Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa nyt, mikä on se pakottava syy laittaa alle 1v yöhoitoon?

Vierailija
13.06.2007 |

Sairaalareissut yms tietysti erikseen. Niillehän nyt ei kukaan mitään voi. Mutta nämä kun tarvitsee levätä ja päästä humputtelemaan, ja miehen kanssa yhteistäaikaa. Onko teidän niin vaikea keskittyä vain omaan lapseenne? Inko parisuhteenne niin huonossa jamassa että oma lapsi täytyy heivata pellolle?

Ettekö te oikeasti tiedä sitä että ei pieni vauva käsitä sitä että kyseessä on yksi yö ja äiti tulee pian takaisin. Vauva ymmärtää vain sen ettet sinä ole paikalla.

Miten te voitte hylätä sen avuttoman pienen olennon joka on täysin riippuvainen sinusta? Millaisia vanhempia te oikein olette?

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö siis ymmärrä, että syyllistävä sävysi ei johda mihinkään. Eivät mammat tajua, että kyse on vain yhdestä häiriintyneestä, vaan ymmärtävät vain sen, että taas syytetään.

Vierailija
2/78 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häissä olimme kun vauva oli reilu 3kk. Hyvin oli mennyt.

Toisen kerran oli noin 9kuisena (en ole tarkkaa päivää ylös laittanut...) kun mummo ja pappa kovasti sitä pyysivät. Hyvin oli mennyt silloinkin.

Epäilen syvästi että lapseni olisi traumatisoitunut noista yökyläilyistä. Se vaatisi pitkän ja jatkuvan altistuksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun käy hotellissa uimassa, syömässä ja panemassa jaksaa taas vuoden eteenpäin. Erityisesti vielä nukkumassa.

Puolet avioliitoista päättyy eroon, mutta se ei tule olemaan meidän kohtalo.

Vierailija
4/78 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo isikin on mutta mietis tämä tilanne pienen vauvan kohdalla.

Äidin täytyy lähteä töihin klo 20 yövuoro alkaa klo 21 ja matkoihin menee tuo aika. Mies pääsee iltavuorosta klo 22 ja olisi hakemassa lasta hoidosta klo 23. Aamulla mies lähtee aamuvuoroon klo 6 ja äidin aamu vuoro loppuu klo 7 eli kotona on klo 8. Yövuoron jälkeen on nukuttava, koska yövuoroon on jälleen mentävä seuraavaksi yöksi.

Tämä ei annan juurikaan vaihtoehtoja. Joten älä tuomitse ennen kuin tiedät syyt!

Vierailija
5/78 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidatte itsekkin tietää että olette tehneet väärin hyljätessänne lapsenne kerran siitä tarvitsee kärsiä huonoa omatuntoa.

Vierailija
6/78 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kukaan minun ikäluokkaani oleva tuttuni olekaan tehnyt moista, nuoremmat äidit, 18-25v kyllä tuntuvat tätä enemmänkin harrastavan.

Vierailija
7/78 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan lisäksi saattaa nimittäin olla isompiakin sisaruksia eikä äiti voi nukkua silloin kun vauvakin nukkuu, niinkuin aina annetaan ohjeeksi.

Vierailija
8/78 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olis ite jättäny 3kk ikäistä ikinä yöhoitoon! sehän on kauheen pieni! tiedättekö että pieni lapsi ei voi muistaa kauaa vanhempiansa jos joutuu olla erossa..eli vanhemmatt voi unohtua ja eihän sitä päällepäin nää jos niin on käynyt. lapsi on sitten vain ' jonkun' hoidossa. itsellä 5kk joka on niin äidin perään että ei mihinkään voi lähteä mutta ei pakottavaa tarvetta olekkaan:)

Vierailija
9/78 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luotan äitiini täysin, enkä koe että olen lapselleni " ainoa oikea" , vaan että meitä on monta. Itselläni ei ole koskaan ollut isovanhempia, siksi minusta on niin hienoa että lapsellani on - ja vieläpä sellaiset jotka haluavat todella viettää aikaa lapsen kanssa.

Työskentelen psykologina lastenpsykiatrisella osastolla, eikä me siellä todellakaan kysellä keltäkään onko joku ollut muutaman kerran alle 1 veenä yökylässä. Sillä pitkäaikaisella ja jatkuvalla " hylkäämiskokemuksella" on merkitystä, ei satunnaisilla yökyläilyllä vielä kun vauva vaistoaa olevansa rakastavissa käsissä.

Vierailija
10/78 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jotain on vialla. Minusta silloin jotain on vialla, jos EI halua olla miehensä kanssa koskaan kaksistaan.

Vierailija
11/78 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka alkoi vaikuttaa sekä terveyteen että toimintakykyyn. Yhden vuorokauden mittainen nukkuminen ilman lapsia ei tilanetta korjannut mutta toi sen verran helpotusta että pystyin taas huolehtimaan lapsistani pelkäämättä esim. onnettomuuksia joita sattuu kun tarkkaavaisuuteni herpaantuu.

Joskus vauvan paras on ihan jotain muuta muuta kuin mitä te pikku äidit ahtaissa pienissä omasta mielestänne täydellisissä päissänne kuvittelette.

Se maailma kun ei ole mustavalkoinen, edelleenkään....

Vierailija
12/78 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen antanut lapseni mummojen rakastettavaksi ja samalla olemme itse saaneet ladata akkuja ja nauttia hetki ihan kahdestaan. Minä taas en ymmärrä miksi lapsi pidetään pullossa kotona eikä anneta isovanhempien luo hoitoon josta varmasti sekä lapsi, iso´vanhemmat että vanhemmat nauttivat sen hetken.

Meillä kaikki on mennyt hyvin ihan joka kerta (lapset noin neljä kertaa vuodessa yökylässä) ja kun ovat pienestä pitäen tottuneet olemaan siellä, nauttivat myös mummola reissuista täysin ja itse sinne myös tahtovat silloin tällöin. Onhan se nyt eri asia olla mummon luona joka antaa vuorokauden aikana kaiken huomionsa vain ja ainoastaan lapsenlapselleen :) Meillä ainakin tästä nauttivat kaikki!

Vierailija:

Luotan äitiini täysin, enkä koe että olen lapselleni " ainoa oikea" , vaan että meitä on monta. Itselläni ei ole koskaan ollut isovanhempia, siksi minusta on niin hienoa että lapsellani on - ja vieläpä sellaiset jotka haluavat todella viettää aikaa lapsen kanssa.

Sillä pitkäaikaisella ja jatkuvalla " hylkäämiskokemuksella" on merkitystä, ei satunnaisilla yökyläilyllä vielä kun vauva vaistoaa olevansa rakastavissa käsissä.

Vierailija
13/78 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kellään VOI olla noin kiire töihin? Miehesikin käy siis vuorotöissä, luulisi siitä jo elanto kertyvän.

Vierailija
14/78 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niihin taas oli hyvä mennä näytätytymään rahoittajille, ja halusimme sitten mennä yhdessä. Yhdentoista aikaan aamulla menin lapsen luo mummolaan.

Lapsi oli silloin 11,5 kk, ei huolinut enää rintaa (joi pakastettua äidinmaitoa pullosta).

Vierailija
15/78 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vastaan nyt kuitenkin, koska vuorotyöläinen olen... ja mies välillä reissutöissä toisella puolen Suomea.

kyllä sitä vaan on lähdettävä äitiysloman loputtua tienaamaan, varsinkin jos vaimo on se perheen enemmän ansaitseva puoliso ja lainat painaa päälle. enkä tunne yhtään huonoa omaatuntoa asiasta...

Vierailija
16/78 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi vaan mutta silloin oli tilanne se, että joko teit töitä tai sitten elit köyhyydessä. Meidän rahatilanne ei ollut velkainen vaan pystyimme yhteisillä rahoilla elättämään perheemme. Eipä tarvinnut täällä valittaa kun rahat on loppu. Miten voit arvostella toisten työhön menoa?! Joskus se on vaan pakko!!! Eriasia on työtävieroksuva ja miehen siivellä elelevä kotiäiti (tämä on nyt liioittelua mutta niin on ajatuksesi minun urautuneisuudesta, joillakin ei OIKEASTI ole vaihtoehtoja)

Vierailija:

Miten kellään VOI olla noin kiire töihin? Miehesikin käy siis vuorotöissä, luulisi siitä jo elanto kertyvän.

Vierailija
17/78 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta toisaalta, ap, eihän se mikään syy ole. Kyllähän siinä vielä lapsen hoitaa ihan mennen tullen ettei vaan jää traumoja. Äidin hyvinvoinnillahan ei ole mitään tekemistä lapsen hyvinvoinnin kanssa.

Vierailija
18/78 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä että oli alle kaksivuotias ERITTÄIN vilkas isoveli myös vahdittavana. Vaan eivät riittäneet ne pari viikonloppuvapaata, lopulta päädyin sairaalaan... :(

Vierailija
19/78 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun tuossa toisessa ketjussa eivät äidit puhuneetkaan mistään väsymyksestä, vaan ihan juhlissa ja ravintoloissa käynneistä. Ei siitä mikään uupumus parane.

Vierailija
20/78 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on ainakin ollut pakko, ihan vaan sen takia että mun lapset kärsisi paljon enemmän siitä että äiti on helkkarin väsynyt kotona kun siitä että ne saa leikkiä mummun ja papan kanssa aamusta iltaan ja syödä hyvää yms kivaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi