Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

(.)TAMMIMASUJEN MA-PE(.)

06.10.2008 |

29.12.tjw-----------------28v--------eka-------------Jorvi

1.1.kimmi----------------33v--------viides----------K-SKS

1.1.ninette---------------30v--------toinen----------TYKS

2.1. -meea-87-----------?----------eka-------------OYS

3.1.noffetus--------------26v-------eka-------------TAYS

5.1.jasper08-------------26v-------kolmas--------kättäri

6.1.trio---------------------38v-------kolmas--------kättäri

7.1.Eno-Elmeri---------35v--------toinen---------Jorvi

8.1.döner78-------------30v--------toinen---------hyvinkää

8.1. duffeli----------------34 v-------toinen---------TYKS

9.1. Tii75-----------------33v--------toinen---------KOS

11.1.Anni09-------------31v--------eka--------------kättäri tai NKL

12.1.tepa84--------------24v-------eka-------------TAYS

13.1.mae3---------------27v-------kolmas--------kättäri

13.1.ela-------------------26v-------eka-------------TYKS

13.1.minnikki-----------24v-------neljäs----------SatKs

13.1.puhkarhu----------31v-------toinen---------LKS

14.1.pineli----------------37v-------toinen---------kättäri

14.1.Ronjakasperi-----32v-------eka-------------Oys

14.1.Niinanii-------------34v-------toinen---------naistenklinikka?

15.1.3xäippä74---------34v-------viides----------Seks

15.1.footprint74---------34v-------seitsemäs---?

15.1.äitiliini2004--------24v-------kolmas-------kättäri

15.1.amelie--------------21v-------eka-------------Oulu

15.1.Charlie-------------32 v------toinen----------ulkomaa

15.1.Sipis----------------41v.--------eka------------Porvoo

16.1. IirisKukka---------?-----------toinen---------NKL

17.1.Pinkspinks--------26v-------toinen---------KOS

17.1.Kohka--------------31v-------toinen---------Seks

17.1.Laura 1981-------26v-------kolmas-------tammisaari

18.1.kesämamma83-24v-------toinen---------SAS

18.1.winterangel-------31v-------eka-------------?

19.1.Nasu----------------28v-------kuudes-------Jorvi

19.1.lootuskukkanen-27v-------kolmas-------jorvi

19.1.Dazka--------------31v-------kolmas-------VKS

19.1. Littlestar----------31v-------eka------------ulkomaat

19.1.MOELPA----------??v--------toinen---------?

20.1.Thilia-thalia-------26v-------eka-------------KSKS

20.1.Peppi_82----------25v-------kolmas-------OYS

20.1. Lila82--------------26v-------eka-------------NKL

20.1penelope77-------??v-------?----------------SatKs

20.1.basilika5----------32v-------neljäs---------kättäri

20.1. Salsatar----------27v-------toinen----------OYS

20.1.Maaju--------------33v-------toinen----------K-SKS

21.1.Peregriina--------25v-------eka-------------TAYS

21.1.krista_81----------27v-------eka-------------Lohja

21.1. mamti81----------27v-------neljäs---------KOS

21.1. Salama-78-------29v-------eka------------KOKS

22.1. Sinnuli-------------31v-------eka-------------Naistenklinikka

22.1. maimu-------------24v-------toinen---------PKKS

22.1. Ahemo-------------??v-------kolmas-------Hys

23.1. Vauhtiviuhti-------23v-------eka-------------Hys

23.1. Ama-riia-----------27v-------toinen---------K-SKS

24.1. eikkuli80----------28v-------kolmas--------SEKS

25.1. milo84-------------23v-------eka-------------kättäri?

25.1. jonna-78----------29v-------seitsemäs---PKKS

25.1. Blomma-76------32v-------toinen---------Lohja

25.1. raisa78------------29v-------toinen---------PKKS

25.1. Mittu-maari-------26 v------toinen----------TAYS

25.1. kerveli-------------33 v--------eka-----------Jorvi

26.1. aino-maaria------23v-------eka-------------Tays

26.1. vilivilijonkka------21v-------kolmas--------pkks

26.1. Marie1981-------27v-------eka-------------Hys tai Tays ?

26.1. MamaLady------26v--------eka------------- ?

26.1. Shei----------------22v-------kolmas--------ulkomailla

27.1. pibii-----------------33v-------toinen---------TYKS

27.1. Ahava-------------------------toinen-----------Naistenklinikka

28.1. Emmuli81--------26v-------toinen---------TAYS

28.1. pumpuli85--------23v-------eka-------------Seks

28.1. Stiina--------------31v-------toinen----------NKL

29.1. ukku---------------34v-------kolmas--------TAYS

29.1. curious------------33v-------toinen---------PKKS

29.1. Pantsa------------31v-------toinen---------NKL

29.1. miuwau-----------33v-------kolmas-------SKS

30.1. hömppä82-------26v-------eka-------------OYS

30.1. Minna_J----------30v-------kolmas--------Hyvinkään sair.

30.1. Hiirulainen-------33v-------kolmas-------KOS

30.1. KainoElvi---------37v-------viides----------?

30.1. Marlene-----------27 v------toinen---------TYKS

31.1. Jaffa76------------31v-------kolmas-------KOS

31.1. JB72 --------------36v-------neljäs---------K-HK

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävi muuten hauska juttu tänään, kun mulla oli lääkäri. Ennen mua sinne meni sellanen vanhempi nainen, oli siellä n.5min ja tuli ulos, olin että häh, miten voi noin äkkiä käydä tuo?? :D

Oma vuoroni kun oli seuraavana, niin heti huoneeseen päästyä tämä lääkäri (vanhempi mies) käski housut pois ja siihen pöyälle makaamaan. Tein työtä käskettyä, lääkäri ihan pikaseen teki sisätutkimuksen, kirjotti sen jälkeen jotain tuohon äitiyskorttiin ja sanoi että voin mennä. Katoin kellosta, että ei mennyt kuin 7min siellä huoneessa.

Kun pääsin huoneesta ulos, kuulin kun tämä äijä meni jollekin neuvolatädille "viimenen asiakas oli juuri, että oliskohan sitä kahvia nyt sitten jossain". :D Tais olla äijällä kiire kahville, sen takia teki kaikki niin pikaisesti. :DD

Vierailija
22/51 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli sitten Jadmirasilla liukuhihnahommaa.. :P Itsellä on taas tällainen "avoimien ovien" -kokemus. Viime raskaudessa menin lääkärille, joka asiallisesti kysyi että saako lääkäriharjoittelija olla läsnä sisätutkimusta tehdessä. No minä lupasin tietenkin. Mutta kesken tutkimuksen neuvolantäti tryykää sisään papereiden kanssa ja sitten he alkavat lääkärin kanssa neuvotella iiihan jostain muusta, samalla kun meikäläinen makaa jalat levällään pöydällä. No ettei tylsäksi olisi käynyt niin neuvolantätin perässä tulee kohta toinen harjoittelija joka alkaa ehdottamaan tälle toiselle harjoittelijalle "että jos mä tuun nyt tänne puolelle niin mene sinä tuonne neuvolan puolelle"... ja kaikki tämä siinä tapahtui siinä "aitiopaikalla" jalkopäässä. Jälkeenpäin harmittanut etten saanut mitään sanottua. Oli kiusallista käytöstä potilasta kohtaan.

Dazka 25+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siivouspäviä painaa päälle, täällä on nyt niin hyvä ilma että raahasin jo kaikki petivaatteet tuulettumaan. Pian pitäisi heilua imurin varessa :D

Tuo gyne juttu...kahville kiire palautti oman kokemukseni mieleen. Lääkäri kylläkin teki kaiken ihan verkkaisesti ilman kiireen häivää. Mutta kun olin odotustilasta lähdössä, niin kuulin kun lääkäri tuli "vastaanottoon" ja sanoi - se oli sitten viimeinen V...u tältä päivältä ????? B-) En kyllä koskaan enään kyseiselle lääkärille aikaa varannut... no kaikki synnytykset ovat jo estot laukaiseet, mutta ehkä kuitenkin potilas olisi ollut tuohon kohtaan sopivampi sana :D :D

Jollain muullakin oli suonikohju vaivaa, mullakin on ne tukisukat ja tuo rasva mutta silti tuli laskimo tulehdukset. Kerro ihmeessä lääkärissä niistä, mullekkin luvattiin että varmaan pääsen sitten jossain vaiheessa suonikohju leikkaukseen

kun kerta noin kipeät ovat. Toivon kyllä että ne synnytyksen myötä häviäisivät.

Jaahas....täytyy rientää. Mukavaa päivää kaikille

JB72 &KeKe rv 23....

Vierailija
24/51 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te ootte hoitaneet uimapuku hankinnan? Sovitin kaupassa vähän normaalia isompaa kokoa, joka oli vatsan kohdalta ok, mutta sitten puntit lepatti. Ajatus oli etten viittis mennä bikiineillä uimahalliin, mutta vaihtoehtoja ei taida olla. En oo ees viittinyt mitään äitiysuikkareita etsiä, ei viitsi maksaa turhaan, kun ei sille paljoa käyttöä olis.

En muista kirjoitinko tän jo, mutta maanantaina mies ei meinannut saada mua sängystä ylös, niin se laski, että enää 54 työaamua edessä. Sit oli pakko herätä, ehkä tän vielä jaksaa.

Marie 24+3

Vierailija
25/51 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuntuu että viikot oikein vierii etiepäin, no hyvä niin.. Mun tekis mieli jo hakea kaikki pienet vauvan vaatteet, pestä ja pläräillä niitä kaappiin. Kun en ottanut sitä pakkaustakaan, niin ei oo mitään iloa.. no jos nyt odottais ees marraskuulle ja laittais sitten kaikki kuntoon Pikkaraista varten :)

Meillä poitsu kipeänä, pitihän sitä joku syyslunssa (eli nuhatauti, niinkuin meidän 3 v poitsu sanoi) tulla tännekin.. kun ite siltä säästyis!

Uudelle tammikuiselle tervetuloa!

Vauvan syketasosta Jaffa kyseli.. Tällä ollut 148 tienoilla ja oon kans miettinyt, et syke ois tyttösyke, mut saas kattoo.. enkä tie uskonko tuohon, mut meillä pojalla oli kyllä n. 120-130..

Poitsu kattoo Puuha peteä ja jos kohta koittais saada sen päikkäreille, että äitikin pääsis ;) Poitsu ei yleensä nuku, mut kun kipiä on, niin vois tehä hyvää!

Ai niin, joku oli ollut aviopariviikonlopussa(kohan se oli?)..

Kuullosti tosi hyvältä, mäkin haluisin semmoseen.. kyllä semmonen varmasti tekee parisuhteelle hyvää, kunhan kummatkin haluaa sinne.. en sais kyl meidän miestä semmoseen.. ehkä. Me ei kyllä olla edes naimisissakaan ja en tie mennäänkö ollenkaan vai meniskö maistraattiin ennen vauvan tuloa :)

Kauas te olittekaan ollut yhdessä ennen tuollaista ja miten sait miehen mukaan siihen?

Emmuli rv 25 alkoi eli 24+0 :D Ja olo muuten helpottunut tuon rajan takia, että paremmat mahkut kokoajan selvitä, jos jotain sattuu..

Vierailija
26/51 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olisin ehdottanut peiliä avuksi sveivaukseen. Sellainen jalallinen meikkipeili on hyvä, etenkin jos tarvitsee molemmat kädet johonkin muuhun kuin peilin pitämiseen. Minäkin olen tottunut pitämään lyhyenä, mutta nyt raskausaikana kasvu on ihan valtaisaa, jatkuvasti saisi olla ajamassa. Mies kutsui kesällä Turreksi. :-)

Kävin neuvolassa aamulla, ja voisipa melkein sanoa, että turha käynti. Verenpaine, paino ja sydänaanet, ja siinäpä se sitten. Sf-mitta menee ylimmällä käyrällä, mutta eipä ihmekään, kun masu kasvaa selkärangasta ulospäin (eteen) fysiikan lakeja uhmaten. No sain tietty ne Kelan paperit. Tällä hetkellä olen sitä mieltä, etten ota sitä pakkausta, mutta mies sen jostain mulle tuntemattomasta syystä haluaisi(!?!). Pitää varmaan hänelle tilata sellainen isä-pakkaus... Sokerirasitusta ehdoteltiin, mutta kieltäydyin o i k e a a n ennen raskautta -painoon vedoten (kapinaa!) ja se oli ihan ok. Terkan hommat hoiti terkka-harjoittelija, ihan mukavan tuntuinen tyttö (tosin en laittaisi vihreää lumiväriä pinkkien silmälasin kehysten kanssa). Tosin oli jo oppinut terkan ikufraasit: "Kävitkö jo pissalla?" "Kuunnellaanpa sitten ne sydänäänet." Heh.

Lääkäriajankin sain neljän viikon päähän, ja se on 40 minuuttia! Tai ilmeisesti ensin terkalle 20 ja sitten lekurille 20. Voinkin kertoa mikä meininki sillä lekurilla on kunhan se aika koittaa... surkuhupaisalla tavalla hauskoja nuo teidän gyne-jutut. Ikävää, että jotkut eivät ymmärrä, että se on palveluammatti siinä missä kampaajakin: naamaa voi ja pitää vaihtaa jos ei miellytä. Tämä on siis minun mielipiteeni.

Mulla on ihan kiva miesgyne, joskin nyt raskaana ollessani käytän ihan kunnallisen puolen palveluja, joten tuon tarkastuksen tekee ihan tavan lekuri. Tällä omalla on ihan ok huumori, onnistuu jopa rentouttamaan oikeesti, ainakin minua. "Katsotaanpas ne sisäelimet." Okei, voisihan sen vieläkin asiallisemmin sanoa, mutta parempi kuin "housut pois ja pöydälle". Ja tämä osaa kyllä hommansa niin ettei se satu eikä tunnu oikeastaan miltään. Mulla oli tammikuuhun saakka ehkäisykapseli, ja kun sitä kävin poistattamassa, tämä sanoi pohtiessani että mahdanko tulla raskaaksi, että "laitetaan sitten jotain troppia, jos ei tärppää". No eipä onneksi tarvinnut troppeja ottaa, luomuvauva tulossa. :-)

Edellisessä raskaudessa jouduin käymään lapsiveden tähystyksessä (onkohan tämä oikea termi) parikin kertaa, kun vauva meni yli lasketun ajan. Kerran tutkimusta tekevä (ylilääkäri) henkilö kysyi, että voisivatko vierailevat venäläiset gynet tulla seuraamaan tutkimusta, heitä oli muistaakseni neljä tai viisi. Kieltäydyin, koska ei se nyt niin kivaa ollut muutenkaan kun putken avulla tiirattiin Turren sisuksiin, ja katsoin että mulla on siihen oikeus (eikä sairaala ollut edes mikään opetussairaala). No lääkäri melkein suuttui.

Että tämmöstä vuodatusta tällä kertaa.

Curious 24+0

Vierailija
27/51 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuli sitten 25 viikkoa täyteen. :) Kyllä se aika kuluu todella nopeasti ja maha senkun kasvaa vaan koko ajan. :)

Itte jouduin työttömäksi 30.09, joten eipä tarvi ajatella työasioita ja saa nukkua aamuisin niin kauan kuin jaksaa. :) Tosin rahaahan ei tule muutakuin työttömyyspäiväraha + miehen palkka (^^), ja äippälomakin alkaa vasta 12.12.

Äitiyspakkaus tulikin sitten jo viime viikolla ja kyllä noita vaatteita on niin ihana nypläillä. :) Nyt pitäis vielä käyä kaupasta hakemassa jotain mietoa pesuainetta, että voin laittaa pesuun nuo vaatteet, niin saa ne sitten kaappiinkin aikanaan. :))

Mites muuten, missäs vaiheessa te hommaatte kaikki hoitopöydät, rattaat, sängyt sun muut? Mietin tässä, kun saan äitiltäni aivan kaiken (hänellä nyt 1v5kk tyttö), mutta en tiedä, että koska ne ottasin tänne.

Sänky mulla jo on tuolla lastenhuoneessa, mutta se pitäis vielä kasata. :)

Nukkuukos teillä vauva samassa huoneessa äityleiden kanssa, vai onko vauvalle varattuna oma huone?

Tää pikkunen on muuten todella kova potkimaan, näkyy jo todella hyvin tuosta mahan päältä, tai oikeestaan koko maha tuntuu liikuvan, kun se tuolla potkii ja möyrii. :D

Mutta nyt alan tästä siivoilemaan. Hauskaa päivän jatkoa teille. :)

Vierailija
28/51 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää näyttääkin toistavan itseään. :D

Vierailija
29/51 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuli sitten 25 viikkoa täyteen. :) Kyllä se aika kuluu todella nopeasti ja maha senkun kasvaa vaan koko ajan. :)

Itte jouduin työttömäksi 30.09, joten eipä tarvi ajatella työasioita ja saa nukkua aamuisin niin kauan kuin jaksaa. :) Tosin rahaahan ei tule muutakuin työttömyyspäiväraha + miehen palkka (^^), ja äippälomakin alkaa vasta 12.12.

Äitiyspakkaus tulikin sitten jo viime viikolla ja kyllä noita vaatteita on niin ihana nypläillä. :) Nyt pitäis vielä käyä kaupasta hakemassa jotain mietoa pesuainetta, että voin laittaa pesuun nuo vaatteet, niin saa ne sitten kaappiinkin aikanaan. :))

Mites muuten, missäs vaiheessa te hommaatte kaikki hoitopöydät, rattaat, sängyt sun muut? Mietin tässä, kun saan äitiltäni aivan kaiken (hänellä nyt 1v5kk tyttö), mutta en tiedä, että koska ne ottasin tänne.

Sänky mulla jo on tuolla lastenhuoneessa, mutta se pitäis vielä kasata. :)

Nukkuukos teillä vauva samassa huoneessa äityleiden kanssa, vai onko vauvalle varattuna oma huone?

Tää pikkunen on muuten todella kova potkimaan, näkyy jo todella hyvin tuosta mahan päältä, tai oikeestaan koko maha tuntuu liikuvan, kun se tuolla potkii ja möyrii. :D

Mutta nyt alan tästä siivoilemaan. Hauskaa päivän jatkoa teille. :)

Jadmiras 25+0

Vierailija
30/51 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii, mulla on NIIN tylsää, et aloin värkkään joulukorttei jo. Onpahan sitte tehty neki ajallaa.

Teillä ollu puhetta tosta "turkin" siisteydestä... Mä oon pitäny siistinä ja viimeks ku ajelin ni sanoin äijälle, et nyt on talviturkin aika joten parasta tottua. Hänellä ei ollut mitään sitä vastaan. Eikä myös sitä, että ois auttanu ajeleen, mut jotenkaa mä en haluu terä-aseita liian liki muuten ku tarvittaessa lääkärin toimesta :)

Peittojen pöllyttämistäki olette pohtineet ja meillä on kyllä saanu pölypunkit kyytiä koko rahalla ;) Että ku välillä tuntuu ettei mikää määrä riittäis. Tosin välil tulee joku ihmeen "lomaviikko" väliin eikä vois jaksaa oikeesti vähempää kiinnostaa. Muutaman kerran on jääty vaiheesee ku esikko onki aamulla heränny :D elämä on...

ON: paksu ja liikkuvainen. Vaan kovin tuntuu sitkeesti kuluttavan peppulihaksiaan tuolla istuskellessaan, mielestäni ei ole kaveri kertaakaan tehnyt minkään näköstä kierrosta vaan istuu kun tatti, pöh! Suppailee aika ajoin ja liitoskivut on ja pysyy. Närästää. Siinä ne. Ens maanantaina taas neuvola ja seuraaval viikol lääkäri.

Ihania kertomuksia lääkäreistä teillä, noita on nii hauska aina jälkeenpäi muistella vaikkei itse tilanteet nii kivoja oliskaa. Vein muuten ne Kelan paperit ja nyt joudun menee takas hakee viä kopioo siit neuvolan todistuksest ku en tienny et työnantajaki haluu maksaa mul kaikkee ja... mä en ymmärrä ollenkaa sitä et mite se sit menee, et jos joku tiätää ja osais Suomenkielel viä mulleki kertoo :) Tapaan kyl palkanlaskijan tiistaina mut haluisin jo tietää jotai enne...

Jassoo, nyt tarvii men hakee esikkoo hoidost. Must tuntuu, et meil menee pia sukset jotenki ristii sen tätin kaa vaik se on tähä asti ollu nii ihana, etten haluu ikinä vaihtaa :( Ehkä siit lisää joskus...

Marlene ja massu 23+5

Vierailija
31/51 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kai menee niin, että jos on työsuhteessa äitiys-/vanhempainvapaan ajan, niin työnantaja maksaa täyden palkan n. 3 kuukaudelta, ja perii sitten sen kelalta. Näin ainakin mulla, vaikka oon vain määräaikainen vuoden 2009 loppuun. Mun pitää toimitaa Kelan paperit ja raskaustodistus työpaikan palkanlaskentaan, niin he saavat niistä tarvittavat tiedot ja hoitavat ne sitten eteenpäin kelalle. En tiedä onko tää riippuvainen työpaikasta ja liitosta. Vastatkaa viisaammat.

Curious

Vierailija
32/51 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tää täyden palkan kausi on 72 arkipäivää.

terv. Sama

Vierailija
33/51 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis jos on töissä niin kaikki paperit menee työpaikan palkanlaskennan kautta kelaan, just siks että työnantaja saa sit kelalta korvausta siitä kun maksaa sen n 3 kk palkkaa palkansaajalle. Näin mulla on ollut ainakin aina paitsi nyt kun oon ollut kotona :)

Mulla taas vaihteeksi leipomisvimma, siis koko keittiö on täynnä keksejä ja kohta alan pyörittelemään sämpylöitä, olis pitänyt siivota mutta tänään saa pyykinpesu riittää ja huomenna sit imuroimaan.

ON: Meillä kanssa vaavi istuu kun tatti ei ole tuntunut liikkeet missään vaiheessa ylöspäin, Noh kakkosta kun odotin niin kääntyi 34 viikolla ja se tuntui tosi ilkeeltä kun teki sen voltilla ei pikkuhiljaan, luulin oikeesti et nyt on menoo kun niin ryminällä kääntyi.... en kyllä tiedä että jos minulle sanottaisi että on perätilassa niin uskaltaisinkos mennä synnyttään alakautta?? Mut ei tuo sektiokaan kylläkään innosta.

Noniin nyt leipomaan

Ja turpoomaan

T:Lootuskukkanen ja Aada 25+2

Vierailija
34/51 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu täällä, palkanlaskennan kautta paperit meni Kelaan.

Mutta mites teillä on työsuhdepuhelimen kanssa käynyt? Koska työnantaja lopettaa puhelujen maksamisen? Esimies sano tänään, että heti kun jää äitiyslomalle siirryn minä laskujen maksajaksi.

Marie

Vierailija
35/51 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tosiaan aattelin, et jos laittais marraskuussa kaiken kuntoon vaavia varten.. ikinä ei tiiä jos tuliskin ajoissa (tuskin!). Ja sitten voi keskittyä odotteluun esikoisen kaa ja siivoukseen vielä ennen vaavia.. mitä tein viimekskin lopussa.. siivosin, buunasin saunat yms. ja taysissa oltiin sitä mieltä, etten ois saanut oikein sellasia tehä, verenpaineet korkealla :/

Niin ja vauvan pinnis tulee meidän sängyn viereen ja sitten saan imetyksen jälkeen nostettua nopsaan pinnasänkyyn.. jos sie viihtyy.. Meillä esikoinen nukku paljon mun vieressä, oli helppo imettää ja kun mies nukkui olkkarissa kuitenkin, että sai unta!

Jos tää lapsi ois perätilassa niin en uskaltais kyl lähtee synnyttään alateitse, sitten valitsisin sektion vaikka sekin kauhistuttaa, mut onneks on talviaika silloin!

Tulin vaan muutamaan juttuun kommentoimaan ja lisään masukuvan parin viikon takaa eli joskus rv 22.. täytyis ottaa kohta uusi kuva, tuntuu et masu kasvaa nyt vauhdilla!

Emmuli kera kipeän poitsun, joka vieressä huilailee :(
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=1ae401f1-9552-11dd-9d2c-…!

Vierailija
36/51 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään suunnistin takaisin töihin ja kylläpäs oli "lämmin" vastaanotto pomon taholta. Ekana mut nähdessään hän tuumasi, että jos nyt jäisin kuitenkin parista jo lukkoon lyödystä marraskuun koulutuksesta pois kun kuitenkin olet jäämässä äitiyslomalle ihan kohta ja eihän sitä tiedä milloin tulet takaisin. Kuulin sitten vielä työkavereiltani, että pomo oli sen lisäksi heittänyt jotain kommenttia näistä minun poissaoloistani kylläkin ihan yleisellä tasolla osastokokouksessa. Tulipahan taas niin motivoitunut olo painaa hommia eteenpäin tyyliin kakkosluokan työntekijänä...arhgh.

Onneksi mun kaikki työkaverini ovat aivan ihania ja kohtelevat mua ihan niin kuin ennenkin, joten taidan vaan jättää noi pomoni tyhjänpäiväiset

kommentit ihan omaan arvoonsa.

Mun neuvolan terkkari oli laittanut mulle ne Kelan paprut/raskaustodistuksen tulemaan postitse kun mun seuraava neuvola on vasta kahden viikon kuluttua. Pitäisi vissiin täytellä ne ja toimittaa palkanlaskentaan (mulla kanssa työnantaja maksaa sen 72 ekaa arkipäivää palkkaa/kuittaa mun sen aikaiset äitiyspäivärahani) joten siksi noi paprut menee Kelaan palkanlaskennan kautta. Saan saman rahan kun kahdelta edelliseltä kerralta kun tämä uusi l.a on ennen kuin kuopus täyttää 3v . Hyvä niin, koska olen tehnyt viimeiset kolme vuotta lyhennettyä työaikaa eli 30h/viikko ja se kyllä näkyy palkassa sellaisena 400euron vähennyksenä. Eli itseasiassa äitiyslomalle jäädessäni mun tuloni paranevat: ainakin ekaksi kolmeksi kuukaudeksi koska teen tätä lyhennettyä työaikaa enää vaan marraskuun loppuun asti.

ON on kaikkien kommenttijen mukaan pikkuinen, mutta omasta mielestäni vatsa on taas kyllä kasvanut ihan kiitettävästi. Ihan jännityksellä odotan neuvolaa ja ensimmäistä sf-mittaa, että meneekö se tosiaan niin alakanttiin kun kaikkien muiden kommentit antavat uskoa.

Nyt jelppaamaan miestä lasten iltatouhuissa. Kuulostaa nimittäin siltä, että keittiössä on käynnissä suurinpiirtein toinen maailmansota,,,,

Voimaa viikkoon kaikille!

KainoElvi ja kamu 23+5

Vierailija
37/51 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi tuo kohtelu sinulla töissä KainoElvi, ei mukavaa...

Me ollaan tänään noustu jo enne 7 ja nyt jo laitoin muksut sänkyyn kun alko olla aikamoinen kiukku...ja kohta menen itse perässä. Jotenkin väsyttää ihan mielettömästi. Eilen meillä oli ihanan herkkä hetki miehen kanssa, makasimme sängyllä ja mies paijas ja suukotteli mua Tällästä ei oo ollut koko rasakuden aikana ollenkaan. Kehui kuinka maha on kasvanut ja minusta tullut kuulema kauniimpi :) tietty piti vähäsen peittoja heiluttaa sit myöhemmin että ei sekään puuha unohdu kokonaan :)

Jollain tapaa sitä kaipaa enemmän sitä halausta ja sellasta mukavaa, turvallista oloa...

Ens viikolla mulla olis sokerirasituskoe ja se hirvittää koska mulla tulee niin huono olo siitä :( Noh pakko se vaan on kärsiä.

Lääkärineuvola on mulla 24.10 ja silloin saa kuulla tilanteen, toivottavasti kaikki paikat kiinni ettei tartte niin kauheesti alkaa murehtimaan tilannetta. Kakkosesta oli kohdun suu parille sormelle auki jo 22 viikolta asti :(

ON:Vaan kasvaa ja nyt on alkanut kutisee maha nahka, rasvaa siis kehiin vaan.Nyt maha on jo pikkasen edessä kun tekee hommia,jos kävelee reippaasti niin tuntuu ettei saa henkeä kunnolla....

Mukavaa torstaita kaikille tasapuolisesti

T:Lootuskukkanen ja toivottavasti aada rv 25+3

Vierailija
38/51 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vaan mieleen Lootuskukkasen viestistä, et mä meen huomenna sokerirasitukseen heti aamusta eli illalla sitten viimeinen eväs klo 20, kääk. Pitää varata jotain evästä myös sitten sen jälkeen, että saa heti syödä.. viimeks ei ollut ja hiukan huono olo oli takas tulessa :(

Meillä poitsu edelleen kipeä, yöllä valvottiin ja mietin, et miten sitä jaksaa sitten vauvan kaa heräillä.. oli kyllä tuskaa ekankin kaa!!

Mietin tota yskänläke kieltoa alle 4 vuotiaille lapsille, kun koski reseptivapaita.. Mutta meille lääkäri joskus määräsi *kolmio*yskänlääkettä ja poitsu oli sillon jotain 1,5 vee... et miten ihmeessä semmosta voi antaa lapselle, jos kerta reseptivapaatkin kielletään???? No en oo nyt sitten uskaltanut sitä antaa, vaan oon antanut pojalle joskus määrättyä ventolinea ja panodolia..

Tulipas sitä tekstiä taas.. Nyt koitan mennä saamaan pojan syömään jotain, ei oo syönyt vie mitään.. ihan vähän banaania ja tosi vähän vaan juonutkin :( Sitten jos koitettais pikkupäikkäreitä, vaikka ei oo muuta tehnytkään kuin huilannut koko aamun, mut hyvä niin! Ja itse haluan mennä katsoon sitä vauva tulossa ohjelmaa :)

Emmuli rv 24+1

Vierailija
39/51 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mitä tuolla sokerirasitustestissä tehdään? Itse kun olen ihan ensikertalainen näissä raskaus/synnytysasioissa, eikä minulle ole tuollaisesta neuvolassakaan kerrottu..

Vierailija
40/51 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan itsekkin tulla siihen tulokseen, että saa talviturkki kasvaa ihan rauhassa, koska en jaksa alkaa peilin kaa värkkään ja ei kai sillä ukollakaan mitään sitä vastaan oo. Onpahan vaihtelua siinäkin "leikkausmallissa" ku hiuksiakin vähän lyhensin viimeksi kampaajalla. :D

Joku oli ollu reipas ja leiponut keksejä. Minä en oo oikeastaan ikinä leiponu mitään keksejä ja ois kyllä kiva kokeilla, koska ei varmaan niin paljon ois kotitekoisissa kaloreitakaan kuin kaupan ja oishan se leuhkaa tarjota omatekoisia keksejä. :) Hyviä ohjeita?

Minulla oli eilen neuvola. Hemppa laskenut joten siinä selitys miksi happi loppuu. Pitää yrittää nyt syödä rautapitoisesti ja jos ei nouse niin pitää lisärauta ottaa käyttöön ensi kerralla. :( löytyyköhän sellaista lääkettä mikä ei vetäis mahaa sekaisin.... Paino noussu 400g viikossa sanoi, että ei haittaa. Nyt neuvolavaakan mukaan 5kg lisää alusta saakka tullut. Kotivaaka ei näytä kun sen 4kg. Liikkeet hyvät ja samoin syke (132). Jalkojen kutinasta sanoi, että rasvailla ja juoda paljon, ettei turvottais. Neuvolalääkäri varattiin kolmen viikon päähän. Tyhmää, että sen nimi on keskiraskauden lääkäri (ainakin niin neuvolantäti sanoi) ja se on viikolla 30 melkein! :)

Viime yönä en nukkunut oikeastaan ollenkaan. Minuun iski luultavasti elämäni ensimmäinen närästys. Kauhee korvennus rintakehässä ja kurkussa outo olo ja maku.Ja selkä oli kipeänä myös ja happiloppuu olo jatkui. En saanut missään asennossa kipua loppumaan, jotenka mun yö meni tyynyläjää vasten istuen ja koiranunta torkkuen. Aamulla ekana apteekkiin ja rennietä kehiin. Helpotti niin, että sain nukuttua, mut yhä jatkuu olo, mut toivottavasti tää tästä. Neuvolaan soitin ja sanoi, että jos ei rennie auta, huomenna lääkäriin. Voi olla kivut rinnassa myös sappivaivoja tai jos selässä on joku lihas pinteessä niin voi heijastaa rintakehään. Toivottavasti menee oireet ohi ennen lauantaita, ku lähdetään Etelä-Suomeen reissuun veljeni vauvan ristiäisiin.

Äidilleni valitin, että miksi pitää olla kaiken maailman vaivaa, mut niin oli ollut hänelläkin kuulemma kaikissa raskauksissa.Oli kuulemma käynyt ultrassakin minua odottaessaan sappivaivaepäilyjen takia ja juuri samanlaisia oireita ollu. Pitää olla kiitollinen silti, koska vois pahempikin olo olla ja itse halusin tähän tilaan itseni saattaa. :)

juu...tälläinen romaani tällä kertaa...yritin pitää lyhyenä, mut ei onnistunu. :D

Amelie ja Martti rv 26+2