+0)
Hyppään pikaisesti pinoon minäkin. Eilen hätähousuna kp 27 tein RFSU:n markettitestin ja negahan se oli. Tein testin aamulla ja illalla kun sitä tihrustelin valoa vasten, niin ihan himmeä viivan häivähdys siinä näkyi mutta taitaa olla viivanpaikka. Vielä en kuitenkaan ole toivoa menettänyt, testailen viikonloppuna uudelleen jos täti ei porhalla paikalle sitä ennen.
Aikaisemmat raskautumiset olen testannut kp 31, joten ei ole kokemusta näkyisikö plussa jo aiemmin. Lisäksi olen silloin käyttänyt jotain apteekin testejä enkä tollasia liuskoja. Oireita mulla tietty on, mutta raskausoireeksihan voi laittaa mitä vaan jos oikein haluaa ;) Noi RFSU:n testit on mun mielestä muutenkin vähän epäluotettavan oloisia, joten apteeksita haen jos vielä testaustarvetta on. Onko muilla kokemuksia noista markettitesteistä?
Tämä oli nyt täysin omanapainen viesti, yritän kirjoitella toiste paremmalla ajalla, nyt pitäisi kai tehdä ihan oikeita töitäkin :)
Surkki kp 28/25-31
sen verran malttamaton olin että kun testi oli tänään laatkossa ni hetihän se piti tehä....
eli la olis nyt sitte 11.6.09, on koko ajan sellanen olo että tää kävi turhan helposti. muutta toisaalta miehellä nyt ollut sellainen reisuurytmi että on kotona aina to-su eli vaikka ovis olis ollu ma-to ni silti on vissiin löytynyt "eläbviä" kokoajan kyydistä.
nyt iski ankara stressi. ehdinkö anomaan säästölomani viellä enne ä-loman alkua että saisin ekalta 3kk:lta palkan vai miten. saapi nähä pitänee siis pomolle melko nopeeta ilmotella.
nyt olis kaupan elokuussa ostettuja kotitestin liuska ovistestejä 7kpl jos jotakuta kiinnostaa niin ota yhteyttä tinttarulla@gmail.com
piinailijoille voimia uusiin kiertoihin. nyt tuntuu siltä että ole "pettänyt " teidät kun näin nopeeta plussa tuli....
tinni ja rv 4+5
Kesäkuisiin sitten vaan (minäkin jo uskaltauduin sinne - ehkä ei olisi pitänyt).
Mp73 ja k@hdenpojanäiti nyt kanssa mukaan (pian!) odottajiin; teidän kanssa me kuumeiltiin jo yhdessä viime keväänä (itseasiassa jo taidettiin kuumeilla yhdessä talvella?) - teille minä todella soisin nyt jo onnellisen raskauden ja palkinnon lopuksi kaikesta tästä kuumeilusta ja piinailusta! Tsemppiä paljon ja voimia - ja niitä maagisia säteitä ~~~~.
Muillekin myös plussatuulia ja tärppionnea! Olkoon oleskelunne tällä palstalla lyhytaikaista ;o).
Minä ajattelin nyt siirtyä tuonne Odotuspuolelle ihmettelemään tätä elämää plussan jälkeen.. tuun sitten takaisin, jos ei hyvin (tälläkään kertaa) käy.
EE rv 4+ jotakin
*ONNEA!* Olen tosi iloinen sun plussasta... :) Toivottavasti kaikki menee tällä kertaa hyvin.
Aina välillä käyn täällä katsomassa vanhaa kotipinoa, että mitä teille kuuluu... Toivottavasti muillekin pitkään kuumeileville tulee jo kohta odotetut plussat!
*Erityisesti terveisiä mp73:lle ja 2poj@näidille!!!*
- Mimmi75 & pikku-ukko rv.21+2
Anteeksi tunkeutuminen pinoonne, mutta paljon onnea plussasta, EE, pidän peukkuja, että tällä kertaa menee hyvin ja loppuun asti! Välillä olen käynyt kurkkimassa pinoanne ja nyt bongasin tämän hienon uutisen! :)
Mihinkäs pinoon odotus-puolelle nyt siirryt, onko se kesäkuu?
Minulla poksahti puoliväli rikki reilu viikko sitten ja mahaa alkaa jo kertyä. Ihan hyvin on toistaiseksi mennyt ja parvo-rokko riskikin voitettu. Vauva kovasti jo liikuskelee ja reilun parin kuukauden päästä alkaa jo äitiysloma! Niin se aika rientää.
Vilkutus myös kaikille vanhoille tutuille, joita täällä valitettavasti näyttää olevan vielä.
Hilpsu rv 22+4
Kiva "nähdä" teitäkin pitkästä aikaa =o) - olette paljon mielessä, *ihana kuulla, että teillä on mennyt kaikki noin hienosti ja olette jo noin pitkällä* - kiitos paljon onnitteluista =o)!
Minä en tosin tiedä onko tämä(kin) ilo ja onni nyt vain lyhytaikaista - sillä nyt *vuotaa* ihan vertakin =o(. Olen kyllä kuullut naisista, joilla saattaa olla ihan kuukautiset (ts. kuukautistyyppistä vuotoa) alkuraskaudessa, ja silti mennä kaikki hyvin, mutta en usko itse olevani yksi heistä. Kummassakaan onnistuneista raskauksista ei tullut minkäänlaista vuotoa - olen skeptinen.
Kesäkuisiin, Hilpsu, jo kerkesin kirjoitella (laittaa horoskooppi G:tä pystyyn ;o)), laskettu aika olisi nyt kuukautisten mukaan 10 kesäkuuta - todellisuudessa tämä kierto oli pidempi, eli oikeampi la voisi olla 15-16 kesäkuuta.
Saas nähdä miten tässä nyt käy! Onneksi on tulossa ystävä tänään (vauvansa kanssa =o)) kylään - saapi ajatuksia vähän muualle. Eihän se auta murehtia, aika näyttää.
Mutta oli kyllä kiva kuulla Mimmistä ja Hilpsusta! Seesteistä odotusaikaa teille toivottelen, ja toivottasti me pian nähtäisiin Odotuspuolellakin =o) (sitten, kun uskaltaudun sinne ihan oikeasti siirtymään).
EE 'epävarmassa tilanteessa'
Paljon onnea EE ja tinnii! =)
Ja kiitos tsempeistänne. :) Olen ottanut nyt sen asenteen, että vuoden loppuun yritetään tjot:lla ja sitten katsotaan uudestaan mitä tehdään. En jaksa nyt stressata. Tässä kierrossa ei edes mahdollisesti ole mahista olla puuhissa oviksen aikaan kun mies on työmatkalla. Ja muutenkin mies on ollut aika "nihkeä" koko vauva-ajatuksen suhteen tällä hetkellä.
Niin, en ole pariin päivään voinut tulla kirjoittamaan, kun meillä ei ole vielä tietsikka asennettuna vaikka uusi laajakaista nyt onkin jo. Kirjoitan tätä nyt miehen pojan koneelta.
Oviksesta vielä... Vuoden loppuun asti kyllä ovis osuisi minun laskujeni mukaan juuri viikonloppuun tai perjantaihin, että sillä lailla olisi hyvät mahdollisuudet. Mutta katsotaan.
En taas varmaan pääse loppu viikolla koneelle, mutta tsemppiä kaikille! =)
mp73: Sehän on hyvä uutinen, että kokeiden perusteella ole tovuloinut. Ja harmi ettei ny tjo tärpännyt viime kierrossa kun yritys oli niin kova. Tikutitko viime kierrossa ovista? Tai oletko yleensä käyttänyt ovistikkuja? Se varmaan helpottaisi nyt jos vaan jaksat siihen alkaa. Minulle gyne sanoi, että joka toine päivä olisi hyvä tahti, mutta jokainenhan tekee niinkun hyvältä tuntuu. Mutta tarkoitin, että jos joka päivä puuhailee, niin jos touhusta alkaa mennä "maku" ja on rankkaa... en tiedä sitten. Mutta onnea sinulle uuteen kiertoon! :)) bdbdbd!
kp n. 6/26-30, yk 15
Täällä olisi uusi kuumeilija, joka toivoo miehensä kanssa perheeseen kolmatta pikkuista. Meillä on kaksi hurmaavaa tyttöä, -05 ja -07.
Mulla on nyt menossa kp 10/26-28. Joten tämä loppu viikko on sitten luvassa puuhan täyteisiä iltoja ;) hih. Mutta niinkuin 2poj@näiti sanoikin, parempi ilmeisesti ois joka toinen päivä-tahti. Olen kuullut, että siittiöitä ois silloin enempi "tarjolla" kun ei joka päivä pupuile.
mutta nyt on pakko jatkaa töiden tekoa ja palata vaikka illalla uudestaan kirjoittelemaan.
Tsemppiä jokaiselle teille!
2poj@aäiti: Meillä on kans ollu ilmassa puhetta yritys tauosta.. Mies haluaa vauvan, mut ei pupuilla kalenterin mukaan.. Tuntuu kuitenkin, että itse olen km:n jälkeen rauhallisempi (surullisempi?) vauvakuumeilun suhteen. Tietysti toivon että tärppäisi, mut tämä vie voimia kovasti vaikkei sitä ajattelisikaan.. En haluaisi kuitenkaan vielä kokonaan luovuttaakaan!
Menkkamainen nippailu olo nyt ja viimeksi pupuilua su.. mies tulee kotiin vasta huomenna eli jos ovis on vasta nyt, niin rauhallisin mielen saapi siirtyä tätiä odottelemaan..
Onnea EE ja Tinnii plussista! Ja Mp3 pääsitte lääkärin huomaan, siirtäkää huolehtiminen hänelle ja yrittäkää nauttia toisistanne.. Onnea uuteen kiertoon=)
Peukutuksia muillekin, tärppionnea!
=)Mami kp19
Ensinnäkin kaikille suuri kiitos myötähaleista ja tsempityksistä!!!!
EE, Tinnii, Pihlajankukka, Surkki: Oletteko testailleet??? Jännityksellä odottelen vastauksia =) Oliko muitakin piinailijoita?
2poj@näiti, MammaMia, Mannaryyni, Mimmu_84:
Voi surkeus, iso myötähali teille!!!! Kyllä toi täti nyt meitä koettelee! Jaksuja vaan uuteen kiertoon! bd
Bamboe: Tsemppiä teille kuitenkin!
Mimosankukka: bd peukuttaa!!!
DeFeis: Jaksuja lentsuiluun! ja tsemppiä muutenkin!
Harakkahuttu: Piristystä toivottelen, meillä tepsii pieni flirtti ja huumori =)
On: Kävin torstaina taaaas verikokeissa (kp4), menee vissin 1-2 vkoa vastauksien saamiseen. Kävin samalla reissulla napolla ja sain tulosteen, että olenko ovuloinut. Netistä hain vastauksia ja omien tulkintojen mukaan olisin ovuloinut.... ihmetyttää vaan että miksi ei tärppää vaikka todellakin oli raju yritys viime kierrossa??? Kp22 siis otettiin verestä S-PROG = 39.1 eli viittaa siihen että olen ovuloinut ja SE2 = 0.26 mikä myös viittaa normaaliin. Nyt otettiin vielä S-FSH, S-LH ja S-TESTO katsotaan ja odotellaan gynen soittoa... Eipä tänne muuta.
Kaikille tsemppiä vielä kerran!!!
mp73, yk22, kp 8/27-32