Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei sinä k-pää maasturiMersulla klo 8.20 Vanhan Nurmijärventie ja

Vierailija
06.10.2008 |

Martinkyläntien risteyksessä.

Seuraavan kerran kun alat tööttäilemään (aiheetta) niin en tyydä vaan kansainvälisiin käsimerkkeihin vaan tuun autosta ja vedän sua turpaan, saa..nan ruipelo homo!

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hienoa kielenkäyttöä. Hän todella ilmaisee itseään selkeästi ja käyttää kaunista kieltämme hienolla tavalla. Taitaa olla pätemisen tarvetta...

Vierailija
42/61 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi maasturi. Jos tulee lunta, niin isot kulkuväylät aurataan heti ja pienet vasta ensi maanantaina, siksi maasturi. Hajoa siihen ...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin hankkii citymaastureita- koska ei kukaan halua sellaista hervotonta koslaa täyttämään teitä- jos ei ole jotain tarvetta isotella. Ymmärrän sen jossain perämettässä, mutta kaupungissa en mitenkään.

Tunnen paljon maasturikuskeja, osa on ystäviä, osa ei. Ja kaikkien kohdalla kyllä kopsahtaa vastaan tasan samanlainen arvomaailma, jossa ulkoisella statuksella kompensoidaan epävarmuutta tai jotain muuta. Ja menestyksen ulkoiset merkit on kaikki kaikessa.

Eikä nää ihmiset sitä varmaan itse niin ajattele, ihmisen selityksen itselleen on monet:))

Vierailija
44/61 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin hankkii citymaastureita- koska ei kukaan halua sellaista hervotonta koslaa täyttämään teitä- jos ei ole jotain tarvetta isotella. Ymmärrän sen jossain perämettässä, mutta kaupungissa en mitenkään.

Tunnen paljon maasturikuskeja, osa on ystäviä, osa ei. Ja kaikkien kohdalla kyllä kopsahtaa vastaan tasan samanlainen arvomaailma, jossa ulkoisella statuksella kompensoidaan epävarmuutta tai jotain muuta. Ja menestyksen ulkoiset merkit on kaikki kaikessa.

Eikä nää ihmiset sitä varmaan itse niin ajattele, ihmisen selityksen itselleen on monet:))

Joku menee psykiatrille toinen hankkii maasturin. Ja jos tienaa tarpeeksi, niin ei kai se sitä tarkoita että niitä rahoja ei saisi käyttää? Mä itse en menisi edes kyselemään mitään selityksiä, mä olen sitä mieltä että ei kenenkään tarvitse mulle auto valintaansa selitellä.

Vierailija
45/61 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kva että pystyt kohottamaan itsesi muiden yläpuolelle jakelemaan tuomioita itse kunkin arvomaailmasta ja moraalista. itsehän olet tietysti neitseellisen puhtoinen moraliltasi eikä mitään piilotettuja taka-ajatuksia ole sinunkaan mielipiteidesi taustalla....

meillä on maasturi tarpeellinen, asutaan maaseudulla, pitkät työmatkat, mahtuu hyvin laspet ja koirat kyytiin yms troinat kun lähdetään reissuun. maasturi on mukava ajo-ominaisuuksiltaan, trvallinen ja tällainen uusi dieselmalli ei ole mikään saastuttava monsteri.

tämä on meidän valinta ja meille sopivin tällä hetkellä. minä en arvostele itse muden valintoja, ei ole siihen tarvetta, kukin tarpeidensa ja tyylinsä mukaan ostakoot autonsa.

kurja jos jotkut ovat niin ennakkoluulojen ja jonkun vihasekasien katkeruuden sokaisemia etteivät pysty ajattelemaan kuin kovin mustavalkoisesti tästä maailmasta ja jo etukäteen tuomitsemaan citymaasturein omistajat joko homoiksi tai moraalittomiksi materialisteiksi...

Vierailija
46/61 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka eipä mua haittaisi jollain oikealla maasturilla tuolla körötellä..

Vierailija
47/61 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hiekkatie, kuoppia täynnä. Välillä niitä täytetään, mutta jossain vaiheessa maa taas painuu ja kuopat tulee esiin. Kieltämättä on käynyt joskus mielessä maasturin osto. Kovin varovasti saa tossa tiellä ajella, ja harvase päivä mietin että millonkohan menee auto rikki kuoppien takia.

Vierailija
48/61 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

asutaan "kaupungissa" kun on tollaisia teitä...

Vierailija
49/61 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
50/61 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumimyräkän jälkeen menee usein kaksikin päivää ennen kuin meidän kotikatu aurataan.

Liekö tämä jokin auraajien protesti rikkaita kohtaan, mutta hieman hermoja raastavaahan se on. Onneksi meilläkin on maasturi, sillä pääsee pienessä lumisohjossakin mukavasti liikkumaan.

Oikeastaan valitsimme maasturin pääasiassa ajomukavuuden takia. Tarvitsemme vähintään 6-paikkaisen auton, ja maastureiden ajo-ominaisuudet olivat mielestämme huomattavasti paremmat kuin vaihtoehtoisten tila-autojen. Me vähät välitämme naapureista, itse asiassa taidamme olla alueen "köyhälistöä".

Vierailija
51/61 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sellaisia hiekkateitä, joissa tarvitsee maasturia?

Vierailija
52/61 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietyt tai tietyn merkkiset autot, aiheuttavat melkoista närää.

Itselläni on ihan tavis auto ja mä saan ajella sillä ihan rauhassa. Mutta kun mä ajan mun miehen autolla, joka on uusi ja ei ihan halvimmasta päästä, niin mä saan kaiken maailman idiootit kannoilleni. Hirveetä provosointia, ihan uskomatonta liikennekäyttäytymistä. ´

Mulle itselleni on ihan sama millä autolla kukakin ajaa, pääasia että ajaa turvallisesti ja selvinpäin.

Vierailija
53/61 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se nissani ole mikään maailman ekologisin auto ja ei taatusti se maasturikaan, mutta kyllä on aina ekologisempaa käyttää se nissani loppuun. uuden auton valmistuksessa niitä päästöjä vasta tuleekin. Uusien autojen hankintaa pitäisi itse asiassa rajoittaa juuri tuon takia. Tai sis lähinnä sitä, ettei autoa vaihdeta parin vuoden välein vaan käytettään se kerran valmistettu auto oikeasti loppuun. Sama koskee monia muitankin hankintoja, kuten telkkaria, puhelimia ym.

Vierailija
54/61 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai kulkiko se silloin vielä nimellä Datsun? Joka tapauksessa en olisi huolissani vuoden 84 nissaneista sillä ne on melkein kaikki jo kuolleet. Siihen aikaan japanista tuli aivan hirveitä ruosteläjiä ja vaikka kone olisikin voinut kestää, niin aika on kyllä tehnyt kuorelle tehtävänsä. Maasturi-ihmiselle ei vaan ole olemassa esimerkiksi vuoden 2008 Toyotaa. Ainoastaan vuoden 84 nissan.

Vierailija
55/61 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se nissani ole mikään maailman ekologisin auto ja ei taatusti se maasturikaan, mutta kyllä on aina ekologisempaa käyttää se nissani loppuun. uuden auton valmistuksessa niitä päästöjä vasta tuleekin. Uusien autojen hankintaa pitäisi itse asiassa rajoittaa juuri tuon takia. Tai sis lähinnä sitä, ettei autoa vaihdeta parin vuoden välein vaan käytettään se kerran valmistettu auto oikeasti loppuun. Sama koskee monia muitankin hankintoja, kuten telkkaria, puhelimia ym.

Vierailija
56/61 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

useissa isoissa perheautoissa. Tietämätön, joka juuri ja juuri ulkonäöstä tunnistaa kaupunkimaasturin, osoittaa sitä sormella ja tekee äänekkään päätelmän henkilöstä, jota ei tunne, ihan vain auton ulkomuodon perusteella.

Nimim. bussi riittää minulle

Vierailija
57/61 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On totta että uusien citymaastureiden päästöt on aika paljon pienempiä kuin vanhojen maastureiden, mutta kuitenkin huitelee aika korkealla. Jos massaa on vaikka 2500 kg, niin kyllä siitä koneesta täytyy tehoakin lähteä. Aerodynamiikka ei ole myöskään noissa parhaasta päästä. Riippuu mihin verrataan. Tavoitteena nyt kun olisi aluksi että lähestyttäis co2 päästöissä mielummin sataa kuin kolmea sataa.

Vierailija
58/61 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on siis kahden ääripään ihmisiä, niitä sikoja jotka moraalittomasti ja edesvastuuttomasti ajelevat sikakalleilla citymaastureilla joissa titetysti on ihan kamalat päästöt (muunlaisiahan ei ole olemassakaan), ja niitä kaikkia taas vastustavat kunnon ihmiset jotka kaikki tilmeisesti sitten vastuullisina ihmisinä ajavat uusimmilla vain ja ainoastan hybridi-munakuppi-tila-autoilla tai sitten se munakuppi kypäränä päässä maastopyörillä.

kumma silti se, että kun tuolla liikenteessä liikkuu niin tuntuu vaan olevan suurin osa koslista jotain ihan muuta kuin jumalattomia bensamoottri-hummereita tai noita ufoja ympäristöautoja....

Vierailija
59/61 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai miten ihana keskustelu! :D

Vierailija
60/61 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jostain aikaisemmasta viestistä esimerkiksi, en keksinyt sitä itse. Sen voi siis laajentaa tarkoittamaan yleisesti autoja, jotka ei ole uusinta vuosimallia. Miksi pitää toimivasta koneesta hankkiutua eroon, jos se vielä toimii? Ja saa niitä käytettyjä autoja ostettua muitakin, kuin 80-luvun mallisia. Itse ajelen 5 vuotta vanhalla henkilöautolla. Uutta en ostaisi juuri noiden uuden auton valmistuspäästöjen sekä sen arvonaleneman takia. Tulen todennäköisesti käyttämään auton nk. loppuun.

60